Gönderen Konu: Araç Dünyasından Haberler  (Okunma sayısı 27526 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Araç Dünyasından Haberler
« : 22 Nisan 2009, 14:38:46 »



16 Mart’ta başlayan ÖTV indirimi 15 Haziran’da sona erecek. ÖTV indirimi şüphesiz otomobil satışlarına büyük bir ivme getirdi. Can çekişen sektör, biranda morallendi ve satış adetlerini arttırdı. Ancak bazı distrübütör ve bayilerin art niyetli davranıp, ÖTV indirimini, ÖTV fırsatçılığına çevirince başta Sanayi ve Ticari Bakanı  Zafer Çağlayan, yaptığı her konuşmasında “Tüketicileri üzmeyin” ve “Bindiğiniz dalı kesmeyin” mesajları verdi. Bu konuşmalardan anlaşılıyordu ki, istediği otomobili bulamayan veya bu konuda istismar edildiğini hisseden tüketici devleti  şikayet bombardımanına  tutmuştu. Çağlayan şimdi her konuşmasında otomotiv sektörünü ince ince eleştiriyor ve mesajlar veriyor.


Otomotiv sektörü ise 16 Haziran için çok endişeli haklı olarak. Satışların bıçak gibi kesileceğinden herkes emin. İşte bu konuda öncelikle ÖTV indiriminin kademeli olarak düşürülmesinden yanalar. O iş pek olacak gibi gözükmüyor.  B planı ise “hurda indirimi” . ODD bu konuda her türlü farklı seçenekli teklifini bakanlığa sundu. Avrupa’daki hurda indiriminden örnekler verildi. Ancak bu konuda hükümet yetkilileri daha önce 2001 yılında yapılan hurda indirimi konusunda yine bazı istismarlarla karşılaştığı için “Geçmişte hurda indirimini de istismar etmiştiniz”  görüşünde. Yani hurda indirimi de şu anda hayal gibi duruyor. Bakanlık en azından 16 hazirandan sonra eylüle kadar otomotiv sektörünü kaderiyle baş başa bırakacak gibi gözüküyor. Daha sonrası için de Eylül ayı itibariyle hurda indirimi gündeme gelebilir. Ancak o da 2009 yılının son çeyreğinin harcanması anlamına geliyor.
İşte bütün bu nedenler üst üste gelince otomobil almayı düşünen tüketicilerin 15 hazirana kadar mutlaka otomobil almaları gerekiyor. Aksi takdirde bu taleplerini 2010 yılına kadar ertelemekle karşılaşabilirler. Çok bilindik, sıradan bir başlık ama şu ana tam oturuyor: Şu an otomobil almanın tam zamanı…

acelik@cyh.com.tr

« Son Düzenleme: 28 Nisan 2009, 12:17:32 Gönderen: fatihan »
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Araç Dünyasından Haberler
« Yanıtla #1 : 24 Nisan 2009, 13:30:17 »
İşte geleceğin otomobilleri

Ne egzos ne de benzin deposu var, cep telefonu gibi sadece şarj edilecek... Belki de 10 yıl sonra herkes bu arabalara binecek
Motor olmayan, benzin deposu olmayan ve egsozunun olmaması nedeniyle çevre kirliliği ve ses yaratmayan arabalar yakın zamanda tam olarak hayatımıza girecekler

Elektrikli araba tam olarak nasıl çalışır?

Elektriğin depolanması yüksek performanslı piller ile sağlanır. Piller elektrik motoruna güç vererek araca itiş gücü kazandırır. Tüm bunlar olurken siz debriyaja basmakla uğraşmazsınız.

Pilleri nasıl dolduracaksınız?

Elektrikli aracı olanlar şimdilik evlerinin garajlarında şarj ediyorlar. Ortalama olarak 4–5 saatte piller şarj oluyor. Amerika’da California eyaletinde elektrikli araçlar için ‘’Elektrik istasyonları’’ kurulu durumda.

haberturk









« Son Düzenleme: 28 Nisan 2009, 12:08:51 Gönderen: mystic »
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Araç Dünyasından Haberler
« Yanıtla #2 : 25 Nisan 2009, 15:46:31 »
Zam gelen otomobili almayın

SANAYİ ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, vatandaşa ‘zam gören otomobili almayın’ uyarısında bulundu. TBMM’de soruları yanıtlayan Çağlayan, bir gazetecinin ‘Vatandaş, ÖTV indiriminden tam olarak yararlanamıyor. Araba bayisine mart ayında gidiyorsunuz araba 30 milyar, fakat nisan ayında gidince 33 milyar’ sözleri üzerine, sektörde serbest piyasa mekanizmasının işlediğini söyledi. Kimseye ‘Niye zam yaptın?’ diyemeyeceklerini dile getiren Çağlayan ‘Bunun çözümü basit... Zamlıysa vatandaş almayacak’ dedi. Zafer Çağlayan, başka bir gazetecinin ‘100 araçtan 74’ü ithal araç’ sözlerine ‘Hayır, doğru değil’ karşılığını verdi. Otomobil fabrikalarının şu anda 24 saat çalıştığını ifade eden Çağlayan ‘Yeni stoklar bittiğine göre KDV, ÖTV indirimine ara verilebilir mi?’ sorusunu yanıtlarken de ‘15 Haziran’a kadar bir süre verdik, o tarihe kadar devam edecek’ diye konuştu.

