Gönderen Konu: Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?  (Okunma sayısı 36153 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« : 06 Kasım 2005, 23:45:12 »

Adı Kur'ân'da geçen. Allah'ın  ondan övgü ile bahsettiği,Zülkarneyn'in Peygamber mi, yoksa veli mi olduğu ihtilâf konusu olmuştur.

Bu gün ,vakfımızda Vakit gazetesinin promosyon olarak dağıttığı,''Kur'an ve Hadis ışığında Kıssadan Hisseler''adlı bir kitap elimegeçi.Orada Zülkarneyn'in kıssasını okudum.Çoktandır aklımdaydı,bunu sadakattaki kardeşlere sormak.Acaba türk olabilirmi?.

Yıllar önce Zekeriya Kitapçı'nın ''Hadislarle Türk varlığı''adlı bir kitabından okumuştum.Zülkarneyn in Türk olduğu yönünde.

Fakat bu gün okuduğum kitapta ,bu konuda hiç bir yorum ve tefsir ve hadis'e rastlamadım.Ama bişr çok ihtilafın varlığınıda gördüm.

Acaba bu konuda bilgisi olan varmı?
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #1 : 06 Kasım 2005, 23:54:59 »
Bilhassa son devrin alimlerinin ekseriyeti ise, Zülkarneyn'in İran kralı Kisra (Hüsrev) olduğunu kabul etmişlerdir. M.Ö altıncı asırda imparatorluk kuran Kisra'nın vasıflan, Kur'ân'da adı geçen Zülkarneyn'in vasıflarına daha uygun düşmektedir. Nitekim Araplar Kisra'ya, Nûşirevan-ı Âdil demektedirler. Yine de Zülkarneyn'in gerçek adını Allah bilir. Onun peygamber olup olmadığını ihtilaflıdır. (er-Razî, Mefâtihu'l-Gayb, Mısır 1937, XXI,163, vd.; İbn Kuteybe, el-Maarif, Beyrut 1970, 25).


Bazılarıda Büyük iskender olduğu yönünde görüşler ortaya attılar,ama Tarihteki iskender ile Zülkarneynin özelliklerinin yüzseksen derece farklı olduğu anlaşılmaktadır.

Hz. Ali'ye göre Zülkarneyn ne bir nebi, ne dg bir kraldı. Fakat Allah'ın salih bir kulu idi. Allah onu sevmiş ve o da Allah'ı sevmişti (İbn İshâk, Kitabu'l-Mübtedâ ve'l-Meb'as ve'l-Meğazî, thk. Muhammed Hamidullah, Mağrib 1976, 185).
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #2 : 06 Kasım 2005, 23:56:36 »
ISkenderi Zülkarneyn var ki alexander der größe olabilir deniyor...

Oguz'un peygamber olabilecegini söyleyen bir yazi da okumustum...

Bazi seyler mümkün..

Kurani Kerim'de cin seddini insai anlatiliyor galiba zülkarneyn aleyhisselamin..

Cin seddi Türkler icin yapilmisti galiba..

Nicin Türk olmasin ki? :wink:
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #3 : 07 Kasım 2005, 00:06:56 »
Zülkarneyn in ,Bazı kaynaklara göre Musa(as),bazı kaynaklara göre İsa(as) zamanında veya İsa(as)den sonra yaşadığı söylenmekte.

Anlayamadığım nokta şu.Nasıl bukadar büyük ihtilaf olabiliyor.

Üçbin yıl önce yaşayan Firavn Ramsesin bütün hayatını en ince detaylarına kadar veren islam müfesiirleri,Nasıl olurda Zülkarneyn hakkında bu kadar ihtilaflı olabilirler.

Yani çok değişik görüşler var.


Nuh Tufanı bile ,Yapılan arkeolojik kazılarda kaç yıl önce olduğu tespit edilebilmekte.
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1267
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #4 : 07 Kasım 2005, 00:12:57 »
Firavn tarihi bilimi kayitli medeniyet markezi misirda yasadi.. Kuran-i Kerimden baska kitablarda da ondan sistemli olarak bahs edilioyr..

