Gönderen Konu: Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri  (Okunma sayısı 56782 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Maserati GranTurismo S Automatic tanıtıldı
« Yanıtla #30 : 02 Kasım 2009, 16:19:19 »



Maserati'nin Türkiye'deki distribütörlüğünü yürüten Fer-Mas Oto tarafından yapılan tanıtımda otomatik GranTurismo modelin yanı sıra 4 kapılı sportif Coupe Sedan Quattroporte'nin test sürüşü yapıldı.

6 ileri vitesli yeni otomatik şansızamanlı 4,7 litrelik 440 HP güç ile 490 Nm tork üreten ve V8 motora sahip GranTurismo S Automatic'ler 240 bin Avro'dan başlayan fiyatlarla satılıyor.

Manuel modda kullanımda gaza basılarak vites küçültme gibi işletim operasyonlarından arındırılarak daha hızlı ve sarsıntısız vites değişimleri sağlayan yeni şanzımanlı sportif tasarımlı Maseratti GranTurismo S Automatic'te bir çok özelliğin yanı sıra Bluetooth ve isteğe bağlı olarak sunulan İpod arayüzü gibi unsurlar da yer alıyor.

Maserati'nin yeni modeli çeşitli etkinliklerle ve test sürüşleriyle Ankara'da 2 gün süreyle tanıtılacak.

AA


Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Hava ile çalışan otomobil
« Yanıtla #31 : 05 Kasım 2009, 00:36:13 »

Otomobilde büyük devrim. Elektrikli otomobillerin ardından hava ile çalışan otomobiller de imal edildi.

Hindistanlı otomobil üreticisi Tata, sıkıştırılmış hava ile çalışan arabasını tanıttı. Bir aracın hava ile çalışmasından daha güzel birşey olabilir mi? diye düşünüyoruz çünkü hava heryerde ve bedava! Yeni aldığımız arabanın kilometrede ne kadar yaktığını öğrenmek için hesap makinesi elimizde ince hesaplar yaptığımızda olmuştur.



Teknoloji ise her geçen gün bizim bu dertlerimizi hafifletecek yeniliklere imza atmaya devam ediyor. İlk başta benzinli motorlarda yüksek yakıt tüketimi makul seviyelere inmeye başladı, sonra dizel teknolojisi gelişerek günümüz otomobillerinde kullanılabilir hale getirildi.

Son zamanlarda ise hibrid dediğimiz elektrik-benzin melezi motorlar ile tanışmaya başladık. Ancak bunların hiçbirisi tüketicinin maddi açıdan isteklerini tam olarak karşılayamadı. Çünkü hepsi petrol bağımlılığı olan sistemlerdi ve yükselen petrol fiyatları tüketicinin daha az maliyetle hizmet almasını engelledi.

Örneğin 1972 yılında 3 dolar,1986 yılında 10 dolar, 1990’da körfez krizi’nin etkisiyle 40 dolar, 2001’de talep azlığı dolayısıyla 32 dolar’a kadar gerileyen ham petrol fiyatları, Amerika’nın Irak’a düzenlediği operasyondan sonra hızla yükselerek günümüzdeki değer olan 100 dolar civarına geldi.

Pompa fiyatlarına da yansıyan bu artış grafiği, otomobil endüstrisinin gösterdiği gelişim grafiğinin çok çok üstünde oldu. Otomobiller eskiye oranla çok daha az yakıt harcarken gittikleri yolun tüketiciye maliyeti ise pek bir düşüşe uğramadı.

Meselenin diğer bir boyutu ise çevre temizliği. Küresel ısınmanın etkilerini iyiden iyiye hissettirdiği son günlerde motor teknolojilerinde emisyon değerleri de büyük önem kazandı. Firmalar en temiz enerjiyi üretme konusunda kendi aralarında yarışa girdiler. Özellikle şu günlerde temiz enerji denildiğinde ilk akla gelen elektrikli motorlara yönelen üreticiler, her gün yeni gelişmeleri müjdeliyorlar.