GELİNLİK KIZLARA YARADI

KDV ve ÖTV indirimi yapılan sektörlerde bir canlanma var’ diyen Bakan Çağlayan 23 Martta Uşak’a yaptığı gezi sırasında bir mağaza ziyaretini şöyle anlattı:

‘Bir beyaz eşya mağazasına girdim. ‘Nasıl işler?’ diye sordum. ‘İşler 2-3 gündür çok iyi’ dediler. Başbakan indirimi yeni açıklamıştı. Baktım mağazada birileri alışveriş yapıyor. ‘Hayırdır ağa, ne yapıyorsun?’ diye sordum, ‘VAllahi Sayın bakan, kıza çeyiz bakmaya geldim’ dedi. ‘Ne alıyorsun?’ diye sorunca, ‘Buzdolabı, şunu, bunu alıyorum’ dedi. Kıza dedim ki ‘nikah bugün ya da yarın. Bak ben de buradayım, isterseniz ben de buradayken nikah şahidiniz olayım’ deyince, kız başladı gülmeye... ‘Ne gülüyorsun? Nikahtan dolayı çok mu mutlu oldun?’ deyince, kızın babası ‘Yok, daha kızın isteyeni yok’ dedi. İndirimi fırsata çevirmişler, şimdiden eşyalarını alıyorlar.’ ANKARA star

Star
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2009, 12:09:19 Gönderen: mystic »
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Otomotivde 15 Haziran'dan sonra tufan!
« Yanıtla #3 : 25 Nisan 2009, 16:16:19 »
Alfa Romeo'da indirim kampanyası



Yapılan yazılı açıklamaya göre Alfa Romeo Türkiye, İtalyan otomobil üreticisinin ''lüks orta sınıfta dinamik tasarım ve sürüş özellikleriyle'' dikkat çeken temsilcisi Alfa 159'un 1.9 litre 150 HP'lik ve Q-Tronic otomatik şanzımanlı versiyonlarında, 3 bin 800 avroya varan indirim imkanı sunuyor.

Stoklarla sınırlı kampanya kapsamında, Alfa 159 1.9 JTD Q-Tronic'in zengin ''Distintive Plus'' donanımlı versiyonu, 39 bin 368 avroluk anahtar teslim satış fiyatıyla dikkat çekiyor.


AA


Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Otomotivde 15 Haziran'dan sonra tufan!
« Yanıtla #4 : 25 Nisan 2009, 16:16:53 »
Çinli casuslarının gözdesi otomobil fuarları

Çinliler, hemen her şeyin taklidini yapmada sınır tanımıyor. Fikri mülkiyet haklarının en çok ihlal edildiği ülkelerin başında gelen Çin'de tüm ünlü marka ürünlerin taklitlerini bulmak mümkün. Bunların arasında otomobil sektörü de var.

Ünlü otomobil markalarının nasıl taklit edildiğini anlamak hiç de zor değil. Çin'in ticaret başkenti konumundaki Şanghay'da 13.'sü düzenlenen '2009 Shanghai Auto Show' uluslararası otomobil fuarında bunu görmek mümkün. Zira, sadece basın mensupları ve sektör temsilcilerine açık olan fuarın ilk gününde, ellerindeki fotoğraf makineleriyle yeni çıkan arabaların kaporta, motor, aksesuar gibi yerlerini en ince detayına kadar çeken Çinliler dikkat çekti.

Bu kişiler, bazı yeni modellere yaklaştırılmadı ancak başa çıkmak mümkün olmadı. Çin'in kendi yerli üretimi olan bazı yeni modeller de bu "casuslardan" kurtulamadı. Fuarda, Çinli yerli otomobil modellerinin önden, arkadan ya da yandan görünüşleri ile iç dizaynının yabancı markalarınkine benzemesi ise dikkat çeken bir başka konuydu. Bazı yabancılar da Çinlilerin kendi otomobillerini taklit ettiğini ispatlamak için fuardaki Çinli arabaların bazı kısımlarının fotoğrafını çekti.


(CİHAN)


Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Araç Dünyasından Haberler
« Yanıtla #5 : 26 Nisan 2009, 15:01:01 »
''Hurda indirimi iç pazarı canlandırır''

Sektör temsilcileri ÖTV indiriminin otomotiv endüstrisini canlandırdığını, ancak hurda indiriminin bir an önce devreye girmesini istedi
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, otomotivde sağlanacak hurda indiriminin iç pazarın canlanmasında önemli olacağını belirtti.

Mehmet Büyükekşi, konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, ÖTV indiriminin otomotiv sektörüne olumlu etki yaptığını, ancak ilk 3 ayda satılan otomobillerin yüzde 74'ünün ithal yüzde 26'sının da yerli otomobil satışlarından oluştuğunu, otomotiv ihracatında ilk 3 ayda yüzde 50'in üzerinde düşüş olduğunu kaydetti.

