Gönderen Konu: Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri  (Okunma sayısı 83281 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı enfa

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 1543
Ynt: Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri
« Yanıtla #45 : 07 Ocak 2010, 23:10:20 »

Benim de böyle bir BMW m olsa kimsenin bakmasını istemem  fg2))

Zaman diyorum, biraz daha zaman.Dilimin ucundaki kelimeler bu kış donmazsa bir dahaki yıl uçmayı öğrenecekler!

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Böyle Aston Martin Görmediniz !
« Yanıtla #46 : 29 Ocak 2010, 13:38:16 »



Aston Martin'in yeni model konsept aracı olan Cygnet, 2010'da yollara düşecek...

James Bond filmlerinin muhteşem spor aracı olan Aston Martin, yeni konsepti Cygnet'i yayınlandı fakat İngiliz otomobil devinin küçük model bir araç üretmesi oldukça tartışamalara yol açtı.

Her döneme damgasını vuran ve oldukça şık tasarımlayla spor araçları arasında üst sınıfa hitap eden Aston Martin yetkilileri Cygnet için, "Yaratıcı, çevreye karşı sorumlu, küçük ama karakterli ve dikkat çekici, düşük yakıt tüketimiyle çok ekonomik ve Aston Martin'in geleneksel prestijine sahip" şeklinde konuştular.

Toyota iQ temel alınarak yaratılan Cygnet, klasik Aston Martin tasarım özelliklerine sahip. Izgara, ön çamurluklar, hava girişleri ve gizli kapı kolları en tipik örnekler. Otomobilin içinde ise parlak siyah trim, kaliteli deri döşemeler ve bir iPhone yuvası dikkat çekiyor.

Kaputun altında büyük olasılıkla, Toyota'nın geliştirdiği değişken sübap zamanlamalı 1.33 litrelik 99hp, Dual VVT-i bir motor yer alacak. CVT (Continuous Variable Transmission, Sürekli Değişken Şanzıman) ve akıllı bir start/stop sistemi ile Cygnet'in şehir içi/dışı bileşik yakıt tüketiminin 2.35L/100km ve CO2 emisyonunun 120g/km olması bekleniyor.

Cygnet bir konsept olarak duyurulsa da Aston Martin, geliştirmelerin devam ettiğini, 2010 yılı sonu veya 2011 başında üretimin başlamasını planladıklarını ifade ediyor. Aston Martin, marka imajını korumak için Cygnet'i yalnızca Avrupa'da satışa sunacak.

veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
En ucuz otomobil lüks olursa
« Yanıtla #47 : 04 Şubat 2010, 00:26:16 »
 


En ucuz otomobil ünvanı ile piyasaya çıkan Hintli Tata Ferrari fiyatında otomobil üretmeye hazırlanıyor.

2007 yılında en ucuz otomobil olma iddiası ile piyasaya çıkan Hindistan'ın en büyük otomobil üretticisi Tata şimdi de lükslerle kapışmaya hazırlanıyor.

İngiliz lüks otomobilleri Jaguar and Land Rover'ı sahipleri olan ABD'li otomotiv devi Ford'dan satın alan Tata Land Rover ve Jaguar için Ford'a 2.3 milyar dolar arasında olduğu tahmin edilen bir bedel ödemişti.

Tata şimdide Nano modelini geliştirdi. Dört ay sonra piyasaya sürmeyi planladığı yeni modelin kodu DC490 ve yeni model Lamborghini Gallardo ile aynı fiyata satılması planlanıyor.

213 bin dolara satılması planlanan yeni model 3.1 metre uzunluğunda 5 kişilik bir otomobil. Hatchback olan yeni model saatte 200 km hız yapabilecek.  624cc çift silindirli, , 33 beygir gücünde,  1600cc özellikleri arasında.

Tata firması yeni modelle Bolywood'un ilgisini çekmeyi planlıyor.

veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
VW'den yeni oyuncak!
« Yanıtla #48 : 05 Şubat 2010, 00:59:19 »
Alman VW'in yeni compact coupe'si görücüye çıktı.

Volkswagen spor görünümlü hibrit Coupe konspetini tanıttı.

Detroit motor fuarı sona erdi fakat etkileri halen sürüyor. Bu yıl fuara çevreci otomobiller damgasını vurdu. Birçok firma elektrikli ve hibrit konseptleriyle boy gösterdi. Bu konseptlerin dikkat çeken yanı ise şık ve spor görünümlü olmaları.

Hibrit konseptler artık otomobil piyasasının en çok ilgi gören modelleri. Bazı firmalar hibirt otomobilleri piyasaya sürerken birçoğu da bu konuda çalışmalarına son sürat devam ediyor.

Bu firmalardan biri de Volkswagen. Detroit motor fuarında tanıtılan Compact Coupe adlı konsept hibrit teknolojisine sahip. Tasarımıyla dikkatleri üzerine çeken konsept eğer üretilirse çok tutulan bir model olabilir. Önden bakıldığında Scirocco'yu andıran Compact Coupe yan taraftan ve arkadan ise Audi A5'in adeta kopyası gibi. Audi'nin de Volkswagen çatısı altında faaliyet gösterdiği düşünürsek bu çok da şaşılacak bir durum değil. İç dizayn da Passat ve Jetta'dan alınmış. İç tasarımda bu modellere göre sadece çok ufak farklılıklar bulunuyor.

Compact Coupe'nin asıl farkı ise gövdesinin altında bulunuyor. Audi, Volkswagen ve Seat'ın otomobillerinde de kullanılan 1.4 litrelik turboşarjlı TSI motor 150 beygir gücüne rağmen düşük yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor. Ayrıca bu motorun karbon emisyonu da 98g/km gibi düşük bir değerde.

Compact Coupe'nin elektrik motoru ise 27 beygir güç üretiyor. Böylece aracın toplam gücü 177 beygir oluyor. İki motor bir arada kullanıldığında araç 0'dan 100'e 8.6 saniyede çıkıyor. 7 ileri DSG şanzıman ise saatte 227 kilometrelik son sürati sağlıyor.

