Gönderen Konu: Bu kitapları okuyanlar ya sapıtırlar veya küfre düşebilirler  (Okunma sayısı 44853 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Fatihan

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 6992
  • Milimi milimine Ehli sünnet...

Aşağıdaki kitapları okuyanlar ya sapıtırlar veya küfre düşebilirler:

1-İbn Teymiye ve onun gibi selefiye itikadında bulunan talebelerinin kitapları,

2-İbn Teymiye’yi övmek suretiyle kaynak gösteren bütün kitaplar,

3-Tasavvufun, kerametin, vahdet-i vücudun râbıtanın ve kabir ziyaret etmenin aleyhine yazılmış bütün kitaplar,

4-Ashâb-ı Kirâm’dan herhangi birisine dil uzatılan kitaplar,

5-Miraç ve şakkulkamer gibi mucizeleri inkâr eden kitaplar,

6-İtikad mezheblerinin üç olduğunu, selefiyyenin de itikad mezhepleri arasında bulunduğunu iddia eden kitaplar,

7-Türkiye’de öşür verilemeyeceğini savunan kitaplar,

8-Te’vil edilmesi gereken âyet-i kerimeleri  te’vil etmeyen selefiyecilerin kitapları,

9-“Elhamdülillâh, Fransızlar, iki asra yakın zamanda beri cumhuriyet idaresini kurup Hıristiyanlığı lâik bir hale getirmişlerdir” diyen kitaplar,

10-İçtihad kapısına toslayan, telfık ve mezhepleri birleştirmekten bahseden kitaplar,

11-Kütüb-i Sitte’de mevzu hadis bulunduğunu iddia eden kitaplar,

12- Beyzavi tefsirinde, İmâm-ı Gazali ve Ebulleys’in kitaplarında mevzuu hadis olduğunu yazan kitaplar,

13-Kardavi’nin yazdığı gibi hangi mezhebe göre telif edildiği bilinmeyen mezhepsizlerin kitapları,

14-Kur’an-ı Kerim mealleri ve muteber bir alime göre şerhi yapılmamış Hadîs-i Şerif mealleri,

15-İbni Rüşt gibi felsefecilerin kitapları,

16-Reşit Rıza gibi mezhepsizleri kitapları,

17-“Mason Abduh gibi inkılâp istiyorum” diyen sahte kahramanların kitapları,

18-“Biz dünya işlerini peygamberden daha iyi biliriz” diyen Mahmasani gibi vehhabilerin kitapları,

19-Bu asırda sefer olmaz diyen müctehid taslaklarının kitapları,

20-Altından mamul alyansa helal diyenlerin kitapları.


Okunması tavsiye edilen kitaplar ise, ehl-i sünnet alimlerinin kitaplarıdır. Arapça-Farsça bilenler aslından okurlar, aslından okuyamayanlar ise ehl-i sünnet itikadına sahip bir mütercim tarafından itina ile tercüme edilmiş kitapları okurlar.

Mezhepsizler tarafından tercüme edilen kitaplar, ehl-i sünnet alimlerine ait bile olsa okunmamalıdır.

Her Müslümanın dinimizce bilinmesi zaruri olan ilmihal bilgilerini öğrenmesi şarttır. İmkanı olup da gücü yetenler de Arapçaya hakkiyle vakıf olup eserleri okuyabilmelilerdir.


« Son Düzenleme: 04 Temmuz 2009, 13:24:06 Gönderen: Fatihan »

Çevrimdışı bin_sultan

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 341
    • http://www.teslimiyet.com.tr.tc
vahdeti vücut sapıklıktır..
« Yanıtla #1 : 08 Kasım 2006, 05:48:55 »
3. madde de duralım;

vahdeti vücut aleyhine yazılan kitapların okunmaması..konusu..vahdeti vücut sapıklıktır, islami  tasavvufa  yahudi kabalasından geçmedir.Nitekim 2.binin  müceddidi serhendi hz de bu konu da bir çok mektup yazmıştır..saygılarımla..
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2009, 16:00:56 Gönderen: mystic »
NANIYORSANIZ EN ÜSTÜN SİZSİNİZDİR