Büyükekşi, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

''Üretimin yüzde 80'i de ihracata yönelikti. İhracatta önemli bir yere sahip otomotiv sektörünün ayakta kalabilmesi için şimdi geçici bir önlem olarak iç tüketimin canlandırılması gerekiyor. Almanya ve Fransa hurda indirimi getirdi. Araç başına 2 bin 500 avro verdiler ve sektör çok canlandı. Bu bizim yan sanayicimizin ihracatını artırdı. Eskiden oto ihracatı daha yüksekken bu desteklerle şimdi yan sanayinin ihracatı arttı. Bu konuda biz hurda indiriminin iç pazarın canlanmasında önemli olacağını düşünüyoruz.''

SEKTÖRÜN DAHA ÇABUK AYAĞA KALKABİLMESİ

Uludağ Taşıt Araçları ve Yan Sanayi İhracatçıları Birliği (UTAYSİB) Başkanı Ferit Sünneli de ÖTV indiriminin piyasaya sadece moral verdiğini öne sürerek, ''Ne yazık ki, ÖTV indirimi 15 Haziran'da son bulacak. Otomotiv sektörü bu indirimden yeteri kadar fayda sağlayamamıştır. Türk otomotiv sanayi 15 Haziran sonrasını kara kara düşünmektedir'' ifadesine yer verdi.

Sünneli, uygulanmakta olan ÖTV indiriminin hurda indirimi ile desteklenmesi halinde Türk otomotiv endüstrisinin daha çabuk ayağa kalkabileceğini vurguladı.

Bunu yakın zamanda uygulayan ülkeler olduğunu, Almanya'nın, hurda indirimi ile kendi iç pazarını yüzde 22 artırdığını ifade eden Sünneli, sektörün önemli ölçüde hareketlenmesini sağlayacağına inandıkları hurda indiriminin otomotiv endüstrisinin rahat bir nefes almasını sağlayacağını kaydetti.

KRİZDEN ÇIKIŞ YOLU

Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Ömer Burhanoğlu da krizin çıkış yolunun otomotiv üzerinden olacağını belirterek, bu nedenle bekledikleri indirimin bir an önce yürürlüğe girmesini istedi.

ÖTV indirimini destek paketinin bir kurdelesi ve geçici çözümü olarak niteleyen Burhanoğlu, otomotiv sektörünün kalıcı önlemlere ihtiyacı bulunduğunu belirtti.

Burhanoğlu, açıklamasında ''Ticari araçlar için de bir açılım şart. 16 yaş üstü için planlanan, fakat devreye alınmayan hurda indirimi muhakkak tekrar düşünülmelidir. Yolda olduğunu sandığımız 'hurda araç indirimi' ve paketle ilgili diğer konular Haziran'a kadar sonuçlanır diye umuyoruz' görüşüne yer verdi.

Burhanoğlu, otomotiv sektörü kurtarılırsa Türkiye ekonomisinin de kurtarılmış olacaklarını kaydetti.

htekonomi
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2009, 12:09:51 Gönderen: mystic »
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Otomotivde 15 Haziran'dan sonra tufan!
« Yanıtla #6 : 26 Nisan 2009, 15:08:51 »
İkinci el otomobillerde fiyatlar bir ay öncesine göre 500-1000 TL arasında artarken, müşteriler satın alacak ikinci el otomobil bulmakta zorlanmaya başladı.

Konya'da 2. el otomobil galerisi sahibi Mehmet Çenesiz, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ÖTV indiriminin başlamasıyla birlikte pek çok kişinin sıfır otomobillere yöneldiğini, bu dönemde 2. ellerde gözle görülür bir durgunluk yaşandığını belirtti.

Ancak, bazı otomobil firmalarının sıfır otomobillere zam yapmasıyla ikinci el otomobil piyasasındaki belirsizliğin de büyük oranda ortadan kalktığını dile getiren Çenesiz, ''Bahar aylarında da zaten ikinci el otomobil piyasası hızlanır. Bunun da etkisiyle bugünlerde ikinci el otomobil satışları kayda değer oranda arttı. Yani ikinci el otomobil piyasasında psikolojik kırılma noktası aşıldı'' dedi.

İkinci ele olan talep artışıyla birlikte fiyatların bir ay öncesine göre 500-1000 TL arasında yükseldiğini vurgulayan Çenesiz, müşterilerin satın alacak uygun ikinci el otomobil bulmakta zorlanmaya başladığını söyledi.

Konya'da bazı ikinci el otomobillerin ortalama fiyatları şöyle:

