Gönderen Konu: Yeni Çıkan Otomobiller Ve Özellikleri  (Okunma sayısı 58468 defa)

0 Üye ve 5 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Konuşan arabalar test ediliyor!
« Yanıtla #75 : 25 Eylül 2012, 13:58:23 »

Arabaların birbirleriyle "konuşmalarını" sağlayan cihazlar, ABD'nin Ann Arbor kentinde test ediliyor.

Teknoloji, şöförlere tehlike olasılığına dair uyarı vermek için geliştirildi. Amaç, trafik kazalarını azaltmak.
 
Bir senedir devam eden girişimi ABD Ulaşım Bakanlığı destekliyor.
 
Elde edilen verilerin araçlarda bulundurulması gereken güvenlik aygıtlarına dair yasalarda bir değişikliğe neden olabileceği söyleniyor. Ulaşım Bakanı Ray LaHood, "Bu, yollarda güvenlik ve verimliliği artırmak adına ümit verici bir teknoloji. Amerikalı şöförler için çekici bir kombinasyon" dedi. Amerika'da 2011 yılında gerçekleşen trafik kazalarında 32 binin üzerinde kişi hayatını kaybetti. Hükümet, şoförlerin performansının uyuşturucu veya alkol kullanımı nedeniyle etkilendiği kazaların yüzde 80'inin, bu teknoloji sayesinde engellenebileceğini öne sürüyor.
 
Test sürüşlerinde kullanılması için araç temin eden firmalar arasında Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Mercedes-Benz, Nissan, Toyota ve Volkswagen var. Projenin değeri 25 milyon dolar.
 
Şöföre uyarı
 
Kablosuz internet teknolojisine benzer bir sistem üzerinden çalışan cihazlar daha şimdiden 500 kamyon ve otobüse yerleştirildi.
 
Ekim ayının başında bu sayının 2,800'e çıkması hedefleniyor.
 
Teknoloji, araçların birbirlerine ve bulundukları şehrin altyapısına veri göndermelerini mümkün kılacak.

Şoförlerin uyarılacağı durumlar şunlar:
 
Görüş alanının kısıtlı olduğu kavşaklarda kaza yapma olasılığı varsa Başka bir araç şöförün kör noktasında şerit değiştiriyorsa Öndeki aracın ani fren yapması nedeniyle arkadan çarpma riski varsa ABD Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği Dairesi'nden David Strickland, yeni teknolojiyle ilgili olarak, "Trafik güvenliğini dönüştürecek potansiyele sahip" yorumunu yaptı. Strickland, "Ancak bu teknolojiyi gerçek hayatta nasıl verimli biçimde kullanabileceğimizi öğrenmemiz lazım" diyor. Test edilen cihazların alternatifleri piyasaya sürüldü bile. Örneğin Bosch firmasının ultrasonik sensörü, araçtan üç metre uzaklıkta olup şoförün göremeyebileceği nesneleri kaydediyor.
 
Nissan'ın arabalara monte edilmiş şekilde gelen radarı ise aracın önünde bulunan arabaları denetleyerek kazanın kaçınılmaz olduğu anda frenleri harekete geçiriyor.
 
ABD hükümeti, chihazın bir sorunu "görmesine" gerek duymayan, daha ileri bir teknoloji geliştirmeyi amaçlıyor.
 
Ancak bir uzman, bu tarz cihazları araçlarda bulundurma zorunluluğu getirilene dek yeni teknolojinin sınırlı bir başarıya ulaşabileceği görüşünde.
 
Coventry Business School'dan otomotiv uzmanı Prof. David Baley, "Uygulanması gereken bir takım standartlar var. Tüketicilerin bu tarz güvenlik donanımlarına para harcayacağı yönünde kanıtlar var. Ama pazarların yönünü ileriye götürmek için düzenlemede bir değişiklik yapmak gerekir" diyor.
 
Baley, "Yani teknolojinin yaygınlaşması, hem tutarlığı, hem de hükümetin ne kadar kısa sürede bunu bir zorunluluk haline getirmesiyle alakalı. Eğer üzerine gidilmezse 30-40 yıl alabilir" diye konuştu.
 
Avrupa'da benzer araştırmalar yürüten Volvo, arabaların bir öndeki aracın hareketini taklit etmesini sağlayan bir kablosuz teknoloji üzerinde çalışıyor.

Bununla, otoyollardaki şoförlerin kontrolü teknolojiye devrederek rahatlamasını sağlamak amaçlanıyor.

teknoloji
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Otomobillerde 3 boyutlu görüntü!
« Yanıtla #76 : 25 Eylül 2012, 14:01:42 »
Araçlara, 3 boyutlu görüş alanı sağlayan, görünmeyen engellerle ya da kişilerle çarpışma olasılığını 14 kat düşüren bir sistem geliştirildi. Yeni sistemde araç ayrıca konuşuyor da...
 
New Scientist dergisinde yayınlanan habere göre, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MTI) araştırmacılarının, şahsa ait araçlar için geliştirdikleri, CarSpeak (Konuşan araba) adı verilen iletişim sistemi, sürücülere kör noktalar ve beklenmeyen durumlar hakkında 3 boyutlu görüntüyle bilgi vererek, kaza olasılığını azaltmaya yardımcı oluyor.

Kesintisiz 3 boyutlu görüntü sistemi, araca monte edilen lazer haritalama donanımı tarafından çizilen milyonlarca nokta kümesinden oluşuyor ve büyük miktarda veri içeriyor. Sistem, araçlara, “göremedikleri” bölgenin belirli kesimlerinin görüntüsünü, diğer araçlarla bilgi aktarımı yaparak talep etme şansı veriyor. Sistem, en çok talep gelen bölgelerde bu süreci hızlandırarak, buralara daha çok veri aktarımı gönderiyor.
 
SİNGAPUR'DA TEST EDİLDİ
 
Şimdiye kadar Singapur’daki golf araçlarında test edilen sistemin, kablosuz ağ ile veri aktaran diğerlerine göre iki kattan daha hızlı olduğu görüldü, ayrıca sistemi kullanan araçların görünmeyen engellerle çarpışma olasılığı 14 kat daha az oldu.

Konuşan Araba projesinin baş araştırmacılarından Swarun Kumar, bir sonraki adımın, çeşitli araçların dahil olduğu daha geniş kapsamlı bir test olacağını bildirdi. Georgia Teknoloji Enstitüsü’nden Prof. Magnus Egersted, projenin heyecan uyandırıcı bir fikir olduğunu, ancak trafik koşulları altında kendisini ispat etmesi gerektiğini söyledi.

teknoloji
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
Toyota'dan üç tekerli 'kişisel araç'!
« Yanıtla #77 : 29 Nisan 2013, 16:28:11 »


Toyota, ‘kişisel hareketli araçlar’ alanında büyük bir yenilik yapmaya hazırlanıyor. Şirket, geliştireceği üç tekerli araç ile motosikletleri araca dönüştürecek. Son derece ilginç olan projenin adı ise i-ROAD.
 
Japon otomobil üreticisi Toyota, şehir içi kullanım için son derece ideal bir ‘kişisel araç’ üretmek istiyor. Bu amaçla ortaya çıkan tasarım, üç tekerli Can-Am Spyder’ı biraz andırsa da, daha fütürist bir tasarıma sahip.

Üç tekeri bulunan i-ROAD, sürücünün oturacağı tamemen kapalı bir kokpite sahip olacak. Kişisel araç olarak tanımlansa da, iki koltuğu bulunacak araç, Toyota’nın iddiasına göre bir scooter büyüklüğünde olacak.

Ön tekerler, iki tane 2W (3 beygir gücü) motorla çalışacak ve araç maksimum 45 km hıza ulaşacak. Elektrik gücüyle çalışacak olan i-ROAD, sahip olduğu lityum-iyon batarya sayesinde tek seferde 50 km yol alabilecek. Bataryanın ömrü ise 3 saat olacak.

i-ROAD’un bilgisayarı, hız, jiroskop açısı ve direksiyon hareketlerini hesaplayarak gerekli olan manevraları ayarlayacak. Manevralar, süspansiyonlara yerleştirilmiş olan aktüatörler aracılığıyla yapılacak.

Toyota’nın geliştirme aşamasında olduğu i-ROAD’un, yoğun nüfuslu yerleşim birimlerinde gelecek 10 yıl içinde kullanılması bekleniyor. Bir diğer merak edilen konu, aracın isminden dolayı Apple ile mahkemelik olup olmayacağı.

veteknoloji.com
*~*~* TUĞRA *~*~*