Rûhu'l-Beyân fî Tefsîri'l-Kur'ân'dan Derin Hakikatler

Başlatan Mücteba, 24 Mayıs 2011, 17:04:07

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mücteba


Bu kıymetli eserin yazarı Şeyh İsmail Hakkı Bursevi Hazretleridir.

Büyük keşif ve kerametler sahibi bir velidir.
1650-1725 yılları arasında yaşamış Bursa'da vefat etmiştir.
Her biri ortalama 200 sahife olan 106 kıymetli eserin yazarı büyük alimdir.

İsmail Hakkı Hazretleri bu tefsiri yazmasının sebebini şöyle anlatıyor: "Manevi babam Muhyiddin Arabi Hazretleri'nin yardım ve delaleti ile bir gün rüyamda Resulullah Efendimiz (s.a.v) bana ikramda bulundular. Arkamı sıvazlayıp tatlı bir ifade ile 'Ümmetim için bir tefsir yaz' diye emir buyurdular. Bunun üzerine Allah-ü Teâla'dan ve Resulullah Efendimiz'in (s.a.v) ruhaniyetinden yardım isteyerek bu tefsiri yazdım." İsmail Hakkı Bursevi Hazretleri bu kıymetli tefsirini Bursa Ulu Cami kürsüsünde cemaate anlatarak 12 senede tamamlamıştır. Toplam 16 cilttir.





Kırkların Her Zaman Var Olduğu

Hadis-i şerifte Efendimiz (s.a.v.) Hazretleri buyurdular:

"Yeryüzü kırklardan asla boş olmaz. Yeryüzünde Halilü'r-Rahman (a.s) gibi (insanlığın iyiliğini düşünen) kırk kişi asla eksilmez. Onların sayesinde sizlere su (yağmur) verilmekte ve onların yüzü suyu hürmetine sizlere yardım olunmaktadır. Onlardan herhangi biri vefat ettiği zaman, Allah, onun yerine başkasını koyar."

Mesnevide buyruldu:

Eğer dua için temiz bir nefesin ve dilin yoksa temiz gönüllü evliya ve dostlardan dua iste.

(Ruhü'-l Beyan Tercümesi C:1 S:553)

Mücteba

#1
Dilin Yaratılış Sebebi, Hz. Âdem İlk Sözü

Muhakkak ki dil sadece ve sadece Allâhü Teâlâ hazretlerini zikretmek ve Allâhü Teâlâ hazretlerine dua etmek için yaratıldı.
Yoksa:
1- Dünya kelâmı,
2- Gıybet,
3- Bühtan,
4- İftira.
5- Yalan ve
6- Benzeri şeyler için değil...

-"Dil sadece ve sadece Zikir, şükür ve hamd için geldi. Gıybet, halkın dedikodusunu yapmak verilmedi. Ey hakkı tanıyan..."

İnsanın ilk ve Son Sözü?

Bizim babamız Âdem Aleyhisselâm'ın kendisine ilk telaffuz ettiği ve kendisiyle ilk kez konuştuğu sözü; esnediği zaman:

“El-hamdu lillahi /Hamd Allah'ındır." demesidir.

İnsanoğlunun son duası (sözü de) bu olacaktır.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:11 S:420)

Mücteba

Karganın Gak Deme Sebebi ve Şeytana Benzeme Yönü

Kara karganın gak gak diye bağırması kendisi için daima uzun ömür dilemesindendir.

İblis gibi onun da Allahtan muradı, kıyamete kadar yaşamaktır.
O hep yaşamak dileğiyle gak gak diye öter.

İblis:
"Bana ba’solunacakları güne kadar mühlet ver."(Sureyi Araf :14)

Eğer şeytan,uzun ömür isteme yerine,keşke:
’’Rabbimiz tevbe ettim’’ deseydi.

(Ruhü’l Beyan Tercümesi C:3 S:118)

Mücteba

Cin Nedir?

"Cin, lâtif cisimler olup, muhtelif şekillerle şekillenen; cisimlerin içlerine (ve çevresine) havanın sızması gibi; hayvanların içlerine; nüfuz etmeye kadir olan bir mahlûktur."

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:7 S: 516)

Mücteba

Putlara İlk Tapan Kaabil'dir

Kaabil, kardeşi Habil’i öldürdüğü zaman, Âdem (a.s) onu kovdu. O da evlâdı ve kendisine tabi olanlarla beraber Yemen'e yerleşti.
Kaabil, Putlara tapan ilk kişidir.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:8 S:642)

Mücteba

#5
Tavuğun Etinin Necis Olması

Tavuk kesildiği ve tüyleri yontulup temizlendiği zaman; karnı yarılmadan önce kaynar suyun içine konulursa, o su necis olur ve  tavuk da necis olur. O cihetle ki o tavuğu yemeğe asla yol yoktur. O tavuk hiçbir surette artık temizlenmez. Ancak kedi ona tahammül eder. Çünkü o artık kedinin malıdır.

