Gönderen Konu: Türklerin alışveriş alışkanlıkları belirlendi  (Okunma sayısı 4568 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282

Visa Europe tarafından tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını belirlemek amacıyla düzenlenen araştırmanın sonuçları açıklandı. Türkiye, Polonya, Yunanistan ve İngiltere'de yapılan araştırma, 18-65+ yaş arası tüketicilerin gıda ve giyim alışverişi alışkanlıklarına odaklanıyor.

Tüketicilerin alışveriş için tercih ettiği en uygun gün, zaman ve mekan ile kart kullanım alışkanlıklarına yer veren araştırmaya göre;

Türkler alışveriş için en çok Pazar öğleden sonralarını tercih ediyor.
Kalabalıktan hoşlanmıyor ve kasa kuyruğu beklemek istemiyorsanız Türkiye'de alışveriş için en uygun zaman Perşembe sabahı.
Türkler eşleriyle, Yunanlı ve İngilizler ise yalnız alışveriş yapmayı seviyor.
Türkler planlı ve programlı yaşıyor, kuyrukta beklemeyi sevmiyor.
Türk tüketiciler gıda alışverişini haftada bir kez yapıyor.
Türkiye'de alışverişte nakit kullanım oranı yüzde 60.
Araştırmayla ilgili değerlendirmede bulunan Visa Europe Bölge Genel Müdürü Berna Ülman, "Farklı özellikleri olan kart seçeneklerimizle, alışveriş sırasında kart kullanımının tüketicilere sağlayacağı rahatlığı ve faydaları her zaman vurguluyoruz. Bu araştırmayı yaparken de, tüketicilere en iyi alışveriş zamanını seçmeleri konusunda ipuçları vermeyi hedefledik" dedi.

Alışveriş için en uygun zaman Perşembe sabahı

Araştırmaya katılan Türk tüketiciler, cadde üzerindeki mağazalardan yapılan gıda ve giyim alışverişi için en az Perşembe günleri, sabah saatlerini tercih ediyor. Bu da, Perşembe sabahlarının, alışverişin sorunsuz ve engelsiz yapılabilmesi için en ideal zamanlama olduğunu ortaya koyuyor. 

Türk tüketiciler alışveriş için en çok Pazar öğleden sonrayı tercih ediyor

Türk tüketiciler gıda ve giyim alışverişleri için Pazar öğleden sonralarının en müsait oldukları zaman dilimi olduğunu belirtirken, İngilizler öğle tatillerini, Polonyalı ve Yunan tüketiciler ise akşam saatlerini alışveriş için değerlendiriyor.

Türkler planlı ve programlı yaşıyor, kuyrukta zaman kaybetmek istemiyor

Araştırma sonuçları Türk tüketicilerin günlerini planlamayı sevdiklerini ve günlük programlarına çok sadık olduklarını ortaya koyuyor. Türk erkekleri kadınlara göre daha planlı yaşıyor. Erkeklerin yüzde69'u günlük planlarına sadık kalarak alışveriş yapmayı tercih ederken, kadınların yüzde57'si bu şekilde davranıyor. 

Öte yandan, tüketicilere göre alışveriş esnasında en rahatsız edici durum kuyrukta beklemek. 18-24 yaş arası tüketicilerin yüzde 30'undan fazlası alışveriş yaparken kuyrukta bekleyerek zaman kaybetmek istemiyor.

Türkler eşleriyle, Yunan ve İngilizler ise yalnız alışveriş yapmayı seviyor

Türkler alışveriş konusunda eşlerinin fikirlerini oldukça önemsiyor. Eşleri ile birlikte alışveriş yapmayı tercih eden erkeklerin oranı yüzde 40, kadınların ise yüzde 34'ü buluyor.

Polonyalı erkeklerin yüzde 53'ü eşleriyle, kadınların ise yüzde 38'i yalnız alışveriş yapmayı tercih ediyor.

Diğer yandan Yunan tüketicilerin alışveriş konusunda oldukça bağımsız oldukları görülüyor. Erkeklerin yüzde 44'u kadınların ise yüzde 51'i yalnız alışveriş yapmaktan daha çok zevk aldığını belirtiyor.

İngiliz erkekleri, alışveriş sözkonusu olduğunda tembellik eğilimleri gösteriyor ve tüm alışverişi eşlerine bırakıyorlar. İngiliz erkeklerinin yüzde 9'u alışveriş yapmayı sevmiyor. İngiltere'deki kadınların yüzde 22'si hemcinsleri ile alışveriş yapmayı tercih ederken, sadece yüzde 1'i erkeklerle alışverişe çıkıyor.

