Gönderen Konu: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler  (Okunma sayısı 8463 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

osmanli

  • Ziyaretçi

Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler     
Gaziantep Makine Mühendisleri Odası Başkanı Ali Peri, sürücüler tarafından çoğu zaman önemsiz gibi görülen kışlık bakımların, soğuk havalarda ortaya çıkabilecek birçok sorunu ve kaza riskini ortadan kaldırdığını söyledi. Peri, kış aylarında havaların soğuması ile birlikte motorlu araçların kışlık bakımlarının yapılması gerektiğini belirtti.

Ali Peri, yaptığı açıklamada, motorun soğuk havada sağlıklı çalışabilmesi için radyatör sitemindeki soğutma suyuna donmasını engelleyecek şekilde antifriz eklenmesi gerektiğini belirterek, "Hatta tüm soğutma sıvısının antifriz olması donmanın yanında kireçlenme ve korozyon gibi olumsuz etkenleri de ortadan kaldırmaktadır." dedi.

Soğutma sistemindeki termostatın soğuk hava koşullarına göre ayarlanması gerektiğine dikkat çeken Peri, "Soğuk havalarda motorun ilk hareketi zorlaşacağından, akü ve akü sıvı seviyesi kontrol edilmeli ve akü sıvı seviyesi eksikse saf su ile tamamlanmalıdır. Yaz aylarında genişleyen V kayışı özelliğini kaybetmektedir. Kayışın gerginliğinin ayarlanması veya değiştirilmesi gerekmektedir. Gevşek V kayışı şarj dinamosunu, devir daim pompasını etkileyerek, yeterince elektrik üretilmemesine ve soğutma sistemindeki soğutma sıvısının devir daiminin yeterli olmamasına neden olabilmektedir." diye konuştu.

Camı temizlemeye yarayan fıskiyelerin sudaki kireç nedeniyle zamanla tıkanabileceğini kaydeden Peri, şöyle konuştu: "Fıskiyelerin uçları bir iğne yardımı ile temizlenmeli ve ön cam sileceklerinin kış aylarının zorlu koşullarında iyi performans göstermesi için aşınmışsa değiştirilmesi gerekmektedir. Böylece yağmurlu ve karlı havalarda görüş önemli ölçüde artacaktır. Kışa girerken yapılması gereken en önemli kontrollerden biride otomobilin yola tutuşunu sağlayan lastiklerin kontrolüdür. Lastik hava basınçlarının ideal basınçta olması ve lastik diş derinliklerinin uygun olması, kışın karlı ve buzlu yollarda kaymayı engelleyecek en önemli unsurlardan biridir. Özellikle karlı havalarda yer tutuşunun daha iyi olması için, lastik hava basınçlarının düşürülmesi gibi yanlış bir uygulama yapılmamalıdır. Soğuk havalarda zorunlu olmadıkça el freni çekilerek park edilmemesi gerekmektedir. El freni çekilerek park edilmesi durumunda fren balataları ve halatlar donabilecek ve el freni indirildiğinde frenin boşalmaması durumu ile karşı karşıya kalınabilecektir. Park edilirken araç uygun viteste bırakılarak park edilmelidir."

Peri, ateşleme ve elektrik sisteminin kontrolünün yapılması gerektiğine vurgu yaparak, bu sistemlerdeki aksaklıkların soğuk havada yakıt tüketimini yüzde 10 oranında artırdığını dile getirdi. Peri, "Buji tırnakları ayarlanmalı ve temizlenmeli gerekiyorsa bujiler değiştirilmelidir. Motor yağı eksilmiş ise tamamlanmalı veya yenilenmelidir. Aksi halde sürtünme artarak motorun gücünün düşmesine ve parçaların daha çabuk aşınmasına ve yakıt tüketiminin artmasına neden olmaktadır. Soğuk havalarda araç ilk çalıştırıldığında düşük devirde hareket edilerek motorun ısınması sağlanmalı ve daha sonra normal kullanıma geçilmelidir. Hava filtresinin kirli olması da soğuk motora yakıt yönünden zengin karışım gitmesine neden olarak, egzozdan çiğ yakıt atılmasına yol açacaktır. Kirli hava filtresi her 100 kilometrede yaklaşık 2 litre daha fazla yakıt tüketimine neden olmaktadır. Kış aylarında arka görüş açısını önemli şekilde etkileyen faktörlerden biri olan arka camdaki rezistansın kontrol edilmesi, eğer herhangi bir problem varsa onarılması veya değiştirilmesi gerekmektedir." diye konuştu.