(Ruhü'-l Beyan Tercümesi C:8 S:224)

Mücteba

#6
Dâvût (a.s)'ın Güzel Sesini Dinleyen Hayvanlar

Dâvûd (a.s)'ın sesinin benzeri kimseye verilmedi.O Zebur’u okumaya başladığı zaman, vahşî hayvanlar, ona yaklaşır; hatta boyunlarından tutulacak kadar yakın olurlardı.
Kuşlar onu dinlemek için gelip başının üzerinde gölge yaparlardı.
Akarsu durur onu dinlerdi.
Esen yel (rüzgâr) durur onun güzel sesine kulak verirdi.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:2 S: 769)

Mücteba

#7
Şeyhi Olmayanın Şeyhi Şeytandır.

Büyük evliya ve mürşidi kâmillerden Peygamberlerin vârisleri olanlar için bir nasip vardır.  Veya tezkiye (kulu kötü ahlak ve sıfatlardan temizleyip ruhen arındırma) babında bir nasipleri vardır. Kul için elbette bir delil ve mürşid lazımdır. Kul mürşid-i kâmil ile maksuduna erip, gerçek hidayeti bulmaktadır.

Ebû Yezid Bestâmî hazretleri buyurdular:
"Şeyhi olmayan kimsenin şeyhi şeytandır."  

Hafız buyurdu:
"Aşk yolunda delilsiz yola çıkılmaz. Zira yolda yüzlerce tehlike vardır. Mürşidsiz hedefe ulaşılmaz."            

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:2 S:77)

Mücteba

Rabıta Ehlinin Nail Olduğu Mükâfat

Ve düşmana karşı uyanık olup nöbet bekleyen rıbat ehli (rabıta ehli) salih kişinin ameli kıyamete kadar akıp gider.

Bu kişinin bir günü diğer kimselerin bin gününe eşit olamaz.

Onun rızkı ebediyyen kendisine verilir;(şehidler gibi) kesilmez.

Düşmana karşı uyanık olup bir gün nöbet beklemek (rabıta'da olmak) dünya ve dünyanın içinde olan her şeyden daha hayırlıdır.

Gereğince rabıta yapanlar(murabıtlar), kabir fitnesi (sualleri) ve azabından emindirler. Ve Allâhü Teâlâ hazretleri ona kıyamet gününde en güzel yerler ile ikramda bulunur.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:11 S:168)

Mücteba

Göz Açıp Kapayıncaya Kadar veya Daha Az bir Zamanda Beni Nefsimin Eline Bırakma

-"Rabbim Göz açıp kırpıncaya kadar veya daha az bir zaman (diliminde de olsa bile) beni nefsimin elinde bırakma!" (H.Ş.)

O nefis, muhakkak ki ubudiyet ve Salih ameller kademi ile (ayağıyla) Allâhü Teâlâ hazretlerine seyr (ü suluk) etmekle me'murdur.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:8 S:314)

Mücteba

#10
Ayva Yiyen Hamile Kadının Çocuklarının Güzel Olacağı

-"Peygamberlerden bazısı Allâhü Teâlâ hazretlerine, ümmetinin çocuklarının çirkin doğmalarından şikâyet ettiler. Allâhü Teâlâ hazretleri o peygambere vahyetti:
-"Onlara (ümmetine) emret! Hamile kadınlarının (hamileliklerinin) üçüncü ve dördüncü aylarında ayva yedirsinler!" buyurdu. Çünkü onda cenin tasviri vardır. Ayva çocuğun güzel olmasına sebep olur.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:7 S: 668)

Mücteba

El-Latif:

Belâ sıkıntı ve türlü şerlerden kurtulmak, sevgi, bereket, rızk ve hayır kapılarının açılması için 129 kere okunur.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:7 S: 703)


El-Habîr:

Zihnin açılması, istediği şeyleri rüyada görmek ve bilmediklerinden haberdar olmak için 810 kere okunur.

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:7 S: 705)

sulomann

Allah razı olsun.Çok kıymetli bir eserden çok kıymetli malumatlar, uzuunca bir süre devamını temenni ederim.

Mücteba

Alıntı yapılan: sulomann - 31 Mayıs 2011, 16:45:12
Allah razı olsun.Çok kıymetli bir eserden çok kıymetli malumatlar, uzuunca bir süre devamını temenni ederim.

Dûalarınızla paylaşımlarımız devam eder inşAllah.

Mücteba

"Kur’an-ı güzel okudum" demenin küfür olduğuna beyanı

Zahiriddin el Mergınani(r.a) Hz.lerinden hikaye edilir.

-"Kim, zamanımızdaki kurrâlara (Kur'ân-ı kerimi okuyanlara) okumaları esnasında; "sen Kur'ân-ı kerimi güzel okudun!" dese o kişi kâfir olur."

(Ruhü’-l Beyan Tercümesi C:7 S: 617)