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Re: vahdeti vücut sapıklıktır..
« Yanıtla #2 : 08 Kasım 2006, 06:29:59 »
3. madde de duralım;

vahdeti vücut aleyhine yazılan kitapların okunmaması..konusu..vahdeti vücut sapıklıktır, islami  tasavvufa  yahudi kabalasından geçmedir.Nitekim 2.binin  müceddidi serhendi hz de bu konu da bir çok mektup yazmıştır..saygılarımla..

Yukarda "vahdeti vücud" tabiri dikkat edilirse "tasavvuf, keramet, rabıta ve kabir ziyareti" ile birlikte zikredilmiş. Bunda bir hikmet vardır.  

Vehhabi zındıklarının ve sâir keferenin kitaplarında bu hususların cemi'i zikredilip, bunlara topyekün saldırılmakta ve bunlara kail olanlar KAFİR ilan edilmektedir.

İbn Arabi vahdet-i vücuda kail oldu diye ona kafir diyen Ehli Sünnet uleması yoktur. İmam-ı Rabbani hazretleri hernekadar bunu tenkit etse de, vahdet-i vücuddan dolayı tekfir etmemektedir. Tabii vahdet-i vücudculuğun kendisi ve bu günlerde yapılmağa çalışanı küfürdür; zira arada fark vardır.

Vehhabiler de bu inceliği anlayamadığı için, büyün evliyaullaha dil uzattılar. Yoksa, ehli sünnet uleması içinde vahdeti vücudu savunan zaten yoktur. Bu vesile ile evliyaullaha taş atan da yoktur fakat. Vehhabiler ise atmaktadır.

Bu sebeble VAHDETİ VÜCUD konulu eserleri okumamalı. İmam Gazali hazretleri "Sahabi arasında geçen harbleri anlatmak haramdır" diyor. Bu tür eserler, büyüklere karşı kötü hislere sebeb olabilir. Kardeşimiz gayet güzel bir şekilde belirtmiş.

Selam ve dua ile..
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2009, 16:08:04 Gönderen: mystic »
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı ömer muhtar

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 1
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #3 : 12 Kasım 2006, 14:47:39 »
teşekkürler uyarıların için Fatih kardeş.
Ben kitap okuyarak dinden çıkılacağını veya sapıtılacağını düşünmüyorum çünkü bana göre insan doğruları da okuyacak yanlışları da okuyacak ki haberdar olsun.Ben sofi isimli kitap okudum mesela adam inançsız bir insan anlatılıyor bi de Montigne DENEMELER i okudum ama hiç bir şekilde beni etkilemedi hatta okurken adama uyuz oldum ve onun gibi düşünenleri tanımış oldum.

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #4 : 12 Kasım 2006, 15:26:46 »
Alıntı yapılan: "ömer muhtar"
teşekkürler uyarıların için Fatih kardeş.
Ben kitap okuyarak dinden çıkılacağını veya sapıtılacağını düşünmüyorum çünkü bana göre insan doğruları da okuyacak yanlışları da okuyacak ki haberdar olsun.Ben sofi isimli kitap okudum mesela adam inançsız bir insan anlatılıyor bi de Montigne DENEMELER i okudum ama hiç bir şekilde beni etkilemedi hatta okurken adama uyuz oldum ve onun gibi düşünenleri tanımış oldum.


Sen doğruları bildiğin için uyuz oldun, ya doğruyu bilmeyen ne yapacak? Bu sayılan eserlerin içinde acaba bir kişinin (bilgisi yoksa) o basit eserlerde olduğu gibi "efendim adam sapık" dedirtecek mesele neresinde olacak? Yüzlerce insan tanıyorum kitap okuyarak sapıtmış, vehhabiliğe dalmış, mezhepsiz olmuş, ibn arabiye düşman kesilmiş, doğru yolda olduğu halde sapık görüşleri savunur olmuş.

