Gönderen Konu: Sadece yürüyerek 20 günde 4 kilo verebilirsiniz !  (Okunma sayısı 18026 defa)

0 Üye ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601


En doğal kilo verme yöntemi yürüyüşle 20 günde 4 kilo verebilirsiniz.

İngiltere'de piyasaya çıkan Walking Diet (yürüyüş diyeti) isimli kitabın yazarı Joanna Hall, yürüyerek daha güzel vücuda sahip olmanın yollarını anlatıyor.

Yürümek, yalnızca kilo vermeye yardımcı olmuyor. Bunun yanında diyabet, kemir erimesi ve meme kanserine yakalanma risklerini da azaltıyor

Başlamadan önce bir spor mağazasına uğrayarak bir adımsayar (pedometre) satın alın. Böylece günde kaç adım attığınızı sayabilirsiniz. İşte mucize yürüyüş programı:

Gün 1-3: Her gün attığınız adım sayısını bir kenara yazın ve 3'üncü günün sonunda bunları toplayıp üçe bölün. Bu sizin günlük ortalama yürüyüşünüz olacak.

Gün 4-5: Ortalama adım sayınıza 1000 adım ekleyin örneğin otobüsten bir durak erken inerek bu sayıyı tamalayabilirsiniz.

Gün 6: Bugünden itibaren yürüyüş yapmak için özel zamanlar ayırmalısınız. Ortalamanıza 1500 adım ekleyin. Hızınıza göre 1500 adım 20 dakikada tamamlanabilir. Yürüyüşe başlamadan ve yürüyüş sırasında en az 200 ml su içmeyi unutmayın.

Gün 7: Normalde en az 10 dakikada yürüdüğünüz bir mesafeyi gücünüzün yettiği kadar hızlı yürüyün ve yürüyüşün ne kadar sürdüğünü bir kenara not edin.

Gün 8-11: Ortalamanıza 1500 adım ekleyerek yürüyüşlere devam edin.

Gün 12: Bugünü dinlenmeye ayırabilirsiniz. Vücudunuzu biraz esnetmeyi deneyebilirsiniz.

Gün 13-14: Ortalamanıza 2 bin 500 adım ekleyin. Sonraki 4 günde en uzun yürüyüşlerinizi yapacaksınız. Bu yüzden bunları gün içinde 2 ayrı yürüyüş olarak sürdürebilirsiniz.

Gün 15-16: Ortamalaya 3 bin adım ekleyerek yürüyün, temponuzu artırmaya çalışın. Bu iki günde gerçekten terlemeniz gerekiyor, yürürken müzik dinleyemeyi deneyin.

Gün 17: Dinlenme günü. Vücudunuzu esnetin.

Gün 18: Ortalamaya 2 bin adım ekleyerek yürüyüş yapın. Temponuzu biraz düşürün. Eğer kendizini yorgun hissediyorsanız yürüyüşlerden bir saat önce bir fincan kahve içmeyi deneyin.

Gün 19: 7'nci günü tekrar edin. aynı mesafeyi daha kısa sürede ve zorlanmadan almalısınız.

Gün 20: Ortalamanızdan 1500 adım fazla atarak programı tamamlayın.

NASIL YÜRÜMELİSİNİZ?

Karın kaslarını içeri çekin ve yürürken dik durun. Omurganızı dik tutmak için omuzlarınızı indirin, boynunuzu uzatın ve başınızı yukarda tutun. Kollarınızı göğüs hizasına gelecek şekilde sallayın.

iVillage
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Sadece yürüyerek 20 günde 4 kilo verebilirsiniz !
« Yanıtla #1 : 12 Nisan 2011, 00:06:02 »
Yürüyüş Yapmak;

