Gönderen Konu: Üniversiteli Müslüman Gençler Nasıl Olmalı Nasıl Yetiştirilmeli? | Sünnî Müslüma  (Okunma sayısı 2110 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mücteba

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 9214
  • "En büyük keramet, istikâmet üzere olmaktır..."

Üniversiteli Müslüman Gençler Nasıl Olmalı Nasıl Yetiştirilmeli?

1. Müslüman bir genç zevzeklik, gevezelik, gerzeklik, laubalilik yapmaz. Ciddî, vakarlı, haysiyetli, yüksek ahlaklı, terbiyeli, görgülü olur. Yirmi yaşındaki Müslüman bir genç iyi yetişmişse, yetiştirilmişse, otuz yaşındaki kimse ayarında hattâ ondan üstün olur.

2. Müslüman genç, milletinin bin yıldan fazla kullanmış olduğu Osmanlıcayı bilir, Türkçeyi Kur’an-İslam alfabesiyle okur ve yazar.

3. O, yazılı ve edebî Türkçeyi iyi bilir. 1920’lerin zengin ve engin Türkçesiyle kaleme alınmış edebî bir metin okuduğu zaman mânasını anlar.

4. Fuzulî Divanını, orijinal Osmanlıca metninden yanlışsız okuyabilir ve metin şerhi yapabilir. Bu kıraatten haz ve zevk alır.

5. Müslüman genç, erkekse beyefendi, kız ise hanımefendidir.

6. Müslüman genç helak edici büyük günahları açıkta açıkça, küstahça işlemez, o fâsık-i mütecahir değildir.

7. Müslüman genç beş vakit namazı dosdoğru kılar.

8. Erkekler farz namazları cemaatle kılar.

9. Müslüman üniversiteli gencimiz namazları başı açık olduğu halde kılmaz, takke arakiyetaylasan sarıkla kılar.

10. Müslüman üniversiteli genç, Türkiye’nin neresinde yaşarsa yaşasın, eski Osmanlı İstanbul görgü, nezaket, kültür, edeb ve terbiyesini sergiler.

11. Müslüman genç gıybet etmez, laf taşıyıp fitne çıkartmaz, İmamı Birgivî hazretlerinin Tarikat-ı Muhammediye adlı çok mübarek kitabında yazılı olan bütün lisan afetlerinden uzak durur.

12. Müslüman genç büyüklere hürmet eder, küçüklere şefkat ve merhamet.

13. Müslüman gençlerin islamî ve millî sanatlarımızdan biri ile meşgul olmaları, ürün vermeleri hararetle tavsiye olunur.

14. Müslüman genç, her hâl ü kârda paranın pis,  kirletici, necis olduğunu bilecek,  para için her haltı yemeyecek, parayı fare ölüsü tutar gibi maşa ile tutacaktır. Bir Müslümanın parayı, malı severek kemal bulması mümkün değildir.

15. Üniversiteli Müslüman gençte Ehl-i Sünnet ve Cemaat şuuru olacaktır.

16. Sevad-Âzam şuuruna sahip olacaktır.

17. Dinde çıkarılan bid’atlere, mezhepsizliğe, telfik-i mezahibe, dinde reformculuğa, light ve ılımlı İslama, Fazlurrahmancılığa karşı olacaktır.

18. Müslüman genç, İslam’a hizmet etmiş Devlet-i Osmaniyeye, Hilafet-i Osmaniyeye, Selatin-i Âl-i Osmana, bilhassa Hâtemü’l-Hülefa olan Sultan İkinci Abdülhamid Han’a  hürmet edecek, onlara rahmet okuyacaktır.

19. Onda Ümmet birliği şuuru olacaktır.

20. O, râşid ve âdil bir İmama biat ve itaat şuuruna sahip olacaktır.

21. Müslümanlar içindeki olumlu çeşitliliğe karşı toleranslı olacaktır.  Tarikat, cemaat, hizip, grup, fırka, parça holiganlığı, militanlığı, fanatizmi yapmayacaktır.

22. Arkasında namaz kılınabilecek her imamın ardında namaz kılacaktır.

23. Allah katında üstünlüğün şu veya bu cemaate veya tarikata mensup olmakla değil, en taqvalı olmakla olduğunu çok iyi bilecektir.

24. Sünnî Müslüman gençler, Kur’an-ı Kerimi kendi re’y  vehevalarıyla tefsir edip, ondan kendi kafalarına göre hüküm çıkartmayacaklardır.

25. İcazetli ulemaya ve fukahaya tabi olacaklardır.

26. İlmihallerini çok iyi öğrenecek ve ezberleyeceklerdir.

27. Başkalarının gizli ayıplarını, günahlarını araştırmayacaklardır. Başkalarının ayıplarını, istemedikleri halde öğrenirlerse gizleyeceklerdir. Kendi ayıplarına üzülmekten, başkalarınınkileri göremeyeceklerdir. Başkalarının ayıp ve günahlarına karşı karanlık gece gibi olacaklardır.