Reddul-muhtar'da "Kitap yazmak da okutmak gibidir" diyor. Bu durumda kitap ile sapıtmak mümkün değil demek, mantık sınırlarını zorlar.

Her kitap okunmaz. Kişiye lazım olan sağlam eserleri okur, zira usul-füru bilmeyen, neyin nerden çıktığını kavramayan insan yoldan çıkar da haberi olmaz. Doğru yolda olduklarına inanan kaç kişi sapık değildir acaba?

Ö.Ö. isminde biri ayet ve hadislerden dem vurarak ahkam kesiyor. Yüzbinlerce insan da peşinden gidiyor. Bunların da hepsi "ehlisünnetiz" diyor. Ama ayet ve hadisle ahkam kesmenin ne manaya geldiğini bilmiyorlar. Bunlar size göre sapık değilse, İslama göre sapık. Bu durumda eserlerin sapıtmaya vesile olacağı aşikardır. Bilenler müstesna.

Biz de okuduk o sapıkların eserlerini, ancak belli bir seviyeye gelince, doğruyu ve yanlışı ayırdedebilecek seviyeye ulaşınca. Bu sayede müslümanlara "bakın şuraları şu sebeblerden dolayı yanlış" diyebildik. İslam aliminin ve aleminin ve ehli sünnet akidesinin görüşünü tam bilmeyen bir eserin hatalarına "zanni" olarak vakıf olur ve sonra hanefi mezhebinin ahkamına dil uzatmaya başlar.

Bu sebeble, eserler okuyarak sapıtmak ihitmal değil, kesindir. Bilenler müstesna. İstisnanın kaideyi bozmayacağını da hatırlatmak isterim.
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1265
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #5 : 12 Kasım 2006, 19:44:50 »
Ben her kitabi okurum beni etkilemez diye düsünen cok arkadas gördüm, zamanla düsüncelerinde tesirlerini gördüler..

Grip adamla öpüsüp durmaya gerek yok, ne kadar asi olursan ol, yine de tehlikesi oluyor...
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı hadime

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 100
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #6 : 13 Kasım 2006, 10:59:52 »
Harun yahyanın kitaplarını okumalı mıyız?
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2009, 16:04:39 Gönderen: mystic »
Bütün renkler aynı hızla kirleniyordu,birinciliği beyaza verdiler...

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #7 : 13 Kasım 2006, 14:18:59 »
Alıntı yapılan: "hadime"
Harun yahyanın kitaplarını okumalı mıyız????


Evrim teorisi (Darwinizm) vs. gibi hususlardaki bilgileri güzel, dini yöndeki beyanatini ise okumamanizi tavsiye ederiz. Dini manada iddia edildigi gibi bir dini bilgiye veya ilme ve ehliyete sahip degildir. Hatta tabiri caizse "ne idü belirsiz" bir zattir. Daha kim oldugu hususunda bircok müslümanin kafasinda soru isaretleri olusmasina sebeb olmustur. Kendi baglilari "o yaziyor" deseler de, yine diger bazi güvenilir cevreler "ekip isi" diyorlar. Bundan üc-bes sene öncesine kadar da bizzat Bilim Arastirma Vakfinda calisan bazi zevat kendisini tanimiyor, meshur bir politikaci veya bir profesör oldugunu iddia ediyordu.

Dini konulari ehliyetli zevatin eserlerinden okuyalim. Bu konuda Ehli Sünnet Ulemasi ilk adresimiz olsun.

Selam ve dua ile..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #8 : 13 Kasım 2006, 15:15:12 »
Alıntı
2-İbn Teymiye’yi övmek suretiyle kaynak gösteren bütün kitaplar
Bu maddeye ve bazı diğer maddelere katılmıyorum. Çünkü Ehl-i Sünnet ulemasından Şeyh-ul İslam İbni Teymiyye'yi neredeyse övmeyen yoktur. Bu sadece taassup ve cehaletin alameti, yazanın da cehl-i mürekkebini göstermektedir.