Kış mevsimi öncesinde kalorifer sisteminin kontrolünün yapılması gerektiğini ifade eden Peri, bunun yanında kış şartlarında araçların verimli ve güvenli şekilde kullanılabilmesi için fren balatalarının kontrol edilmesi gerektiğini dile getirdi.

Peri, "Motorlu taşıtların kışlık bakımlarının yapılması, araç sahiplerine çok fazla maddi yük getirmemektedir. Çünkü yapılan masraf, yakıt tasarrufu olarak sürücülere geri dönmektedir. Araçların kışlık bakım maliyetinden kaçınılmamalı, güvenli sürüş, yakıt tasarrufu ve kaza riskini azaltmak için belirtilen tedbirlerin alınması konusunda tüm sürücülerimizi uyarıyoruz." şeklinde konuştu.

Çevrimdışı Hâsıl-ı Kelam

  • Moderatör
  • yazar
  • *****
  • İleti: 678
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #1 : 03 Aralık 2009, 14:04:41 »
Sürücü kurslarında bu alana yönelik eğitimlerin ağırlıklı verilmesi gerek.Ama maalesef bizim sürücü kurslarımızın çoğu parayı alalım ehliyeti verelim de ne olursa olsun derdindeler.Bu konuda oldukça bilinçsisiz.
Nefsinle değil, kalbinle düşün ve karar ver!

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #2 : 24 Temmuz 2011, 11:37:24 »
Trafik kazalarında bir ayda 205 kurban


Tatil için yola çıkanlardan üst üste trafik kazası haberleri gelmesi yürekleri parçalıyor. Direksiyon başına geçenlerin, uyarılara rağmen yaptıkları hataların telafisi mümkün olmuyor. Geçen bir aylık sürede yaşanan 296 kazada 205 kişi hayatını kaybetti. Bu yılki kazalarda şarampole yuvarlanan araçların öne çıktığını belirten yetkililer, Ramazan öncesi dönüş yapacakları aşırı hız konusunda uyarıyor.



 Okulların tatile girmesiyle karayolları adeta kan gölüne döndü. Hemen her gün farklı illerden ölümlü kaza haberleri geliyor. Yetkililer, özellikle Ramazan ayı öncesinde tatilini bitirerek dönüşü geçecek olan vatandaşları kurallara uymaları konusunda uyarıyor.
 


Tatilin ilk ayını kapsayan 17 Haziran-21 Temmuz tarihleri arasında karayollarında meydana gelen kazaların bilançosu ağır oldu. 296 kazada 205 kişi hayatını kaybederken, 978 kişi yaralandı. Geçtiğimiz yıl aynı dönemde 169 kişi ölürken 791 kişi de yaralanmıştı. Önceki yıllarda kafa kafaya çarpışmalar yaşanırken bu yıl aşırı hız sebebiyle şarampole yuvarlanmalar öne çıktı. Bir ayda yaşanan 296 kazadan 81'i aşırı hız sebebiyle şarampole yuvarlanan araçlar tarafından gerçekleşti. Şarampol kazalarında 77 kişi hayatını kaybederken 433 kişi de yaralandı.
 
Yaz aylarında tatilin başlaması ile birlikte karayollarında araç yoğunluğunun 10 kat arttığını kaydeden Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği Başkanı Hitay Güner, "Tatile bir an önce başlama psikolojisi ile birlikte sürücüler dinlenmeden 9-10 saat direksiyonda kalıyor. Bölünmüş yolların etkisi ile vatandaş yola güvenerek aşırı hız yapıyor. Hıza yorgunluk ve sıcak havanın etkisi eklenince keskin virajlarda ve dönemeçlerde şarampole yuvarlanmalar artış gösteriyor." şeklinde konuştu. Selçuk Üniversitesi (SÜ) Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama Merkezi Müdürü Doç. Dr. Osman Nuri Çelik, sıcak havaların refleks kaybına sebep olduğunu belirterek, günün sıcak saatlerinde araç kullanılmaması, 2 saatten fazla yolculuk edilmemesi ve sık sık mola verilmesi gerektiğini söyledi. Artan sıcaklar ve tatil sebebiyle oluşan trafik yoğunluğunun, kazaları artırdığını kaydeden Çelik "Trafikte sürücülerimizin bencilce davranması da trafik kazalarına artırıcı etki yapıyor. Sürücüler, trafikteki diğer sürücülerin haklarına riayet etmelidir.'' dedi.



