Gönderen Konu: Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri  (Okunma sayısı 56028 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3884
    • Herkonudan.com
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #15 : 02 Ağustos 2009, 17:07:31 »



Görme engelliler için tasarlanan otomobilin deneme sürüşü, ABD'nin Maryland eyaletindeki bir üniversitenin parkında başarıyla yapıldı.

Maryland Üniversitesi'nin parkında yapılan deneme sürüşünde, gözleri görmeyen 20 kişi, sırayla bindikleri, tasarımı Virginia Tech Üniversitesi öğrencilerince yapılan araca çeşitli manevraları başarıyla yaptırdı.

Kumda giden üstü açık küçük bir araç üzerinde bazı gerekli değişikliklerin teknolojik olarak uyarlanmasıyla ortaya çıkan otomobil, yol durumunu belirlemek için kullanılan bir lazer algılayıcı, sürücüyü titreşim yoluyla hız ve ne zaman durulacağı konularında uyaran bir yelek ile ne tarafa dönüleceğini sürücüye sesli komutla ileten bir kulaklıktan oluşuyor.

Kaynak : Anadolu Ajansı
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3884
    • Herkonudan.com
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #16 : 12 Ağustos 2009, 06:41:53 »
Yanlış duymadınız. Hondanın Yeni Modeli 2068 F-uzo benzerlerinden oldukça farklı bir özelliğe sahip. Bu otomobil uçabiliyor.

Honda'nın ilk uçan otomobil konsepti olan 2068 F-uzo, bilim kurgu filmlerinden alışık olduğumuz ve hayranlıkla izlediğimiz o efsane uçan otomobilleri gerçeğe dönüştürüyor.
Saatte 643 km/saniye hız yapabilen bu araç (artık araç diyebilirsek) iki adet joystick ile Yönetilmekte.







Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Ay Işığı

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1163
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #17 : 13 Ağustos 2009, 20:18:03 »
Japonya'da otomotiv firmaları tarafından geliştirilen elektrikli otomobillerin 2015 yılından itibaren yollara çıkması bekleniyor.



Japonya elektrik veya pille çalışan otomobilleri kullanmaya hazırlanıyor. Mitsubishi ve Subaru firmalarının şimdiden piyasaya sürdüğü elektrikli otomobiller, şimdilik sadece profesyonellere yönelik. Nissan da ilk modelini seneye piyasaya sürüyor.

Şarj edilebilen otomobiller, böylece piyasayı hızla doldurmaya başlayacak. Yakıt piliyle çalışan otomobillerin de 2015'te yollara çıkması bekleniyor. "Temiz" yakıtla çalışan bu araçların imalatı, şimdiye kadar ihtiyaç duyulmayan fonksiyonları içeren altyapı çalışmalarını gerektiriyor.

Bir otomobil firması yetkilisi, Japonya'da şehirlerde otomobillerin günde ortalama 30 km yol yaptığını hatırlatarak, elektrikli otomobillerin bir dolumla 160 km gidebileceğini, bunun da yeterli olacağını belirtti.

Yeni nesil otomobiller için tam teşekküllü yeni servis noktaları açılması gerektiğini düşünen hükümet, otomobil üreticilerinden geçen ay "ideal örnek sistem" geliştirmelerini istedi.

Yerel yetkililer ve üretici firmalar, elektrikli araçların kitlelerce kullanılabilmesi için yol kenarlarına standart dolum noktaları yerleştirmek amacıyla ortak çalışmalara başlamış bulunuyor.

Kaynak: AA

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #18 : 19 Ağustos 2009, 11:49:18 »
Yeni bir sistem geliştirildi. Bu sistem ile yağışlı havalardaki silecek derdi sona erecek gibi... Çok özel bir cam yağmur tutmuyor. Dört katmandan oluşan camı Leonardo Fioravanti tasarladı. Camın en büyük özelliği ise üzerinde su tutmaması. Yağışlı havalarda sileceklerin yetişmediği anlara en büyük yardımcı bu cam olacak.