Bu belki bizzat bu satirlarin muharririnin cehaletini gösterir. Ehli sünnet ulemasi Ibn Teymiyye'nin illaki ilmini övmüstür, bunu bizzat ona reddiye yazan Yusuf Nebhani hazretlerinin asarinda görüyoruz. Ancak tenkid edilen noktalarini da görmemezlikten gelemeyiz. Mutedil bir alim olan Imam Subki gibi zevat ona karsi tenkitlerinde tabiatlarina zit cikislarda bulunmuslardir. Öyle ya kimi zaman büyük evliyaullahin dahi hiddet-i seriyye sebebiyle ayaklandigini görüyor ve okuyoruz.

Bu hususta Muhammed Zahidu'l Kevseri hazretlerini ve Onun Ibni Teymiyye ve Ibn Kayyim hakkindakini beyanatini incelemek gerekir. Ehli sünnet ulemasi Ibn Teymiyye'yi "saglam" oldugundan övmemistir. Ilmini övmüstür, itikadini degil. Nitekim Zemahseri dahi vefatina yakin zamana kadar Mutezile mezhebinde oldugu halde ulemanin övgüsünü almistir.

Mustafa Sabri Efendi'nin vefatina yakin Cebriyye'ye ait fikirleri savundugunu ve hatta "Mevkifu'l-Akl" isimli 4 ciltlik eserinde bu hususu dile getirdigini görmek mümkün. Böyle oldugu halde, bu zati ve ilmini elestirmis bir Ehli sünnet alimi yoktur. Cebri itikadindan dolayi ise Kevseri gerekli cevabi vermistir.

Ibn Hacer, Imam Subki, Nebhani, Kevseri gibi zevat cahil ise, biz daha ne diyelim. Ibn Hacerin dört mezhebde edindigi yerin yüzde onunu ibni teymiyye kendi mezhebinde bile edinememistir. Ibn Hacer ilmen ondan illaki yüksektir. Imam Subki'den bahsetmeye ne hacet. Kevseri'nin talebeleri bile ilimde birer derya.

Selam ve dua ile..
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2009, 16:07:26 Gönderen: mystic »
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #9 : 13 Kasım 2006, 15:40:48 »
Alıntı yapılan: "Ebu Huzeyfe"
Ehl-i Sünnet ulemasından bir çoğu (kahr-i ekserisi) Şeyhul İslam'ı kendileri kaynak kabul etmiş ve kaynak göstermişlerdir.

Eleştirilmeye gelince; Ehl-i Sünnet uleması içinde yine Ehl-i Sünnet ulemasınca eleştirilmeyen bir tek alim yoktur. Bu eleştiriler onlara asla zarar vermemiştir. Bunların en başında İmam-ı Azâm'ı gösterebiliriz.

İmam-ı Azâm, ilmine ve takvâsına rağmen büyük ulema tarafından keskin bir biçimde eleştirilmiştir. Bu eleştirenler içinde mezhep imamları ve hadis imamları (Buhâri başta olmak üzere) vardır. Ama bu ona asla zarar vermemiştir.

Bu yüzden, eleştirilmek kötü olmak veya reddedilmek demek değildir.


Elestirenlerin gerekcesine bakmak gerekir.. Imam-i Azam'in elestirildigi nokta ile Ibn Teymiyye'nin elestirildigi nokta ayni degildir.. Hem bunlar birbirleriyle kiyas edilmez, biri Ebu Hanife'dir, ümmetin kandilidir, digeri ulemanin beyanina göre itikadi sapiklik icinde olmus biridir.. Imam-i Azam'in itikadina laf etmis bir alim var midir, belki usulüne karsi gelen olmustur.. Hadis, kiyas, rey hususlarinda meseleler gecmistir.. Bunlarin basinda Ibn Kuteybe gelir ki, ona da gerekli cevabi hanefiyyul mezheb ulema vermistir.. Mezhep imamlarinin elestirdigi iddiasi ise yanlistir, ictihadlarina (dogal olarak) karsi geldikleri olmustur, ancak daima övmüslerdir.. Eserlerde bunu görmek mümkündür, ekstra bir aramaya hacet yoktur.. Hisnul-hasiyn kitabi bu konuda saglam bir kaynaktir, sadece fetvalarinda "Gunye kitabi okunmamali" ibaresine degil, bu Imam'in (el-Mekki) diger eserlerine de bakmak gerekir.. Kendisi safiidir..