Direksiyon başında sabırsız olmayın

Sürücüler yola çıkarken planlı şekilde hareket etmeli, sabırsız olmamalı, araçların bakımını yaptırmadan kesinlikle uzun yola çıkmamalı.
 
Sürücü ve yolcular emniyet kemerini mutlaka takmalı.

Aşırı hızla araç kullanılmamalı, öndeki araç güvenli mesafeden takip edilmeli.

Sıcağın etkisiyle asfaltın erimesinin yolu kaygan hale getirebileceği ve fren mesafesinin uzayabileceği unutulmamalı.
 
Yorgun ve uykusuz olarak yola çıkılmamalı. Uzun seyahatlerde araçtan inilerek dinlenilmelidir.



24.07.2011-Zaman

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #3 : 23 Temmuz 2012, 08:21:49 »



Trafik kazalarının pazar günkü bilançosu da ağır oldu. Yurdun dört bir yanında meydana gelen kazalarda 43 kişi hayatını kaybetti.


Trafik kazalarının pazar günkü bilançosu da ağır oldu. Yurdun dört bir yanında meydana gelen kazalarda 15 kişi öldü. Rize'deki akrabalarının düğününden dönen Emin Yazıcı yönetimindeki minibüs, Samsun'un Akçay beldesinde kontrolden çıkarak su kanalına çarptı. Kazada 2'si çocuk 7 kişi hayatını kaybetti. Nevşehir Ürgüp'te 3, Antalya'nın Aksu ilçesinde 2, Kütahya'da 2, Gaziantep'te ise 1 kişi trafikte can verdi. Böylece hafta sonu meydana gelen kazalarda ölü sayısı 43'ü buldu
Haber yedi.com

Terör gibi katliam, bu ne hal ! Allah korusun.


Sürücü kurslarında bu alana yönelik eğitimlerin ağırlıklı verilmesi gerek.Ama maalesef bizim sürücü kurslarımızın çoğu parayı alalım ehliyeti verelim de ne olursa olsun derdindeler.Bu konuda oldukça bilinçsisiz.
[/b]







Bir sürücü kursu sahibinden acı itiraflar


Türkiye, trafik terörünü durduramıyor. Resmi verilere göre, son 10 yılda yüzde 279 oranında artan trafik kazalarında 43 bin 140 kişi hayatını kaybetti. Ürkütücü boyutlara ulaşan ölü sayısına bu hafta sonu 43 kişi daha eklendi. İnsan faktörünün ön plana çıktığı kazalar, sürücü kurslarında verilen eğitimleri tartışmaya açtı. İstanbul'da sürücü kursu sahibi olan A.C., yaşanan denetimsizlik ve başıboşluğa isyan ediyor. "Sürücü kurslarında eğitim diye bir şey yok. Zaten eğitim verecek aday da yok, sınıflarımız bomboş. Milli Eğitim müfettişleri demirbaş eşya levhasının boyunun 10 santim olup olmadığını denetliyor. Devam çizelgesi, eğitimin durumunu ise hiçbir şekilde denetlemiyor." diyor.


Kurs sayısının ihtiyaçtan çok fazla olduğunu dile getiren A.C., bu nedenle aday kapma için her türlü illegal yöntemin uygulandığına dikkat çekiyor. Nüfus cüzdanını gönderen adaylara ehliyetinin yollandığını vurguluyor. Kursların evrak takip bürosu haline geldiğini söylüyor. Direksiyon sınavlarının kağıt üzerinde yapıldığını anlatan A.C., sürücü adaylarını, bağımsız ve uzman eğitimcilerin testten geçirmesini istiyor: "Direksiyon sınavını yapan öyle öğretmenler var ki -yıllar önce almış ehliyetini- araba sürmesini bilmiyor. 2 saat içinde 200 kişiyi sınav yapıyorlar." Sürücü kurslarını 'evrak takip bürosu'na benzeten A.C., gerekli eğitimi verememelerini ücretlerin düşürülmesine bağlıyor: "Savcılığa giden, Emniyet'e giden belgeler, diplomalar, trafik evrakları... Biz de bu evrakları takip eden bürolara dönüştük, eğitim falan yok. Nasıl verelim ki 2002 yılında 500 liraya verdiğimiz ehliyeti, 2012'de 150 liraya düşürdük."

