İlahi İle Halay Çekmek de Neyin Nesidir ? (Sapkınlıktır)

Başlatan 33.yıldız, 16 Kasım 2009, 16:33:34

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

abd17

Alıntı YapBurada bilali habeşi hz. haşa ilahi eşliğinde dönüp durmuş mu?  İnsaf yahu
demekki islamda oynamak var
islamda def çalmak var
islamda nağme var
ama bunları birleştirince günahmı oluyor helali birleştirmek günahtır diye bir hadis veya eyet varmı

abd17

neyse hadi Allaha emanet olunuz yapacak biraz işimiz var
Allah razı olsun

33.yıldız

İslamda nağmenin olup olmadığı, musikinin yeri bu başlık altında bir sürü yerde geçiyor.Lütfen okuyun ondan sonra gelin bir şeyler yazın.

Hangi yetkiye dayanarak neyi birleştiriyorsunuz Allah aşkına? Hiç mi korkmuyorsunuz?

Davullu zurnalı, her türlü çalgı aletinin kullanıldığı, hatta zaman zaman kadınların da olduğu, başta takke cüppe vs,  pop tarzı sözümona ilahilerle halay çekmeye lütfen ne peygamberimizi alet edin ne de sahabeyi kiramı...


Bu işe cevaz veren X Efendiye bizden selam söyleyin, bu sapkınlıktan vazgeçsinler.Ya da ehli sünnetiz diye geçinmesinler!
Ortak paydamız, İbrahimi dinler değil! EHLİ SÜNNET, EHLİ SÜNNET...

tk1978

Alıntı yapılan: abd17 - 04 Nisan 2012, 20:34:25
Ehl-i sünnet vel-cemaat itikadındaki bir Müslüman, bu yolun büyüklerini tanıyan, seven, onların yolunda olan bir Müslüman, dünyanın en nasipli, en şerefli, en zengin insanıdır; çünkü bunlar gibi binlerce engel arasında, Peygamber efendimize ulaştıran, Ona kavuşturan yolu bulmuştur. Bu insan, Bilal-i Habeşi gibi oynasa yeridir.

Bir gün mescitte Bilal-i Habeşi hazretleri oynuyordu. Hazret-i Ömer, (Ya Bilal, burası mescid, ne yapıyorsun, burada oynanır mı?) dedi. Bilal-i Habeşi hazretleri, Resulullahı göstererek, (Buranın sahibi var, sen çık aradan) dedi. Hazret-i Ömer, taaccüp edip, (Ya ResulAllah, Bilal mescidin içinde oynuyor) dedi. Peygamber efendimiz onu çağırarak, (Ya Bilal, bu ne hâl, niye oynuyorsun?) diye sordular. (Anam babam sana feda olsun ya ResulAllah) dedi, (Bu benim Allahü teâlâya özel teşekkürüm. Allahü teâlâ, her şeyi senin için yarattı, sana her şeyi verdi, sadece bir şeyi vermedi. İşte bu sebepten sevincimden oynuyorum) dedi. Peygamber efendimiz tebessüm buyurup, (O sebep nedir ki ya Bilal, seni sevinçten oynatıyor?) diye sordular. (Anam babam sana feda olsun ya ResulAllah, Cenâb-ı Hak sana, hidayet verme yetkisi vermedi. Kalbe iman bahşetmeyi sana bıraksaydı, sen önce yakınlarını, bildiklerini, tanıdıklarını hidayete erdirirdin, bu garip Bilal, tâ Habeşistan’da nasıl Müslüman olurdu, onun için oynuyorum) dedi. Peygamber efendimiz yine tebessüm edip, (Oyna ya Bilal!) buyurdular
siz şimdi bunada yorum yaparsınız