Türk tüketiciler haftada bir kez gıda alışverişi yapıyor

Türk, İngiliz ve Yunan tüketiciler haftada bir kez,  Polonyalı tüketiciler ise günlük olarak gıda alışverişi gerçekleştiriyor. Giyim ile ilgili alışveriş verileri değerlendirildiğinde, Türk tüketiciler 3 ayda bir defadan da az, İngiliz, Polonyalı ve Yunan tüketiciler ise ayda bir kez giysi alışverişi yaptıklarını belirtiyor.

Türkiye'de alışverişte nakit kullanım oranı yüzde 60


Türk tüketicilerin yaklaşık 1/3'ü (yüzde 32) alışverişlerinde kart kullanımını tercih ediyor. Araştırma, erkeklerin kadınlara oranla kredi kartlarını daha sık kullandıklarını ortaya koyuyor. Kadınların yüzde 29'u kredi kartı kullanırken bu oran erkeklerde yüzde 33'a çıkıyor. Tüketicilerin yüzde 60'ı halen en güvenilir ödeme aracının nakit olduğunu düşünüyor.

Araştırma verileri nakit ödemenin İngiltere'de "nesli tükenen" bir trend olduğuna da işaret ediyor. Araştırmaya katılanların yüzde 60'ı, Türklerin tam aksine, kart ile ödeme yapmayı tercih ederken, sadece yüzde 33'u alışverişlerinde nakit kullanıyor.

marketingturkiye
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Kriz tüketim alışkanlıklarımızı ne kadar etkiledi?
« Yanıtla #1 : 01 Mayıs 2009, 16:03:16 »
ABD'de başlayarak tüm dünya piyasalarını etkisi altına alan ekonomik kriz yeme içme alışkanlıklarını da etkiledi ve bu etkinin sektörlere göre olumlu ya da olumsuz yansımaları oldu.Kriz ortamına rağmen yenilikçi fikirleriyle sektöre innovatif bir yaklaşım getiren Selva Gıda, makarna sektöründe tüketim davranışında değişme olmadığını açıkladı.

Yapılan araştırmaya göre kriz ortamında, makarnada marka ve tüketim şeklini değiştirmem diyen tüketicilerin oranı %66 iken, daha ucuz marka alanlar sadece %3 oranında.

Selva için Nielsen Türkiye tarafından sağlanan verilere göre tüketicilerin harcamalarında yaptıkları, yapacakları kısıtlamalara bakıldığında giyim ve dinlenme, tatil ve eğlence harcamalarının ilk sıralarda geldiği gözleniyor. 

Kişisel bakım ve dayanıklı tüketim ürünleri de harcama kısıtlamalarında takip eden sektörler. Hızlı tüketim ürünleri kategorileri incelendiğinde, tüketicilerin yarısından fazlasının, incelenen kategori tüketimlerinde bir değişikliğe gitmemişlerdir. 

Sadece gazlı içecekler ve cipsler için değişiklik yapmayan tüketicilerin oranı %50’nin çok az altında kaldığı görülmüştür.

2008 yılının sonlarına doğru etkilerini hissettirmeye başlayan kriz sonrasında FMCG (Hızlı Tüketim) pazarında miktar olarak %12 büyüme gerçekleştirilirken gıda sektörü ciro olarak 2007’ye göre %0,4’lük bir büyüme gösterdi.

Gıda sektöründeki bu büyümeye paralel olarak önemli bir küçülme görülmeyen makarna sektöründe kendisine düşen payı artırmak için yaptığı yeni projelerle öne çıkan Selva Gıda Genel Müdürü Mehmet Karakuş genel durumu şöyle ifade etti:

“Nielsen’in krizin etkileriyle ilgili ülke çapında yapmış olduğu araştırma sonuçlarına göre, tüketicilerin %51’i geçtiğimiz 6 ay içinde hane giderlerinde kısıtlama yaptığını ve gelecek 6 ay içinde de kısıtlama yapmaya devam edeceğini belirtmiştir. İnsanlar temkinli olmaya çalışıyor ama tüketim davranışlarında da radikal değişiklikler yapmıyorlar.

Dolayısıyla yeme içme alışkanlıklarında kriz öncesine göre küçük farklılıklar dışında önemli değişiklikler yaşanmadı. Makarna pazarı için de bu durum geçerli; yani bir tüketici krizden önce ne kadar makarna yiyorsa, geldiğimiz noktada bu miktarda önemli bir düşüş ya da yükseliş olmadı. Biz Selva Gıda olarak genel bir sektörel büyüme hedefi ile yenilenme yılı olarak ilan ettiğimiz 2008’den beri birbirinden farklı projelere imza atmayı sürdürüyoruz. Kriz ortamında genel durumun aksine yatırım yaparak interaktif finansal süreci devam ettiriyoruz.”

Makarna sektöründe yaşanan bu etkilerle, yatırıma ara vermeden devam eden ve yenilikçi tavrıyla sektöre farklı bir soluk getiren Selva Gıda, makarnayı krizin olumlu etkilediği sektörler arasında değerlendiriyor.


Haber7

Gün Olur devran döner.