Ama Zülkarneyn aleyhisselam Cin seddinin oldugu yerlerde yasamis anlasilan.. Hele bir de türk idiyse,

gayet normal,

1920'de ne oldugunu bile bilmeyen bir millet, 3000 küsur sene önce kimin yasadigini, nerde, kac senesinde yasadigini nereden bilsin?
Kurani Kerim ikisinden de ana hatlariyla bahs ediyor..

Ama detaalari tarih kitablari veriyor..

Tarih kitabi olmayan bir bölgedeki peygamberin hayati da tabii biraz tahmini oluyor...
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #5 : 07 Kasım 2005, 00:21:24 »
Alıntı

Ama Zülkarneyn aleyhisselam Cin seddinin oldugu yerlerde yasamis anlasilan.. Hele bir de türk idiyse,



Bende bu görüşte idim.Ama çin seddinin ,seddi Zülkarneyn olmadığı hakkında daha çok görüşler var.Yecüc ve Mecüc ün hapsedildiği dağlerın ve seddin kafkaslarda olacağı hakkında da görüşler var yani.
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #6 : 07 Kasım 2005, 00:27:22 »
Rivayetler farklı farklı olduğu için, mutabakat sağlamak zor..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #7 : 07 Kasım 2005, 00:30:16 »
Alıntı yapılan: "muallim_abi"
Rivayetler farklı farklı olduğu için, mutabakat sağlamak zor..


muallim_abi,bu konuda en fazla güvenebileceğimiz kaynaklar sizce hangileri veya hangisi olabilir.
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #8 : 07 Kasım 2005, 00:38:01 »
Taberi'nin "Tarihul-Ümem" isimli eserini okumanızı tavsiye ederim.. Tabii türkçe olarak Elmalılı Merhum'un tefsirinde Kehf Suresi kısmına bakmanız da yeterlidir..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #9 : 07 Kasım 2005, 01:44:36 »
Alıntı

Elmalılı Merhum'un tefsirinde Kehf Suresi kısmına bakmanız da yeterlidir..
_________________


Bir çok değişik rivayet ve nakillerden sonra seddi Zülkarneyn'e dair Elmalı'nın Tefsirinden alıntı yapıyorum.(Kehf Suresi 93)

Ama  hangi Milletten olduğuna dair ,Elmalı da kesin bir şey diyemiyor.Görüş te belitrmiyor.

1- Bu iki dağ, kuzeyde doğu tarafında Türk toprağının bittiği yerdedir. Denilmiştir ki Zamehşerî ve Ebu's-Suud bu görüşü benimsemişlerdir. Türk toprağından maksat, Maverâünnehir denilen küçük Türkistan ise, bu görüş, Çin seddi yerine işaret demek olur.

2- Ermenistan ile Azerbaycan tarafında Türkistan topraklarının bittiği yerde denilmiştir. Kâdî Beydâvî bu görüşü tercih etmek istemiştir. Bu görüşe göre bu dağlar, Kafkas dağları ve iki sed arası, Demirkapı yeri oluyor ki İbnü Haldun ve Ebu'l-Fidâ gibi tarihçilerin açıklamasına göre, burada Nûşîrevân bir sed yapmıştı. Ebu Reyhan demiştir ki, bu yerin, insan bulunan meskun yerlerin Kuzeybatı tarafında olması gerekiyor.

3- Kuzeyin son kısımlarında iki yüksek dağdır ki, Hazkiyal (a.s.)'ın kitabında "âhirü'l-cirbiya" denilmiştir. Bu cirbiya ismi ise bize Sibirya ismini andırıyor. Bunun ise batı tarafının son bölgesi, Ural dağları, doğu tarafında da Behreng boğazı tarafları olmasından dolayı önceki sözlerle de ilişkisi vardır. Bu şekilde iki dağın arası İstanoy dağları ile Ural dağlarının arası demek olan Sibirya'nın kendisi midir? Batısındaki Ural dağları ile Kafkas dağları arası mıdır? Yoksa doğusunda Behreng'e doğru Kamçatka tarafındaki dağların arası mıdır, tam olarak belirlemek mümkün olmuyor.