Su misali getirmek´den hicmi utanmiyorsunuz?
Hicmi SIKILMIYORSUNUZ? Yazdiginiz zaat Esahbi kiramdan!
Hz. Bilali Halay cekerkenmi gördünüz? Hz. Bilali bir elin´de mendil
türkü söylerkenmi gördünüz´de bu misali getiriyorsunuz?
Önce Allah´dan korkmak gerekir. Ama korkulmasi gerektigi gibi korkmak.
Bu Misali getirirken bir bakin niyete? O halay edip avaz avaz bagran seyhler(Seyh kiligindaki Seytanlar)
saniyormusunuz bu hesab´dan kolay kolay kurtulacakalar? Hele hele Eshabi kötü fiilerine alet ederek, onlar´dan misal vererek asla kurtulamayacaklar! Ha siiler gibi esahaba sövmussün, ha Eshaba nefsinizin arzusu olan duyguyu isnat etmissiniz.
Nefsinizin arzulariniza dini uydurmayin. Nefsinizi din ile tezkiye edin.

abd17

Alıntı YapBizler "Peygamber Efendimiz (s.a.v.)" diyoruz, "İmam-ı Azam" diyoruz, "falanca mübarek alim" diyoruz ama kime söylüyoruz... Bu zavallı insanlar bahsettiğimiz mübarekleri çoktan kafalarından silmişler bile... Varsa yoksa şeyhleri (mi, şeyleri mi artık bilemem)

zaten sizin gibiler insanların kafasını karıştırıp yalnış yola sürüklüyorsunuz..
“Kim benim bir veli kulumu korkutursa, bana harp için meydan okumuş gibi olur. Mümin kulum bana, üzerine farz kıldığım ibadetlerle yaklaştığı gibi hiçbir şeyle yaklaşamaz. Mümin kulum nafile ibadetlere devam eder ve nihayet ben onu severim. Kimi de seversem onun için kulak, göz ve (ona güç veren) arka olurum. Benden bir şey isterse ona verir, bana dua ederse, ona icâbet ederim. Yaptığım hiçbir işte, mümin kulumun ruhunu almak hususunda tereddüt ettiğim gibi tereddüt etmedim. O ölümden hoşlanmaz, ben de ona kötülük etmekten hoşlanmam, ancak bu da mutlaka olacaktı
kutsi hadis...