•Vücuttaki tüm kasları güçlendirip daha etkin çalışmalarını sağlar.
•Kan dolaşımını hızlandırarak kalp damar hastalıklarına karşı korur.
•Stresliyken yükselen kan basıncını düzenler.
•Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını sağlar.
•Şişmanlık riskini azaltır.
•Beyine oksijen göndererek konsantrasyonu yükseltir.
•Metabolizma hızını yükselterek kilo vermenize yardımcı olur.
•Bel ve boyun ağrılarını hafifletir.
•Mutluluk hormonu endorfinin salgılanmasını sağlar ve rahatlık verir.
Yürüyüş Yaparken Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

Yürüyüşe başlamadan önce rahat ve pamuklu bir kıyafet edin. Vücudu sıkıca saran naylon kumaştan yapılmış kıyafetler hareket kabiliyetinizi azaltır cildinizin nefes almasına engel olur.

Vücudun tüm yükünü taşıyan ayaklarınıza yürüyüş yaparken daha fazla önem vermeniz gerekir. İnce tabanlı ya da rahatsız ayakkabılar yerine ortopedik ve ayak sağlığını koruyucu nitelikte ayakkabılar tercih edin.

Ağır bir yemek yedikten hemen sonra yürüyüş yapmayınız. En az 30 dakika dinledikten sonra önce yavaş sonra hızlı tempoda yürüyüş yapın.

Diyabet hipertansiyon kalp hastalığı gibi sağlık sorunlarınız varsa yürüyüş yapmadan önce mutlaka doktor kontrolünden geçin. Kaynakwh webhatti.com:

Yürüyüş sırasında ve sonrasında bol miktarda su içmeye özen gösterin. Terleme dolayısıyla vücut su kaybedeceği için bol su içerek bu olumsuz etkiyi en aza indirin. Vücut susuz kaldığında ödemler oluşur ve olduğunuzdan daha kilolu görünebilirsiniz.

Çok sıcak havalarda ve güneşin tam tepede olduğu saatlerde yürüyüş yapmayın. Güneşin zararlı etkileri cildinizde sorun yaratırken çok sıcak hava tansiyon düşüklüğü baş ağrısı halsizlik gibi sorunlara neden olabilir.

Yaptığınızın yürüyüşün gerçek faydasını görmek için en az 30 dakika hafif tempoda yürüyüş yapın. Bu süreye kadar vücut ancak ısınır ve sonraki dakikalarda yapacağınız yürüyüşe göre tepki gösterir.

webhattı
*~*~* TUĞRA *~*~*

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Sadece yürüyerek 20 günde 4 kilo verebilirsiniz !
« Yanıtla #2 : 16 Mayıs 2011, 08:40:36 »
Yediğiniz yemeği Allah’ı zikrederek ve namaz kılarak eritiniz. Yemeğin üzerine (hazmetmeden) uyumayınız. Yoksa kalbiniz katılaşır.   
(Hadîs-i Şerif—Muhtâru’l-Ehâdis) -

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Girya İle Forma Girin
« Yanıtla #3 : 01 Ağustos 2011, 22:25:18 »
Girya, iyi bir idman aracı olmasının yanında vücut için de kaslar arası uyumu hedefleyen bir çalışma metodu. Güç, dayanıklılık, sürat, esneklik ve denge çalışmalarına odaklanan bu çalışma yöntemi, Spor Merkezlerinde de yapılabiliyor. Kadınların yoğun olarak rağbet ettiği bu yöntem, kilo kontrolü konusunda da etkili.

Girya çalışması sırasında yapılan hareketler vücudun hangi bölgelerini çalıştırıyor?

Girya çalışmalarının temelini kardiovasküler (kalp-dolaşım sistemi) güç ve dayanıklılık egzersizleri oluşturur. Egzersizler bütünü yoğun olarak tendonları, eklemleri ve kasları çalıştırır.

Haftada kaç gün çalışmak gerekiyor?

Her spor branşında olduğu gibi başlangıç, orta ve ileri seviyeler var.
Girya ile yapılan çalışmalar sayesinde kısa sürede hedeflediğiniz atletik yapıya ulaşabilir ve kaslarınızı güçlendirebilirsiniz. Ama tabii başlangıçta bir uzmana danışmak şart.