Kur'ân'ın ifadesinde ise bu iki seddin yerini anlayabilmek için, batı ve doğu yönlerinden başka bir ipucu yoktur. Bundan ise Rusya'nın batı tarafı ihtimali olduğu gibi bir zamanlar Asya'nın Behreng boğazından Amerika'ya bağlantısı bulunduğuna ve Zülkarneyn de eski tarihte yaşadığına göre, Asya'nın doğusunda, Amerika'nın batısında bulunan Behreng ismindeki yer olması da pek muhtemeldir. Bunlardan başka doğuda Çin seddi, batıda Bâbü'l-ebvâb meşhur olduğuna göre iki sedden maksat, bunların olması daha açıktır denilebilir. Her ne kadar Zülkarneyn'in zamanında bunlar henüz bulunmuyorsa da Kur'ân'ın inişi sırasında bulunmaları ve meşhur olmaları tanımlama için yeterli olabilir. Bu şekilde bu iki sed arasından maksat, Türkistan olması gerekir. Bu da bundan sonraki kavim hakkında zikr edilecek rivayete uygun oluyor.
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #10 : 07 Kasım 2005, 01:54:15 »
94-Dilleri tuhaf, ifadeleri yetersizdi. Zülkarneyn'e her şeyden bir sebeb (vasıta) verilmemiş olsaydı bunlara söz anlatamayacak, onlar da dertlerini anlatamayacaklardı. Bununla beraber bunlar, şimdi anlaşılacağı üzere ehlini bulunca güç oluşturabilecek işe yarayacak bir kavimdi. Kur'ân bunun hangi kavim olduğunu açıkça anlatmamıştır. Fakat tefsir bilginleri, Türk kavmidir denilmiş olduğunu öteden beri nakletmişlerdir. O halde demek oluyor ki, Ye'cûc ve Me'cuc'e karşı yapılacak seddi Zülkarneyn, Türklerin kuvvet ve yardımıyla yapacaktır. Şöyle ki: O söz anlamaz veya anlatamaz gibi bulunan kavim, dediler ki: "Ey Zülkarneyn! Gerçekten Ye'cuc ve Me'cuc yeryüzünde bozgunculuk yapıyorlar. Yani işleri, yeryüzünü bozmaktır. Bu memleketi, harap ediyorlar, önlerine geleni tahrib ediyorlar. Bırakılırlarsa bütün yeryüzünü bozacaklardır.

YE'CÛC ve ME'CÛC; Yahut Yacûc ve Macûc isimleri Arapçaya başka bir dilden nakledilmiş Arapça olmayan kelimeler olduğu anlaşılıyor. Avrupalılar da bunlara Yagug ve Magug demişler ve onları şeytan soyundan sayarlarmış. Nitekim orta çağları açan kavimler göçünde Batı Roma İmparatorluğunu istila eden Hunlara böyle demişlerdir ki, Barbar deyiminden daha şiddetli demek oluyor.

Gerçekten kitap ehlinden bazılarının Ye'cûc ve Me'cûc'u Hz. Âdem'in bir ihtilamından meydana gelmişler diye bir efsane naklettiklerini bazı tefsirler de rivayet etmişlerdir. Halbuki Tevrat'ın birinci sifrinin onuncu faslında Yecûc, Yâfis'in oğullarındandır diye açıkça ifade edildiği gösteriliyor. Bu sebeple olmalıdır ki, Vehb b.Münebbih ve daha bazı zatlar, Ye'cûc ve Me'cûc'un Yâfis'in çocuklarından iki kabile olduklarını kesin olarak ifade etmişler ve müteahhirîn (hicrî 3. asırdan sonraki) bilginlerden bir çokları da bu görüşe dayanmışlardır. Bununla beraber Kur'ân'da tesniye (ikil) zamiri ile "Yüfsidâni" denilmeyip de "Müfsidûne" denilmesinin, sayıca kalabalık olduklarına işaret olması gerekir. Onun için iki değil, yirmi kabile diyenler olduğu gibi, yeryüzündeki insanların onda dokuzuna kadar Yecûc ve Mecûc'un çok kalabalık olduğunu nakledenler de olmuştur. Ebu Hayyan der ki: "Bunların sayı ve şekilleri hakkındaki sözlerin hiçbiri sahih haber değildir." Kısaca Ye'cûc ve Me'cûc vaktiyle bir veya iki kavmin özel ismi olsa da doğrusu İslâm dilinde herkesin bildiği mânâ şudur: Aslı ve soyu belirsiz, din ve millet tanımaz karma bir insan topluluğudur ki, çıkmaları kıyamet alâmetlerindendir. Yeryüzünü bozacaklardır.

