Gönderen Konu: Parfüm veya kolonya abdesti bozar mı? *  (Okunma sayısı 84142 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nihle

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 315
Parfüm veya kolonya abdesti bozar mı? *
« : 20 Şubat 2006, 20:18:34 »

veya zarar verirmi kimi uçucu diyor kimi kesinlikle olmaz diyor kitaplara baktım ama tatmin olamadım yardımcı olurmusunuz.....
« Son Düzenleme: 08 Eylül 2010, 14:31:56 Gönderen: moderatör »
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
parfüm veya kolonya abdesti bozarmı?
« Yanıtla #1 : 21 Şubat 2006, 01:31:36 »
Bunlari nereden cikariyorsunuz kardes.Abdesti bozan seyler ilmühal kitaplarinda aciktir.ne parfüm nede kolanya abdasti bozmaz.

Lakin kolanyada alkol oldugu icin sürülünce hemen namaza baslamamali ucdukdan sonra baslamalidir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı nuremin2

  • okur
  • *
  • İleti: 51
parfüm veya kolonya abdesti bozarmı?
« Yanıtla #2 : 21 Şubat 2006, 01:38:18 »
İslam dini güzel kokuyu kadınada erkeğe de helal kılmıştır ancak kadınlar sadece erkeklerinin yanında koku sürünebilirler.
Peygamber efendimiz buyuruyor ki;"Bana dünyanızdan üş şey sevdirildi, göz aydınlığı, güzel koku ve kadın".
Abdestli iken kolonya veya parfüm kullanılabilir ama ikisininde içindeki alkol maddesi uçmadan namaz kılınması pek hoş değildir.
Bilsem büyük randevu, nerede, saat kaçta?
Tabutumun tahtası, bilsem hangi ağaçta?"

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
parfüm veya kolonya abdesti bozarmı?
« Yanıtla #3 : 21 Şubat 2006, 01:42:03 »
Alıntı yapılan: "nuremin2"
Abdestli iken kolonya veya parfüm kullanılabilir ama ikisininde içindeki alkol maddesi uçmadan namaz kılınması pek hoş değildir.


Pek hos degildir yerine alkollü iken kilinmaz desek nasil olur zira alkol haramdir haram olan seyle nasil manaz kilinir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı nuremin2

  • okur
  • *
  • İleti: 51
parfüm veya kolonya abdesti bozarmı?
« Yanıtla #4 : 21 Şubat 2006, 01:45:41 »
Peki abi sen nasıl istersen: Abdestli iken kolonya veya parfüm kullanılabilir ama ikisininde içindeki alkol maddesi uçmadan namaz kılınmaz.
Bilsem büyük randevu, nerede, saat kaçta?
Tabutumun tahtası, bilsem hangi ağaçta?"

Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4785
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
parfüm veya kolonya abdesti bozarmı?
« Yanıtla #5 : 21 Şubat 2006, 01:49:27 »
Alıntı yapılan: "nuremin2"
Peki abi sen nasıl istersen:  .

ben bir garibim diyari gurbette kalan benim istegim degil bunu büyük bir zattan duymustum
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı İsra

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 7482
parfüm veya kolonya abdesti bozarmı?
« Yanıtla #6 : 21 Şubat 2006, 13:15:26 »
KOLONYA



Kolonyanın Islâmî hükmünü, içinde bulunan "alkol unsuru"na göre belirlemek gerekir.

Cenab-ı Hak içkiyi yasaklamıştır. Kur'ân-ı Kerim'de şöyle buyurulur: "Ey iman edenler! Içki, kumar, putlar ve fal okları sadece şeytanın işinden birer pisliktirler. Bu pislikten kaçının ki, kurtuluşa eresiniz" (el-Maide, 5/90).

Bu âyette zikredilen "hamr" kelimesi, Ebû Hanîfe ile birçok sahabe ve tabiin bilginlerine göre "üzüm şarabı" anlamındadır. Dil bilginleri de, hamr'ın bu anlamı üzerinde görüş birliği iğindedir.

Kur'ânî anlamda "Her sarhoş edici içki hamr'dır" denilemez. Ebû Hanife ve aynı görüşe olanlara göre, bazı Hadislerde "hamr" sözcüğünün kullanılması (bk. Buhârî, Edeb, 80, Ahkâm, 22, Meğazî, 60; Müslim, Eşribe, 73-75; Ebû Dâvud, Eşribe, 5,7) ve hamr'ım buğday, arpa, kuru üzüm veya baldan yapılmış olabileceğinin bildirilmesi (bk. Buhârı, Tefsîru Sûre, 5, Eşribe, 2,5; Müslim, Tefsir, 32,33; Ebu Davud, Eşribe, 1,4), üzüm şarabı dışındaki müskirât için mecaz yoluyla kullanılmıştır. Çünkü, üzümden yapılan şarabın (hamr) dışındaki diğer içkilere arapçada; müselles, bâzuk, musannaf gibi başka adlar verilmiştir (Ibn Âbidîn, Reddü'l-Muhtâr, Istanbul, 1984, VI, 448, 449).

