İHL öğrencisi 2 kız öğrencinin TÜBİTAK için hazırladıkları proje, antidemokratik karma eğitim sisteminin başarısızlığını ortaya koydu.
31 Mart 2013 Pazar 08:40
Van’da TÜBİTAK tarafından gerçekleştirilen “44. Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması” için İmam Hatip lisesi öğrencilerinin sunduğu “Karma Eğitim Sisteminin Öğrenci Psikolojisi Üzerindeki Etkileri” adlı proje halk tarafından büyük bir ilgi gördü.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi’nde sergilenen projelerde en yoğun ilgi karma eğitimin zararlarına yönelik projeye oldu. Siirt İbrahim Hakkı Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde okuyan Halime Akdemir ve Afife Sevgili isimli öğrencilerin hazırladığı projeyi destekleyen Demokrat Eğitimciler Sendikası Başkanı Gürkan Avcı, “Eğitim sistemindeki bu baskıcı anlayışın derhal kaldırılması gerekir. Kız çocuklarının okullara gönderilmemesinin önündeki en büyük etken olan bu uygulama çağın dışında kalmış bir uygulama durumundadır” diye konuştu.
KARMA EĞİTİM ÖĞRENCİLERDE DİKKAT DAĞITIYOR
Van’da düzenlenen proje yarışması sergisinde “Karma Eğitim Sisteminin Öğrenci Psikolojisi Üzerindeki Etkileri” adlı projeyle dikkat çeken Halime Akdemir ve Afife Sevgili, hazırladıkları projede karma eğitimin öğrencilerde dikkat dağınıklığına sebep olduğunu vurguladılar. Van’daki sergide projelerini tanıtan Akdemir ve Sevgili, bu konu hakkında bilgisi olan birçok insanla konuştuklarını ve yaptıkları anket sonuçlarını değerlendirip raporlaştırdıklarını söylediler. Sevgili ve Akdemir projeleri hakkında “Projeyle ilgili olarak detaylı bir araştırma yaptık. Yaptığımız araştırmanın sonucunda karma eğitimin öğrencilerde dikkat dağınıklığına sebep olduğunu gördük. Karma eğitim, özellikle muhafazakâr ailelerin kızlarını okula göndermemesine neden oluyor. Halkımız karma eğitim veren okullarla beraber, kızlara ve erkeklere ayrı eğitim veren okulların da açılmasını istiyor. İmkânlar varsa ayrı okullar açılmalı, eğer yoksa sınıflar düzeyinde açılmalıdır” ifadelerini kullandılar.
DES’TEN ÖĞRENCİLERE DESTEK
Demokrat Eğitimciler Sendikası Başkanı Gürkan Avcı, eğitim müfredatının da kız ve erkeklerin ilgi farklılıklarına göre ayrılması gerektiğine dikkat çeken Akdemir ve Sevgili’nin projelerini desteklediğini açıkladı. Öğrencilerin hazırladıkları projenin sonuçlarını yerinde bulduğunu belirten Avcı, bu konuyu yıllarca çeşitli platformlarda dile getirdiklerini ve demokratik eğitim sisteminde bu tür bir dayatmacı anlayışın olmaması gerektiğine vurgu yaptı. Gerek ABD’de olsun, gerek Avrupa’da olsun gerekse diğer çağdaş olarak nitelendirilen demokratik ülkelerde bile karma eğitimin yanında yalnızca kız ve erkeklerin gittiği okulların da bulunduğunu hatırlatan Avcı, Türkiye’de artık vatandaşlar da yalnızca kızların ya da erkeklerin gittiği okullarda çocuklarını okutmak istediğin dile getirdi.
“ÇOCUKLAR BİLE GÖRDÜ, YETKİLİLER NEDEN GÖRMÜYOR?”
Eğitimin sisteminin baskıcı anlayıştan sıyrılıp halkın isteği üzerine yapılandırılmasına vurgu yapan Avcı, “Karma eğitimin öğrenciler üzerinde olumsuz etki yaptığını çocuklar bile gördü. Yetkililerin görmesi için ne yapılabilir artık anlamıyorum. ‘Haydi, kızlar okula’ kampanyası yapılırken öte yandan kızların okullara gitmesini engelleyen karma eğitim ile kendisiyle ters düşen işler yapılıyor. Yetkililer neden görmüyor? Sayın Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, halkın bu isteğine kulak tıkamamalıdır. Bu çağrımız demokratik eğitim sisteminin olmazsa olmazları arasındadır” şeklinde konuştu.
Yunus Dilmaç \ Akit , habervaktim