Marka Model Fiyat

Audi 1999 27,5 bin TL

Renault Kango 2007 (Koltuklu) 16,5 bin TL

Fiat Doblo 2005 1.9 klimalı 17 bin TL

Opel Astra 2002 17

Opel Corsa 1997 10.5 bin TL

Toyota Corolla 1993 GL 10.5 bin TL

Ford Focus 2001 Chia 16 bin TL

Audi 2005 TDİ 3000 40 bin avro

Tofaş Şahin 1993 4 bin TL

Peugeot 2003 307 16.5 bin TL

Volkswagen Passsat 1998 benzinli 18 bin TL

Volkswagen Golf 1998 16 bin TL

BMW X5 2003 3000 diesel 36 bin avro

Mercedes 2004 270 cdi 34-35bin avro

Skoda Favori 2001 9 bin


AA

Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Otomotivde 15 Haziran'dan sonra tufan!
« Yanıtla #7 : 28 Nisan 2009, 08:34:40 »
Otomobil duayeni Sami Nacaroğlu neden ikinci el otomobil alınması gerektiğini anlatı. Ahmet Çelik yazdı.
Yıllarca Nissan, Ford, Citroen gibi markalarda yurtiçi ve yurtdışında genel müdürlük düzeyinde görev yapan, otomobilin duayeni olarak anılan Sami Nacaroğlu, şimdi kendi işini kurdu. Bayraktar Holding’te yine yönetim kurulu üyeliğini sürdüren Nacaroğlu’nun ilk yatırımı doğup büyüdüğü topraklarda yani Adana’da oldu. Geçen yıl Adana’da geniş bir arazide “Otodoktor” isimli çok markalı bir servis açan Nacaeroğlu aynı zamanda “ikincielotomobilim.com isimli internet sitesini de hizmete açtı. Otodoktor’da özellikle filo müşterilerine hizmet veren Nacaroğlu, ikinci yatarımını İstanbul’da Kavacık’ta yaptı. 4,5 milyon dolarlık bir yatırım yapan Nacaroğlu ikinci el pazarının gelecek açısından daha güven verdiğini söylüyor. “Sıfır otomobillerde artık o eski karlar yok” diyen Nacaroğlu sözlerini şöyle sürdürüyor:
“Uzun zamandır tüm dünyayı yakından izliyorum. Sıfır otomobil pazarı hem daralıyor hem de kar marjları çok düşüyor. Ancak ikinci el pazarında öyle değil. Biz de ikinci el diye adlandırılıyor ama o bildiğiniz gibi aslında 3,4,5, ve 6’ıncı eli de olan büyük bir kullanılmış otomobil pazarı. Biz ağırlıklı olarak gerçek 2.el satmaya çalışıyoruz. Şimdi sıfır kilometre alınan bir otomobil plaka işlemlerinden sonra trafiğe çıkmasıyla birlikte yüzde 15 civarında değer kaybeder. Ancak ikinci elde araç satarken bu kadar büyük değer kaybı olmaz. Özellikle lüks segmentte otomobil alacak olanların sıfır değil de ikinci el’deki fırsatları değerlendirmelerinde yarar var. Artık sıfır kilometre araçlar yatırım aracı değil, o devir eskidendi”.

İstanbul’da Kavacık’ın merkezinde 2.el satış merkezini hizmete açan Sami Nacaroğlu bu merkezde 101 nokta kontrolü ve oto kuaför hizmetleri de veriyor.


ht ekonomi
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Araç Dünyasından Haberler
« Yanıtla #8 : 28 Nisan 2009, 11:10:28 »
Araç muayenede olmadı bir dahanın maliyeti yüksek

İlk muayeneyi kusurdan dolayı geçemeyen ve eksiklerini giderdikten sonra yeniden kontrole gelen sürücüler, ikincisini de geçemeyince yine 125 liralık muayene parası ödemek zorunda kalıyor
Türkiye'de çok şikâyet edilen araçların muayene sistemi bir yıl önce baştan aşağı yenilendi. Zaman gazetesinin haberine göre, Avrupa standartlarında hizmet veren yeni muayene istasyonlarında araçlar adeta check-up'tan geçiriliyor. Ancak yeni sistemdeki bazı kurallar sürücüleri zor durumda bırakabiliyor. Örneğin ilk muayeneden geçemeyen ve eksikliklerini giderdikten sonra yeniden kontrole gelen sürücüler ikincisini de geçemeyince tekrar 125 liralık muayene parası ödemek zorunda kalıyor. Muayene tekrarından kalan sürücülerin sayısı hiç de az değil. Öyle ki bazı istasyonlarda her 10 sürücüden biri ikinci muayeneden de geçemeyip yeniden para ödemek zorunda kalıyor.

Araç muayeneden tam not almasına rağmen ruhsatta şasi numarası bir rakam dahi eksik olsa ağır kusurlu sayılıyor ve muayenesi yapılmıyor. Türkiye'de trafikte seyreden araçların bir bölümünde şasi numarası emniyet tarafından ruhsata 17 rakam yerine 7 rakam olarak yazılmış durumda. Sürücüler bu eksikliği gidermek için muayene parasına ek olarak 150 liraya yakın masraf yapmak zorunda kalıyor. Söz konusu uygulamalar sürücülerle istasyon görevlileri arasında tartışmalara hatta yumruklaşmalara varan kavgalara bile sebep oluyor.

Yeni sistemle ilgili gelen şikâyetleri yerinde incelemek için TÜVTURK'ün İstanbul'da açtığı istasyonda bir aracın muayenesi sırasında yaşananlar, araç sahiplerinin yaşadıkları zorluğu gözler önüne serdi. İlkyardım çantası, arka koltukta emniyet kemeri olup olmadığı gibi genel kontroller yapıldıktan sonra istasyon görevlileri aracı sadece yetkili kişilerin girebildiği kapalı ve geniş muayene salonuna alıyor. Tamamen bilgisayarlı cihazlarla donatılan büyük alanda lastik ve fren gibi en önemli ekipmanlar ölçüm cihazlarıyla inceleniyor. Yaklaşık yarım saat süren incelemenin ardından araç, kapalı alandan dışarı çıkarılıyor. Muayene raporuyla birlikte gelen görevli, aracın teknik kontrollerden başarıyla geçtiğini herhangi bir kusurunun olmadığını ancak 17 rakamdan oluşan şasi numarasının ruhsata 7 rakam yazıldığı için ağır kusurlu, motor numarası okunamadığı için ise hafif kusurlu sayıldığını belirterek, muayeneden geçilemediğini söylüyor. Aracın ruhsatı her sürücü gibi trafik tescil şubesinden alındığı anlatılsa da görevli "Kurallar böyle. Sizin gibi şikâyet eden çok kimse var ama yapacağımız bir şey yok." diyor.