ilahiyle halay
İmam-ı Buhari ve İmam-ı Ahmet, Hz Aişe’den rivayet ettikleri bir hadis-i şerifte,
Hz Aişe validemiz yanında büyüttüğü bir kızı ensardan birisiyle evlendirmiş ve onu
kocasının evine götürmüştür Hz Aişe (ra) döndükten sonra Hz Resulullah ondan sorar:
“Siz bir lehu yani türkü - şarkı söylediniz mi? ensarlar bu tür lehviyatları severler”
Hz Aişe “biz ne söyleyecektik ya Resul?” Resulullah (sav),
“Vezinli bir şiir okuyarak söyleyecektiniz” dedi Yine İmam-ı Ahmet ile Tirmizi,
Hz Aişe’den rivayet ettikleri bir hadis-i şerifte
Hz Resulullah “Nikahlarınızı ilan edin, camilerde nikahınızı kılın ve deflerle yani
elbanelere vurun” diye emretmiştir Başka bir hadis-i şerifte Nesai ve Hakim;
Amr Bin Said’den rivayet ediyorlar: “Amr demiştir ki, Ben Kureyze Bin
Ka’b ve Ebul Masdil, Ensarın yanına bir düğüne gittik Baktım bazı cariyeler onların
Yanında şarkı söylüyor Ben onlara ‘siz HzResulullah’ın eshabından ve
Bedir savaşçılarındansınız Nasıl yanınızda bu tür şeyler oluyor’ Bana dediler ki,
‘istersen otur bizimle dinle, istersen git Hz Resulullah bize düğünlerde bu tür
Lehviyatlara ruhsat vermiştir’ Taç eserinin sahibi bu hadisleri zikrederken şöyle diyor:
Bu hadislerden anlaşılıyor ki düğünlerde, sünnetlerde Ve sair ferahlı yerlerde bazı
Lehviyatlar her toplumun adet ve örflerine göre haram şeylerden içtinap etmek şartı
İle caizdir Mesela; içki içmek, kadın erkek iç içe olmak gibi şeyler Bu şeylerden dolayı
Mezheplerin çoğu saz ve müzik aletlerini haram olarak kabul etmişler Çünkü genellikle saz
Veya müzik haram şeyler yapılırken, içki içilip, kadın erkek iç içe oynarken çalınır
İmam Gazali der ki; bu aletler çoğu zaman içki içerken çalınır Onun için içki ile
Beraber çalınmaz ise de içkiye teşvik edilmektedir Onun için içkiyi andırmayanlar
Haram sayılmazlar Hatta İmam-ı Gazali Buhariden rivayetle müzik aletlerini tahrim eden
(haram kılan) tek bir hadis vardır, diyor
İbn-i Hazm, o hadis için ‘muallaktır’ diyor Soruyu soran kardeşimizin işaret ettiği gibi,
Lehv aletlerine kulak vermek haramdır Masiyettir, çalınan yerlerde oturmak fasıklıktır
Ve ondan lezzet almak küfürdür’ hadisinin kaynağı nedir? Kim rivayet etmiş hangi hadis
Kitabında vardır? şahsen şu ana kadar böyle bir hadise rastlamamışım Varsa bile ‘küfür’
Kelimesini ‘küfran-ı nimet’ yani Allah’ın verdiği nimetleri örtbas
Etmek manasında kullanmış olabilir Ya da eğer harama helal girerse küfür olur
İbn-i Abidin şöyle diyor: “Bu gösteriyor ki şu aletler haddi zatında haram değiller
Belki eğer harama sebebiyet verirlerse ve neticelerinde kötülük çıksa haramdır
Eğer neticeleri iyi ise yani çalan veya dinleyenler için
Faydalı ise o zaman helaldır Ve her şeyin neticesine göre helal ya da haram hükmü alır”
Bunun neticesi biz hususen Doğu ve Güneydoğuda bariz olarak gördük ki bu bölgede sol fikrin ağır
Bastığı dönemlerde düğünlerde sazlarla çalgılarla kadın erkek iç içe el ele tutuşarak her türlü
Oyunu oynadılar Bölgedeki gençlerde hususen de kadınlarda hayâ ve edeb bırakmadılar
Bunların karşısında dindar ve muhafazakâr halk da çalgı ve müzik eşliğinde ilahiler söylediler,
Tekbirler çektiler ve oyunlar oynayarak düğünlerini yaptılar Faydasını da çok gördük
Belki yüzlerce genç kötülükten kurtuldu İslami değerlere sahip çıktılar
Ayrıca asri âlimlerin birçoğu ‘bu aletlerle fısk fücur olmaz ise helaldir’ diye fetva vermişlerdir
Burada en büyük tehlike kadın-erkek karışık halde olmasıdır Geri kalanının zararlı olduğuna
Kanaat etmiyoruz Hatta Zuhayli fıkıh kitabında şöyle demiştir; “İmam-ı Malik, Zahiriler ve
Tasavvuf âlimlerinden bir kısmı şartları ve marşları Ud ile yarae denilen
Müzik aletleri ile beraber söylerlerse dinlemek caizdir
(İslam-i Fıkıh c3 s574, İbn-i Abidin c6 s350, Taç c2 s300, İhya-u ulumiddin c2 s270, Fıkh-ı süne c2 s156)

tk1978

Tecrid-i Sarih tercümesinin 11. cildindeki Hadisi Şerifte buyruluyor ki;
[İstimaul melahi masiyyetün ve culusu aleyha fisgun ve telezzuzu bi ha küfrün.]

"Çalgılı aletleri dinlemek günahtır. onun bulunduğu ortamda oturmak fasıklıktır, ondan lezzet almak küfürdür."
Âletsiz, çalgısız nağmeli sese sima denir. Çalgı âleti ile birlikte olan insan sesine gına [müzik] denir. Gına haramdır. (Dürr-ül mearif)

Lokman suresinin 6. âyetindeki lehv-el hadis ifadesini âlimler musiki, çalgı âleti olarak bildirmiştir. İbni Mesud hazretleri yemin ederek lehv-el hadisten kasıt, çalgı âleti ve musiki olduğunu söylemiştir. (Tefsiri İbni Kesir, Tefsiri medarik)