Direksiyon sınavlarının bağımsız ve uzman eğitimciler tarafından yapılması gerektiğini vurgulayan A.C., çarpıcı bir bilgi de veriyor: "Direksiyon sınavı Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı öğretmenlerce yapılıyor. Öyle öğretmenler var ki yıllar önce almış ehliyetini, araba sürmesini bilmiyor. Günlük 70 lira yevmiye alabilmek için bütün öğretmenler yazılıyor. 2 saatte 200 kişiye sınav yapıyorlar. 2 saatte bu kadar adayın araba sürüp sürmediğini nasıl test edebilirsin? '2 dakika araç sürdü' diye adaya ehliyet veriyoruz. Sınavlarda 5 kez arabayı istop ettirenler bile ehliyet alıyor. Hatta hocalarımız sınavlarda aynaları kendisine çeviriyor. Sürücü adayı ayna kullanmıyor. Almanya'da eğitim almış bir öğretmen arkadaş, Şişli'de direksiyon sınavı yapmıştı. 20 adaydan 18'ini geçirmedi. Milli Eğitim bir daha o öğretmene görev vermedi." En son çıkan yönetmelikte sürücü kurslarının sahibi olduğu pist alanının 5 dönümden 10 dönüme çıkarıldığını anlatan A.C., "Hiçbir sürücü kursu sahibi pistin nerede olduğunu bilmez. Kurtköy'de sürücü kursu sahibi olan kişi, Tekirdağ sınırında Çerkezköy'de pist kiralıyor. Müfettiş, denetime geldiğinde 3 saat uzaktaki piste rehberle gidiyoruz. Öğrencilerin hiçbirine de orada eğitim verilmez. Her şey tamamen kâğıt üzerinde. Her ay bin lira kira diye hava parası ödüyoruz. Müfettiş bunu biliyor." diyor.

Mesleğimi söylemeye utanıyorum
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1321784&title=bir-surucu-kursu-sahibinden-aci-itiraflar

uzman.

  • Ziyaretçi
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #4 : 23 Temmuz 2012, 15:16:16 »
2.aydir  istanbuldayim bu kurallarla bu sürücülerle ölüm olaylari cok olur adam otobana cikiyor bir sefer sola bakmiyor e  kardesim af edersiniz eseyemi biniyorsun bir bak lamba kirmizi fireninmi yok düz geciyor üsgecit 10 metre gerde yok ille arabanin altina yatacak yazi yazik

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #5 : 23 Temmuz 2012, 18:02:33 »
Dikkat ederseniz tüm kazalar (yüzde seksen) aşırı hız ve dikkatsizlikten meydana geliyor. Özellikle İstanbul da araba kullananlar,yoğun trafiğe alıştığı için çok dikkate gerek görmüyorlar. İstanbul dışında da aynı dikkatsizliği sürdürüyorlar. Otaban ve şehirler arası yollar da bundan dolayı çok kaza oluyor. Hız ve dikkatsizlik,buna bir de uykusuzluk eklenince...Trafik cezaları ve ceza kanunlarımız yeterli değil...Yaptırım yok...bunların düzenlenmesi lazım.

uzman.

  • Ziyaretçi
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #6 : 24 Temmuz 2012, 01:16:24 »
Dikkat ederseniz tüm kazalar (yüzde seksen) aşırı hız ve dikkatsizlikten meydana geliyor. Özellikle İstanbul da araba kullananlar,yoğun trafiğe alıştığı için çok dikkate gerek görmüyorlar. İstanbul dışında da aynı dikkatsizliği sürdürüyorlar. Otaban ve şehirler arası yollar da bundan dolayı çok kaza oluyor. Hız ve dikkatsizlik,buna bir de uykusuzluk eklenince...Trafik cezaları ve ceza kanunlarımız yeterli değil...Yaptırım yok...bunların düzenlenmesi lazım.