28. Mükemmel Osmanlıcanın yanında İngilizceyi de kültür dili olarak öğreneceklerdir.  Bu lisanla düşünce, kültür kitaplarını okuyup anlayabileceklerdir.

29. Üniversitelerde sadece hocaları dinleyip, ders notlarını okumakla yetinmeyecekler, kütüphanelere gidecekler, kitap karıştıracaklar, ilmî araştırma yapacaklardır.

30. Latin kaligrafisi dersleri alacaklar, yazıları estetik olacaktır.

31. Yazdıkları yazılarda, kompozisyonlarda imla ve noktalama, edebiyat ve üslup hatası yapmayacaklar; şefkat yerine şevkat, mahzur yerine mahsur gibi hatalar yapmayacaklardır.

32. Klasik çağdaş mantık okuyacaklardır.

33. Estetik, mimarlık, şehircilik, hukuk, sağlıklı yaşamak ve bunlara benzer konularda, özet de olsa bilgileri ve kültürleri olacaktır.

34. Üniversiteyi bitirdiklerinde divan edebiyatından en az yüz berceste mısraı veya beyti ezbere bileceklerdir. (Bunlar internette bulunabilir.)

35. Bir Müslümanın en büyük düşmanının nefs-i emmaresi olduğunu bilecekler, onunla mücadele edecekler, en azından nefs-i  levvâme derecesine yükseleceklerdir.

 

(İkinci yazı)

Sünnî Müslüman Çoğunluk ne Zaman Uyanacak?

Sünnî Müslüman seçkinlerin, temsilcilerin, ziyalıların şu değerleri,  kavramları, kurumları telaffuz etmesi, gündemde tutması, istemesi gerekmez mi?

Ümmet birliği… Bütün Müslümanların birleşmesi… Birleşik bir İslam Âlemi olması…

Ümmetin başında râşid, âdil, muktedir bir İmam bulunması, Müslümanların bu zata biat ve itaat etmesi…

İnsan haklarına aykırı şekilde kapatılmış olan İslam medreselerinin tekrar açılması…

Yine haksız yere kapatılmış olan tasavvuf tekkelerinin, şer’î prensipler ve hükümlere uygun şekilde çalışmaları ve Meclis-i Meşayih tarafından kontrol edilmek şartıyla açılması…

Toplumun Kur’ana ve Sünnete göre ahlaklı ve faziletli olması…

Eğitimin millî kimlik ve kültüre uygun olması…

Resmî ideoloji tahakkümüne ve diktatörlüğüne son verilmesi…

Türkiye’nin temiz, şeffaf, düzgün bir ülke olması…

Adalet güvenlik huzur…

Daha bunları gibi çok kavram, değer var ama Sünnî kesimin başını çekenler bunları gündeme almıyor…

Müslümanlar için en büyük felaket tek bir Ümmet olmamalarıdır.

Bir İslam toplumunu tefrika yıkar.

Çocuklarını, genç nesilleri iyi mekteplerde okutup iyi insanlar, iyi Müslümanlar, iyi vatandaşlar olarak yetiştirmeyen Müslüman bir toplum çok sıkıntılar çekmeye ve sonunda çökmeye mahkumdur.

Müslümanların tek bir Ümmet olmaması intihardır.

Âdil ve râşid bir İmama biat ve itaat etmemek bir intihardır.

Kendi islamî eğitimine ve mekteplerine sahip olmak için çalışmamak bir intihardır.

Güçlü ve vasıflı İslam medreseleri olmadan islamî kalkınma olmaz.

İslamın bir ahlak sistemi vardır. İslam ahlakı olmadan islamî ıslah olmaz.

İmandan sonra İslamın ikinci temel şartı namazdır. Namazsız İslam olmaz, islamî yükseliş olmaz, salah felah necat olmaz.

Riba, zina, haram yeme, bin türlü azgınlık, beyinsizlik, ahlaksızlık ile İslam bir arada olmaz.

Ülkemizde şu anda çok büyük bir din, inanç, düşünce hürriyeti bulunmaktadır. Müslüman seçkinler, temsilciler, ziyalılar bu hürriyetten yararlanarak halkı uyarmalıdır.

Bozuk düzenin haram rantlarını ganimet bilip toplayanlar, feci bir yanılgı içindedir.

Bozuk düzene veya sisteme iyidir, daha da iyiye gidiyor diyenler, imanlarını tehlikeye atmış olur.

Kur’an’a, Sünnete, Şeriata, İslam ahlakına aykırı ve zıt olan her şey yanlıştır, bozuktur, hederdir.

Bilenlerin bilmeyenleri uyarmaması büyük suç ve günahtır.


Mehmed Şevket EYGİ | 19 Eylül 2014 Cuma 00:01