Elektrik motorlarını geleceğin motorları olarak gören firmalar bu alanda büyük yatırımlar yapıyorlar. Ancak gerekli elektrik enerjisinin depolanmasında yaşanan problemler önemli bir problem oluşturuyor ama yeni nesil yakıt pilleri ile bu sorunun aşılacağı düşünülürse elektrik motorlarının geleceğinin parlak olduğu rahatlıkla söylenebilir.

Alternatif enerji kaynakları arayan üreticilerin bir kısmı elektrik, hidrojen, bor gibi yakıtlara yönelmişken birkaç firma ise hava ile çalışan motorlar üzerine çalışmaya başladılar. Önümüzdeki iki yada üç yıl içerisinde piyasaya sürülmesi beklenen hava motorlarına sahip otomobillere şehir otomobillerinin geleceği diyebiliriz.

Pratikte hiçbir problemi olmayan ve test aşamalarını birer birer başarıyla geçen bu otomobillerin en büyük özelliği ise neredeyse cebimizden para çıkarmayacak olmaları! 2 silindirli ve çalışma prensibi olarak içten yanmalı motorlara benzeyen hava motorları gerekli enerjiyi otomobilin altına konumlandırılmış olan ve 300 bar basınçla sıkıştırılmış hava bulunduran karbonfiber hava tankından alıyor.

Bir çok üreticinin üzerinde çalıştığı yeni sistemi en hazır haline getirebilen firma ise Fransız motor üreticisi MDİ. Firmanın CityCat adını verdiği yeni modeli 800 cc’lik hava motorundan 25 HP güç üretip 110 km/s hıza ulaşabiliyor. 2,65/1,62/1,64 metrelik ebatlarıyla tam bir şehir otomobili olan CityCat 550 kg ağırlığa sahip.

Otomobil bir depo hava ile şehir içinde 200-300 kilometre yol gidebiliyor. Bir çoğumuzun şehir içinde günlük 300 km’den daha az yol aldığını düşündüğümüzde oldukça iyi bir değer. Ancak bu 300 km’den fazla yol alanların bu otomobili alamayacakları anlamına da gelmiyor.

Otomobilinizin havası bittiğinde, kurulacak olan yüksek basınçla hava dolumu yapan istasyonlarda iki dakika kadar beklemeniz size 300 km daha yol gitmenizi sağlayacak havanın dolumu için yeterli olacak. Ben istasyona para vermek istemiyorum, kendi havamı kendim doldururum diyenlerin ise araçla birlikte verilecek olan hava kompresörünün bir ucunu otomobiline diğer ucunu ise 220 voltluk şehir elektriğine bağlamaları gerekecek.

Ancak şebeke elektriğini kullanarak dolum yapmak isteyenlerin 4 saat dolaylarında beklemeleri gerekiyor. Maddi olarak sağladığı faydanın yanı sıra sıfır emisyon değerleri ile çevreye en saygılı otomobil unvanını alacak olan bu küçük şehirliler, günümüz otomobillerinin sahip olduğu güvenlik ekipmanlarını da sunarak güvenlikten ödün vermiyorlar.

Eğer uygun bir fiyata satılırsa önemli başarılara imza atması beklenen otomobilleri İstanbul gibi trafik yoğunluğunun olduğu büyük şehirlerde görmemiz hiç de uzak görünmüyor.

Her geçen gün yeni gelişmelerin duyurulduğu otomobil dünyasının bu alternatif enerjilerden hangisinde veya hangilerinde karar kılacağını ise önümüzdeki yıllar gösterecek.
 
veteknoloji.com
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Peugeot 5008 geliyor!
« Yanıtla #32 : 13 Kasım 2009, 00:35:43 »
Frankfurt Otomobil Fuarında dünya prömiyeri ile tanıtılan Peugeot 5008, 2010 yılı başında Türkiye pazarına sunulacak.