Ibn Teymiyye elestirilmis ve bircogu tarafindan reddedilmistir.. Bugünkü vehhabilerin de fikir babasidir, osmanli ulemasinin eserlerini de incelemek konuya aciklik getirecektir.. Miratul Haremeyn eserini tavsiye ederiz.. Imam-i Azam hicbir alim tarafindan reddedilmemistir, sia müstesna..
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Ebu Huzeyfe

  • Ziyaretçi
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #10 : 13 Kasım 2006, 15:55:45 »
İthamlarınızın ve iddialarınızın çoğu yanlıştır. İnşAllah bunlar birer birer Ehl-i Sünnet ulemasından aktarımlarla çürütülecektir.

1. Ehl-i Sünnetin sarsırmaz kalesi olan İnkişaf Dergisinin bir önceki sayısını mutlaka edinin. Sadece bu dergi bile sizin tezlerinizin %80-90 gibi kahr-i ekserini tek başına çürütmeye yeter.

2. İmam Azâm itikadi yönden de itham edilmiştir. Özellikle irca (mürcielik) konusunda. Dolayısıyla itikadında itham yoktur sözü havada kalmaktadır.

3. İbni Teymiyye'yi Ehl-i Sünnetin çoğunluğunun eleştirdiği doğru değildir, bu zan ile ithamdır. Bilakis Ehl-i Sünnetin önde gelen ulemasından İbni Hacer, İbni Kesir, Suyuti gibi ulema hem ondan alıntı yapmış, onu referans ve kaynak göstermiş hem de övmüştür.

4. Sözümüzü doğru okur ve çarpıtmazsanız, maksadımız daha doğru anlaşılır. Biz dedik ki, İmam-ı Azâm gibi en büyük alim ve imam bile eleştirilmiş, İbni Teymiyye'nin eleştirilmiş olması onun yanında bir hiçtir ve ona zarar vermez.

5. Mezhep imamlarının İmam-ı azâmı eleştirdiğine dair İnkişaf Dergisinin bir önceki sayısında bol miktarda örnek mevcuttur. Bunu peşinen delil istemeden yanlış addetmek bir taassup eseridir.

6. Vahhabileri İbni Teymiyye'ye yamayarak onu itham edersek, başkaları da diyalogçuları hem Ebu Hanife'ye hem de İmam Maturudi'ye yamayarak iki büyük imamı da pekala eleştirip onlardan sakındırabilirler.

Selam ve Dua ile...
« Son Düzenleme: 26 Aralık 2009, 09:43:15 Gönderen: mystic »

Çevrimdışı muallim_abi

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 425
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #11 : 13 Kasım 2006, 16:22:31 »
İthamlarınızın ve iddialarınızın çoğu yanlıştır. İnşAllah bunlar birer birer Ehl-i Sünnet ulemasından aktarımlarla çürütülecektir.

Alıntı
1. Ehl-i Sünnetin sarsırmaz kalesi olan İnkişaf Dergisinin bir önceki sayısını mutlaka edinin. Sadece bu dergi bile sizin tezlerinizin %80-90 gibi kahr-i ekserini tek başına çürütmeye yeter.

Cevap: Ehli sünnetin kalesini de belirledik, artik icimiz rahat.. Ehli sünnet ulemasinin tezlerini cürütür demek istediniz herhalde.. MasAllah..

Alıntı
2. İmam Azâm itikadi yönden de itham edilmiştir. Özellikle irca (mürcielik) konusunda. Dolayısıyla itikadında itham yoktur sözü havada kalmaktadır.