(Mevâhib-i aliyye) ismindeki tefsirde, lehv-el hadis âyeti şöyle tefsir ediliyor: Bazıları, yalan hikayeler yazarak veya şarkıcı kadınlar tutup herkese ses nağmeleri dinleterek, Kur’an-ı kerim dinlemelerine engel olmaya çalışıyorlar. Onlara Cehennem ateşini müjdele! (Mevâkib tefsiri)

Bir hadis-i şerifte de buyuruluyor ki: (Üçü hariç, her lehv bâtıldır.) [Deylemi]
Demek ki lehv, bir oyun, bir eğlence bir çalgı olduğu için böyle buyuruluyor.
Müfessirler, İsra suresinin 64. âyetinde şeytana, (Vestefziz... bi savtike [Sesinle oynat]) demenin çalgı ile oynat demek olduğunu, bu âyetin, her çeşit çalgıyı haram ettiğini bildirmişlerdir. (Şeyhzade)

Müfessirler Enam suresinin 70. âyetini, (Dinlerini [şarkı ile, musiki ile] oyun ve eğlence hâline sokanlardan uzak dur) şeklinde tefsir etmişlerdir. Kur’an-ı kerimde buyuruluyor ki:

(Peygamberin emrine uyun, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]
(Resule itaat eden, Allaha itaat etmiş olur.) [Nisa 80]
(O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin, pis şeyleri haram kılar.) [Araf 157]

(Kur’anı sana insanlara açıklayasın diye indirdik.) [Nahl 44]
Şimdi Resulullah efendimiz, yukarıdaki âyetleri nasıl açıklamışsa ona bakalım:
(İlk teganni eden şeytandır.) [Taberani]

(Sesini gına ile yükseltene şeytan musallat olur.) [Deylemi]
(Rahmet melekleri, ceres, [çan, zil, çıngırak] bulunan yere girmez.) [Nesai]
(Rahmet melekleri, köpek ve çan bulunan kafileye yaklaşmaz.) [Müslim, Ebu Davud, Tirmizi]

(Ceres, şeytanın mizmarıdır.) [Müslim, Ebu Davud, Nesai] [Mizmar çalgıdır]
(Kur’an mizmarlardan okunduğu zaman ölebilirsen öl.) [Taberani]
(Çalgıları yok etmek için gönderildim.) [Ebu Nuaym]

(Cenâb-ı Hak, zurna, gırnata, ud, def gibi bütün çalgı âletlerini, cahiliyet döneminde tapınılan putları kaldırmamı emretti.) [İ. Ahmed]
(Şarkıcı ve çalgıcı kadınlar çoğaldığı ve içkiler mubah gibi içildiği zaman, bazı belalara maruz kalınır.)
[Tirmizi, Ebu Davud, İ. Mace, İ. Ahmed]

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, mizmarı helal addedecektir.) [Buhari]
(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]
(Şarkıcı kadınlar ve çalgı âletleri çoğaldığı, bu ümmetin sonra gelenleri [türediler], önceki âlimleri kötülediği zaman bazı belaları bekleyin.) [Tirmizi]
(Kur’anı mizmarlardan okuyanlara Allah lanet eder) [Müsamere]

İbni Hibban’ın bildirdiği hadis-i şerifte, Resulullah, develerin boyunlarındaki ceresleri [çanları] çıkarmıştır. Halbuki çan şehveti tahrik etmez. Çan bulunan yere rahmet melekleri girmiyor. Artık çalgıyı, çalgı âletlerini siz düşünün. Şeyh-ul-islâm Ahmed ibni Kemal efendi Kırk Hadis kitabında buyuruyor ki:
(Mizmarları kırmak ve hınzırları öldürmek için gönderildim) hadis-i şerifindeki mizmar, bütün çalgı âletleridir. Bu hadis-i şerif, her çeşit çalgıyı ve domuz eti yemeyi yasak etmektedir.