Girya sporuna başlayan her kim olursa olsun eğitim aldıktan sonra kendi kondisyonuna (yaşı, kilosu ve sağlık durumu kontrol edildikten sonra) uygun olan seviyeden devam etmeli. Haftanın 2-3 günü 20 dakika ile 40 dakika arasında bir başlangıç programı uygundur. Tabii kişiyi başta bir uzmanın yönlendirmesi şart.

Bu sporla kilo vermek mümkün mü?

Girya çalışarak kilo vermek ve kilo kontrolü sağlamak hem çok kolay hem de eğlencelidir. Girya sayesinde kilo vermek için gerekli olan kardiyo ve ağırlık çalışmalarını aynı anda yapabilirsiniz. Bu yöntemle hiç durmadan 10 dakika çalıştığınızda vücudunuzda biriken yağlar çok hızlı bir şekilde enerjiye dönüşür ve yanar. Hedefinize uygun her türlü egzersizi Girya ile kolayca yapabilir ve kısa sürede hedeflediğiniz atletik yapıya sahip olabilirsiniz.

Bu spor aşırı kas yapar mı?

Girya ile hayalinizdeki kas yapısına ulaşabilirsiniz. Genel yapısı ile Girya çalışanlarda atletik bir yapı altında esnek, koordinasyonu ve dengesi yüksek, güçlü vücutlar görürsünüz. Kesinlikle şişirilmiş ve hantal bir görüntü oluşmaz.

Girya ile yapılan çalışmalar bütünü; kişinin tüm vücuduna kolayca hakim olmasını, risk altında olan kaslarının ya da vücut bölümlerinin kısa sürede güçlenmesini sağlıyor.

xprodoksit.com
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
15 Dakika Egzersiz Ömrü 3 Yıl Uzatıyor
« Yanıtla #4 : 17 Ağustos 2011, 01:35:06 »
15 Dakika Egzersiz Ömrü 3 Yıl Uzatıyor

Tayvan'da yapılan bir araştırmaya göre, günde 15 dakika yapılan egzersiz, ömrü 3 yıl uzatıyor. The Lancet dergisinde yayımlanan araştırma çerçevesinde, 416 bin katılımcı 13 yıl boyunca izlendi; sağlık raporları analiz edildi ve her yıl fiziksel aktivite seviyelerine bakıldı.
 
Katılımcıların yaş, kilo, cinsiyet ve sağlık durumları da dikkate alındıktan sonra, günde 15 dakika yapılan hafif egzersizin ömrü 3 yıl uzattığı sonucuna varıldı. Araştırmayı yapan Tayvan Ulusal Sağlık Araştırma Kurumu araştırmacılarından Chi Pang Wen, her gün tempolu yürümek gibi 15 dakika yapılacak makul bir egzersizin herkesin yararına olacağını bildirdi.

Wen, araştırmalarında egzersizin ilk 15 dakikasının faydalarının çok büyük olduğunu saptadıklarını belirterek, bu çalışmalarının daha önce bu alanda yapılan benzer çalışmalarla tutarlı olduğunu da kaydetti.
 
Bu araştırmayla asgari egzersiz süresini belirleyen ilk araştırma ekibi olduklarını da vurgulayan Wen, diğer araştırmalarda süre belirtilmediğine dikkat çekti. Wen, günlük yapılan egzersizin kanser bağlantılı ölümlerin de azalmasına yardımcı olduğunu söyledi. Birçok kişinin haftanın belirli günleri en az 30 dakika egzersiz yapmak ve bu standardı tutturmak için mücadele verdiğini hatırlatan uzmanlar, bu araştırma sayesinde daha fazla kişinin egzersiz yapmaya çalışacağını umuyor.
 
hastane.com
*~*~* TUĞRA *~*~*