Fransa'nın Annecy kentinde düzenlenen uluslararası basın tanıtımında, gazetecilere açıklama yapan Peugeot Türkiye Pazarlama Direktörü Vincent Ricoux, Peugeot'nun, Türkiye piyasasındaki en dinamik markalar arasında olduğunu belirtti.

Ricoux, Peugeot'un yüzde 3,5'lük bir pazar payından yüzde 5,6'ya çıktığını, ürün gamına katılan yeni araçla bu pazar payını yüzde 6'lara, orta vadede de yüzde 8'lere çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.

Bu yıl Peugeot olarak bir ''Fetih stratejisi'' başlattıklarını dile getiren Ricoux, bu kapsamda 3008, 206 'dan sonra 5008'i de Türk müşterisine sunduklarını kaydetti.

Ricoux, Peugeot 5008 ile Türkiye'de ulaşamadıkları bir müşteri kitlesine ulaşacaklarını ve bu araçla toplam otomotiv pazarından yüzde 0,3 artı bir pay alacaklarını ifade ederek, şunları söyledi:

''2010 yılında, bin adet Peugeot 5008 satmayı hedefliyoruz. Tabii bunu çok temkinli söylüyoruz. Çünkü bu yıl olduğu gibi gelecek yıl da çok bir zor bir pazarla karşı karşıyayız. Peugeot 3008 ve 206 gibi 5008 de bize artı değer getirecektir. Bunun en güzel ispatını ekim ayında gördük. Ekim ayında yüzde 6,4'lük bir pazar payına ulaştık. Özellikle 3008 ve 206 sayesinde bunu gerçekleştirdik. Dolayısıyla bu araç modellerinin bize getirdiği büyüme potansiyellerini bu şekilde ispatlamış oluyoruz.''

Peugeot 5008'in Türkiye tanıtımının ocak ayı ortalarında yapılacağını bildiren Ricoux, Peugeot satışlarını artırmak için bayilerin satış performansını artırma, filo satışları gibi, bir çok konu üzerinde çalıştıklarını vurguladı.

Ricoux, Peugeot'nun 2010 yılında yüzde 6, orta vadede yüzde 8 gibi bir pazar payına ulaşmayı hedeflediğini anımsatarak, gelecek yıl otomotiv sektörünü destekleyici tedbirlerin alınmaması durumunda, sektörün yüzde 6 ile yüzde 10 arasında bir daralma yaşayabileceğini belirtti.

Bu yıl sektöre verilen teşviklerin çok iyi işlediğini anlatan Ricoux, ''Bu teşvikler, aslında bayılmakta olan birine iğne yapmak gibi, bir an uyanıyor hasta ama sonra tekrar bayılabilir. Bizim istediğimiz ve arzu ettiğimiz uzun vadeli teşviklerin olması. Başka ülkelerde yapılan bu. Biz uzun vadeli bir vergi teşvikini tercih ederiz. Otomotiv sektöründe bu iniş çıkışları engellemenin uzun vadeli düşünebilmenin en iyi yöntemi. Herkes için daha iyi olduğunu düşünüyorum'' diye konuştu.

Ricoux, Peugeot 5008'in Türkiye'de ilk etapta 1.6 HDI 110 bg Auto6R motor seçeneği ile geleceğini bildirdi.

PEUGEOT 5008

Segmentten beklenen tüm ayrıcalıklı özellikleri yol tutuşundan ödün vermeden üst seviyede sunduğu belirtilen araç, sürüş konforu ile güvenlik konusunda ileri teknolojileri içeriyor.

5 ve 7 koltuklu versiyonları olan Peugeot 5008 ile ilgili şu bilgiler verildi:

''Zengin donanım seviyesi ve çevre dostu motor seçenekleri ile dikkat çekiyor. Özellikle 7 koltuklu versiyonda, 3. sıradaki yolcuların konfor ve görüş konumu bu sırada yedek değil gerçek koltukların var olduğu kanıtlıyor.