Dün musikinin, çalgıların haram olduğunu âyet ve hadislerle bildirmiştik. Bugün de âlimlerden örnekler veriyoruz:

İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: İmam-ı Zıyaeddin-i Şami, Mültekıt kitabında, (Hiçbir âlim, teganniye mubah dememiştir) buyurdu. (1/266)
Kur’an-ı kerimi musiki perdelerine uydurarak okumak haramdır. (Bezzâziyye)
Çalgı çalmanın haram olduğu, icma ile bildirildi. (Makamat-ı Mazheriyye)

Çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan kâfir olur. (Tergib-üs-salât)
Şimdiki tarikatçıların yaptıkları gibi, dönmek, dümbelek, ney, saz çalmak haramdır. (Tahtavi şerhi)
Teganni ile okuyan bir imamın arkasında kılınan namazın iadesi gerekir. (Halebi)
Teganni haramdır. (Tıbb-ün-nebevi)

Burhaneddin-i Mergınâni buyurdu ki: Kur’an-ı kerimi teganni ile okuyan hafıza, ne güzel okudun diyen kimsenin imanı gider. Tecdid-i iman gerekir. Kuhistâni de, böyle yazmaktadır. (Dürr-ül-müntekâ)
İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki: Eğlence veya para kazanmak için başkalarına şarkı söylemek, sözbirliği ile haramdır. Çalgı ile raks etmek büyük günahtır. Sıkıntısını gidermek için kendi kendine şarkı söylemek günah değildir. Çalgı olarak, yalnız kadınların düğünlerde def çalması câizdir. (R. Muhtar)

Fısk ve içki içilen yerlerde çalgı çalmak ve bunu dinlemek haramdır. Resulullah çobanın kavalını işitince, parmakları ile mübarek kulaklarını kapadı ise de, yanında bulunan Abdullah bin Ömer’e kulaklarını kapamasını emretmedi. Bu da, geçerken duymanın haram olmadığını göstermektedir. Çalgıyı, içki, oyun ve kadın bulunan yerlerde keyif için çalmak haramdır.

Def, tanbur ve her çeşit çalgıyı evinde, dükkanında bulundurmak, kendisi kullanmasa bile, satmak, hediye etmek, ariyet veya kiraya vermek günahtır. (Berika)

Tasavvuf müziği diye bir şey yoktur. Müzik, nefsin gıdası, ruhun zehiridir, kalbi karartır. (Dürr-ül mearif)
İlahileri çalgı ile, ney çalarak okumak bid’attir. Harama helal diyen ve haramı ibadete karıştıran kâfir olur.

Her çeşit çalgı dinlemek haramdır. (Fetava-i Bezzaziyye, Hadika, Ahlâk-ı alaiyye)

Müzik bütün dinlerde büyük günahtır. (Dürr-ül-münteka)
İncil’in yasakladığı müziği, sonradan papazlar Hıristiyanlığa soktu. (Mevahib-i ledünniye şerhi Zerkani)

Müzik kelimesi, yunanlıların büyük putları olan Zeüs’ün kızları sayılan Mousa (Müz) denilen 9 heykelin adından hasıl olmaktadır. Bozuk dinler, kalbleri ve ruhları besleyemediği için, müziğin, her çeşit çalgı sesinin nefslere hoş gelmesi, nefsleri beslemesi ruhani tesir sanıldı. Bugünkü batı müziği, kilise müziğinden doğdu. Şimdi yeryüzünü kaplayan bozuk dinlerin hemen hepsinde, müzik, ibadet halini almıştır. Müzik ile, her çeşit çalgı ile nefsler keyiflenmekte, şehvani, hayvani arzular kuvvetlenmektedir. Ruhun gıdası olan, kalbleri temizleyen ve nefsleri ezip, haramlara olan arzularını yok eden, ilahi ibadetler unutulmaktadır.