Eksikliklerin giderilmesi için 1 ay süre veriliyor. Eksikliği gidermek için başka bir gün Şoförler ve Otomobilciler Odası'na giderek EK-1 belgesi satın alınıyor. Daktilo zorunluluğu sebebiyle trafik takipçisine 10 TL vererek EK-1 formu doldurtuluyor. Tekrar istasyona gidildiğinde aracın motor numarasının da görülemediği bunun için yetkili bir servise giderek bu numaranın okutturulması isteniyor. Uzun bir arayıştan sonra bulunan bir servise sadece motor numarasını okutturmak için 35 TL ücret ödeniyor. Bu işlemin ardından yeniden gidilen istasyonun yetkilileri, onay için bir ay içinde EK-1 belgesiyle trafik tescil şubesine gidip ruhsatın değiştirilmesi gerektiğini söylüyor. Bir başka gün aracın kayıtlı olduğu trafik tescil şubesine gidilerek 70 TL karşılığında ruhsat değiştiriliyor. Böylece muayene süreci üç iş gününde tamamlanabiliyor.

KAMU KURULUŞLARI KURALLARI YUMUŞATSIN

Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü, Emniyet yetkilileri ve istasyon yetkililerinin verdiği bilgiye göre, Türkiye'de trafikte seyreden araçların bir bölümünün ruhsatına bilgiler trafik bürolarında eksik işleniyor. Yeni muayene istasyonlarındaki kontrollerde ise Avrupa'da olduğu gibi aracın tüm bilgilerinin ruhsatta bir rakam bile eksik olmadan tam işlenmiş olması isteniyor. Kamu kurumları sürücülerin yaşayabileceği mağduriyeti hesaplamayınca araç sahipleri hem maddi hem de manevi olarak kayba uğruyor.

Yeni muayene sisteminde başka sorunlar da mevcut. Aracı ilk muayenede ağır kusurlu sayılan bir sürücü, yetkili servis ya da tamircilere gidip eksikliklerini tamamlayarak yeniden muayeneye geliyor. Ancak ikinci muayeneden de ağır kusurun devam ettiği yönünde rapor çıkarsa sürücüler üçüncü muayene için 125 lira daha ödemek zorunda bırakılıyor. Sürücülerin yaklaşık yüzde 10'u muayene tekrarından da geçemiyor. "Vatandaş yetkili servise gidiyor ancak yine muayeneden geçemiyor. İkinci bir muayene ücreti ödemesi gerektiğini söyleyince isyan ediyor. Hıncını bizden çıkarıyor." diyen bir yetkili, kamu kuruluşlarının şasi ve motor numarası, muayene ücreti tekrarı gibi konularla ilgili kuralları yumuşatması durumunda araç sahiplerinin yaşadığı mağduriyetin önüne geçileceğine dikkat çekiliyor.


htekonomi
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2009, 12:26:59 Gönderen: fatihan »
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Otomotivde 15 Haziran'dan sonra tufan!
« Yanıtla #9 : 28 Nisan 2009, 11:11:09 »
ÖTV indirimi ticari araç stoklarını eritmek için yeterli olmayınca kampanyalar hız kazandı. Kampanyalarda indirimin yanı sıra 12 aya varan vadeler için yüzde 0 faiz ve yaz döneminde taksitleri öteleme imkânı sunuluyor..
Pazarı canlandırmak amacıyla yürürlüğe giren ÖTV indirimi, ticari araçta beklenen hareketi getirmedi. Hafif ticarilerdeki artış otomobile göre sınırlı oldu. Otomobil satışları Mart ayında şubata göre yüzde 180 artırarak 40 bin adede çıktı. Hafif ticari araç satışları da ÖTV indiriminin dopingiyle yüzde 100 artarak 14 bin 489 adete yükseldi. Bu yüzden hafif ticari araç markaları, Nisan ayında satışlarını artırmak için özel kampanyalar düzenledi.
Nisan'a özel kampanyalardan bazıları şöyle:

Ford ticarilerin fiyatları sabitlendi
FORD: ÖTV, KDV, Faiz Sıfır kampanyası sürüyor. Üstelik, ön ödeme karşılığında mayıs sonuna dek sabit fiyat garantisi veriliyor. İstediği renk ve model aracı bulamayan müşterileri için de özel bir program açıkladı. Program dahilinde müşteriler, yukarıdaki kampanya ile mayıs sonuna kadar gelen tüm araçları ön ödeme ile sabit fiyat ile alabiliyor. Ford Otosan bununla birlikte 10 bin TL için 10 ay vadede yüzde 0 Ford Finans kredisi sağlıyor.