Peugeot 308 SW ve yepyeni crossover 3008'den sonra, bu kez 5008 4,53 m uzunluğu ve 1,64 m yüksekliği ile Peugeot'nun orta segmentteki ürün yelpazesini tamamlıyor. Bu 5 veya 7 koltuklu kompakt tek hacimli model, Peugeot'nun aile modelleri pazarındaki varlığını güçlendiren belirleyici bir gam oluşturuyor. 5008, crossover 3008'den sonra Peugeot'nun yüksek ve geniş hacimli orta modeller segmentinde ikinci büyük atağı oluyor.

5008'in pratik bagajı, dörtgen şekli sayesinde eşyaların kolayca yerleştirilmesine olanak veriyor. Peugeot 5008'in sürücü koltuğu, tek hacimliler dünyasında orijinal ve yenilikçi bir görünüş sunuyor. Bu segmente özgü yüksek sürüş konumu, sürücüye mükemmel bir görüş alanı ve yüksek güvenlik duygusu veriyor.''

MULTİMEDYA SİSTEMİ

Uzun yolculukları daha keyifli hale getirmek için, 5008'de 2. sırada oturan yolculara iç mekana entegre edilmiş bir multimedya sistemi sunuluyor.

Bu sistem ön kafalıklara yerleştirilmiş iki adet 7 renkli ekran, bütün portatif ses/video ekipmanlarını (video oynatıcı, oyun konsolları, DVD okuyucu...) kabul eden bir bağlantı konsolu ve iki adet Bluetooth kablosuz kulaklıktan oluşuyor.

Kulaklık hangi konumda olursa olsun ses sinyallerinin net şekilde yayımlanmasını sağlıyor. Üçüncü bir kulaklık aksesuar olarak alınıp aynı anda kullanılabiliyor.

İki farklı video kaynağının her iki ekranda bağımsız görüntü elde edecek şekilde aynı anda kullanılması da mümkün. Böylece, arkadaki yolcular iki ekran üzerinde aynı programı izleyebilecekleri gibi, farklı faaliyetler de tercih edebiliyorlar.

5008'de ön ve arka park sensörü veya park etmek için mevcut alanı ölçen donanımlar sunuluyor.
 
veteknoloji.com
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı enfa

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 1542
Elektrik ile çalışan beş otomobil
« Yanıtla #33 : 14 Kasım 2009, 23:47:24 »
Benzinden canı ve cebi yanmış insanlar için oldukça önemli olan şarz edilebilir arabalar oldukça yaygınlaşmaya başladı. Benzine ihtiyaç duymadan sadece elektrik ile şarz edilebilen işte beş model;

Yakıt kullanmadan sadece elektrik sayesinde şarj edilerek çalışabilen sizin için seçtiğimiz beş otomobil.



Mini-E
Lityum-iyon pilin bulunduğu otomobilde 204 beygirlik motora yer verilmiş. En fazla 152 km hıza ulaşabilen bu araba bir kez şarj olduğunda 240 km yol alabiliyor. 0 ile 100 km arası hıza yaklaşık 8.5 saniyede ulaşan Mini-E'nin şarjı 2.5 saat gibi çok da uzun olmayan bir zamanda tam olarak doluyor.



Shelby Supercars Ultimate Aero EV
Bataryayı bir kez doldurduğunuzda bu otomobil sayesinde 325 km yol yapabiliyorsunuz. 0 ile 100 km arası hıza 2.9 saniye gibi oldukça kısa bir zamanda ulaşabiliyor. Otomobilin en büyük özelliği en hızlı elektrikli araç olması. En fazla 335 km hız yapabildiğini de belirtelim.


Opel Ampera
Beş kapılı ve dört koltuklu olarak tasarlanan Ampera tek şarjda 60 km yol yapabiliyor. 151 beygirlik motora sahip araba tasarımıyla da birçok kişiyi etkilemeyi başarıyor.