Aracın elektrik motoru benzinli motor ile şanzıman arasına konulmuş. Böylece istenildiğinde benzin motoru devreden çıkarılıp sadece elektrik motoru ile sürüş yapılabiliyor. Rejeneratif geri beslemeli fren sistemi de frene basıldığında 1.1 kWh'lik bataryayı şarj ediyor.

Aracın ön farları Bi-Xenon ve arka farları da LED teknolojisine sahip. Bu far sistemleri düşük elektrik tüketimi ile gündüz ışığında bile maksimum görünürlük sağlıyor. Döşemelerde kullanılan beyaz deri ve orta konsolda bulunan 8 inçlik dokunmatik ekran Compact Coupe'nin önemli detaylarından.

Volkswagen aracın üretimi ile alakalı henüz bir tarih açıklamadı. Fakat alman firmanın hibrit araç araçlar üzerinde yaptığı yatırımları düşünürsek bu aracı yakın zamanda yollarda görebileceğimizi öngörebiliriz.

veteknoloji.com






〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Otomobilde internet zamanı!
« Yanıtla #49 : 08 Şubat 2010, 01:39:03 »


 
Otomotiv devi ile web tarayıcısı bir arada!

Biri otomotiv devi, diğeri web tarayıcısı ve artık araçta internet zamanı...

Günümüzde artık internet pek çok ev ve iş yeri için olmazsa olmaz hale geldi. Bilgi almak veya eğlenmenin dışında, bank işleri, alışveriş, iletişim gibi ihtiyaçlar artık büyük oranda internet üzerinden hallediliyor.

İnternet o kadar yaygınlaştık ki artık cep telefonları için de vazgeçilmez hale geldi. Ama internetin yayılması sona ermiş değil. Sırada arabalar var.

Strategy Analytics firmasının yaptığı araştırmaya göre 2016 yılında Kuzey Amerika ve Avrupa'da üretilen arabaların yaklaşık %90'ı internet erişimi özelliğine sahip olacak.

Bunun nasıl olacağının cevabını ise Opera şimdiden veriyor. Şuradan sizin de inceleyebileceğiniz "Web on Wheels" yani "Tekerlekler üzerinde İnternet" adlı raporu araçlarda internet kullanımı konusunda yeni açılımlardan bahsediyor.

Bu açılımlar ilk olarak Ford'un ilgisini çekti ve otomotiv devi Opera ile bir iş birliği anlaşması yapmaya karar verdi.

Arabalarda internet kullanımı konusunda en büyük soru işareti ise bu özelliğin sürücünün dikkatini dağıtmadan nasıl araçlara entegre edilebileceği. Opera bu sorunu sesli komut yöntemleri ile çözmeyi hedefliyor ama henüz araçlardaki internet bağlantısının hangi özellikler için kullanılacağına dair bir bilgi yok.

CHIP Online 
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
En hızlı elektrikli Türkiye’ye geliyor
« Yanıtla #50 : 17 Şubat 2010, 00:42:15 »
 

 
Dünyanın en hızlı elektrikli otomobili Türkiye’ye geliyor.

Dünyanın en zengin işadamlarından Warren Buffett’in ortak olduğu Çinli BYD ile Türkiye’de elektrik otomobil üretmek için anlaşma imzalayan Boyner Sanayi, dünyanın en hızlı elektrikli otomobilini üreten Amerikan Fisker’in de Türkiye, Yunanistan, Kıbrıs, Romanya ve Bulgaristan distribütörlüğünü aldı. Fisker’le anlaşmayı imzalayan Boyner, Karma’yı yıl sonunda Türkiye’de satışa sunacak.

AMERİKALI milyarder Waren Buffett’ın da ortak olduğu Çinli BYD’nin Türkiye’de hem satışı hem de üretimi için anlaşma imzalayan Boyner Sanayi, otomotivde hızlı adımlar atmaya devam ediyor. Boyner Sanayi, şimdi de dünyanın en çevreci spor otomobil üreticisi Amerikan Fisker’in Türkiye, Yunanistan, Kıbrıs, Romanya ve Bulgaristan distribütörü oldu.

Boyner Sanayi Genel Müdürü Osman F. Boyner, Çinli BYD’nin küçük ve orta segmente hitap eden modellere sahip olduğunu belirterek, “Biz tüm segmentlerde elektrikli otomobil satmak istiyoruz. Amerikan Fisker’de dünyada bu alanda tek. Elektrikli spor otomobiller üretiyorlar” dedi.

Fisker dünyada tek

Otomotiv sektöründe dikkatleri üzerine çeken Osman F. Boyner, 2009 sonbaharında Amerikan Fisker’in Türkiye, Yunanistan, Kıbrıs, Romanya ve Bulgaristan temsilciliği için anlaşma imzaladığını söyledi. Boyner, şunları söyledi: “Biz tüm dünyada elektrikli otomobil konusunda ortaklar arıyorduk. Çinli BYD bizi hem otomotiv sektörüne sokacak hem de hayalimizdeki elektrikli otomobil üretimini gerçekleştirmemezi sağlayacaktı. Ancak Çinli firmanın ürün gamında lüks ve spor otomobil modelleri yoktu.

Bizde bu konuda dünyada tek olan Amerikan Fisker’le temasa geçtik. Geçtiğimiz yıl dünyanın ilk lüks elektrikli aracı Karma’yı üreten firma bu alanda çok başarılı çalışmalar yapıyor.”

BYD’nin Türkiye’de satışı için Sanayi Bakanlığına başvurduklarını Fisker için ise şu an çalışmalarına devam ettiklerini söyleyen Boyner, “Biz bu yılın sonuna doğru Türkiye’de modelleri teşhir edeceğiz. Karma için sipariş almaya başladık. 2010 sonu, 2011 ilk çeyreğinde siparişler teslim edilmeye başlanacak” diye konuştu. Boyner, 2012 yılında ise Fisker’in yeni modeli Nina’yı Türkiye’de satışa sunacaklarını belirtti.