Mahindra'da sınırsız garanti
MAHINDRA: Türkiye distribütörlüğünü İlçe Otomotiv'in yaptığı Hintli Mahindra'lar 32 bin TL'den başlayan ÖTV indirimli fiyatlarla satışa sunuluyor. Mahindra ticari araçlar iki yıl sınırsız kilometre garantisi ile satılıyor.

Citroen ticarilerde 5 bin TL'ye varan indirim var
CITROEN: ÖTV indiriminin yanı sıra Nemo'da versiyonlara göre bin 900 TL ile 2 bin 800 TL arasında değişen indirim uyguluyor. Kampanyada; Berlingo bin-bin 500 TL, Jumper 5 bin TL'ye varan indirimle satışa sunuluyor.

Renault'lar üç ay ödemesiz
RENAULT: Kampanyada, Yeni Kangoo Express ve Multix'de 10 bin TL için 12 ay vadeli yüzde 0 faiz, Master ve Trafic modellerinde ise 15 bin TL için 12 ay vadeli yüzde 0 faiz fırsatı sunuyor. Ayrıca iki farklı ödeme şekli sunuluyor. Müşteriler Temmuz, Ağustos ve Eylül aylarını kapsayan yaz aylarında hiç ödeme yapmıyorlar. Diğer ödeme şekli ise, 48 aylık kredi süresi boyunca tüm yaz aylarında 500 TL olan düşük taksitten oluşuyor.

Isuzu D-Max'e 0 faizli kampanya
ISUZU: Anadolu Isuzu'nun kampanyası nisan sonuna kadar uzatıldı. Kampanyada; ticari araç kullanıcıları Isuzu marka kamyon, kamyonet ve pikapları 15 bin TL'ye 12 ay vadeli sıfır faizli krediyle satın alabiliyor. Isuzu'nun pick-up modeli D-Max'ler hem iş hem de günlük kullanıma uygunluğuyla dikkat çekiyor. 3 tona varan çekme gücü olan D-Max, 4x4 ve 4x2 model seçenekleriyle Türkiye'de satışa sunuluyor.

Mitsubishi L200 3 bin TL daha ucuz
MITSUBISHI: Temsa Global tarafından satışı gerçekleşen Mitsubishi L200 modeli 3 bin TL'ye varan indirimlerle sunuluyor. Nisan ayı için düzenlenen özel kampanyada; Türkiye'de üretimi ve dağıtımı Temsa Global tarafından yapılan Mitsubishi Fuso Canter bin 250 TL'ye varan indirimlerle satılıyor.

VW'de indirim yüzde 8
VOLKSWAGEN: Kampanya kapsamında Volkswagen Transporter ve Caddy sahibi olmak isteyenlere düşük ÖTV oranlarının yanısıra indirim avantajı ve kredili alımlarda 60 aya varan vadelerle uygun kredi koşulları sunuluyor. Volkswagen Transporter yüzde 8'e varan indirim oranı ile 34 bin 950 TL'den, Caddy'e ise yüzde 4 indirimle 34 bin 950 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Fiat ticariler 0 faiz fırsatıyla satılıyor
FIAT: ÖTV indirimine ek olarak Tüm Fiat Ticari Araçlar model yelpazesinde nisan ayına özel yüzde 10 indirim avantajı sunuluyor. Ayrıca Koç Fiat Kredi aracılığıyla 12 bin TL için yüzde 0 faizle 12 ay vade kredi imkânı da sağlanıyor. Fiat Ticari Araçlar yelpazesinde yer alan Fiat Fiorino modelleri 17 bin 750 TL; Fiat Doblo modelleri 18 bin 750 TL; Fiat Scudo modelleri 29 bin 460 TL; Fiat Ducato modelleri ise 31 bin 730 TL'den başlayan kampanyalı satış fiyatlarıyla dikkat çekiyor.


ht ekonomi
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Seat Ibiza 25. yaşını kutluyor
« Yanıtla #10 : 01 Mayıs 2009, 14:49:18 »
İspanyol marka bağımsız şirket olarak geliştirdiği ilk otomobilinin yıl dönümünü özel bir model ile vurgulayacak. Ibiza modeli Seat’ın piyasaya sunduğu 1984 yılından beri en çok satan otomobili.

Ibiza şu an dördüncü neslinde. Her bir nesil kendine has spor ruhu, fazla masraf çıkartmaması ve parlak performansı ile ayırt ediliyor.

‘25. yıl dönüm’ olarak adlandırılan yeni Ibiza Sport Coupé ve 5 kapılı haliyle 85 beygir 1.4 ve 105 beygir 1.9 TDI motor ve Sport seçeneği ile piyasaya sunulacak. Bu modelde klima kontrolü, koyu renkli camlar, 17 inç alaşımlı jantlar, yolcu hava yastığı iptali, USB girişi + Bluetooth bulunuyor. Bu seçenekler dizel motorda 384.27€ ve benzinli motorda 400€ fark ödenerek elde edilebiliyor. Dış görünüşte ise yeni Ibiza ’25. yıl dönümü’ bu olay için hazırlanmış bir logo ile diğer Ibiza çeşitlerinden ayrılıyor.