Cam 4 katmandan oluşuyor.

1'inci katman (havayla temas halindeki) güneş ışınlarını filtreliyor ve suyu uzaklaştırıyor.

2'nci katman cam üzerindeki tozların kenarlara doğru itilmesini sağlıyor.

3'üncü katman cam üzerindeki tozu algılayıp ikinci katmanın harekete geçmesini sağlıyor.

4'üncü katman ise tüm bu mekanizmanın elektrik enerjisini sağlıyor. Nanoteknoloji ürünü olan bu camın seri üretimi yakında piyasada olacak gibi.

internet haber
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #19 : 20 Ağustos 2009, 09:41:55 »
Geçtiğimiz ay Robb Report dergisi tarafından "Yılın Otomobili" seçilen Audi R8;
yarış teknolojisi, lüks sürüş konforu, inanılmaz performansı ve belirgin Audi tasarımıyla geleceğin otomobilini temsil ediyor.


 
R8'in özellikleri arasında; ortaya yerleştirilmiş, yüksek devirli bir V8 benzinli motor, Audi uzay kafesi (ASF) yapım şekli, önde ve arkada çift üçgen kollu süspansiyon ve quattro dört tekerden çekiş sisteminin stabilitesi bulunuyor. Geniş ölçüler, havalandırılmış frenler, ESP 8.0 elektronik stabilite programı, enerjiyi emen bölgeler tarafından ve çeşitli elektronik destek sistemleri ile kuşatılmış sağlam yolcu hücresi ise yolcu güvenliği için düşünülmüş.


 
Viskoz birleştirilmiş merkez diferansiyel seti ile 'mid-engined' çılgınlığı sıralamada R8'i tüm Audi modellerinden ayırıyor. RS4'de olduğu gibi 420 beygir V8 FSI motoruyla güçlendirilmiş R8 aynı zamanda, motor yerleşim boyutunun düşürülmesi için kuru karter tasarımına sahip. İç tasarımı ise full telematik sistem ve opsiyonel Bang & Olufsen ses sistemi ile geneleksel olarak yüksek konfor sunuyor. Tüm bunlar hesaba katıldığında, Audi R8'in tüm zamanların en iyi üretimi olduğu söyleniyor.







andclup
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Ay Işığı

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1163
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #20 : 08 Eylül 2009, 21:31:56 »


Yeni Porsche 911 Turbo’da tüketim bir kez daha önemli ölçüde düşürülürken, performans da aynı oranda artırıldı. Porsche’nin yeni üst modeli ilk defa 17 – 27 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan Frankfurt Motor Show’da halka tanıtılacak.

Teknolojideki kapsamlı yeniliklerin, tasarımdaki üstün geliştirme ve ince ayarlarla birleşmesinin mükemmel bir sonucu olan Yeni Porsche 911 Turbo Frankfurt Motorshow’da. Bütün etkileyici özellikleri önemli ölçüde geliştirilen yüksek performanslı yeni 911 Turbo, yakıt verimliliğinde ciddi bir iyileştirmeyi ve daha düşük ağırlığı, daha fazla güç, daha da yüksek hız ve artırılmış sürüş dinamikleriyle bir arada sunuyor. Özellikle yakıt ekonomisi ve dinamik performans açısından, Zuffenhausen’da üretilen 911 serisinin bu en üst modeli, artık pazardaki rakiplerinin yanında eskisinden de öne çıkıyor.



35 YILLIK TURBO TARİHİNDEKİ TAMAMEN YENİ İLK MOTOR

Turbo’nun yedinci neslinin kalbi ve en önemli özelliği, 3.8 litre hacmindeki ve 500 hp’lik azami güç çıkışı üreten yeni güç ünitesi. Turbo’nun 35 yıllık tarihindeki tamamen yeni ilk motor. Doğrudan Yakıt Püskürtme ve Porsche’nin benzinli motor için sunduğu değişken türbin geometrili özel turboşarjı gibi unsurlarla donatılmış. İsteğe bağlı donanım olarak da yeni altı silindir motor ilk defa olarak Porsche’nin yedi ileri (PDK Doppelkupplungsgetriebe) Çift Kavramalı Vites Kutusu ile birlikte temin edilebiliyor.