GM Hy-Wire
Dünyanın en büyük otomobil üreticisi olarak da bilinen General Motors'un hazırladığı Hy-Wire maksimum 161 km hıza ulaşabiliyor. Üç fazlı elektrik motorunun yer verildiği otomobil dış görünüşüyle de hayli iddialı.



Global Hyatt ve Tesla Motor Tesla Roadster
4.2 saniyede 0 ile 100 km arası hıza ulaşabilen araba lüks görüntüsüyle adeta "ben buradayım" diyor. Araç, tek şarjda 321 km yol alabiliyor.

Ekotrent



Zaman diyorum, biraz daha zaman.Dilimin ucundaki kelimeler bu kış donmazsa bir dahaki yıl uçmayı öğrenecekler!

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
2032 Model Otomobil!
« Yanıtla #34 : 24 Kasım 2009, 06:14:41 »
Göz alıcı bir konsept otomobil: Audi Avatar.

Endüstriyel tasarımın harika çocuğu Edwin Conan, Audi markası için tasarladığı bu araçla geleceği bugüne taşımış. Konsept otomobil meraklılarının hayli ilgisini çekecek olan otomobil tamamen elektrikle çalışacak şekilde tasarlanmış. Tasarımcının Avatar adını verdiği konsept araç oldukça hafif bir malzemeden imal edilecek.

Sürücü dahil 3 kişilik olarak planlanan araca binmek için aracın tavanı yukarı doğru açmak gerekiyor.

Aerodinamik tasarımıyla, araç saatte 369 km hıza kadar ulaşabiliyor ve yaklaşık 3 saniyede 100 km hızlanabiliyor. Conan, aracı 2032'de yollarda görmeyi umduğunu belirtti.








 
veteknoloji.com
*~*~* TUĞRA *~*~*

osmanli

  • Ziyaretçi
Yeni 5 serisi martta yola çıkıyor
« Yanıtla #35 : 28 Kasım 2009, 19:16:08 »
Yeni 5 serisi martta yola çıkıyor 

   
Alman lüks otomobil üreticileri orta sınıf modelleri bir bir yeniliyor. İlk olarak Audi'nin geçen yıl A4'ü yenilemesiyle başlayan süreçte Mercedes Benz yeni E serisini bu yıl içerisinde satışa sundu. Özellikle arka tasarımı bir süredir eleştiri konusu olan BMW 5 serisi de nihayet altıncı nesliyle karşımızda.



Markanın 3 ve 7 serilerini hatırlatan tasarımıyla daha karakteristik bir görünüm sergileyen yeni 5 serisi şubat ayında resmen tanıtılacak. Mart ayından itibaren Avrupa'da satışa sunulacak.

Yeni 5 Serisi, 5 Serisi GT ve 7 Serisi ile aynı platformda geliştirildi. Otomobil mevcut modelden 58 mm daha uzun (4899 mm) tasarlandığı için iç mekanı da biraz daha genişledi.

Motor serisine bakıldığında ise 184 beygirlik 520d, 204 beygirlik 525d, 245 beygirlik 530d, 204 beygirlik benzinli 523i, 258 beygirlik benzinli 528i, 306 beygirlik benzinli 535i ve 407 beygirlik 550i'den oluşan geniş bir seçenek olacak. Tüm motor seçenekleri, opsiyonel olarak yeni 8 kademeli otomatik şanzımanla satın alınabilecek.

Yeni 5 Serisi Sedan, BMW 7 Serisi gibi Dingolfing fabrikasında üretilecek. Altıncı jenerasyonuna kavuşan 5 Serisi'nin ilk beş jenerasyonu dünya genelinde 5,5 milyon adedin üzerinde bir satış rakamına ulaştı.

Çevrimdışı Fatihan

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 6992
  • Milimi milimine Ehli sünnet...
Ynt: Yeni 5 serisi martta yola çıkıyor
« Yanıtla #36 : 28 Kasım 2009, 19:40:00 »
Bir tane hediye edersiniz artık  :cool e58))

osmanli

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #37 : 28 Kasım 2009, 22:29:06 »
Bir tane hediye edersiniz artık  :cool e58))

insaAllah

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Gece görüşlü arabalar geliyor
« Yanıtla #38 : 06 Aralık 2009, 23:55:57 »
 

 
Gece uzun far yakmak tarihe karışıyor! Yeni gece görüş sistemleri otomobillerde yer alıyor...