Bundan dolayı bizimle onların arasında bir sed yapman için sana vergi verelim mi? Burada da nin fethası ile de ötresi ile de okunuş vardır.



Kehf Suresi 94. ayetten (Elmalı Hamdi)

Türk Milletinin Zülkarneyn den Yardım istedikleri kesin de ,Hangi Milletten olduğu kesin değil  ve ne zaman yaşadığıda. :?:

Aslında çokta önemli değil ama insan merak ediyor işte.
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı muallim

  • yazar
  • ****
  • İleti: 758
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #11 : 07 Kasım 2005, 10:00:19 »
peki sormak isterim size?


sadece meraktan...


Türkler talas savası ile muslumanlıgı kabul ediyorlar. ondan sonra  vahdete inanmaya ve ibadete baslıyorlar.yani yıl 750 ler..oncesi samanizm var...

eger bir peygamber gelmişde bunu kabul etmemiş bir milletsek Allah bu millete islamın bayraktarlıgını neden versin?

Cin seddi dunyada yapılmış bir settir oysaki zulkarneynin yaptıgı set dunya sartlarında olmadıgı mutevatir kaynaklarda geciyor.Bu konuda acayip rivayetler var. en iyisi karıstımamak..

sizin  gibi meraklı bir adam bunu arastırmıs: iskender Türe ;zülkarneyn(As) kitabını alın okuyun.
"Müminler ancak kardeştirler. Öyleyse kardeşlerinizin arasını düzeltin ve Allah'tan korkun ki rahmete eresiniz."
[Hucurat Suresi 10]

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #12 : 07 Kasım 2005, 17:33:04 »
muallim kardeşim.Allah razı olsun.

Benim şahsi görüşüm. Zülkarneyn in Türk olabileceği yönündedir.Ve Nebi olduğu yönündedir.

İnsanlığa 124000 peygamber(asm)geldiği tevatür dercesinde rivayet edilmektedir.
Neden bunlardan biri veya bir kaçı Türk milletinden olmasın.

İncelediğim kaynaklardan Zülkarneyn inkarakteristikyapısı,kahramanlığı,cihangirliği
fetih ruhu,Türk milletinin yapısına uygun olduğu anlaşılmaktadır.

Şamanizmme gelince ;putperest olmadıklarını ,semavi bir din anlayışının izlerinin hakim olduğu ,tanrıyı(Allah'ı) göklerde arayan bir dinin olduğunu bilmekteyiz.

Zaten toplu olarak müslüman olmalarının bir nedenide ,İslamiyeti kendilerine en uydun bir din olduğu için seçtiler.Yani zorlamayla islamı seçmediler.

devam ederiz.
ANA HAKİKAT'İ ANLAT

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #13 : 07 Kasım 2005, 17:42:05 »
Her beldede, her milletten peygamber gelmiş.. Hindistan'da dahi böyle olduğu Mektubat'da yazılı.. Bu da mümkünatın içerisindedir.. Kesin değildir.. Kesin cevap aramak zaten mümkün olmaz, haberler az..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı yusufum

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 418
Zülkarneyn (as) Türk olabilirmi?
« Yanıtla #14 : 07 Kasım 2005, 22:32:23 »
Alıntı yapılan: "muallim_abi"
Her beldede, her milletten peygamber gelmiş.. Hindistan'da dahi böyle olduğu Mektubat'da yazılı.. Bu da mümkünatın içerisindedir.. Kesin değildir.. Kesin cevap aramak zaten mümkün olmaz, haberler az..


Ben Zülkarneyn in büyük bir ihtimalle Türk olabileceğini zannediyorum.

Gerek tacında çift boynuz taşıması,gerek,Horasan,Doğu Türkistanve Kafkasyada fetihlerde bulunması,gerekse Kuzey Avrupadan taa Atlas okyanusuna kadar (doğu ve batının fatihi) fetihlerini sürdürmesi,Bana bir Yürk olabileceği izlenimi verdi
ANA HAKİKAT'İ ANLAT