ABD hükümeti destekliyor

2007 yılında kurulan ve kısa sürede dünyanın en dikkat çeken markalarından biri haline gelen Fisker Automotive’yi Amerikan hükümeti de destekliyor. Geçen yıl 529 milyon dolarlık hükümet desteğini alan Fisker, dünyanın ilk elektrikli lüks otomobili olan Karma’nı üretimine başladı. Yaz aylarında ilk olarak Amerika’da satışa sunulacak Karma, yıl sonunda da Avrupa’da satışa sunulacak.

Avrupa’da 78 bin 70 Euro fiyatla satılması beklenen araç için 40 distribütör belirlenirken, Türkiye’de Boyner Sanayi anlaşma imzalayan son distribütör oldu.Fisker, lüks sedan spor bir otomobil olan Karma’nın hemen ardından 2011 yılında da cabriolet modeli olan Karma S’i satışa sunacak. Amerikan firma 2012 yılında orta sınıfta yer alacak yeni modeli Nina’yı satışa sunacak.

201 kilometre hız yapıyor

DAHA piyasaya çıkmadan 1500 adedin üzerinde sipariş alan dört kapılı ve dört kişilik Fisker Karma, tecrübeli otomobil tasarımcısı ve Fisker Automotive’in CEO’su Henrik Fisker’in tasarımını Quantum Technologies’in temiz Q-DRIVE ile  (takılabilir hibrid güç aktarım mekanizması) bir araya getirmiş.

Dünyanın ilk lüks plug-in hibrid otomobili unvanına sahip araç, hibrid sistem gücünü lityum-iyon teknolojili gelişkin bir pil paketinden alan, her biri 201 beygirlik iki elektrikli motordan alıyor. 260 beygirlik ve 2.0 litrelik bir turbo motor doğrudan enjeksiyonlu benzinli motoruna bağlı bir jeneratör ile genişletilmiş menzil kabiliyeti sağlıyor.

Fisker Karma 201 kilometrelik maksimum hızı ve 5.8 saniyede 0-100 kilometre hıza ulaşırken, elektrikli motorla 80 kilometre yol yapıyor. Araçtaki benzinli motor 80 kilometrenin üstünde pilleri şarj etmek için kullanılıyor.

veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Bmw M3'e Yeni Sistem
« Yanıtla #51 : 21 Şubat 2010, 14:48:23 »

 
Geçtiğimiz günlerde M3 modelinin yeni versiyonu Competition Package'ı tanıtan BMW araç teknolojilerinin geldiği son noktaya ortaya koyuyor.

Yeni versiyonda ayarlanabilir süspansiyon sistemi, stabilite kontrol sistemi gibi aracı kontrol etmeyi kolaylaştıran sistemlere yer veren BMW bunun yanında bir de ilke imza atmış. Yeni M3'lerde standart olarak sunulacak olan otomatik start-stop sistemi frenleme ve durma gibi güce ihtiyaç duyulmayan anlarda motoru kapatıyor.

Ardından gaza basıldığında tekrar devreye giren motor böylece sürücü farkında olmadan motoru tekrar çalıştırıyor. Manuel ve DCT otomatik şanzımanlı versiyonların her ikisi için de sunulacak olan Auto Start- Stop sistemi yakıt tüketimini ve gaz salınımı azaltmayı amaçlıyor.

BMW'nin daha önce de modellerinde yer verdiği Auto Start- Stop sistemi ilk defa 4 silindirin üzerinde motora sahip bir araçta kullanılacak. BMW M3'te 4.0 litre hacminde 420 beygir güç üreten V8 motor kullanılıyor. Bu motor M3'ü 4.8 saniyede 0'dan 100'e ve maksimum 220 kilometre sürate çıkartıyor.

veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Bambaşka bir Audi A8 geliyor!
« Yanıtla #52 : 24 Şubat 2010, 20:35:29 »
 

 
Audi A8 farklı bir özellikle tekrar sahnede. Üstelik bu kez işin içinde bir teknoloji devi de var!

Mobil ekipman ürticisi Qualcomm, Audi A8'i yüksek hızda internet ile donatacak. Ayrıca Qualcomm, mobil sektör için sunduğu 3G teknolojisi Gobi'nin gelişmiş bir sürümünü de tanıttı.

Gobi şimdiye kadar notebook ve netbooklarda hızlı internet erişimi sağlıyordu; artık e-kitap okuyucu, oyun konsolları ve machine-to-machine uygulamaları da bu teknolojiden faydalanabilecek. Qualcomm başka firmaların yanında Sony'nin VAIO Business grubuyla da işbirliği yapıyor. Gobi2000 ismindeki yeni modüller yüzden fazla notebook ve netbook serisinde kullanılıyor.

Audi'de mobil multimedya

Audi'nin mobil medya arabirimi (MMI) ve navigasyon sistemi de yine Qualcomm tarafından 3G teknolojisi ile besleniyor. İşbirliği sayesinde arabadaki yolcular WLAN erişimine sahip olabilecek.

Audi ve Qualcomm, MMI Plus sistemi ve diğer ağ özelliklerine sahip bir A5 Cabrio da tanıttı. Audi A8'de navigasyon için Google Earth kullanılıyor: Uydu resimleri bir cadde haritası ile kombine ediliyor.

CHIP Online
 
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Alfa Romeo Giulietta, 2010 Cenevre Fuarı
« Yanıtla #53 : 28 Şubat 2010, 03:13:18 »

2010 yılında 100. yaşını kutlamaya hazırlanan Alfa Romeo’nun kompakt sınıfta yer alan yeni modeli Alfa Romeo Giulietta’nın uluslararası anlamda ilk tanıtımı, 80.Cenevre Otomobil Fuarı’nda gerçekleştirilecek.

Alfa Romeo’nun 1950’li yıllarda ilk olarak tanıttığı ve kısa sürede farklı karoser tipleriyle de birer efsane haline dönüşen “Giulietta” model ailesinin adını taşıyarak yollara çıkacak yeni model, ilkbahar aylarından itibaren üretiminin başlamasına paralel öncelikli olarak Batı Avrupa pazarlarında satışa sunulacak.