Alman teknoloji devi Bosch'un, otomobil kameralarına yerleştirdiği geliştirilmiş gece görüş sistemi, yol kenarındaki objelerin geceleri algılanmasını sağlıyor.

Tüketicinin 2009 model Mercedes-Benz E-Sınıfı otomobillerle tanıştığı Night Vision Plus görüntüleyiciler, araç konsoluna yerleştirilerek, sürücüye yüksek kontrast imaj çıktıları sağlıyor ve yol kenarındaki 'hareketli' objeleri algılıyor.

Rüzgarlık arkasına yerleştirilen kızılötesi kameraların, otomobilin farlarından gelen kızılötesi ışığı algılaması prensibiyle çalışan teknolojinin, 150 metreye kadar mesafedeki 'hareketli objeleri' algılayabildiği iddia ediliyor.

İnsanın aklına ister istemez şu soru geliyor: Acaba araç hareket halindeyken bu sistem, ne kadar verimli çalışıyor? Bu sorunun yanıtını öğrenebilmek için, son model bir Mercedes-Benz E-Sınıfı otomobilin direksiyonuna geçmek ve test etmek gerekiyor.

veteknoloji.com
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Cadillac’tan genç işi Coupe limuzin
« Yanıtla #39 : 17 Aralık 2009, 00:56:49 »



En prestijli markalardan Cadillac, 2010’un ilk çeyreğinde ABD’de satışa sunulacak olan CTS Coupe ile sportifliğin kitabını yeniden yazıyor. Köşelerin hâkim olduğu Coupe’nin Avrupa’ya geliş tarihi şimdilik belli değil.

2004 yılında XLR ile katlanır metal tavanlı sportif bir araç yaratan Amerikan üretici, ürün gamına CTS Coupe ile yepyeni bir segment kattı.

Oldukça eğimli bir çizgi takip ederek neredeyse bagajla bütünleşen tavan coupe karakterini yansıtırken, stoplar Cadillac geleneklerine uygun olarak dikey tasarlanmış. 3.6 lt’lik V6 motorunda 311 beygir güç üreten araç 4 tekerlekten çekiş seçeneğine de sahip

veteknoloji..com
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Ay Işığı

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1163
Kepler Motion
« Yanıtla #40 : 19 Aralık 2009, 21:04:24 »


Yeni kurulmuş bir şirket olan Kepler Motors, üreteceği ilk araba için çıtayı hayli yükseğe koydu. İki farklı motordan toplam 800 beygirlik güç alarak 2.5 saniyede 0'dan 100 km hıza çıkacak Kepler Motion, 2011'de üretilecek.

Dubai Uluslarası Motor Show etkinliğine konsept aşamasında katılacak araç, arkasındaki 550 beygirlik For Ecoboost benzinli motor ile önündeki 250 beygirlik elektrikli motor aracılığıyla hızlı bir kalkış yaparak 0-100 hız rekorlarını kırmak istiyor. Tamamen teorik olan bu hesaplama, araç üretilim gerçek hayatta da aynı performansı verirse zengin müşterilerinin garajına yeni bir süper araba daha katacak.