PDK ile donatılmış modellerde ayrıca, kendini kanıtlamış değiştirme düğmelerinin yer aldığı standart direksiyon simidine alternatif olarak, üzerinde vites değiştirme kollarının bulunduğu yeni, opsiyonel üç kollu direksiyon ile de alınabiliyor. Direksiyon simidine sıkıca  tutturulan sağ kol vites büyütmek için, sol kol ise vites küçültmek için kullanılıyor. İsteğe bağlı olarak alınabilen Spor Krono Paketi Turbo ile birlikte hem vites değiştirme kollu hem de değiştirme düğmeli PDK direksiyon simidi, her iki durumda da farklı şekilde tasarlanmış olan Spor/Spor Plus modu ve Çalıştırma Kontrolü için entegre ekranlarla birlikte sunulur.



YAKIT TÜKETİMİ VE CO2 EMİSYONUNDA DERECE

Porsche 911 Turbo, CO2 emisyonlarını önceki modele göre neredeyse yüzde 18 azaltıyor ve segmentinde eşsiz bir dereceye ulaşıyor. 911 Turbo, düzenlemesine bağlı olarak yeni üst model EU5 standardına göre 100 km’de sadece 11,4 – 11,7 litre yakıta ihtiyaç duyuyor. Yeni Turbo, segmentindeki pek çok başka otomobilin aksine ABD’de ciddi anlamda yakıt tüketen otomobillere uygulanan “fazla yakıt tüketme” vergisi için belirlenen kritik yakıt tüketim seviyesinin altında yer alıyor. Tüm bunlara karşın 0 – 100 km/s hızlanması 3,4 saniye olan Yeni Turbo’nun azami sürati ise 312 km/s ya da 194 m/s.



haber7

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #21 : 11 Eylül 2009, 11:22:10 »
Gri kırmızı olan harika görünüyor.  gh8))
---------------------------------------------------


Bu araba kaza anında yerinizi tespit edip acil yardım ekiplerini çağırıyor. Marifetleri bununla da kalmıyor. Daha neler mi yapıyor?



Peugeot'nun, yüzde 100 elektrikli ve ''sıfır salınımlı'' iOn modelini 2010 yılı sonunda pazara sunacağı bildirildi.

Peugeot'tan yapılan yazılı açıklamada, iOn'un, özellikle lityum-iyon tipi aküler sayesinde elde edilen performansı ve 130 km'lik menzili bu aracın şehir içi ulaşım ve çevreye saygı konularında ön plana çıkmasını sağlayacağı belirtildi.

Yapılan açıklamada, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda dünya prömiyeri ile tanıtılacak olan iOn ile Peugeot'nun, ürün gamına yeni otomobil normlarını dahil ettiği ifade edildi.

GÜVENLİ PERFORMANS SUNUYOR

Peugeot'nun 2010 sonundan itibaren iOn ile Avrupa'da yüzde 100 elektrikli yeni bir modeli ticarileştiren ilk markalar arasında yer alacağı dile getirilen açıklamada şunlar kaydedildi:

''Dört kapılı, dört koltuklu, 3,48 m uzunluğunda ve 4,50 m dönüş yarıçaplı bu yüzde 100 elektrikli otomobil, 47 kW (64 bg) azami güç ve 180 Nm tork geliştirecek ve böylece güvenli bir performans sunacak.'

Oldukça yüksek bir menzil mesafesi sunan otomobilin lityum-iyon tipi aküleri 220 voltluk klasik prizde altı saatte tamamen veya hızlı şarj sistemi sayesinde otuz dakikada yüzde 80 oranında şarj olabiliyor. Bu özellikler 'sıfır salınımlı' bu şehir modeline performans ve iç mekan genişliği yönlerinden, içten yanmalı motorlu klasik küçük bir model ile kıyaslanabilir seviyede çok yönlü kullanım özelliği kazandıracak.