Müzik, her çeşit çalgı, insanları, alkolikler ve morfinmanlar gibi gaflet içinde, uyuşuk yaşatmaktadır. Böylece, nefsleri azdırarak, sonsuz saadetten mahrum kalmasına sebep olmaktadır. İslam dini, insanları bu felaketten korumuştur. (S. Ebediyye) [Yarın bir Rus yazarının müzik hakkındaki ilginç tespitleri]

http://www.sadakat.net/forum/islami-sorulariniz-ve-cevaplari/ynt-calgili-aletler-sarki-ve-musikinin-dindeki-yeri-t188.0.html

NOT: Ne konulursa konulsun, ne yazilirsa yazilsin, kisinin bedenine Nefsi Emmare tutsak etti ise, onu Allah´dan baskasi düzeltemez. Size Ehli Sünnete göre neyin yasak neyin dogru oldugu defalarca yazildi. Siz halen, yok efendim, ben azip tepinmek istiyorum, Halay cekip Allah demek istiyorum derseniz, kolay gelsin.
Isi uzatmanin anlami yok. Allah akil fikir versin.
Cezbe calgili agletlerle olmaz, cezbe Nefsi azdirarak olmaz. Cezbe, Nefsi sakinlestirip ruhu besleyerek olur. Aksisi bu devirde olmaz, oluyor diyen ise, yalancidir! Nefsine uyup yanlis yoldadir.
Bu yüzden önce Calgi´dan ziyade, kisi nefsini iyi bilecek ki, Rabbine kavusa bilsin.!!
Size kolay gelsin arkadasim. Ortada tartisilacak bir sey kalmadi.
Her kez istedigini yapmak´da iradesine tabi. Azan azar, azmayan azmaz.

tk1978

Cok eneteresan´dir ki, kimi Papaz gibi tövbe verir, günah cikarmaya kalkar.
Kimi Kiliseler´de oldugu gibi, sazli müzikli(bunada kilif hazir, Tasavvuf müzikisi kisfesi altinda) Kuran okuma, ibadet etme yarisina girer. Ne mutlu bunlar´dan uzak durup, ehli Sünnete tabi olan Müslümanlara.
Allah sasirtmasin!


mazhar



http://www.sadakat.net/forum/haftanin_mevzuu_arsivi/ynt_muzik_dinlemek_ve_boyle_ortamlarda_bulunmak_29_aralik_2008-t29764.0.html
Forumda konu ile alakalı başlıklar..

Çalgılı aletler, şarkı ve musikinin dindeki yeri?

Musikinin dindeki yeri

Dinimizde müzikli ilahi dinlemenin yeri var mıdır?

İslami Müzik Ve Çalgılı İlahiler Hk.

Regaip Kandili ve Müzik

İsra

bu nasıl bir gaflet ilahide Allahtan bahs edilirken nasıl halay çekilir diyebiliyorsunuz aklım almıyor

Alıntı Yapilahiyle halay
İmam-ı Buhari ve İmam-ı Ahmet, Hz Aişe’den rivayet ettikleri bir hadis-i şerifte,
Hz Aişe validemiz yanında büyüttüğü bir kızı ensardan birisiyle evlendirmiş ve onu
kocasının evine götürmüştür Hz Aişe (ra) döndükten sonra Hz Resulullah ondan sorar:
“Siz bir lehu yani türkü - şarkı söylediniz mi? ensarlar bu tür lehviyatları severler”
Hz Aişe “biz ne söyleyecektik ya Resul?” Resulullah (sav),
“Vezinli bir şiir okuyarak söyleyecektiniz” dedi Yine İmam-ı Ahmet ile Tirmizi,
Hz Aişe’den rivayet ettikleri bir hadis-i şerifte
Hz Resulullah “Nikahlarınızı ilan edin, camilerde nikahınızı kılın ve deflerle yani
elbanelere vurun” diye emretmiştir

bakın burda ilahiyle halay çekilir demiyor sanırım yanlış anlıyorsunuz burda türkü veya şarkı diyor