Toplam 50 adet üretileceği açıklanan Kepler Motion henüz bir satış fiyatına sahip değil. Ama üretim limitinden ve haberde Dubai'nin adının geçmesinden de anlayacağınız üzere hayli "Ah Bir Zengin Olsam" kategorisinde bir etiket bekleyebiliriz.

yahoyt

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3884
    • Herkonudan.com
Yeni Cerato Türkiye yollarında
« Yanıtla #41 : 30 Aralık 2009, 19:33:28 »


Kia’ nın C segmentindeki başarılı temsilcisi Cerato, tamamen yenilenerek pazardaki yerini aldı. Yeni KIA Cerato, 33.009 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

Ekonomikliği kadar sportifliği ile de öne çıkan yeni KIA Cerato,  keskin hatlı dış yapısıyla çok daha sportif bir görünüm sergiliyor. Yeni Cerato’nun, KIA’nın tamamen yenilenen tasarım anlayışının bir sonucu olduğunu vurgulayan KIA Tasarım Merkezi Başkanı Peter Schreyer’a göre KIA’nın gelecekteki tasarım çizgisi, yalınlık ve amaca hizmet etmeye yönelik bir tasarım anlayışına sahip.

Yeni KIA Cerato ülkemizde, sedan gövde tipiyle, 1.6 lt. CVVT benzinli motor ve Core, Comfort ve Concept olmak üzere 3 farklı donanım paketi , düz ve otomatik vites seçeneği ile satışa sunuluyor.

Pek çok rakibinden daha yüksek bir performansa sahip olan 1.6 lt. CVVT 1591 cm3 hacimlik motoru ile 6,300 dev/dak’da 126 ps maksimum güç üretimine sahip ve sadece 4200 dev/dak’da 156 Nm’lik maksimum tork değerine ulaşan yeni KIA Cerato’da karma yakıt tüketimi değeri ise sadece 6.6 lt./100km’dir.

Yeni KIA Cerato Core paketinde, önde çift hava yastığı, EBD destekli ABS fren sistemi, otomatik ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit standart olarak sunuluyor. Üst paketlerde ise standart donanıma ek olarak, ön yan hava yastıkları ve perde hava yastıkları olmak üzere toplam 8 adet hava yastığı bulunuyor. Yeni KIA Cerato’da ayrıca, üst donanım paketlerinde bulunan her iki ön koltukta entegre ‘aktif’ kafalıklar standart olarak sunuluyor. Bu kafalık, koltukta oturan yolcuyu boyun ve sırt yaralanmalarına karşı korumak için arkadan çarpma durumunda öne ve yukarı doğru hareket ediyor. Aracın üst donanım paketlerinde sunulan, 17 inç alaşım jantlar, tam otomatik klima, ışığa duyarlı otomatik yanan farlar, elektrik kontrollü, ısıtmalı ve sinyalli yan aynalar, arka park sensörü, USB/ Ipod girişi gibi standart donanımlar araç içi yaşamı kolaylaştıran diğer özellikler.


Bir önceki nesil Cerato’dan 30 mm daha uzun ve 65 mm daha geniş olan yeni KIA Cerato sınıf ortalamalarının çok üzerinde bir bagaj hacmine sahip. 495 lt. bagaj hacmi sunan yeni KIA Cerato, bir önceki nesil Cerato ile kıyaslandığında 150 lt. ekstra bagaj hacmi sunuyor. Ayrıca yeni KIA Cerato’da arkada oturan yolcular, iç bölümün yapısı ve ön koltukların tasarımı sayesinde elde edilen iç alanla çok daha rahat ediyorlar.

Yeni KIA Cerato’da, yolcuların güvenliğini sağlamak için  mümkün olan teknolojilerin hepsi uyumlu hale getirilmiştir. Mükemmel yol tutuşu ve ön taraflardaki hava soğutmalı geniş diskli etkin fren sisteminin yanı sıra Yeni Cerato’da buluna; ABS, EBD, BAS, TCS ve CBS gibi gelişmiş sistemleri de içeren ESC (Elektronik Denge Kontrolü ), hassas zamanlarda aracın dengesini korumak için teknolojinin sunabileceğinin en iyisini sunuyor.