KAZA İÇİN ÖZEL KUTU

iOn,'un ''Özel İletişim Kutusu'' gibi yenilikçi bir takım hizmetleri de içerdiği, bu kutunun sadece Peugeot'nun Avrupa'da uygulamada lider olduğu kaza sırasında araçların yerinin belirlenmesi ve uygun yardım ekiplerinin gönderilmesini sağlayan acil çağrı hizmetine erişimi değil, aynı zamanda akünün durumunu, kat edilen km'yi, bakım öncesi kalan kilometre gibi verilerin iletilmesine de imkan sağladığı belirtildi.

Haber Aktüel
*~*~* TUĞRA *~*~*

osmanli

  • Ziyaretçi
Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #22 : 12 Eylül 2009, 06:23:12 »
 Güneş enerjisiyle çalışan otomobil "Saguar"

Sakarya Üniversitesi İleri Teknolojiler Uygulama Topluluğu (SAİTEM) öğrencileri, geliştirdikleri güneş enerjisiyle çalışan otomobil ''Sakarya Güneş Arabası-SAGUAR'' ile ''Avustralya World Solar Challenge''da yarışacaklar.

Sakarya Üniversitesi Rektörü Mehmet Durman, ''SAGUAR''ın tanıtımı için TİM Show Center'da düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, rektörlüğe seçildiği günden bu yana birçok projeyi gerçekleştirdiklerini, ancak en çok gurur duyduğu projenin ''SAGUAR'' olduğunu söyledi.

Durman, bir şeylerin gerçekleşebilmesi için öncelikle hayal edilmesi gerektiğinin altını çizerek, Sakarya Üniversitesi öğrencilerinin de bu hayallerini gerçeğe dönüştürdüklerini ifade etti.

''Bu proje, Türk gençlerinin çok kıt kaynaklarla dahi neler başarabileceğinin göstergesidir'' diyen Durman, projenin sadece bir mühendislik ürünü olmadığını, birçok fakültenin daha projeye katkısının olduğunu belirtti.

Projenin, sivil toplum kuruluşları, sponsorlar ve birçok sosyal grubun katılımıyla hayata geçtiğini dile getiren Durman, ''Öğrencilerimizin Avustralya'dan başarı ile döneceğine inanıyorum'' dedi.

AR-GE, İNOVASYON VE ÇEVRE ÖN PLANA ÇIKTI

Projenin sponsorlarından Otomotiv Endüstrisi Tanıtım Komitesi (OETK) Başkanı Cengiz Kabatepe de Türkiye'nin 2000 yılından sonra otomotiv ihracatına ağırlık verdiğini ve üretimde 1 milyon rakamlarını aştığını hatırlattı.

Krizden sonra ise üretim rakamlarının ve ihracatın düştüğünü, pazarın daraldığını belirten Kabatepe, ''Hükümetler, krizde otomotiv sektörüne destek verirken bazı şartlar öne sürdüler. Burada Ar-Ge, inovasyon ve çevre konuları ön plana çıktı'' diye konuştu.

Fosil yakıtların yerini, giderek hidrojen, güneş enerjisi gibi yenilenebilir kaynakların aldığına dikkati çeken Kabatepe, yeni teknolojilere destek verildikçe otomotiv sektörünün kalkınacağını ifade etti.

Proje sponsoru Motorola'nın Ülke Müdürü Cenk Cesur da kendilerine birçok sponsorluk teklifi geldiğini, ancak birçoğunu değerlendirmediklerini söyledi.

Cesur, ''SAGUAR'' projesini ise öğrencilerin inançlarını ve kararlılıklarını gördükleri için destekleme kararı aldıklarını belirtti.

BİZE 'YAPAMAZSINIZ' DEDİLER AMA YAPTIK

Öğrenciler adına konuşan Mehmet Burak Mısırlı ise, güneş enerjili araba yapma çalışmalarına 2003 yılında başladıklarını bildirdi.