Cevap: Asil bunlar asilsiz iddia olup, dört mezhebin ulemasi buna karsi gelmistir.. Asil zan ile itham budur, siz de bu ithamlari naklediyorsunuz; halbuki Ibn Teymiyye'nin eserlerine dayanarak veya bilakis kendi zamaninda yasamis olup ondan duyarak karsi cikilmistir.. Burada sap ile saman karismamali.. Zahidul Kevseri'nin mesail ile ilgili eseri vardir..

Alıntı
3. İbni Teymiyye'yi Ehl-i Sünnetin çoğunluğunun eleştirdiği doğru değildir, bu zan ile ithamdır. Bilakis Ehl-i Sünnetin önde gelen ulemasından İbni Hacer, İbni Kesir, Suyuti gibi ulema hem ondan alıntı yapmış, onu referans ve kaynak göstermiş hem de övmüştür.

Cevap: Ibn Kesir'in alinti yapmasi normaldir, talebesidir.. Ibn Hacer alinti da yapmis, hatalarini da söylemistir.. Dürerul-Kamine kitabindaki yazilanlar itham ise, o da yapmistir.. Övülmesi hususunu bir önceki yazida zikrettik, yine zikretmeyelim.. O meyanda kendine en güzel cevabi vermis olan Beyrut Kadisi Nebhani'de de ayni seyi görüyoruz.. Eserlerinde bunu da beyan eder..

Alıntı
4. Sözümüzü doğru okur ve çarpıtmazsanız, maksadımız daha doğru anlaşılır. Biz dedik ki, İmam-ı Azâm gibi en büyük alim ve imam bile eleştirilmiş, İbni Teymiyye'nin eleştirilmiş olması onun yanında bir hiçtir ve ona zarar vermez.

Cevap: Böyle düsünürseniz o zaman sorun yoktur ki, Ali Simsati de büyük alimdir, Nurullah Süsteri de o zaman.. Herkes büyüktür, cünki hepsi elestirilmistir, kendilerine zeval gelmez..

Alıntı
5. Mezhep imamlarının İmam-ı azâmı eleştirdiğine dair İnkişaf Dergisinin bir önceki sayısında bol miktarda örnek mevcuttur. Bunu peşinen delil istemeden yanlış addetmek bir taassup eseridir.

Cevap: Siz de buyurdunuz ya, herkes elestirilmis, ama reddedilme hususunu anlamak lazim.. Yukarda hangi sebeblere istinaden elestirme oldugunu da yazmistik..

Alıntı
6. Vahhabileri İbni Teymiyye'ye yamayarak onu itham edersek, başkaları da diyalogçuları hem Ebu Hanife'ye hem de İmam Maturudi'ye yamayarak iki büyük imamı da pekala eleştirip onlardan sakındırabilirler.


Cevap: Bu ne bicim bir kiyastir? Fasid kiyasin böylesini okulda yapsak dersten bir kez daha gecme imkani birakmazlar, ebediyyen mahrum ederler.. Bu diyalogcularin hangisi Hazret-i Imam'in bir eserine veya beyanina istinaden diyalog kurmaya calismaktadilar? Oysa vehhabiler böyle midir? Ibn Teymiyye'nin eserlerini, yeni dizgi halinde basan ve dagitan ve bu görüslerden yola cikararak itikadlarina yön belirleyen acaba kimdir? Yoksa vehhabiler iddialarina ve küfrlerine delil olarak buddha'yimi getiriyorlar sizce? Biri kendi kafasina göre ilerliyor, digeri ise ilham aliyor; bu ayni sey midir? Ibn Teymiyye'nin yeni matbu eserlerini yoksa iran mi basiyor?