Bu duruma göre, üzüm şarabının aynen haram ve necis olduğunda görüş birliği vardır. Kur'an'da ona, şeytanın işinden bir "rics (pislik)" denilmesi, bizzat kendisinin haram olmasından dolayıdır. Ayrıca hamrın haramlığı mütevatir sünnetle de sabittir ve bu konuda icma' da vardır. Içene had uygulanması için, sarhoşluk verecek kadarını içmek de şart değildir. Onun tek damlası dahi haramdır, içene had uygulanır.

Galîz necâset çeşidinde pis sayıldığından alım-satımının caiz olmadığında da şüphe yoktur.

Kolonyanın yapımında şarap cinsi alkol kullanıldığı takdirde, bu alkol karıştığı sıvıyı da pis hale getirir ve insanın beden veya elbisesinden avuç içinden daha büyük bir kısmına sürülmesi hâlinde temizlenmedikçe namaz kılmak caiz olmaz.

Ebû Hanîfe ve bazı sahabe ile tabiin bilginlerine göre üzümden başka maddelerden yapılan diğer sarhoşluk veren şeylerin haramlığı ise; sarhoş edici özelliği yüzündendir. Bunların içme dışında başka amaçlarla kullanılması ve alım-satımları caizdir.

Ispirtonun yakıt olarak bazı alkol türevlerinin de sanayıde temizleyici, parlatıcı; tıpta mikrop öldürücü olarak kullanılması gibi. Hatta Ebû Hanîfe üzüm şarabı dışındaki müskiratın, sarhoşluk vermeyecek miktarını, fasık ve ehl-i küfre benzeme kastı bulunmaksızın, sırf kuvvet kazanmak amacıyla az bir miktarının içilmeşinin caiz olabileceğini söylemiştir. Buna göre, üzüm şarabından üretilmeyen ispirto, bira ve benzeri içkiler, içilemezse de, elbiseye veya bedene sürülmeleri hâlinde bu, namaza engel olmaz (el-Kâsânî, Bedâyiu's-Sanâyi', Beyrut, 1394/1974, V, 112,113 vd.; Ibnü'l-Hümâm, Fethu'l-Kadîr, Bulak 1318, VIII, 153 vd.; Elmalılı Hamdi Yazır, Hak Dini Kur'an Dili, Istanbul, 1960, 11 761-763).

Hanefilerde tercih edilen görüşe ve Şafii, Mâlikî ve Hanbelî mezheplerine göre, müskiratta azın hükmü çoğun hükmüne bağlıdır. Delil, Hz. Peygamber'in şu hadisidir: ", çoğu sarhoş edenin azı da haramdır" (Tirmizi, Eşribe, 3; Nesaî, Eşribe, 25; Ibn Mâce, Eşribe, 10; Dârimî, Eşribe, 8; Ahmed b. Hanbel, II, 91, 167, 179, III, 343). Islâm'a göre, içme bakımından bütün sarhoşluk veren maddeler genel anlamda "hamr" kapsamına girer. Tıp ilminin sarhoş edici müskiratı aynı nitelikte görmesi ve alkol kelimesinin arapça "elkûhl" kelimesinden Avrupa'ya geçtiği dikkate alınırsa, hamr'ın genel ve özel anlamı birlikte kapsadığını söylemek mümkündür. Bu müskirâtın tıp alanında kullanılması ise, "zarûretler, haram olan şeyleri mübah kılar" prensibine dayanır (Elmalılı, a.g.e., II, 763).

Günümüz kimya sanayıinde, mayalanmış şekerli sıvıların damıtılmasıyla elde edilen sıvılara "alkol" denir. Halk arasında en çok bilinen alkol türü ispirtodur. Ispirtonun kimyadaki adı "etanol" veya "etil alkol"dür. Alkol elde etmek için iki yol vardır. Mayalandırma yolu, sentetik yol.

Alkol mayalandırma yoluyla; üzüm, patateş, Mısır, arpa ve melâs gibi şekerli ya da nişastalı maddelerden; sentetik yolla da, karpit (kalsiyum karbit)'ten elde edilir. Sentetik yolla üretilen alkol, kg. başına 7.080.000 kalori ısı verir. Bu yüzden iyi bir ısıtma aracı olarak kullanılır. Bunun yanısıra iyi bir eritgendir de. Özellikle koku sanayıinde, esansları eritmekte kullanılır.