''Çoğu zaman laboratuvarlarda uyuduk'' diyen Mısırlı, ''SAGUAR''ın tasarım, üretim, sponsorluk gibi her aşamasının SAİTEM'de yer alan 40 öğrenci tarafından yürütüldüğünü söyledi.

Mısırlı, bugüne kadar 8 güneş enerjili araba ürettiklerini belirterek, şöyle konuştu:

''SAİTEM'in, 2003 yılında başlayan güneş arabaları çalışmaları devam ediyor. SAGUAR'ı 2 yıllık bir çalışmanın sonucunda tamamladık. 2 Eylül'de Avustralya'da gerçekleştirilecek olan dünyanın en prestijli güneş enerjili araçlar yarışı World Solar Challenge'da, ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz.
Araç, Avustralya yarışında kıtayı boydan boya geçecek. Yarış, Avustralya'nın en kuzey noktasından en güney noktasına kadar 3 bin kilometrelik yolda trafik içerisinde yapılacak.''

Bugüne kadar yaptıkları projelerin toplam değerinin 1 milyon lirayı bulduğunu anlatan Mısırlı, ''SAGUAR'' projesinin ise 500 bin dolara mal olduğunu ifade etti.

Aracın, 133 km/saat maksimum hıza ulaşabildiğini belirten Mısırlı, araçta yüksek verimli silikon esaslı güneş gözeleri ile telemetri (aracın performans verilerini aktaran sistem) ve haberleşme sisteminin de olduğunu sözlerine ekledi.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Honda'dan teknoloji harikası otomobiller
« Yanıtla #23 : 16 Eylül 2009, 00:41:02 »

Honda, teknoloji harikası yeni Jazz ve CR-Z modellerini çok yakında kullanıcılara sunacak...

Honda Insight ve Civic modellerinin dışında iki hibrit model için de üretim startı verdi. 2010'un son çeyreğinde Honda; Fit, diğer adıyla Jazz'ın üretimine başlamış olacak. Jazz hakkında heyecan verici bilgiler elimize geçmiş olmasa da, CR-Z ile adeta büyüleneceksiniz.

Önümüzdeki yılın şubat ayında Honda'nın ikinci yeni hibrit modeli olan CR-Z Coupe'ler seri üretime geçecek. Geçtiğimiz iki sene boyunca Insight'ların test gösterimine ek olarak CR-Z'nin ayak sesleri duyuluyordu ve diyebiliriz ki tam zamanında üretime geçiliyor.



CR-Z (Compact Renaissance Zero) güvenlik testlerinden 8 ay gibi kısa bir zaman içerisinde başarıyla çıktı. 98 beygir gücüne sahip 1.3 litrelik motoru ve 13 beygir güçlü elektrikli motoru CR-Z'nin performans kaynağı.

Insight'lara göre daha küçük ve hafif olan bu model ayrıca daha hızlı ve çevik. 2 kapılı bu konseptin fiyatı ise Insight'lara nazaran daha ucuz olabilir. 25,900 dolara satılan Insight'ların fiyatlarında ise ABD sınırları içerisinde yeni bir düzenleme yapılacak gibi. Çünkü hibrit model denilince en çok tercih edilen Toyota Prius piyasa geneline hakim gibi görünüyor.



Bu iki modelin ne zaman piyasaya çıkacağı hakkında henüz bir bilgi elimize geçmemişken tahminlerimize dayanarak Türkiye'ye gelmelerinin daha uzun zaman alacağını belirtmemiz gerekiyor.









Hürriyet
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3884
    • Herkonudan.com
BMW X1: Tek rakibi kendisi
« Yanıtla #24 : 03 Ekim 2009, 09:22:22 »










Alman otomobil devi BMW'nin dördüncü 4×4 modeli X1 yollara çıktı. BMW, SUV segmentine ilk olarak 2004?te X5 ve X3 ile adımını attı, buu 2008?de egzantirik tasarımlı X6 takip etti. Bugüne kadar hep üst düzey SUV otobiller üreten BMW, diğer Alman ve Japon rakiplerinin küçük motorlu 4×4 otobillerine karşılık yeni bir kompakt SUV X1?i üretmeye karar verdi.