İtalyan stili sportiflik ile zerafeti birleştiren bir tasarım anlayışına sahip Alfa Romeo Giulietta, Alfa Romeo’nun sınırlı sayıda üretilen süper spor otomobili 8C Competizione ile başlayan ve bir yandan markanın başarılı geçmişini anımsatırken diğer yandan da teknoloji ve duygu konusundaki geleneksel değerlerini koruyarak geleceğe taşıyan bir yaklaşımla şekillendirilmiş.

Genel olarak bir “kama”yı andıran profil ile birlikte burun ve arka tasarım yapısına sahip Alfa Romeo Giulietta, ilk etapta keskin birer gözü andıran LED teknolojili ve Gündüz Farı işlevli (DLR) ön farları ve “Trilob” şekilli genetik Alfa ızgarasıyla dikkat çekiyor.

Bununla birlikte diğer Alfa Romeo modellerinden farklı olarak kaputtan doğan çizgilerle bütünleşerek ön tamponda adeta bir kalkan gibi konumlandırılan ve Alfa Romeo logosuna da evsahipliği yapan üçgen ızgaraya paralel ön alt hava girişleri de fark yaratan tasarımıyla ön plana çıkıyor. Bir coupeyi andıran tavan ve profil tasarımı ise Alfa Romeo 147 modelinde olduğu gibi C sütununa adeta gizlenerek konumlandırılmış kapı açma kolu efektiyle destekleniyor. Bununla birlikte aracın geniş omuz çizgileri genel “kama” konseptini destekliyor.

Alfa Romeo Giulietta’nın tasarımının en çarpıcı yönünü ise farklı geometrik yapıların buluştuğu arka bölüm oluşturuyor. LED teknolojili ve aracın profilinea kadar genişleyen arka ışıklandırma grubu, Alfa Romeo Brera modelini andıran arka cam ve bagaj kapağı tasarımı ile birlikte geniş tamponlar, yeni modelin göz alıcı yönlerini oluşturuyor.



350 litrelik bir bagaj hacmine sahip olan Alfa Romeo Giulietta, yerini alacağı Alfa Romeo 147 modeline göre 70 litre daha fazla yükleme hacmi sunuyor. Yepyeni bir platform üstüne geliştirilen ve 2.63 metrelik bir aks mesafesine sahip Alfa Romeo Giulietta, bu avantajını kullanarak 4.35 metre uzunluk, 1. 46 metre yükseklik ve 1.80 metre genişlik gibi daha büyük boyutlar sunmasıyla da farklılaşıyor.



Çevre dostu, heyecan verici ve yenilikçi motorlar!

Alfa Romeo, yeni kompakt modeli Alfa Romeo Giulietta’da performans ve çevreyle dostluk anlamında yeni nesil teknolojiyi ve üst düzey bir performansı garanti eden ikisi benzinli olmak üzere toplam 4 farklı güç ünitesinden oluşan motor yelpazesine yer veriyor.

Tamamı Euro 5 ile uyumlu ve tüketim ile emisyon değerlerini azaltan “Start&Stop (Çalıştır – Durdur)” sistemiyle donatılabilecek olan motor yelpazesinin giriş seviyesinde 105 HP’lik 1.6 litre hacimli JTD turbo dizel motor yer alıyor. Alfa Romeo Giulietta’nın kaslı kaputu altında görev alacak diğer turbo dizel motor seçeneğini ise 2.0 litrelik silindir hacmine sahip 170 HP’lik motor oluşturuyor.

Multiair teknolojisine sahip benzinli motor seçeneklerini ise 1.4 litre 120 HP ve 170 HP’lik motorlar oluşturuyor. Bununla birlikte ilerleyen dönemde Alfa Romeo Giulietta’nın 235 HP’lik 1.8 litrelik motorla donatılmış ve Quadrifoglio Verde konfigürasyonlu versiyonu, “en sportif Giulietta” olarak yollara çıkmaya başlayacak.

Sınıf standartlarını belirleyecek güvenlik ve dinamik karakter!

Alfa Romeo Giulietta, yol tutuş, çeviklik ve güvenlik bakımından en titiz müşterilerin beklentilerini karşılamak üzere tasarlanmış yeni bir yapıya sahiptir. Mükemmel ölçüde dinamik performansı ile sunduğu muhteşem konfor, süspansiyonlar, yeni nesil direksiyon sistemi, alüminyum ve yüksek dayanıklılığa sahip çelikten yapılma sağlam ancak hafif yapıda uygulanan gelişmiş teknik çözümlerin ve son teknoloji ürünü üretim teknolojilerinin bir sonucudur.

Otomobilin davranışını, farklı sürüş tarzları ve yol koşullarına göre özel olarak uyarlayan bir sistem olan Alfa DNA, yeni Alfa Romeo’yu tek tek her sürücünün ihtiyaçlarına göre adapte ederek sürüş zevkini ve konforunu artırır. Alfa Giulietta’nın yeni yapısı, araç üstündeki bütün sistemleri birbiriyle bütünleştirecek ve geliştirecek şekilde tasarlanmıştır.

Üç farklı ayar (Dinamik, Normal ve Her Türlü Hava Koşulu [All Weather]) mevcuttur ve bu modlar Alfa DNA kullanılarak seçilebilir. Söz konusu sistem, yeni modelin tüm versiyonlarında standart olup, motorun, direksiyon sisteminin ve Q2 elektronik diferansiyelinin çalışma parametreleri üzerinde değişiklik yapmanın yanı sıra denge kontrol sisteminin (VDC) davranış mantığı üzerinde de ince ayarlama yapmaktadır. Alfa Romeo mühendisleri, yeni Giulietta’yı sürücüye ve yolculara kapsamlı bir koruma sağlamak amacıyla en yüksek Euro NCAP derecesini elde edecek şekilde tasarladı.

VeTeknoloji
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Otomotiv sektörü elektrikli araçları bekliyor
« Yanıtla #54 : 01 Mart 2010, 12:40:00 »



Elektrikli ve hibrit araçlar otomotiv sektörünün gündeminde.Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) ile birlikte elektrikli ve hibrit araçlarla ilgili ülke stratejisi raporu hazırlıyor.

OSD Genel Sekreteri Ercan Tezer, gerek hibrit gerek elektrikli araçların bütün şirketlerin Ar-Ge bölümlerinin gündeminde bir konu olduğunu belirtti.

Tezer, ''Biz şu anda ayrı bir uzman grubu ile elektrikli ve hibrit araçlarla ilgili strateji raporu hazırlıyoruz. Bu çalışma yakın bir zamanda bitecek ve kamuoyu ile paylaşılacak'' dedi.

OSD ve TAYSAD olarak bu ülke raporunu hazırladıklarını söyleyen Tezer, ülkenin elektrikli araçlarla ilgili stratejisinin o raporda enine boyuna şekilleneceğini ve dünya deneyimlerinin de o raporda dikkate alınmak suretiyle bir yol haritasıyla, ilgili kuruluşlara bu raporun teslim edileceğini kaydetti.

Tüketicinin de elektrikli araçlarla ilgili merakının sürdüğüne işaret eden Tezer şunları belirtti:

''Ama şu anda elektrikli araçlarla ilgili altyapı planlamadan herhangi bir girişimin çok başarılı olacağını zannetmiyorum. Biz elektrik kullanırken karbondioksitten tasarruf etmek istiyoruz ama siz elektrik üretirken hala fosil kaynaklara dayalı bir sisteme bağlıysanız o takdirde genel denge içinde ne kadar tasarruf ettiğiniz de tartışılabilir. Olay sadece 'elektrikli araç aldım yada sattım, onunla bu işi çözdüm' diyecek kadar basit bir olay değil.''

'ESKİ ARAÇLARIN ZAMAN İÇİNDE HURDAYA AYRILMASI LAZIM'

İklim değişikliğini azaltma konusunun entegre bir mekanizma içinde çözülmesi gerektiğini söyleyen Tezer, ''Sadece 4 tane aracı ithal ederek böyle bir iklim değişikliğini düşünmüyoruz. Parktaki eski araçların yenilenmesi gereken bir sistem... Bunlar yerine çevreye duyarlı yeni araçlar, hibrit yahut elektrikli olabilir yahut da yeni teknoloji ile çalışan geleneksel teknoloji araçlar da olabilir, önemli olan çevreye daha az karbondioksit çıkaracak mekanizmaları yürütmek'' dedi.

Ercan Tezer, burada bir dizi entegre tedbir bulunduğunu, eski teknoloji araçların zaman içinde hurda araçlar olarak hurdaya ayrılması ve bunların yeni araçlarla yenilenmesi gerektiğini belirtti.

Bunun geçici, 2-3 aylık bir program olmadığını, uzun soluklu bir program olduğunu ifade eden Tezer, Türkiye'deki taşımacılık mekanizmasında gerek bireysel gerekse filo araç kullananların çevreye duyarlı sürücülük teknikleriyle eğitilmesi gerektiğini vurguladı.

''YAKIT TÜKETİMİNDEN YÜZDE 10 TASARRUF SAĞLIYORSUNUZ''

Tezer, ''Bunun yarattığı yüzde 10 civarında tasarruf var. Yurt dışında bu kanıtlanmış. Biz trafik kanununda trafik eğitimi sırasında çevreye duyarlı sürüş tekniklerini zorunlu ders olarak konulmasını önerdik. Kanunda yer aldı mi bilmiyoruz ama bundan sonra ehliyet alanların mutlak surette bu tekniklerle donatılması lazım. Yakıt tüketiminden yüzde 10 tasarruf sağlıyorsunuz'' deye konuştu.

Taşımacılıkta aşırı yüklemenin ve aşırı hızın önlenmesinin de ciddi anlamda yakıt tasarrufu sağladığını, şehir içi trafikte ortalama hızın artırılması trafik düzenlemesi, trafik sisteminin düzenlenmesi gibi bu işte bir dizi entegre mekanizma bulunduğunu anlatan Tezer, gerçekten iklim değişikliğini azaltmak isteniyorsa olayın sadece elektrikli araç kullanarak çözümlenmesi yaklaşımının eksik ve yanlış bir yaklaşım olduğunu, bunu bir ulusal program çerçevesinde ciddi bir süreç içinde planlamak ve çözmek mecburiyeti bulunduğunu kaydetti.

ODD YÖNETİM KURULU BAŞKANI AYBAR

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı ve Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ise Renault'un 2011 yılının ikinci yarısından itibaren elektrikli Fluence'in Türkiye'de üretileceğini hatırlattı.

Aybar, Türkiye'de elektrikli otomobil için alt yapı olmadığını dile getirerek, Türkiye'de elektrikli otomobiller için alt yapının kurulması gerektiğini ifade etti.

Bu konuda Ankara ve hükümet nezdinde çalışmaların olduğunu bildiren Aybar, elektrikli otomobillerin alt yapısının Türkiye'de kurulması için hükümet nezdinde çeşitli kurum ve kuruluşların temasları olduğunu ve bu yıl içinde bu konuda mutlaka bir mesafe alınacağını kaydetti.

İbrahim Aybar, kendilerinin ODD olarak daha çok pazarın gelişimiyle ilgili çalışmalar yapabileceklerini vurgulayarak, ''Önce altyapıyı anlayalım ki ona göre bunun bir fizibilitesi yapılsın. Altyapı olmadan bir şey söyleyemiyoruz. Bu işin Kamu ile birlikte yapılması lazım. Çeşitli ülkelerde neler yapıldığına dair çeşitli örnekler var. Burada da bunlar yapılabilir'' diye konuştu.