evet ama polisler kendileri hic kemer baglamiyor kime gececek sözleri polis ters yola giriyor vatandasda ama polis bakip geciyor almanya düser pesine burda bakmiyor o tarafa almanyada yapsinda o hatayi ehliyeti gider baya para cezasida öder ama önce polis kendisi kanunu uygulayacak

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #7 : 24 Temmuz 2012, 01:54:30 »
 Yurd dışında özellikle Avrupa da,Almanya da duyduğum kadarı ile Polisler bir çok konuda yetkililer,yaptırım güçleri var.Onları koruyan kanunlar var. Türkiye de ise tam tersi...Polisin fazla bir yetkisi yok...Kemer bağlama konusu doğrudur,Türkiyede pek dikkate alınmıyor...aslında öncelikli olarak vatandaş bilinclendirilmeli Trafik de giden araclara bakarsanız ekserisi kemer bağlamadan seyahat ediyorlar... o da ayrı bir sorun...

mazhar

  • Ziyaretçi
Kaza başına "225 bin TL'ye varan tazminat hakkınız var"
« Yanıtla #8 : 06 Ağustos 2012, 20:55:22 »
Trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin yakınlarının ya da kazalarda sakat kalanların, mağduriyetleri dolayısıyla alabilecekleri tazminat hakları konusunda yeterince bilgi sahibi olmadığı bildirildi.
 Trafik kazalarında mağdur olan vatandaşların mağduriyetlerini gidermek ve sahip oldukları hakları kullanmalarını sağlamak amacıyla Gaziantep'te kurulan Trafik ve İş Kazaları Mağdurları Derneği (TİMADER), hiçbir ücret talep etmeden başvuruda bulunan vatandaşların haklarını arıyor.
 
TİMADER Genel Başkanı Kenan Günbegi, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'de milyonlarca aracın her gün trafikte seyrettiğini ve bu trafik akışı sırasında yaralamalı ve ölümlü kazalar yaşandığını söyledi.
 
Kaza geçiren vatandaşların bir çoğunun kaza sonrasında sahip oldukları haklarından haberi olmadığını ifade eden Günbegi, ''(Trafik kazasında hayatını kaybedenlerin yakınları ya da kazada sakat kalanların) 225 bin TL'ye varan tazminat hakkı var ama vatandaş bunu bilmiyor'' dedi.
 Kaza geçiren bir vatandaşın evraklarının ''tam'' olması durumunda kaldırıldığı hastaneye hiçbir ücret ödemesine de gerek olmadığını ifade eden Günbegi, şöyle devam etti:
 
''Trafik Sigortası (Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası) bütün giderleri karşılıyor. 2012 yılı için 225 bin TL'ye varan tazminat hakkı var. Vatandaşlarımızı bu konuda bilinçlendirmek için derneğimizi kurduk. Çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Mağdur olan vatandaşlarımıza haklarını öğretmek, mağduriyetlerini gidermek için çaba gösteriyoruz.''
 
Günbegi, kaza sonrası sakatlık geçiren polis, öğretmen ve polisliği kazanan bir gencin davasını üstlendiklerini aktararak, ''Polisliği kazanan ancak geçirdiği kaza sonrası mağdur olan gencimiz, bu davadan dolayı 175 bin TL tazminat kazandı'' diye konuştu.
 
Günbegi, dernek olarak ayrıca özürlü üyelerine ücretsiz tekerlekli sandalye ve koltuk değneği verdiklerini de sözlerine ekledi.
 
''Vatandaş kaderine razı olup boynunu büküyor''
 
Dernek avukatlarından Berat Serkan Kazlı da kendilerine başvuruda bulunan mağdur vatandaşlardan hiçbir ücret talep etmeden haklarını savunduklarını bildirdi.
 
Kazlı, son zamanlarda ''çantalı iş takipçileri'' olarak adlandırılan bazı kişilerin, kazaları fırsat bilerek vatandaşları yanlış yönlendirdiklerini ifade ederek, şunları söyledi:
 
''Dernek olarak 225 bin TL'ye kadar olan tazminat hakkı için çaba gösteriyoruz. Vatandaş hakkını bilmiyor, kaderine razı olup boynunu büküyor. Malul olan vatandaşlarımızdan hiçbir ücret talep etmeden haklarını savunuyoruz. Kaza sonrası mağdur olan vatandaşlarımız iş takipçilerine fırsat vermesinler, gelip derneğe başvursunlar. Biz dernek olarak her türlü yardımı sağlamaya hazırız.''
 