Aynı zamanda Seat tüm Ibiza nesillerinin görülebileceği bir aktivite de hazırlandı. Barcelona fuarında ziyaretçiler Ibiza’nın ilk halinden bugüne kadar olan evrimini görebilir.


haber7
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Çelik Motor'un LPG'li araçları fuarda
« Yanıtla #11 : 01 Mayıs 2009, 14:50:24 »
30 Nisan – 03 Mayıs 2009 tarihleri arasında CNR Expo Fuar Merkezinde ikincisi düzenlenen LPG&CNG 2009 Fuarı’nda Çelik Motor LPG, ziyaretçilerle buluşacak

1. holde bulunan Çelik Motor LPG standında, en son teknoloji LPG otogaz sistemi ile donatılan 1 adet Kia Rio hatchback, 1 adet Geely Echo ve 1 adet Geely Familia model araç sergileniyor.

LPG pazarının gösterdiği gelişimi iyi analiz eden Anadolu Grubu’nun en köklü kuruluşlarından olan Çelik Motor, İtalyan otogaz markası Stefanelli ile de distibütörlük anlaşması imzalamış ve 2008 yılı Mayıs ayında  tüm otomobil markaları için de LPG otogaz kiti satışına başlama kararı almıştır.

Stefanelli markası, Çelik Motor güvencesi ve yaygın Çelik Motor bayi ağı üzerinden ve % 100 orijinal ekipman kullanılarak satışa sunulmaktadır. Çelik Motor, LPG pazarında kurumsal ve güçlü yapısıyla ayrı bir pencere açarak ve müşteri beklentilerini daha üst düzey bir hizmet anlayışı ve güvenli ürün ile karşılama amacındadır.

Otogaz, benzin ile kıyaslandığında % 45 – 50, dizel ile kıyaslandığında % 15 - 20 oranında tasarruf sağlamasının yanısıra, motorun daha sessiz ve titreşimsiz çalışması, motor ömrünü uzatması gibi başka pek çok avantaja da sahiptir.  Bakım maliyetleri göz önüne alındığında ise LPG’li araçlar, dizel motor ile donatılmış araçlara kıyasla % 30 az maliyetlidir.

Benzinli ve dizel motorlara göre daha düşük egzoz emisyon değerlerine sahip olduğu için otogaz, özellikle, çevre bilinci gelişmiş ülkelerde "temiz ve alternatif bir yakıt" olarak hem çevreci hem de ekonomik yönü ile tercih ediliyor ve kullanımı yaygınlaşıyor.



haber7
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Peugeot 308 Sedan Türkiye ‘de üretilebilir
« Yanıtla #12 : 06 Mayıs 2009, 09:36:24 »
Peugeot Ürün Planlama Direktörü Gilles Boussac, krizde yatırım ve AR-GE harcamalarını kısmadıklarını belirtti. Boussac, Türkiye’nin aday olduğu 308 Sedan’ın imalatı için bu yıl karar vereceklerini söyledi.



Otomotiv sektöründe geçen yılın en fazla konuşulan konularından biri olan Fransız Peugeot ve Citroen markalarının  üreticisi PSA’nın, Türkiye’yi de yakından ilgilendiren yatırım projeleri hálá ‘masasında’ duruyor. Fransız şirket Türkiye’nin de üretimi için aday oduğu Peugeot 308 Sedan’ın imalatı konusunda bu yıl karar verecek. ‘Ekonomik krizden çıkış dönemine de hazırlıklı olmak gerektiğini’ düşünen PSA, yeni ürün ve teknolojilere yönelik yatırımlarını sürdürüyor.

Peugeot’nun yeni crossover modeli 3008’in tanıtımında gazetecilerin sorularını yanıtlayan PSA Ürün Planlama Direktörü Gilles Boussac, krizin bazı projeleri geciktirmiş olabileceğine, ama bazılarını da hızlandırdığına işaret etti. Boussac ‘Kriz bizi üretim kapasitemizi takip etmeye zorluyor. Bizim için tehlike atıl konumda olan çalışanlarımız ve stok fazlasıdır. Kriz kárları çok azalttı. PSA Grubu, krize rağmen yeni yatırım ve AR-GE paylarını sürdürüyor. 10 gün önce yaptığımız yönetim kurulu toplantısında da bu teyit edildi. Krizden çıkışı da hazırlamalıyız, bunun için yeni ürün ve teknoloji lazım. Hibrid bu anlamda bizim için çok önemli. Çok hazırlık gerekiyor’ dedi

Türkiye’de üretilmesi muhtemel olan 308 Sedan konusundan 2009’da daha fazla bahsetmeye başlayacaklarını kaydeden Boussac, Türkiye’nin de üretim için aday ülkeler arasında olduğunu söyledi.

 

Traraba.com
Gün Olur devran döner.

Çevrimdışı Tuğra

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 6601
İ20, Hyundai Getz`in koltuğuna geçiyor
« Yanıtla #13 : 09 Mayıs 2009, 14:48:51 »
Hyundai`nin Almanya`da geliştirilen yeni modeli i20, mayıs ayında Türkiye yollarına çıkıyor.



