Gönderen Konu: Verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler  (Okunma sayısı 3816 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3892
Verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler
« : 03 Şubat 2009, 19:47:17 »



Öğrencinin ders çalışırken veya çalışma zamanının dışında verimini düşüren faktörler vardır. Bunlar müzik dinlemek, TV seyretmek, yatarak ders çalışmak ve uzun süre bilgisayar kullanmak vb.




Zihin dağınıklığına yol açan faktörlerden bir tanesi de yatarak ders çalışmayı denemektir. Bu tip çalışmanın sonucu bellidir. Öğrencinin derin bir uykuya dalması ve vaktinin birçoğunun uykuyla geçirmesidir. Uzanıldığında vücut gevşemeye başlar. Vücudun gevşemesini beyin uykuya ön hazırlık olarak algılar. Bir süre sonra ise uyuma gerçekleşir. Beyne daha sağlıklı bir mesaj göndermek için mutlaka çalışma masasında ders çalışmalısınız.

Hele televizyon açıkken ders çalışmayı hiç denemeyin. Dikkatinizi toplamada bir hayli zorlanırsınız. Çünkü televizyondaki ses ve görüntü olmak üzere iki tane dikkati dağıtıcı unsur vardır. Televizyonun diğer bir özelliği de bağımlılık yapmasıdır. Düğmesi kapalı iken hâkimiyet sizde iken düğmeye dokunduğunuz anda hâkimiyet ona geçer. Siz onu yönettiğinizi sanırken o sizi yönetir. O esnada yayınlanan programlar bireyi ders çalışmaktan uzaklaştırır. Onun için kısa süre için verdiğiniz dinlenmeleriniz de bile televizyondan uzak durun.

Bilgisayar ve internet bizlere sınırsız bilgi hazinelerinin kapısını açsalar bile ders çalışmak için ayrılan zamanın büyük bir kısmını alıp götürmekteler. Gençlerin çoğu sanal âlemde özgürce dolaşırken gerçek âlemde akıp giden zamanın farkında olamamaktalar. Ekranda açılan birçok pencere üniversiteye giden yolların birkaçının kapanmasına neden olabileceği akıldan çıkartılmamalı. Bunları söylerken bilgisayar, televizyon, internet gibi günümüz teknolojisinin sunduğu imkânları reddetmiyoruz. Ama onların yerli yerinde ve zamanında kullanılmasını istiyoruz. Ülkemizde birçok insan televizyonu vakit geçirmek, bilgisayarı oyun oynamak, interneti de chatleşmek için kullanıyor.

Zihin dağınıklığına yol açan faktörlerden bir tanesi de yatarak ders çalışmayı denemektir. Bu tip çalışmanın sonucu bellidir. Öğrencinin derin bir uykuya dalması ve vaktinin birçoğunun uykuyla geçirmesidir. Uzanıldığında vücut gevşemeye başlar. Vücudun gevşemesini beyin uykuya ön hazırlık olarak algılar. Bir süre sonra ise uyuma gerçekleşir. Beyne daha sağlıklı bir mesaj göndermek için mutlaka çalışma masasında ders çalışmalısınız.

İnsanlarda en eksik şeylerden birisi de ne yazık ki sabırlı olma ve iradeyi doğru kullanabilme özelliği. Çalışma isteğini uzun bir süre koruyabilme kolay bir şey değil. Çünkü insanoğlu yapı olarak, verdiği çabanın karşılığını hemen görmek istiyor. Bir başka deyişle beklemeye tahammülü yok. Ama şu da başka bir gerçek ki bu tahammülü gösterenler başarıyı elde ediyor. O nedenle kendinizde gevşeklik hissettiğiniz zamanlarda silkinip, niçin çalışmanız gerektiğini, bu çalışma sonucu hayatınızda gelecek adına nelerin değişeceğini düşünmeye gayret edin. Her insan gezip - tozmak, eğlenmek, arkadaşlarıyla vakit geçirmek ister;ama bu isteklerine ket vuranlar, bir başka deyişle şu anı değil, istikbalini düşünenler başarıya bir adım daha yakınlar.

Bazı öğrenciler ders çalışma isteğinin azalması sonucu yaşadığı olumsuzluklar nedeniyle ümitsizliğe düşebiliyor. Sizi harekete geçirecek olan ümidinizi yitirdiğiniz an, tekrar toparlamanız çok zor olacaktır.

Hayallere dalmak, endişelere kapılmak, zamansız telefon görüşmeleri yapmak, çalışırken bir şeyler atıştırmakta dikkati dağıtan etkenlerdendir. Bunun için yapılması gereken bu etkenleri ortadan kaldırarak verimli çalışmayı sağlamak.

Hayallerin etkisinden kurtulmak ve gücünden faydalanmak istiyorsanız mutlaka kazanmayı hayal edin. Endişeleriniz var ise bu yeterince çalışmadığınızın bir göstergesidir. Endişeleri ortadan kaldırmanın en iyi yolu yeterince çalışmaktır. Yani endişeyi ortadan kaldırıncaya kadar çalışmak...

Değerli gençler unutmayalım hayatta zor ve güzel olan şeylere fedakârlık yapılmadan ulaşılamıyor. İnsanlar binlerce yıl bu teknolojik unsurlar olmadan bir şeyleri icat etmiş, değerli olan birçok sanat eserini ortaya koymuşlardır. Kazanacağız başarıyı, elde edeceğiniz mutluluğu düşündüğümüzde tv, bilgisayar. İnternet, cep telefonu hayatımızda olmasa ne kaybederiz?

Beyin müzik ile meşgul ise ders çalışmamıştır

Bilim adamlarına göre beyin aynı anda birden fazla uyarıcı alabilir. Ancak dikkatini tek bir noktaya odaklar. Örneğin karşınızda duran birçok nesneye aynı anda bakabilirsiniz. Ama sadece birisine dikkatinizi yoğunlaştırarak net bir şekilde görürsünüz. Ders çalışırken müzik dinlediğinizde de beyne birden fazla uyarıcı göndermiş olursunuz. Beyin ise bunlardan sadece birine yoğunlaşır. Yani beyin ya müzikle meşgul olur ya da ders ile. Beyin ders ile meşgul ise müzik dinlememiştir, eğer müzik ile meşgul olmuş ise ders çalışmamıştır.

Beyin aynı anda birden fazla uyarıcı ile karşı karşıya kaldığında sıkılmaya başlar ve aktifliğini yitirir. Bu da öğrencinin ders çalışmaktan sıkılarak çalışmayı bırakmasına neden olur. Ayrıca çalışırken arka planda dinlenilen müzik gerginliğe ve yorgunluğa yol açar. Sonuç olarak birey çalışmanın verimini düşürür ve çalışmayı sıkıcı hale getirir.

Dikkatin dağılmasına yol açan diğer bir etken de televizyondur. Özellikle televizyonun öğrenmeye olumsuz etkileri vardır. Bilimsel araştırmalar aşırı televizyon seyreden insanların monotonlaştığını, sosyal ilişkilerinin zayıfladığını ve zamanının çoğunu boşa harcadığını göstermiştir. Alman Prof. Bern Fischer`e göre; iki saat televizyon seyretmek suretiyle beynin uyarımdan yoksun bırakılmasının beyinde oluşturduğu tembelliği gidermek için bir hafta zihin egzersizi yapmak gerekir.


Milli Gazete

Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim