Aküsü Biten Arabalar İçin Pratik Bilgi

Başlatan Günbatımı, 23 Nisan 2009, 14:35:12

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Günbatımı

Pratik bir bilgi:

ASPİRİN: Biten araba akünüzü aspirin ile tekrar canlandırabilirsiniz. Eğer etrafta, arabanızı çalıştırmak için size yardım edebilecek kimse yoksa akünüzün içerisine 2 tablet aspirin atarak arabanızın tekrar çalışmasını sağlayabilirsiniz. Asetilsalisilik asit, akünün içerisindeki sülfürik asit ile birleşerek son bir şarj üretip arabanızın çalışmasına yardımcı olacaktır. :D
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

müteallim

  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

ihvan

#2
Alıntı yapılan: günbatımı - 23 Nisan 2009, 14:35:12
Pratik bir bilgi:

ASPİRİN: Biten araba akünüzü aspirin ile tekrar canlandırabilirsiniz. Eğer etrafta, arabanızı çalıştırmak için size yardım edebilecek kimse yoksa akünüzün içerisine 2 tablet aspirin atarak arabanızın tekrar çalışmasını sağlayabilirsiniz. Asetilsalisilik asit, akünün içerisindeki sülfürik asit ile birleşerek son bir şarj üretip arabanızın çalışmasına yardımcı olacaktır. :D
ilk defa  duydum.geçenlerde ışığı açık bırakmışım.çalıştıramadım arabayı.hemen bir kutu aspirin arabada bulundurayım.

Fatihan

Aspirin her derde deva demek ki :)

Günbatımı

Tecrübe eden olursa, sonucu bildirsin lütfen... e60))
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

Fatihan

#5
tecrübe etmeden mi yazdınız :) Bakın bu araba yani. Tesniye'nin cd'lerine benzemez. :cool

Arabalara bir şey olursa karışmayız  e60))

enfa

günbatımı hemen bitmiş bir akü bulmalı :)

Zaman diyorum, biraz daha zaman.Dilimin ucundaki kelimeler bu kış donmazsa bir dahaki yıl uçmayı öğrenecekler!

Günbatımı

#7
Alıntı yapılan: Fatihan - 29 Nisan 2009, 22:53:12
tecrübe etmeden mi yazdınız :) Bakın bu araba yani. Tesniye'nin cd'lerine benzemez. :cool

Arabalara bir şey olursa karışmayız  e60))

Kardeşim, o kadar çok pratik bilgi var ki; hangibirini tecrübe edeyim? Ama birileri "deneme-yanılma" yöntemiyle tespit etmiştir mutlaka diye de düşünüyorum... Ayrıca http://www.sadakat.net/forum/gunluk-hayat/pratik-bilgilerpuf-noktalar-t30432.0.html;msg181491#msg181491 bölümünde, elimden geldiğince tecrübe ettiğim yöntemleri paylaşıyorum. (Aklıma gelmişken 1-2 yöntemin de sonucunu paylaşayım...  :hihi)

Hem, birşey olmaz sanırım, aspirin en kötü ihtimalle kanı sulandırır... :)  ++++++++ denize düşen yılana sarılırmış, mecbur kalınca denenebilir, nolcak?!..

Alıntı yapılan: enfa - 29 Nisan 2009, 23:09:38
günbatımı hemen bitmiş bir akü bulmalı :)
Evet, bekliyorum bulmanızı... :)
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

Ay Iıığı

Şu anda piyasada bakımlı ve bakımsız olmak üzere iki tip akü bulunuyor. Bakımsız aküler ne yazık ki ömrü boyunca ismi gibi bakım gerektiriyor. Bakımlı versiyonları kadar sık olmasa da bu tip akülerin de kontrol edilmesi şart. Kontrol edilecek tek nokta akünün voltajı.

Eğer voltaj normalin çok altındaysa akü ömrünü tamamlamış olduğundan değiştirilmesi gerekir. Bakımlı akülerdeyse kullanım biraz daha farklıdır. Günümüz teknolojisiyle üretilen birçok aküde bakım göstergesi bulunuyor. Bakım göstergesi, akünün elektrolit seviyesinin azaldığını veya şarj makinesine bağlanması gerektiğini gösteriyor. Özellikle yaz aylarında sıcaklığın artması akü içindeki elektrolitin buharlaşmasına neden oluyor. Genelde fark edilemeyen bu durum kış aylarında problem olur.

Akülerin üzerinde elektrolit seviyelerini gösteren çizgiler bulunur. Akünün elektrolit seviyesi maksimum ve minimum çizgiler arasında olmak zorundadır. Eğer elektrolit seviyesi düşükse, saf su konularak yükseltilmelidir. Akünün üzerinde maksimum seviyeyi belirten bir gösterge bulunmuyorsa, saf su akü içindeki plakaların 1.5 cm üzerine kadar konulmalıdır.

Aküdeki elektrolit yoğunluğu bomometre yardımıyla ölçülür. Eğer seviye bomometrenin üzerinde bulunan yeşil alana kadar geliyorsa problem yok demektir. Ama kırmızı veya siyah alanı gösteriyorsa, gerekli su ilavesini yapmak gerekir. Akülere kesinlikle asit takviyesi yapılmamalıdır. Aksi halde akünün içindeki plakalar eriyecek ve akü kullanılmaz hale gelecektir.

Akü ömrünün dolup dolmadığını anlamak için voltaj ölçümü yaptırmak gerekir. Akünün ömrünün bitmesi, içindeki kurşun plakaların büyük ölçüde erimesi demektir. Eğer akünün ömrü biterse şarj tutmaz yani elektrik depolayamaz. Her aküde bulunan gaz çıkış boşlukları sık sık kontrol edilerek açık olmasına dikkat edilmelidir. Aksi halde sıkışan gaz akünün patlamasına neden olabilir.

Akü konusunda son dikkat edilecek noktaysa tercih aşamasında ortaya çıkıyor. Otomobille ilgili tüm ürünlerde olduğu gibi akü değiştirilecekse maliyetten kaçmadan kaliteli bir modelle değiştirmek gerekir. Kalite belgeli aküler, daha uzun süre dayandıkları gibi üretim hatalarına karşı da garanti veriyorlar.

Akü seçiminde dikkat edilmesi gereken noktalardan biri de, üretim tarihi. Kuru şarjlı aküler serin ve kuru ortamlarda saklandıklarında üretim tarihinden itibaren altı ay içinde şarj istemeden araca takılabilirken, üretim tarihi altı ayı geçmiş akülerin araca bağlanmadan önce şarj edilmesi gerekmektedir. Akü otomobile takılırken patlama olmaması için belirli bir sırayı takip etmek gereklidir. Takılırken önce artı ucu akünün pozitif kutup başına bağlanmalı, sonra eksi ucu bağlanmalıdır. Sökerken de işlem tersine gerçekleştirilir.

bilgidergisi.com

guru

#9
ya arkadaşlar ben birşey soracağım buraya yazmışsınızki aspirin ile araba son bir kez çalışabilir ancak aspirin yaptıktan sonra akü kullanılabilir mi yoksa yeni akümü gerekli onu soracaktım

arkadaşlar ben bir arkadaşa sordum oda öyle diyor yani çalışır diyor herhalde o çalıştırdı öyle

yusufs

bu aspirin işini duymuştum. ancak şöyle bir durum var; şimdiki akülere kuru akü diyorlar. yani su falan koyamıyorsunuz, her tarafı kapalı. onlara ne yapacağız? ;)
Ben Mevlana değilim;
ADAM OL! öyle GEL.

osmanlı

Yusufs kardeş: Onlarada vermidon vereceğiz hemde 12 tane :P , susuz olduğu için 2 tane yetmiyor. :)
Devrimci akıla sahip olanlar, luciferin yeni dünya düzenini yemezler...

yusufs

Ben Mevlana değilim;
ADAM OL! öyle GEL.