Yeni KIA Cerato üzerinde bulunan 4 ileri, manuel vites değişimine de olanak veren H-Matic şanzıman, hızlanma, yavaşlama, motor devri ve yol hızı gibi parametreleri izleyerek mükemmel vites değişim kalitesi ile birlikte, güvenilir vites değişim performansı sunan ve şanzıman karakteristiklerinin sürücünün sürüş stiline uyumunu temin eden bir elektronik kontrolör ile donatılmıştır. Beş-vitesli düz şanzıman, daha hızlı ve daha yumuşak vites değişimleri için bir önceki modele göre geliştirilmiştir.

Dış tasarımla mükemmel bir uyum sağlayan iç bölümün akıcı ve zarif tasarımı, yüksek kaliteli malzemelerle bir araya gelerek bu sınıftaki modellerde az görülen bir kalite duygusu yaratıyor.

Yeni KIA Cerato’da ayrıntılara gösterilen özen, yolcuların en konforlu şekilde yolculuk etmesi için yapılan çalışmalarda ortaya çıkıyor. Özellikle de iç sıcaklığın kontrolü ve gürültü yalıtımıyla ilgili çalışmalar, çeşitli ve akıllıca düşünülmüş eşya bölmelerinin bulunması ayrıntılardaki titiz çalışmayı vurguluyor.

Yeni KIA Cerato, yenilikçi stili, sunduğu yakıt ekonomisi, geniş iç hacmi, yaşattığı sürüş keyfi, teknolojisi, güvenliği ile bir C segment otomobilin sunabileceğinden çok daha fazlasını vaadediyor.


Haber7
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Bu Honda çok farklı!
« Yanıtla #42 : 01 Ocak 2010, 11:05:19 »

Honda'nın küçük aracı P-NUT, daha ilk bakışta farklı ama esas farkı, yakından bakınca görülüyor...

Honda en son konsept otomobilini görücüye çıkarttı. Oldukça komik bir isme sahip olan P-NUT ya da Personal-Neo Urban Transport küçük, şirin bir otomobil. Telaffuzu fıstık manasına geliyor.

Bu kompakt araç, hibrit sistemler ya da elektrik motoru kullanacak. Esas amacı şehiriçi yolculuk ve küçük boyutları hem trafiği, hem de park sorununu azaltmayı hedefliyor.

Bu otomobilin ilginç ve garip bir tasarımı var. Oka benziyor ve ön taraftaki büyük cam aynı zamanda bir monitör görevi görüyor. Pilot kasklarındaki "Heads-up display" buna en iyi örnek. Bu füturistik aracın ticari olarak piyasaya çıkması beklenmiyor. Ancak konsept araçlar gelecek nesil otomobillerin tasarımında önemli bir yer tutuyor.













CHIP Online
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Lika

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 3884
    • Herkonudan.com
BMW'nin sır gibi sakladığı model
« Yanıtla #43 : 07 Ocak 2010, 19:07:50 »











BMW'nİn 17 Eylül'de Almanya'daki Uluslararası Otomobil Fuarı'nda görücüye çıkartılan ve  sır gibi saklanan çevreci spor modeli Vision EfficientDynamics.



BMW'nin şimdiye kadar ip ucu bile vermediği, gazetelerin casuslar tutarak görüntületmeye çalıştığı yeni modelini ilk kez Almanya'nın en çok tiraj alan Bild gazetesi görüntüledi.


Vision, dizel-elektrik hibrit bir güç merkezine sahip ve iki elektrik motoru bulunuyor. İki kapılı olan otomobil 250 km sürate ulaşıyor. Ve 100 kilometreye 4.8 saniyede ulaşabiliyor. 4.60 metre uzunluğunda, 1.24 metre yüksekliğindeki araç tamamen elektrik gücüyle çalışıyor.





Tamamıyla çevreci konsepte uygun olarak hazırlanan otomobilin iç dizaynında kullanılan maddeler de geri dönüşüm özeliğine sahip.






Haber 7
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Çevrimdışı BALYALI

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 161
  • Himmet ya Üstaz.!!
Ynt: Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #44 : 07 Ocak 2010, 21:51:15 »
BMW   gh8)) &))
اترك الترك ماتركوكم