mücteba kardeş
senin söyleminden ben o zaman kolonya kullanımı olsun parfüm kullanımı olsun bunlarında haram olduğunu anlıyorum doğrumu dur?
İmam-ı Azam (rh.) hazretleri dahil bazı Hanefî müçtehitlere göre söz konusu maddeler kullanılabilir. Fakat cumhura (fakihlerin çoğunluğuna) göre caiz değildir. Cumhura uyarak bunları kullanmayanlar herhalde
daha ihtiyatlı ve takvaya daha uygun davranmış olurlar.
O bakımdan bu tür maddeler (kolonya-parfüm-deodorant-krem vs.) bir yere dökülmüş ya da sürülmüşse,
orası yıkanarak temizlenmeli, ondan sonra namaz kılınmalıdır.Meseleyi biraz daha açacak olursak, şunları söyleyebiliriz: Günümüz parfüm sanayiinde, üzüm şarabı dışındaki, kamış, patateş, bazı ağaçlar, mısır ve benzerleri ile sentetik yollarla elde edilen alkolün de içilmesi caiz değildir. Ancak, İmam-ı Azam Ebû Hanîfe ve aynı görüşte olan fakihlere (rahımehumullah) göre, elbiseye veya bedene sürülmesi mümkün ve caizdir. Yıkanmadan namaz kılınması hâlinde namaza zarar vermez. Kolonya kullanımının çok yaygın olması yüzünden, bu mevzuda umûmî belvâ vardır. Kısa sürede buharlaşarak iz bırakmadığı dikkate alınarak İmam-ı Azam hazretlerinin (rh.) fetvasıyla amel etmek mümkündür. Ayrıca tuz ile alkolünün kırılması da tavsiye edilen hususlar arasındadır malumunuz.
Lakin yukarıda da belirttiğimiz gibi, çoğunluğun görüşüne uyarak bu ve benzeri maddelerden imkân nisbetinde uzak durup korunmaya çalışanlar da "takvâ"yı tercih etmiş ve ihtiyata uymuş olurlar. En güzeli de budur elbette...
http://www.mollacami.net/soru-ve-cevaplar-710.html