''Türkiye'de satılamayan bir aracın Türkiye'de üretimini uzun süreli yapamazsınız'' diyen Aybar, elektrikli Fluence'in ilk önce dış pazarlar için üretilse de mutlaka Türkiye'de de satılabilir hale gelmesi gerektiğini vurguladı.

Aybar, Türkiye'nin elektrikli otomobillere ilişkin dünyadaki gelişmelerin dışında kalamayacağını dile getirerek, dünyada ilk kez aile tipi bir elektrikli aracın Türkiyede üretileceğini, Türkiye'nin üretimde böyle büyük bir avantaj elde ettiğini ve bu araçları mutlaka iç pazarda da satması gerektiğini anlattı.

Karar organlarının bu yıl mutlaka bu konuyu şekillendireceklerini ifade eden Aybar, bu konuda kendisinin güveninin tam olduğunu ve bu konudaki olumlu havanın Frankfurt otomobil fuarında görüldüğüne işaret etti.

NİSSAN TÜRKİYE GENEL MÜDÜR YARDIMCISI SANCAKTAROĞLU

Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu da Nissan'ın dünyada ilk elektrikli otomobili ürettiğini hatırlatarak, bu otomobil sıfır karbondioksit salınımı saldığını söyledi.

Elektrikli otomobiller için Türkiye'de gerekli düzenleme ve alt yapının olmadığını dile getiren Sancaktaroğlu, bu konuda gerekli düzenlemelerin ve alt yapının yapılması gerektiğini kaydetti.

Sancaktaroğlu, iç piyasada bu tür alt yapı çalışmalarının ve düzenlemelerin yapılması durumunda kendisinin de Nissan'ın elektrikli modelini Türkiye'ye getirmek isteyeceğini bildirdi.

Sancaktaroğlu, bu tür sıfır karbondioksit salınımlı araçların çevre için çok önemli olduğunu belirtti.

veteknoloji.com

〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Ferrari de yeşillendi
« Yanıtla #55 : 09 Mart 2010, 12:33:19 »



İtalyan otomotiv ustası performans odaklı hibrit modeli Hy-Kers'ı tanıttı. Aracın 3-5 yıl içinde satışa çıkabileceği söyleniyor.

Otomotiv teknolojisinde dünyanın önde gelen markalarından olan Ferrari, şaşırtıcı bir hamleyle ‘hibrit’ otomobil pazarına giriyor. Hy-Kers konseptinin seri üretime geçirilip showroom’lara çıkması 3-5 yıl alacak.

Benzin ve elektrikle çalışan hibrit Hy-Kers modelinde ‘performans odaklı’ bir yaklaşım tercih edildiği, yüksek teknoloji kullanılarak performansta bir düşüş olmadan emisyon ve yakıt tüketminin azaltıldığı kaydedildi.

Ferrari 599 GTB Ferrano modelini esas alan modifiye araçta motor, piller ve diğer aksam mümkün olduğunda alçak konumlandırılarak aracın kabin genişliği korunabilmiş. Motor ve çevre aksamının ağırlığı yüzde 55 oranında arka tekerlere yüklenmiş.

6 lirtelik V-12 motor 107 HP güç üretiyor ve aracı 0'dan 100 kilometre/saat hıza 3.5 saniyede çıkarıyor.



Henüz resmi olmayan bilgilere göre aracın CO2 emisyonu, GTB’ye kıyasla yüzde 35 azaltılarak kilometrede 270 grama indirilmiş.



ntvmsnbc.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Peugeot RCZ geliyor
« Yanıtla #56 : 07 Mayıs 2010, 00:40:28 »
 


Peugeot ürün gamının seri dışı ilk modeli sprotif 2+2 coupe RCZ, Temmuz ayında Türkiye’de satışa sunulacak.

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux, yıl sonuna kadar 250-300, toplam 1 yılda 600-700 adet RCZ satmayı hedeflediklerini belirterek, fiyatının 70-80 bin TL arasında olacağını söyledi. Peugeot’nun adının ortasında sıfır veya çift sıfır kullanılmayan ilk binek modeli olan RCZ, geniş bagaj hacmine ve yatırılarak katlanabilen sırtlıklı 2 arka koltuğa sahip. 

Aracın Türkiye’de 1.6 1 THP 156 beygir otomatik vites ve 1.6 l THP 200 hp manuel vites versiyonları satışa sunulacak. Peugeot Türkiye Genel Müdürü Jean Pierre Vieux, 2008’de Türkiye’de 600 bin  araç  satıldığını 2010’da bunun geçilebileceğini belirterek, “Eylül ayında size 700 bin diyebilirim. Vergi sistemi değişirse bu sayı çok daha fazla olur” dedi. 

veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
2010 Volkswagen Touran
« Yanıtla #57 : 11 Mayıs 2010, 01:32:51 »
Sürüş

Binlerce km’lik yolu birlikte gideceğiniz bir yol arkadaşınız olsaydı ondan ne beklerdiniz? Eğlenceli olmasını mı? Güvenilir olmasını mı? Keşiflere açık olmasını mı? Volkswagen’inizin sürüş özelliklerinin tüm beklentilerinizi karşılayacak nitelikte olması için çalıştık ve ortaya benzersiz bir sürüş keyfi çıktı.



Motor Seçenekleri

1.6 lt 102 hp motor seçeneğinin yanı sıra TSI motor tenolojisine sahip 1.4 lt TSI 140 hp motor da Touran’da sunulmaktadır.

DSG Şanzıman

1.4 lt TSI 140 hp motor seçeneği ile sunulan 7-ileri DSG şanzıman sayesinde, 300 milisaniyede gerçekleşen vites geçiş aralıklarını hissetmeden, performanstan ödün vermeden keyifli sürüşler mümkün..

Hillhold

Hill hold sayesinde yokuşlarda kalkarken aracı kaydırma problemi tarih oluyor. Hill hold teknolojisi sayesinde aracınız yokuş yukarı kalkarken geri kaçmaz, ve bu sayede sizin de keyfinizin kaçmasını engeller.