Kazlı, araç sahiplerinin Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası'nı (Trafik Sigortası) ceza yememek için ödediğini ifade ederek, ''Vatandaş bu sigortayı 'aracım bağlanmasın' diye her yıl ödüyor ama sağladığı haklardan haberi yok'' diye konuştu.
 
İstatistikler
 
Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı 2011 yılı istatistiklerine göre Türkiye'de 8 milyon 113 bin 111 otomobil, 389 bin 435 minibüs, 219 bin 906 otobüs, 2 milyon 611 bin 104 kamyonet, 728 bin 458 kamyon, 2 milyon 527 bin 190 motosiklet ve 34 bin 116 özel amaçlı taşıt bulunuyor.
 Yine istatistiklere göre, 2010 yılında toplam 1 milyon 106 bin 210 kaza meydana gelirken, bunlardan 116 bin 804'ü ölümlü ve yaralamalı olarak sonuçlandı.
 
Sabah.com.tr

mazhar

  • Ziyaretçi
Ynt: Trafik kazalarının önüne geçmek için altın öneriler
« Yanıtla #9 : 13 Ağustos 2012, 08:14:20 »
Bayram yaklaştı, biletler tükendi. Memleketine gitmek isteyenin imdadına Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetişti. D2 belgeli otobüsler de bayramda yolcu taşıyabilecek. İçişleri Bakanlığı da trafik tedbirlerini tüm personeline duyurdu.

Memleketine gitmek isteyenler otogarlara akın etti, biletler tükendi. Bayram öncesi otobüs biletlerinin tükenmesiyle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı devreye girdi. Bakanlık 17 Ağustos'tan itibaren 1 hafta boyunca D2 belgeli otobüslere de yolcu taşıyabilmeleri için izin verdi.

D2 Belgesi Nedir?

Bir işletme müdürü İhsan Bektaş D2 belgesi konusunda, "D2 belgeliler genelde turizm şirketleri, onların otobüsleri için veriliyor. Bizimki ile aynı, yani durumu iyi" dedi.

Denetimler Artırıldı

Terminallerde denetim artırıldı. Otobüs ve şoförlerin durumu, terminallere giriş çıkış saatleri daha sıkı takip edilecek.

Bayram ve öncesinde yollarda da denetim daha sıkı olacak. İçişleri Bakanlığı alınacak tedbirleri açıkladı.

Önemli kavşak ve geçitlerde sabit ekipler konuşlanacak. Bayramda daha sıkı denetim yapabilmek için karayollarında görevli ekiplere trafik büro ekipleri de destek sağlayacak. Böylece ortalama her 30 km'de bir ekip olacak.

Radarlı hız tespit ekipleri seyir halinde denetim yapacak. Başkentte ise Eskişehir, Konya ve İstanbul güzergahları helikopter ile denetlenecek.

Alıntı


Emniyetten Bayram uyarısı

Emniyet Genel Müdürlüğü: Özel araçlarla trafiğe çıkmayın.




Emniyet Genel Müdürlüğü bayram uyarısı yaptı.Yaklaşan Ramazan Bayramı öncesinde vatandaşları trafik kazaları konusunda uyaran Emniyet Genel Müdürlüğü özel araçlar yerine otobüs, tren, uçak, feribot gibi toplu taşıma araçlarının tercih edilmesini istedi.

Türkiye'de trafik kazalarına bağlı ölüm ve yaralanmaların yaklaşık üçte biri, yaz aylarında meydana geliyor.

Yaz aylarında nem oranının ve sıcakların yüksek seviyelere ulaşması sürücüleri fiziki ve psikolojik olarak etkileyebiliyor.
Tüm bu şartlara bayram tarfiği eklenince kaza sayılarında artışlar yaşanıyor.

Emniyet Genel Müdürlüğü bayram öncesinde uyarılarda bulunarak, yolculuk öncesi düzenli ve yeterli uyku alınması gerektiğini özellikle vurguladı.

Aynı zamanda aracın fren, far, olmak üzere bütün aksamlarının bakımlarının yaptırılması ve aşınan lastiklerin değiştirilmesinin gerekliliğine dikkat çekildi.

tımeturk