X1'i yollara çıkarmakta rakiplerinden erken davranan BMW, yeni Range Rover LRX ve Audi Q3, 2011 yılında piyasaya sürülene kadar doğrudan bir rakibi olmayacak gibi görünüyor.

2008'de Paris Oto Fuarı'nda tanıtılan konseptine çok benzeyen X1'in dış tasarımı BMW'nin en lüks SUV aracı X5'e benzerliği ile dikkatleri çeksede, önden farlarla başlayan daha keskin çizgiler, aracın önünden başlayarak tasarımda başvurulan gölge oyunlarıyla birlikte yine arka stop grubunda sona ererek araca daha şık bir görünüm sunuyor.

Aracın dışında uygulanan iddia tasarım anlayışı iç kısımda da kendisini hissettiriyor. Orta konsoldaki düğmeler, vites kolu, el freni, navigasyon kumandalı ve diğer ergenomik unsurların konumları BMW'nin 3 serisi ile benzerlik gösterse de, torpidonun tasarım olarak bazı insanlar tarafından yadırganacağı görüşündeyiz.

Dik konumdayken 420 litrelik bagaj hacmine sahip aracın bagacı, arka koltukların yatırılmasıyla 1350 litreye kadar ulaşabiliyor. X1'de elektrikli açılabilir ve panoramik cam tavan ise opsiyon olarak satılıyor.

BMW X1, 2 litre 4 silindir dizel ve 3 litre altı silindir benzinli motor seçenekleri satılacak. Tek turboya sahip en düşük motor gücüne sahip versiyonu olan 18d; 143 HP, diğeri ise 177 HP güç üretecek. Çift turbolu 23d modeli daha güçlü. 204 HP motor gücüne sahip. Otomobil kilometrede 14 gram karbondioksit salıyor.

Serinin en düşük versiyonu 143 HP motor gücüne sahip versiyonu olan 18d modeli X1'in 1600 kiloluk ağır kasasında istediğiniz performansı bulabilir misiniz bilmiyoruz, ama aracın içeriye X3'ten fazla motor sesi vermesini bazı kullanıcılar sportif olarak karşılarken bazıları ise bunun bir BMW SUV aracı olduğu için bu durumdan pek hoşlanmayabilir.

Ancak her şeye rağmen eğlenceli bir kullanım özelliklerine sahip olan BMW X1 diğer rakiplerinden daha hızlı daha ekonomik ve daha çevreci. www.populergazete.com

TEKNİK ÖZELLİKLER:

BMW X1 sDrive18d

Motor hacmi: 1,995 cc, 4 silindirli turbo motor (dizel)

Motor gücü: 143 HP / 4,000 rpm

Maksimum tork: 320 Nm/ 1,750-3,000 rpm

0-100 km hızlanma: 9.6 s

Maksimum hız: 200 km/h

Yakıt tüketimi: 5.2 lt / 100 km (90 km hız ile)

CO2 emisyonu: 136 g/km

BMW X1 sDrive20d

Motor hacmi: 1,995 cc, 4 silindirli turbo motor (dizel)

Motor gücü: 177 HP / 4,000 rpm

Maksimum tork: 350 Nm/ 1,750-3,000 rpm

0-100 km hızlanma: 8.1 s

Maksimum hız: 205 km/h (Opsiyon olarak 218 km/s)

Yakıt tüketimi: 5.3 lt / 100 km (90 km hız ile)

CO2 emisyonu: 139 g/km

BMW X1 sDrive23d

Motor hacmi: 1,995 cc, 4 silindirli çift turbo motor (dizel)

Motor gücü: 204 HP / 4,400 rpm

Maksimum tork: 400 Nm/ 2,000-2,250 rpm

0-100 km hızlanma: 7.3 s

Maksimum hız: 205 km/h (Opsiyon olarak 223 km/s)

Yakıt tüketimi: 6.3 lt / 100 km (90 km hız ile)

