İmam-ı Rabbani Hazretleri (kuddise sirruh), müslümanın önce İTİKADINI düzeltip, daha sonra AMELE dair bilgileri öğrenmesi gerektiğini, her ikisini de muteber Ehl-i Sünnet kaynaklarından almasını bildirir.. İtikadi bilgileri içeren eserlere AKAİD kitapları denir..
Bütün AKAİD kitaplarında, başta Akaid-i Nesefi şerhi Teftazani'de, Tarikat-ı Muhammediyye şerhi Berika'da ve Hadika'da, Feraidu'l-Fevaid'de, Fıkh-ı Ekber Şerhi'nde ve diğer akaid kitaplarında, peygamberlerin sayısı hakkında görüş belirtmenin caiz olmadığı yazılıdır..
Yine yazılıdır ki:
124 bin derken "olanı inkar", 224 bin derken de "olmayanı tasdik" tehlikesi vardır ve her ikisi KÜFÜR'dür..
İslam dininde KAT-İ NAS 4 çeşittir.. Kitap, Sünnet, İcma ve Kıyas..
Bu hususta islam alimleri İCMA halindedir.. Buna karşı gelmek de küfürdür..
Bu tür konularda HABER-İ VAHİD ile amel edilmez.. Zannî delil mertebesinde olduğu için, iki haberden birini "Bunu doğru buluyorum" deyip almaya çalışmak caiz olmaz.. Zira 124 bin ve 224 bin rivayetleri birer haber-i vahid'dirler.. Her iki haber de bir insan tarafından nakledilmiştir..
Bu sebeble, konuları AKAİD kitaplarından okumak gerektir.. Ayeti kerime'de bilmediklerimizi alimlerden sormamız emredildi..
Yukarda zikredilenlerin de peygamber mi yoksa veli mi oldukları belli değildir.. Bunlar hakkında kesin beyanda bulunmak da caiz değildir.. Akaid alimleri bu tür ef'alden sakındırmışlardır.. Bizler de onlara uyuyoruz..
Fatr Suresi 24. ayetini bile yanlış tefsir edenler var.. Halbuki "uyarıcı/korkutucu" illa peygamber demek değildir.. Kadı Beydavi'nin tefsirini okumakda yarar vardır..