Sonuç olarak, günümüz kolonya sanayıinde, üzüm şarabı dışındaki, kamış, patateş, bazı ağaçlar, Mısır ve benzerleri ile sentetik yollarla elde edilen alkolün içilmesi caiz değildir. Ancak, Ebû Hanîfe ve aynı görüşte olan Islâm hukukçularına göre, elbiseye ve ya bedene sürülmesi mümkün ve caizdir. Yıkanmadan namaz kılınması hâlinde namaza zarar vermez. Kolonya kullanımının çok yaygın olması yüzünden, bu konuda umûmî belvâ vardır. (bk. "Belvâ-i âmme" maddesi) Kısa sürede buharlaşarak iz bırakmadığı dikkate alınarak Ebû Hanîfe'nin fetvasıyla amel etmek mümkündür. Çoğunluğun görüşüne uyanlar da "takvâ"yı tercih etmiş ve ihtiyata uymuş olurlar.

Hamdi DÖNDÜREN
« Son Düzenleme: 05 Temmuz 2010, 23:16:31 Gönderen: İsra »

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
parfüm veya kolonya abdesti bozarmı?
« Yanıtla #7 : 22 Şubat 2006, 03:26:55 »
Alıntı yapılan: isra
Içene had uygulanması için, sarhoşluk verecek kadarını içmek de şart değildir. Onun tek damlası dahi haramdır, içene had uygulanır.


Bildiigm kadariyla had uygulanabilmesi icin, yolda yürümekte zorlanacak kadar sarhos olmasi lazim icenin..

Daha dogrusunu hatirlayan vardir mutlaka..



alkolün icilmesi haramdir, elbisede, bedende, namaz kilinan yerde var olmasi namaza manidir.

Alıntı
Bu müskirâtın tıp alanında kullanılması ise, "zarûretler, haram olan şeyleri mübah kılar" prensibine dayanır

Bu ifade bence gereksiz.. Haram olmadiigi yerlerde alkolün kullanilmasi, mahzurlari mübah kilan bir zarurete ihtiyac hasil etmez. Zira zaten mahzurlu degil...

Haram olan sekilde kullanilmasi, yani icilecek sey olarak kullanilmasi ile ilgili olarak, "Haramdan sifa yaratmadim" hadisi kutsisi mucebince dogru olmasa gerek..
« Son Düzenleme: 07 Nisan 2009, 00:05:45 Gönderen: Ay Işığı »
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı omur

  • ömür
  • yazar
  • ****
  • İleti: 651
Ynt: Parfüm veya kolonya abdesti bozar mı? *
« Yanıtla #8 : 14 Ağustos 2010, 00:59:20 »
Allah hepinizden razi olsun.  gh8)) gh8)) gh8)) gh8)) gh8))

Çevrimdışı Günbatımı

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2490
  • Görelim Mevlâ'm neyler, neylerse güzel eyler...
Ynt: Parfüm veya kolonya abdesti bozar mı? *
« Yanıtla #9 : 14 Ağustos 2010, 18:33:28 »
...
Hatta Ebû Hanîfe üzüm şarabı dışındaki müskiratın, sarhoşluk vermeyecek miktarını, fasık ve ehl-i küfre benzeme kastı bulunmaksızın, sırf kuvvet kazanmak amacıyla az bir miktarının içilmeşinin caiz olabileceğini söylemiştir.

Hanefilerde tercih edilen görüşe ve Şafii, Mâlikî ve Hanbelî mezheplerine göre, müskiratta azın hükmü çoğun hükmüne bağlıdır. Delil, Hz. Peygamber'in şu hadisidir: ", çoğu sarhoş edenin azı da haramdır" Islâm'a göre, içme bakımından bütün sarhoşluk veren maddeler genel anlamda "hamr" kapsamına girer.

Bu iki paragraf arasındaki çelişki neyin nesidir?  za1))



Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

Çevrimdışı efsanef

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 283
Kolonya ve Alkollü Madde Kullanımı
« Yanıtla #10 : 28 Şubat 2012, 02:33:08 »
Kolonya ve Alkollü Madde Kullanımı
Kolonya, günümüzde bilhassa güzel koku ve temizlik gibi amaçlarla yaygın bir kullanıma sahip alkol ihtiva eden sıvı bir madde olup genelde patates, kamış, mısır gibi maliyeti düşük ham maddelerden veya diğer sentetik yollarla üretilmekte ve içerisindeki alkol oranı ayarlanabilmektedir. XVII. yüzyıldan itibaren Avrupa'da kullanılmaya başlayan ve bugün yaygınlaşıp genişleyerek büyük bir sanayi oluşturan kolonya ve bu kapsama giren parfüm, deodarant, sprey ve benzerlerinin dini hükmüyle ilgili tartışmanın sebebi ise, bu maddelerin az veya çok alkol ihtiva etmesidir.
İslam dini sarhoşluk veren nesnelerin sarhoş olma kullanılmalarını yasaklamıştır. Sarhoşluk veren bazı nesnelerde ihtilaf varsa da, şarap ve ondan mamül olan içkilerin içilmesinin haram olduğu da ittifakla sabittir.
İslam hukukçularının çoğunluğuna göre, ne maksatla olursa olsun sarhoş edici içkilerin azının da çoğunun da içilmesi haramdır. Böyle olunca, içersinde alkol bulunan kolonyanın ve benzeri maddelerin sarhoş olmak maksadıyla içki olarak kullanılmasının haram olduğu ve İslam dininin sarhoş edici içkilerle ilgili genel yasağının içersine girdiği açıktır.
Kolonyanın içilmesi  dışında temizlik, serinleme, güzel koku gibi  değişik amaçlarla kullanılması hususunda farklı görüşler vardır. Bu farklı görüşlerin kaynağı ise, sarhoş edici özellik taşıyan içkilerin bizzat kendilerinin necis olup olmadığı tartışmasıdır. Bu husutaki  görüşler şöylece özetlenebilinir:
Bazı fakihler karşı  görüşte olmakla birlikte İslam bilginlerinin büyük çoğunluğuna göre şarap necistir: namazın sıhhatine engeldir. Şarap dışında kalan ve içildiği zaman azı veya çoğu sarhoşluk veren şeylerin necis olduğuna dair bir delil yoktur. Ebu Hanife ve Ebu Yusuf'un anlayışına göre bunlar necis değildir; sarhoşluk için içilkmeleri haramdır, fakat elbiseye veya namaz yerine dökülmeleri halinde namazın geçerliliğini  etkilemez.
Çağımızın büyük bilginlerinden Muhammed Hamdi Yazır bu hususu şöyle ifade ediyor: "Mesela; üzerine şarap, şampanya ve arak, konyak dökülmüş olanlar herhalde yıkamadıkça namaz kılamazlar. Lakin, üzüm şarabından mamül olmayan ispirto, bira ve sair müskirat içilmezse de elbiseye veya bedene sürülmesi de namaza mani olur diye iddia edilemez." (Hak Dini Kur!an Dili 1, 762-763)
Yukarıda özetlenen bilgilerden anlaşıldığı gibi şarap dışındaki alkollü içkiler bizzat necis olmayıp, içilmeleri haramdıer. Fakat elbiseye veya namaz yerine dökülmeleri namazın sihhatine mani değildir. Kolonya da bu hükmün içersine girer. İçmemek kaydıyle değişik amaçlar için kullanılmasında Hanefi mezhebine göre bir sakınca yoktur.
Kaynak:
1) İlmihal, İslam ve Toplum, TDV, İslami Araştırmalar Merkezi


Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
Ynt: Parfüm veya kolonya abdesti bozar mı? *
« Yanıtla #11 : 29 Şubat 2012, 13:21:46 »
Kolonyada alkol var. Necaset olma ihtimali dolayisiyla namazin sihhatine mani oldugu göz önüne alinmali.

Parfümlerin muhteviyatinda ne gibi necasetlerin bulundugu tam olarak belli degil. Namazini hazz duyarak kilmak isteyenlere, namaz kilarken üzerlerinde parfum bulasiginin bulunmasi hiic tavsiye olunmaz...
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı tk1978

  • IZLEMCI
  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 455
Ynt: Parfüm veya kolonya abdesti bozar mı? *
« Yanıtla #12 : 02 Temmuz 2012, 03:32:32 »
Cübbeli´den farkli bir mevzu getirmissiniz onun altina Talu Hoca´dan yazi gecmissiniz.
Talu Hoca degisik bir adam. Rüyalarla ona vahi geliyor, oda uyguluyor. Enteresan bir Tipleme.
Talu Hoca´dan vereceginize, Ulema´dan bir seyler vermeye gayret edin. 4 Mezhep Imami ne demis?
Diger Allah Dostlari neler anlatmis, bunlari yazin. Talu´nun dedikleri dikkate alinmaz velev ki kaynak belirtsin.
Bu konu hakkin´da zaten sitede bir kac yazi var.
http://www.sadakat.net/forum/islami_sorulariniz_ve_cevaplari/parfum-t54692.0.html
"Lâ tedurrennekum salâturreculi ve savmuhu".
Bu Hadisi Serif kulagimiza küpe olsun.