Park Asistanı

30 km/s hızın altında giderken istediğiniz yönde park yeri arar ve tarama sürecini tamamladıktan sonra sizi park yerinin uygunluğu konusunda bilgilendirir. Touran, direksiyona sürücü müdahalesi olmadan sadece iki hamlede kendi kendini park eder. Sürücü sadece gazı ve freni kontrol ederek manevra ile uğraşmadan uygun park yerine girer.

Turkeyarena

〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
‘Türk malı’ elektrikli oto test edilecek
« Yanıtla #58 : 24 Eylül 2010, 00:42:12 »


Dünya liderleri ‘Türk malı’ elektrikli otoyu test edecek...

Oyak Renault’nun Bursa fabrikasında bu yıl sonunda üretilmeye başlanacak ve 2011’de satışa sunulacak elektrikli Fluence Z.E. için geri sayım başladı.

Elektrikli modellere 4 milyar euro yatırım bütçesi ayıran ve bu teknolojiyi tüm dünyanın yakından tanıtmak isteyen Renault, Türkiye’de üretilen ilk elektrikli otomobil unvanına sahip Fluence Z.E. için roadshow’a çıktı. Fransız üretici, Bursalı Fluence Z.E.’yi 16 ülkede test ettirecek. Bu Avrupa turunda Fluence Z.E.’ye Fransa’da üretilecek Kangoo Express Z.E. de eşlik edecek.

İki elektrikli otomobilin rotasında, İsveç, Finlandiya, Danimarka, Norveç, İzlanda, İrlanda, Almanya, Avusturya, İsviçre, Belçika, İspanya, Portekiz, Hollanda, Fransa, İtalya ve Türkiye bulunuyor.

Organizasyon için 3 adet Fluence Z.E. ile Kangoo Express Z.E. hazırlandı. Özel olarak belirlenmiş 2 binin üzerinde kişi, araçları yakından inceleyip, deneyebilecek.

Peki bu özel ve şanslı kişiler kim? Renault, Fluence Z.E. test sürüşlerini devlet adamları, kanaat önderleri, kamu kurumlarının tepe yöneticileri, filo sahipleri ve medya mensuplarına yaptıracak. Bir başka deyişle Almanya Başkanı Angela Merkel’den Fransa Cumhurbaşkanı Nicolas Sarkozy’ye kadar birçok siyasetçi, Bursalı Fluence Z.E.’nin makam koltuğuna oturup, kullanacak.

Elektrikli araçların Türkiye’deki test sürüş günleri ise Şubat ayında düzenlenecek. Oyak Renault, organizyonda Fluence Z.E.’yi geleceğin bu yeni teknolojisine büyük önem veren, her fırsatta Türkiye’nin elektrikli araç üssü olması gerektiğini ve bunun için her türlü desteğe hazır olduklarını belirten Başbakan Erdoğan’a da test ettirecek. Bunun yanı sıra Fluence Z.E, Renault’nun özellikle hedef kitlesi olan bakanlıklar ve kamu kurumlarına tanıtılacak. Fluence Z.E.’yi; Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış ile Devlet Bakanı Faruk Çelik, Oyak Renault fabrikasında bizzat kullanmışlardı.

Oyak Renault ile Renault Mais, devletin üst kademesine Fluence Z.E.’yi yakından tanıtarak, kamunun filo alımlarında belirli oranlarda çevreci ve sıfır salınımlı araçları tercih edilmesini sağlamas istiyor. Sanayi Bakanı Ergün de birçok demecinde, önümüzdeki dönemde kamunun elektrikli araçlar satın alacağını söylemişti. Bakan Ergün, bunun yanı sıra yılsonunda çıkması beklenen Otomotiv Strateji Belgesi’nde de elektrikli araçların hem üretiminde hem de satışında önemli teşvikler açıklanacağını duyurmuştu.

veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6599
Nissan’ın Auto Show sürprizi!
« Yanıtla #59 : 23 Ekim 2010, 23:53:52 »

Nissan Otomotiv A.Ş. Kasım ayında satışa sunulacak olan Yeni Juke, Yeni Micra, Yeni X-Trail ve 2011 yılının başında satışına başlamayı planladığı 3.0 V6 dizel Navara modellerini ilk kez Auto Show’da tanıtacak. Ayrıca segmentinin lider Crossover’ı Qashqai ve Qashqai+2 de fuarda sergilenecek araçlar arasında yer alacak.

Nissan Otomotiv A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu Auto Show Fuarı öncesi yaptığı açıklamada; ‘Nissan, Eylül ayında toplam 1.156 adetlik satış rakamı ile %1.8’lik bir pazar payı elde etti. Binek araç segmentinde 2007 ve 2008 yıllarında aynı dönemde %1.4’ lük pazar payı elde eden Nissan, 2009’ da %1,6 olan bu payını, 2010 yılının aynı döneminde %1,9’a yükseltmeyi başardı.’ dedi.

Yılsonu hedefleri hakkında da bilgi veren Sancaktaroğlu; ‘Ocak-Eylül ayına bakıldığında Qashqai’nin toplamda 4.162 adetlik satışa ulaştığını görmekteyiz. Segmentinin lideri olan Qashqai’de sene sonuna dek 7.000 adet araç satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.Toplamda ise 10.000 adet barajını aşarak 14.000 civarında bir satışla yılı kapamayı plalıyoruz.’ dedi.

Türkiye pazarına girecek yeni modeller hakkında da bilgi veren Sancaktaroğlu, ‘2010’nun son çeyreğinde ise bir çok yeniliği sizlerle paylaşmayı planlıyoruz. 28 Ekim’de başlayacak Auto Show fuarında 1.200m2’lik Nissan standında bizim için çok büyük önem taşıyan sıradışı modelimiz Juke ve Yeni Micra'yı sizlerle ve müşterilerimizle ilk kez buluşturacağımız için şimdiden çok heyecanlıyız.