mazhar

Alıntı YapNOT: Ne konulursa konulsun, ne yazilirsa yazilsin, kisinin bedenine Nefsi Emmare tutsak etti ise, onu Allah´dan baskasi düzeltemez. Size Ehli Sünnete göre neyin yasak neyin dogru oldugu defalarca yazildi. Siz halen, yok efendim, ben azip tepinmek istiyorum, Halay cekip Allah demek istiyorum derseniz, kolay gelsin.
Isi uzatmanin anlami yok. Allah akil fikir versin.
Cezbe calgili agletlerle olmaz, cezbe Nefsi azdirarak olmaz. Cezbe, Nefsi sakinlestirip ruhu besleyerek olur. Aksisi bu devirde olmaz, oluyor diyen ise, yalancidir! Nefsine uyup yanlis yoldadir.
Bu yüzden önce Calgi´dan ziyade, kisi nefsini iyi bilecek ki, Rabbine kavusa bilsin.!!
Size kolay gelsin arkadasim. Ortada tartisilacak bir sey kalmadi.
Her kez istedigini yapmak´da iradesine tabi. Azan azar, azmayan azmaz.

Nefse hoş gelecek ne olursa olsun insanoğlunun aleyhinedir...

abd17

Alıntı YapDiğer taraftan, "Peygamberimiz Soyundan gelme" Osmanlı'nın son dönemlerinden beri bu coğrafyada bir çok insanın kullandığı bir maskedir.Aslında Peygamberimiz(s.a.v) soyundan gelmemiş bir çok insan bunu kullanmıştır ve hâlâ da kullanmaktadırlar.Çünkü bu bazı insanlar için bir övünç kaynağıdır ve etrafınızda insanlar toplamanızı sağlar.
seyyidlerle ilgili hadisler

VAllahİ EHL-İ BEYTİMİ SEVMEYENİN KALBİNE İMAN GİRMEZ.
1-Ehl-i Beytim Nuh’un gemisi gibidir; ona binen kurtulur; uzak duran boğulup helâk olur.
Ey insanlar! Dikkat ediniz; ben bir beşerim. Rabbimin ölüm elçisinin gelmesi ve benim ona icabet edip aranızdan gitmem yakındır. Sizlere hukuku ağır iki kıymetli emanet bırakıyorum. Birincisi Allah’ın Kitabı’dır. Onda nur ve hidayet vardır. Allah’ın Kitabına sımsıkı sarılın. Onunla meşgul olun, onu öğrenin, öğretin; hükümlerini anlayın. İkinci emanet Ehl-i beytimdir. Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım.2- Ehl-i Beytim hakkında Allah’tan korkmanızı hatırlatırım.
3-Sizi nimetleriyle rızıklandırıp gıdâlandırdığı için Allah’ı seviniz. Beni Allah’ı sevdiğiniz için seviniz. Ehl-i Beytimi de beni sevdiğiniz için seviniz.
4-Allahım! Bunlara düşman olana sen de düşman ol; bunları seveni sen de sev!
5-Allah’a yemin ederim ki, bir kalp sizleri Allah ve Resûlü için sevmedikçe o kalbe iman girmiş olmaz.
6-Ey insanlar! Kim amcama eziyet ederse, bana eziyet etmiş olur. Hiç şüphesiz bir kimsenin amcası babası gibidir.
7-Yâ Ali, seni ancak mümin olanlar sever; sana ancak münafıklar buğzeder.
8-Sizin en hayırlınız, benden sonra Ehl-i beytime karşı en hayırlı davranan kimselerdir.
9-Allah’a yemin ederim ki, bana ve ehl-i beytime buğzeden ve bizi kızdıran kimse, muhakkak cehenneme girer.
10-Rabbim bana, Ehl-i Beytim içinde kim Allah’ın birliğini ve benim peygamberliğimi kabul ederse ona azap etmeyeceğini vaadetti.
Fatıma benden bir parçadır; onu üzen beni de üzer.
11-Mehdî benim sulbümden Fâtıma’nın evlâtlarından gelecek birisidir.
12-Mehdî benim Ehl-i beytimdendir; o açık alınlı ve kıvrık burunludur. Daha önce zulüm ve haksızlıkla dolu olan yeryüzünü adaletle ve doğrulukla dolduracak ve yedi sene hüküm sürecektir.
12Âhir zamanda Ehl-i Beytimden çıkacak ve müminleri toplayacak olan kimseye yardım etmek, davetine uymak her mümine vaciptir.

