Gönderen Konu: Turizmde Sosyal Medya ve Turizm Çalışmaları  (Okunma sayısı 1845 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı serguzesht

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 5
  • Sadakat Forum "Seviyeli İslami Forumunuz.."
Turizmde Sosyal Medya ve Turizm Çalışmaları
« : 17 Temmuz 2018, 11:00:54 »

Turizm bir kısım insan için ekmek kapısı olarak görülürken bir kısım insan için de dinlenme, rahatlama ve zihni boşaltma için etkinlik ve çalışma yapılması anlamına gelmektedir. Bu iki grup insanın ihtiyaçlarının kesiştiği noktada turizm olayı ortaya çıkmaktadır. Tüm toplumu ilgilendiren bu sektörde alan-satan arasında iletişimin de artık gelişen dünyanın yenilikleri ile yapılması gerekmektedir. Turizmde sosyal medya kullanımı bu yeni dünya yeniliklerinin yerinde ve zamanında kullanımı olarak söylenebilir.  Turizm konusunda çalışma yapan tur şirketleri, oteller, havayolu ve karayolu şirketleri bulunmaktadır. Tatile çıkmak isteyen bir kişinin bütün bunlara çok kısa sürede ve kolay bir şekilde ulaşması gerekmektedir. Bu konuda dijital pazarlama çalışmaları ortaya çıkmaktadır. Bütün bu firmaların kendilerini tanıtmak ve iletişim için hazırladıkları web siteleri ve sosyal medya hesapları bulunmaktadır.

Sosyal Medya ve Artan Turist Sayısı

Tatil için hazırlık yapan biri internet üzerinden çok kısa bir sürede tatil mekanlarına, oteller, bilet alımı için firmalar ulaşabilmek ister. Bütün bunlar için turizm alanında çalışma yapan bu firmaların sosyal medya üzerinden hazırlamış oldukları sayfalara ve iletişim adreslerine ulaşılabilmektedir. Turizmde sosyal medya kullanımı insanlar için büyük kolaylıklar sunmaktadır. İnternet üzerinden otel rezervasyonu yaptırıp otelin parası denmektedir Ayrıca uçak bileti alıp yolculuğa çıkabilmek mümkün olmaktadır. Bütün bu kolaylıklar turizmin canlanmasını sağlamakta ve turistlerin ülkemize daha fazla gelmesi için sebep olmaktadır. Firmaların hazırlamış oldukları sosyal medya çalışmalarında turizmde sosyal medya kullanımı ve bu kullanımın onların sektörüne etkileri açıkça görülmektedir.

Turizmde Sosyal Medya Kullanımı ve İçerik Pazarlaması

Turizm üzerinde sosyal medyanın olumlu etkisinin belirgin olarak ortaya çıkması sebebiyle firmalar sosyal medya kullanımı ve bu hesaplardaki içeriklerin hazırlanması konusunda çok daha hassas davranmaya başlamışlardır.  Bu işi profesyonel olarak yapan kişilerden ve firmalardan içerik desteği alan turizm alanında çalışma yapan firmalar dijital pazarlama desteği alarak bu alanda hazırlanmış uygulamaları ve siteleri edinmeye başlamışlardır. Bu platformlarda hazırlanan içerikler tatile çıkmak isteyen insanlara bilgi vermekte ve tatil planı yapmalarına yardımcı olmaktadır. Turizmde sosyal medya kullanımı sayesinde çok verimli tatil sezonları geçirilmektedir.