Selam ve Dua ile...
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2010, 22:14:07 Gönderen: Tuğra »
Okuduk, okuttuk, unuttuk; üç kaf bir araya geldi, olduk bir kukuk..
nemsavi@hotmail.com / incemeseleler.com

Çevrimdışı racül

  • Moderatör
  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 1265
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #12 : 14 Kasım 2006, 10:40:17 »
Sayin MFG'nin meselesi pratikle ilgili.. Islam itikadindaki temellerle ilgili bir sözü yok.. Ben okuduklarimdan bunu anliyorum deyip diyaloga geciyor, Misyoner okulunun islam kürsüsüne bagis yapiyor. Bunlar amelle ilgli meseleler. Ehli sünnetin temel inanislarina bir reddiyesi yok.

Ibni Teymiye ise Hazreti Allah'a (CC) mekan izafe etmek gibi, oldukca temel konularda ehli sünnetle "teoride" ters düsüyor. Itikatta islam tarihinde bir kirilma noktasi teskil ediyor. Kirilan yer de acilan makas agzi gibi arkasindan Vehhabilik gibi bir uc hareketi doguruyor..

..........

Ilmi dirayetin ögülmesi dogruluga delil degildir. Malum seytanin da ilmi dirayeti ögülmüstür ama cifte sugrali kaziyyesiyle cuvallamistir. Oradaki bir kirilma makasin bugünkü ucunu nerelere getirmistri..

Seyh Bedrettini de osmanli ulemasi ilmi dirayetinden dolayi ögmüstür. Ama hem itikatta hem de amelde bir yigin galati vaki olmustur...

.........
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Çevrimdışı abdülhamid

  • okur
  • *
  • İleti: 97
Okunması Gereken Kitaplar
« Yanıtla #13 : 22 Şubat 2007, 16:17:50 »
HArun Ýahya konusunda bir kac sey söylemek istiyorum.HArun Yahya bilindigi gibi Adnan hoca (Adnan Oktar) dir.
KItaplarini incelediginiz zaman hakikaten faydali calismalar yaptigini görürsünüz.

FAkat bu faydali calismalari yaparken biraz ileri gittigini düsünüyorum.

BEndeniz su anda kitap ticareti ile ugrasiyorum.BAgli oldugum cemaatin büyügü izdivac ile alakali kitaplar sattigimizi görünce "dikkat edin; izdivac ile alakali kitaplar kas yapayim derken göz cikarirlar.Izdivaci anlatirlarken sehevi hisleri tahrik ederler.BAzilari bunu farkina varmaz bazilari da kasitli olarak yaparlar" demisti.
Adnan hocanin kitapalri da bence bu meyanda degerlendlrilmelidir.MEsela insanoglunun azginligini anlatirken bazi gazete küpürleri resimli olarak iktibas ediliyor ki, gidip acikca sehveti harekete geciren bir dergi alsaniz ancak o kadar olur.Kimsenin hakkini yemek münasip  degildir; bu iktibaslari sansürlü olarak yapiyor ama o resim ve isaret ettigi sey oraya yerlesmis bir kere...
Ehli sünnetin önemi isimli bir calismasi var ki, o bir nebzecik olsun okunabilir cihetler barindiriyor, bünyesinde...
Zamaninda islami cevrelerden yardim da görmüstür amma, bunun ne kadar suurundadir, ne kadar takdir eder bilemeyiz.
Yine bir dönem Rönesans isimli bir dergi cikarmis idi, o dergide de evvelce ters düstügü görüsleri asiri sekilde metheder bir hali vardi ki,bu da ayrica incelenmeye muhtac  bir durumdur.
HAsili kelam zikredildigi gibi dini hususlardaki kitaplari okunmasa iyi olur.Aslinda kanaatimce hic bir kitabi okunmasa daha iyi olur ya...Lakin yine de vakit gecirme kabilinden okunabilir.

Çevrimdışı hifa

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 11
ya mustafa islamoğlu???
« Yanıtla #14 : 23 Şubat 2007, 01:17:26 »
pekii Mustafa İslamoğlu hakkında bir bilginiz ve önerileriniz varmı?
 teşekkür ediyorum.        selametle...
şkiyadan sahabe çıkaran yangın,
dertleri yok ettim senin derdinden...