Fuar süresince Nissan sahibi olmak isteyenler için standımızda çok özel oranlarla anında kredi başvurusu sağlayabileceğiz. Ayrıca Auto Show fuarı için sosyal paylaşım sitesi Facebook’ta yer alan ve büyük bir beğeni toplayan ‘Nissan Türkiye’ sayfamızdan ve Google üzerinden fuar giriş davetiyesi dağıtacağız.’ dedi.

Sancaktaroğlu sözlerini şöyle tamamladı; ‘2010 yılında şu an için pazar payımız (Ocak - Eylül) 7.118 adetle %1,53. Toplam pazardaki %12’lik artışa karşılık, biz satışlarımızı %34 artırdık. 2010 yılını %2 pazar payı ile kapatmayı hedefliyoruz. Özetleyecek olursak, 2010 yılı Nissan’ın Türkiye’deki büyüme stratejisi için bir milad olacaktır. 2011 ve sonrasında ise 3% ve üzerinde bir pazar payı hedefliyoruz.’

Yeni Juke

Sıradışı tasarım anlayışıyla kompakt Crossover segmentine yepyeni bir bakış açısı sunan Juke, fuar sonrasında tüketicilerle buluşacak. Enerji dolu yapısı ile ‘Şehrin Haylazı’ olarak adlandırılan Nissan Juke, 1.5 dizel düz vites, 1.6 benzinli düz ve CVT otomatik vites ile DIG-T 190 HP’lik benzinli düz 4x2 ve CVT otomatik vites 4x4 seçeneklerine sahip olacak. Juke’da donanım seviyesine göre 6 havayastığı, ESP, Normal/Eco/Sport modlu Nissan Dinamik Araç Kontrol Sistemi, Cruise Control, 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar, spor ya da deri döşeme ve Nissan Connect gibi özellikler sunuluyor.

Visia, Tekna, Sport Pack ve Platinum olmak üzere 4 ana donanım seviyesi olan Juke modelinin başlangıç fiyatı ise 39,990 TL seviyesinde.

Juke, kompakt sınıfta ihtiyaç duyulan dinamizm ruhunu bu sınıfa fazlasıyla kazandıracak. Nissan, bu modeliyle kullanıcılara klasik bir hatchback otomobilin dışında yerden yüksek yapısıyla sıradışı bir alternatif sunan Nissan, Crossover ürün serisinin en yeni modeli olan Juke ile markanın bu segmentteki öncülüğünü bir adım öteye taşıyor.

Yeni Micra

Dünyada 160 farklı pazarda satışa sunulacak olan Yeni Micra dizelleri kıskandıracak 1.2 Benzinli Manuel ve 1.2 Benzinli CVT otomatik vites seçenekleri ve sıradışı güvenlik özellikleriyle segmentindeki standartları yeniden belirleyecek. Şehirdışında 4,3lt* yakıt tüketim değerine sahip olan Yeni Micra’da ön, yan ve perde hava yastıkları ile ESP standart sunulan özellikler arasında bulunuyor. Cruise Control, hız limit sistemi, park alanı mesafe ölçer, akıllı anahtar, Start-Stop düğmesi gibi özellikler de donanım seviyelerine bağlı olarak sunulacak.

Ayrıca sınıfının en kısa dönüş yarıçapına (4,5m) sahip olan Yeni Micra’da, MP3 çalarlı cd player, Bluetooth, USB girişi gibi üstün özellikler standart olarak sunuluyor. Global pazarda güçlü bir konuma sahip olacak dördüncü jenerasyon Yeni Micra, 4 farklı ülkede üretilecek. 20 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan Micra, 26,990 TL’ den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak Yeni Micra ile B Segmentinde 3% pazar payı hedefleniyor.

Qashqai ve Qashqai+2
Crossover segmentinin en çok tercih edilen otomobili Qashqai fuarda farklı versiyonlarla sergilencek. 1.6 benzinli, 1.5 dizel ve 2.0 dizel versiyonlara sahip olan Qashqai’de 2.0 dizel versiyonda otomatik vites seçeneği de sunuluyor. Euro NCAP’ te döneminin en yüksek güvenlik skorunu elde eden Qashqai, 7 kişilik Qashqai+2 versiyonuyla da dikkatleri çekiyor. 6 hava yastığı, ESP, Nissan Connect, Cruise Control, 18 inç alüminyum jantlar gibi üstün donanım özelliklerine sahip olan Qashqai 45,990TL’ den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Yeni X-Trail

SUV segmentinin en karakteristik araçlarından birisi olan Yeni X-Trail ise yenilenen tasarımı, XENON farları, yeni gösterge tablosu, iç dikiz aynasına entegre geri görüntü kamerası, 18 inç alüminyum aaşımlı jantları, ısıtmalı ön ve arka koltukları, kendiliğinde kararan iç dikiz aynası ve 150HP güç üreten 2.0 dizel EURO 5 dizel motorun sağladığı daha düşük yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor. Yeni X-Trail, 88.866 TL.’dan başlayan fiyatlar ile tüketicilerin beğenisine sunuluyor.

Yeni Murano

Yeni Murano ise makyajlı hali ve 190HP güç ve 450Nm tork üreten motoru ile gün sayıyor. Yerni Murano’ nun 2011 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulması planlanıyor.

Yeni Navara 3.0 V6 Dizel 230 hp

Pick-Up segmentinde farklı tasarımı ve zengin donanım özellikleriyle herkesin beğenisini kazanan Navara, fuarda 3.0lt dizel 6 silindirli 230HP güç ve 550Nm tork üreten motoruyla sergilenecek. ESP, Manuel modlu otomatik vites ve 4x4 kullanım modunun da standart sunulduğu bu versiyonda deri döşeme, sunroof ve çift bölgeli klima gibi özellikler de sunuluyor.

Yeni Micra, Yeni Juke, Yeni X-Trail, Yeni Murano, Yeni Navara 3.0 V6 dizel, Qashqai, Qashqai + 2 ve Note modelleri Auto Show’da 1.200 metrekarelik Nissan standında 4. hall’ de 29 Ekim’den itibaren görülebilecek.













veteknoloji.com
〰〰〰〰🐠