• Kâfirler ve bâzı günahkâr müminler için kabir azabı haktır. Dînin emirlerini yerine getiren, ibâdet eden müslümanların da kabirde ni'met içinde bulunmaları haktır. Allâhü Teâlâ (meâlen): "Ateş ki, onun üzerine sabahleyin ve akşamleyin arz olunurlar ve kıyamet kopacağı günde 'Firavun'un ailesini azabın en şiddetlisine (atınız)' denilir." (Mü'min-46) buyurmuştur.
Peygamber Efendimiz'de (s.a.v): "İdrâr(bevil sıçramasın)dan sakınınız. Zîrâ kabir azabının çoğu ondandır." ve "Kabir, ya cennet bahçelerinden bir bahçe veya cehennem çukurlarından bir çukurdur." buyurdular.
• Münker ve Nekîr'in suâli haktır. Bu iki melek kabre gelip insana rabbinden, dîninden, peygamberinden suâl ederler.
• Allâhü Teâlâ -helâl kabul edilmemesi şartıyla- büyük günahları affedebilir. Ancak günâhı helal saymak küfürdür.
• Büyük günah işleyen (şefaati inkâr etmeyen) kimselere peygamberlerin ve hayırlı kimselerin şefaat edeceği hadîs-i şeriflerle sabittir.
• Tevbe etmeden ölseler de büyük günah işleyen müminler cehennemde ebedî olarak kalmazlar. Çünkü Allâhü Teâlâ -meâlen- "Kim zerre miktarı hayır yaparsa onun karşılığını görecektir." (Zilzâl-7) buyurmuştur. İmânın kendisi hayırlı bir ameldir.
• Din ve mukaddesat ile alay etmek küfürdür. Çünkü bu yaptığı, dîni yalanladığının alâmetidir.
• İslâm dîninde haram olduğu kat'î olarak bilinen; (meselâ) nikah düşmeyen biri ile nikahlanmak, şarab içmek, ölü hayvan eti, kan ve hınzır eti yemek gibi haramları helâl kabul ederek işlemek küfürdür.
• Müslüman birinin Allâhü Teâla'(nın rahmetin)den ümidini kesmesi; "Allah beni affetmez, cennetine koymaz." demesi yahut azabından emîn olması da küfürdür. Çünkü Allâhü Teâlâ "...Allah'ın rahmetinden ancak kâfirler topluluğu ümîdini keser." (Yûsuf-87) ve "Allah'ın mekrinden ancak hüsrana uğrayan topluluk emîn olur." (Âraf, 99) buyurmuştur. Mü'min, korku ile ümîd arasında olur.
F.T.
10 Ocak 2010
Her gece [aksam] tebareke suresini okuyan kabir azabindan emin olur. Bunu peygamberimiz haber veriyor.
Allah razı olsun,teşekkrüler
mümin havf ve reca (korku ile ümit)arasında olmalı.
Alıntı Yap• İslâm dîninde haram olduğu kat'î olarak bilinen; (me selâ) nikah düşmeyen biri ile nikahlanmak, şarab içmek, ölü hayvan eti, kan ve hınzır eti yemek gibi haramları helâl kabul ederek işlemek küfürdür.
Zaman harama helal diyenlerle dolu.
Alıntı Yap• Müslüman birinin Allâhü Teâla'(nın rahmetin)den ümidini kesmesi; "Allah beni affetmez, cennetine koymaz." demesi yahut azabından emîn olması da küfürdür. Çünkü Allâhü Teâlâ "...Allah'ın rahmetinden ancak kâfirler topluluğu ümîdini keser." (Yûsuf-87) ve "Allah'ın mekrinden ancak hüsrana uğrayan topluluk emîn olur." (Âraf, 99) buyurmuştur. Mü'min, korku ile ümîd arasında olur.
Kim zerre miktarı hayır yaparsa onun karşılığını görecektir." (Zilzâl-7) buyurmuştur. İmânın kendisi hayırlı bir ameldir.
Bu Ayeti kerimenin ışıgında , büyüklerden biz şöyle dinlerdik Sanırım Hadisi Şerflede sabittir
H.z . Allah hayırda kuluna bire on verir , oysaki günahına karşılık o günahın mislini degil sadece günaha karşı olan cezayı verir .