kardeşim kimse kimsenin idrarını mübarek etmiyor kafana göre yorum yapma biz onları peygamber torunu olduğu için hürmet ediyoruz
bu hadisler belki sana bir şey çağrıştırır
siz ne cemaatleri kabul ediyorsunuz, ne Allah dostlarını, ne seyyidleri Allah size akıl fikir versin bu formu kuranın amacı herhalde cemaatleri kötülemek için..
sizleri insafa, edebe, saygıya, birazda olsun haddi aşmamaya davet ediyorum...

tk1978

Alıntı yapılan: abd17 - 07 Nisan 2012, 10:34:17

kardeşim kimse kimsenin idrarını mübarek etmiyor kafana göre yorum yapma biz onları peygamber torunu olduğu için hürmet ediyoruz
bu hadisler belki sana bir şey çağrıştırır
siz ne cemaatleri kabul ediyorsunuz, ne Allah dostlarını, ne seyyidleri Allah size akıl fikir versin bu formu kuranın amacı herhalde cemaatleri kötülemek için..
sizleri insafa, edebe, saygıya, birazda olsun haddi aşmamaya davet ediyorum...
Allah dostlari ile alakali bir sürü yazi var Forumlar´da.
Baska bir Forum´da varmi acaba bu kadar Allah dostlarina düskünlük?
Ama sahte Seyhlere, sahte Cemeatlere, Tevbe verip günah cikaranlara, dans edenlere, elinde sigara ile rabita yapanlara, Müslümanim deyip her naneyi yiyene asla yer olmadigi gibi, bunlarin maskeleri düsürülüyor.
Biraz arastirin bakalim Forumlari, neler yaziyor neler yazilmis.
Sizi´de nefsinize uymamaya davet ediyorum.

abd17

Alıntı YapCok eneteresan´dir ki, kimi Papaz gibi tövbe verir, günah cikarmaya kalkar.
Kimi Kiliseler´de oldugu gibi, sazli müzikli(bunada kilif hazir, Tasavvuf müzikisi kisfesi altinda) Kuran okuma, ibadet etme yarisina girer. Ne mutlu bunlar´dan uzak durup, ehli Sünnete tabi olan Müslümanlara.
Allah sasirtmasin!

Allah size hidayet nasip etsin kardeşim ağır konuşmak istemiyorum hani derler ya yarım haca insanı dinden çıkarır siz daha betersininz
biraz araştırın beat ne demek tövbe nin ne olduğunu bilmeden  konuşuyorsun 5 dk. internet başına otur 1.akabe vs. sahabilerin beatlarına bak önce araştır sanra konuş...

edepsizliğin luzumu yok o insana günde yaklaşık 2 bin kişi ziyaret ediyor ha bunlar salak siz akıllımısınız.
nedense alimlerin çoğu cemaatlerden çıkıyo bu delalet midir?


abd17

Alıntı YapAllah dostlari ile alakali bir sürü yazi var Forumlar´da.
Baska bir Forum´da varmi acaba bu kadar Allah dostlarina düskünlük?
Ama sahte Seyhlere, sahte Cemeatlere, Tevbe verip günah cikaranlara, dans edenlere, elinde sigara ile rabita yapanlara, Müslümanim deyip her naneyi yiyene asla yer olmadigi gibi, bunlarin maskeleri düsürülüyor.
Biraz arastirin bakalim Forumlari, neler yaziyor neler yazilmis.
Sizi´de nefsinize uymamaya davet ediyorum.

kardeşim senin o sahte seyh dediğin hiç olmazsa 15 MİLYON İNSAN ona bağlı kimi hoca kimi alim lllah aşkına söyle
eğer bu insan sahtekarsa o kadar hoca okadar insandamı sahtekar ne maskesi sen gidip görmeden konuşuyorsun biz burda nefis yapmıyoıruz siz Allah dostuna laf ediyorsununz eğer sahtekar olsaydı 20 yıldan belli olurdu şimdiye kadar bir fitne olmadıda şimdimi oluyor
ne maskesi