CO2 emisyonu: 167 g/km

BMW X1 sDrive28i

Motor hacmi: 2,996 cc, 6 silindirli çift turbo motor (Benzinli)

Motor gücü: 258 HP / 6,600 rpm

Maksimum tork: 310 Nm/ 2,600-3,000 rpm

0-100 km hızlanma: 6.8 s

Maksimum hız: 205 km/h (Opsiyon olarak 230 km/s)

Yakıt tüketimi: 9.4 lt / 100 km (90 km hız ile)

CO2 emisyonu: 219 g/km

www.populergazete.com

ZAMAN
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Subaru Impreza WRX Carbon
« Yanıtla #25 : 07 Ekim 2009, 23:20:28 »

Karbon tavanlı otomobiller kervanına yeni bir katılım.



Daha geniş bir müşteri yelpazesine, dikkat çekici sürüş performansı sunan Subaru Impreza WRX modelini temel alan Subaru Impreza WRX Carbon Concept'te hem ağırlığı kayda değer ölçüde azaltmak, hem de ağırlık merkezini aşağı çekmek için tavanda karbon malzeme kullanılmış. Ek olarak, iç kısımda kullanılan süet, kabine ayrı bir hava vermiş.

Impreza WRX Carbon 21 Ekim 2009’da medyaya, 24 Ekim’de de halka açılacak 2009 Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtılacak.

Can Şaher-ntvmsnbc

*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
BMW yeni modelini tanıttı
« Yanıtla #26 : 10 Ekim 2009, 23:56:02 »

TÜYAP Otoshow Fuarı Adana'da yarın açılıyor. Fuar öncesi tanıtım kokteyli gerçekleşirken, BMW, Almanya'da tanıttığı X1 modelinin Türkiye tanıtımını gerçekleştirdi.



TÜYAP, Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) ve Çukurova Yetkili Otomobil Satıcıları Derneği (YODER) işbirliğiyle, Adana Büyükşehir Belediyesi, Adana Ticaret Odası ve Çukurova Fuarcılık A.Ş'nin desteğiyle düzenlenen Adana 3'üncü Otomobil, Ticari Araçlar, Motosiklet, Bisiklet ve Aksesuarları Fuarı yarın kapılarını ziyaretçilere açacak. 15 Ekim'e kadar devam edecek fuarda, açılış günü öncesi dünyaca ünlü otomobil firması BMW, kısa bir süre önce Almanya'da tanıttığı X1 modelinin Türkiye lansmanını Adana'da yaptı.



BMW'nin X5 ve X3'ten sonra X serisindeki üçüncü modeli olan X1'i otomobil tutkunları yakından görme ve test sürüşü yapma fırsatı buldu.

Tanıtım programına Adana Valisi İlhan Atış, TÜYAP A.Ş Adana Genel Müdürü İlhan Ersözlü, Sanayi Odası Başkanı Ümit Özgümüş, Otomobil Satıcıları Derneği Başkanı Vedat Gizer, Doğu Akdeniz Sanayici ve İşadamları Derneği (DASİFED) Başkanı Süleyman Onatça, Borusan Oto Genel Müdürü Tijen Çıdam, BMW Pazarlama Müdürü Fatma Tüker, Adana-Mersin Genel Müdürü Kereş Çoşkun katıldı.



Vali İlhan Atış, fuarda stantları tek tek gezerek bilgi aldı. Fuar süresince katılımcı firmalar, farklı aktivitelerle yeni ürünlerini tüketiciye tanıtırken, otomobil almak veya otomobilini yenilemek isteyenlere cazip imkânlar da sunulacak.

(CİHAN) 
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Toyota FT-EV II Konsept
« Yanıtla #27 : 20 Ekim 2009, 08:57:26 »

Kısa mesafeli yolculuklar için tasarlanmış olan kompakt elektrikli araç, 2009 Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtıldı.



Aracın tasarımı ve teknolojisi kullanıcı gereksinimlerini, kullanılan enerji tiplerini ve yerel enerji temin altyapısını yansıtan farklı taşımacılık türleri arasında elektrikli araçların yaygın olarak kullanılacağı bir geleceğe bakıyor.