`i` serisinin üçüncü modeli, Getz`in yerini alırken yeni tasarımı, fonksiyonel iç mekanı, 295 litrelik bagajıyla B sınıfında markanın iddiasını güçlendiriyor. i20, 78 ve 100 beygir güçlerinde iki benzinli ile 75 ve 90 beygir güçlerinde iki dizel motor seçeneğiyle yola çıkacak.



Tüm versiyonlarda ABS fren sistemi, iki hava yastığı, klima, bilgi ekranı, CD-MP3 çalar standart olarak yer alacak.



tumgazeteler.com

 
*~*~* TUĞRA *~*~*

Çevrimdışı devran

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 282
Elektrikli otomobilin karoseri Türkiye'den
« Yanıtla #14 : 11 Mayıs 2009, 08:24:22 »
Avrupa'da ilgi gören Norveç üretimi ''Think City'' otomobili için, Türk şirket Lider Grup'a ''komple otomotiv karoser'' siparişi geldi



Norveç'te üretilen ve elektrikli olması özelliğiyle Avrupa'da ilgi gören ''Think City'' otomobili için, Türk şirket Lider Grup'a ''komple otomotiv karoser'' siparişi geldi.

A.A muhabirinin edindiği bilgiye göre, söz konusu elektrikli otomobilin üreticisi Norveç'li şirket, Türkiye'nin önde gelen banyo gereçleri üreticilerinden Lider Grup'un Bursa'da otomotiv sanayi için plastik aksamlar üreten iki fabrikasına sipariş vererek, karoser talebinde bulundu.

Norveç'in 'elektrikli otomobil' projesine komple karoseri üretimi için anlaşma imzalayan Lider Group, ilk 600 adetlik teslimatın ardından, 10 milyon Avroluk yatırımla, bu iş için Bursa'da yeni fabrika kurdu.

Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Öz Lider Plastik ve Metal Sanayi A.Ş.'nin (Lider Grup) ortaklarından Güleç, şirketin sabunluk başta olmak üzere banyo aksesuarları üretimiyle başlayan sanayicilik serüveninin otomotiv sektörüne de sıçradığını, Toyota, Mercedes, Türk Traktör gibi devlere yan sanayi üretimiyle büyüyen firmanın Bursa'daki iki fabrikasıyla yurt dışındaki otomotiv üreticilerinin dikkatini çektiğini söyledi.

Küresel krizin olduğu bir ortamda söz konusu siparişin gerek yatırım anlamında gerekse Türk sanayinin seçilmesi noktasında önemli olduğunu vurgulayan Güleç, Norveç'e bu yıl 7 bin 600, 2010'da 9 bin, 2011'de 16 bin ve 2012'de de 30 bin adetlik komple karoseri teslimatı yapacaklarını bildirdi.

Lider Grup'un Türkiye'de 7 fabrikada üretim yaptığını belirten Güleç, İstanbul'daki 3 fabrikada banyo ürünleri ve aksesuarları, Bursa'daki iki fabrikada otomotiv sanayi ve yan sanayisine üretimi faaliyeti ve Manisa'da da buzdolabı iç aksamları üretimi yaptıklarını kaydetti.

Ankara'da süt ve yoğurt kapları üreten bir tesis ile Romanya'da biri faal iki fabrikaları olduğunu ifade eden Güleç, 820 kişilik istihdam sağladıklarını ve geçen yılki 60 milyon liralık cirolarının 7 milyon dolarının ihracattan geldiğini belirtti.

''NORVEÇLİLER BİZİ İNTERNETTEN GÖRMÜŞ, ARAŞTIRMIŞ''

Norveç'in otomobil projesinin kendilerinin Bursa'daki otomotiv tecrübeleri sayesinde geldiğini anlatan Güleç, şöyle devam etti:

''Norveçliler bizim otomotiv sektörüne dönük yaptıklarımızı önce internetten görmüşler, sonra araştırmışlar ve geldiler. Fabrikamızı gezdiler beğendiler ve anlaştık. Önceleri plastik levhayı da onlar getirecekti sonra bizimkilerin kalitesini görünce onu da bize bıraktılar. Bu proje için en iyi, en uygun malzemeyi ürettik ve ilk 600 taneyi teslim ettik. Şimdi 2009 için 7 bin 600 adetlik üretime başladık.''

Söz konusu elektrikli otomobil Think'in çok tasarruflu olduğuna ve çevreyi kirletmediğine dikkati çeken Güleç, ''bu otomobil, Norveç başta olmak üzere önümüzdeki yıllarda Avrupa'da çok yaygınlaşacak'' dedi.

ADI ''ŞEHRİ DÜŞÜN'' OLAN ELEKTRİKLİ OTOMOBİL

Elektrikli olan ve adı ''şehri düşün'' olarak tercüme edilen otomobil ''Think City'', şu anda üretim merkezi Norveç'te satılıyor. Avusturya, Hollanda, İsveç de şu anda bu otomobili kendi ülkelerinde kullanmaya başlayan ülkelerden bir kaçı. Think City full şarj ile 180 kilometre yol yapabiliyor ve maksimum sürat olarak da 100 kilometreye ulaşıyor. Araçta sodyum ve lityum batarya kullanılıyor. Sessiz ve sıfır emisyonu olan Think City tipik bir şehir aracı.

haberturk
Gün Olur devran döner.