Toyota FT-EV II Konsept öncelikli olarak şehir sürüşleri için tasarlanmış, Toyota 2009 IQ’nunkinden bile daha kompakt bir gövdeye sahip ama yine de dört kişilik yeri olan yüksek kaliteli bir araç konsepti.



Elektronik kontrollü sürüş ile, gaz, frenler ve direksiyon dahil olmak üzere araç fonksiyonları, bir joystick kullanılarak kontrol ediliyor. Gaz ve fren pedallarının kaldırılması dört koltuklu tasarım için fazladan ayak alanı sağlamış.

Dış kısım alçak bir ön kaput ve ön cam seviyesinin altında önden görüş mesafesini artıran ek bir pencere barındırıyor. Her yönden görülebilirlik özelliği sayesinde güvenliği artırmak için, içini gösteren arka far kümelerinde LED lambalar kullanılmış. Dar yerlerde kolay erişimi sağlamak için her iki tarafta elektrikli kayar kapılar bulunuyor.



Aracın azami hızı 96 km/s’nin üzerinde ve tam şarjlı bir pil ile 80 kilometreden fazla menzile sahip, bu da çoğu şehir yolculuğu için fazlasıyla yeterli. Firmanın iddiasına göre, geliştirilen teknoloji sayesinde sürüş sessiz ve konforlu, hızlanma ise pürüssüz.

Can Şaher-ntvmsnbc
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Ay Işığı

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1163
Volkswagen'ın kurşunu
« Yanıtla #28 : 24 Ekim 2009, 22:15:44 »


Bu sezonun en çok dikkat çeken konsept araçlarından biri Volkswagen'dan geldi: Volkswagen L1...

Bir kurşunu andıran tasarımı ve metalik gri renkte oluşu dikkatleri üzerine toplamasına yardımcı oldu. Dünyanın en hızlı 12 konsept aracından biri olan bu modelin gövdesi hafif karbon fiber ve alüminyum ile donatılmış vaziyette. Böylelikle yaklaşık 4 litre yakıt ile 305 km'ye yakın mesafe katedilebiliyor.

Diesel ve elektrik motor barındıran yani hibrit bir model olan L1 saatte maksimum 160 km hıza ulaşabiliyor.

Firma yetkilileri L1'i müşterilerine en yakın 3 senede ulaştırabileceklerini ifade etti.



Hürriyet

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
42 bin Euroluk Alfa Romeo Türkiye'de
« Yanıtla #29 : 01 Kasım 2009, 00:42:12 »


 
İtalyan otomobil üreticisi Alfa Romeo'nun, lüks orta sınıfta dinamik tasarım ve sürüş özellikleri bulunan Alfa 159 modelinin satışına Türkiye'de de başlandı.

Tofaş'tan yapılan açıklamaya göre, 42 bin avrodan başlayan anahtar teslim satış fiyatına sahip Alfa 159 1.8 TBI, 200 HP güç üreten değişken supap zamanlama sistemine sahip turbo motorunun yanı sıra geliştirilmiş sportif sürüş özellikleriyle de ön plana çıkmayı başarıyor.

Aynı güçteki rakipleri karşısında fiyat/fayda orantısıyla da dikkat çeken Alfa 159 1.8 TBI, Tofaş çatısı altındaki Alfa Romeo Türkiye tarafından sadece sedan karoserle ithal ediliyor.

3.0 litrelik benzinli motorlara denk gelecek bir performans sergilemeyi başaran 1.75 litrelik silindir hacimli turbo beslemeli benzinli motor, değişken supap zamanlaması gibi yeni nesil teknolojileriyle dikkat çekiyor.

Statik konumdan 100 km/s;ye 7,7 saniyede çıkan Alfa Romeo 159 1.8 TBI, 100 km'de ortalama 8.1 litrelik yakıt tüketim değeriyle de dikkat çekiyor.

veteknoloji.com
*~*~* TUĞRA *~*~*