Otobüsle yolculuk esnasında nasıl namaz kılınır!

Başlatan elemin, 22 Ocak 2007, 00:44:15

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

rahname

#15
Ya kardeşim sizin dediğiniz  mazeretler tabi var ama bu mazeretler,neden izin veriliyor?  Binek üzerinde bu tehlikelerden dolayı inemeyip namazın vakitinin geçme olasılığı olduğu için. Yoksa adam o tehlikede  binek üzerinde iken namazı kılmazdı,bu mazeretlerde söz konusu bile olmazdı ,istediği vakitte  ister tek o namazı   kılardı ister dediğiniz gibi cem ederdi  değilmi?

Birde bu şartlar içinde “Dürer”de deve üzerinde olup kafile ile yürümek de ise  şartıda var
Mesela uçak,yolcu otobüseri,tren  vaktin çıkmasına kadar  durma ihtimali yok ise tabiki yukarıda da belirtildiği üzere ima ile kılacak gemiye gelincede kıblesi nereyse oraya döner.
Bunun beyanı gayet açık ve herkezin ulaşabileceği kaynaklar .

müteallim

Alıntı yapılan: "karaşahin"[BİSMİHİ TEALA

Kusura bakmayın ama fıkhı bir konuda takvim yapraklarında ki ifadeler değil,fetava-i hindiye, ibn-i abidin, dürer ve gürel, mezahibu'l erbaa v.s gibi fıkıh kitablarındaki ibareler önem taşır.

fazilet takvimindeki ifadelerin kaynaklari saydiginiz fikih kitaplaridir.baskasi degildir.bulmaniz kolay olsun diye o adres verilmistir.

her konu 25 kisilik bir ulema tarafindan hazirlanmis.bütün konulara fazilet nesriyat tarafindan ulasabilirsiniz.

fazilet takvimi diger takvimlar gibi degildir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

karaıahin

#17
Alıntı yapılan: rahnameYa kardeşim sizin dediğiniz  mazeretler tabi var ama bu mazeretler,neden izin veriliyor?  Binek üzerinde bu tehlikelerden dolayı inemeyip namazın vakitinin geçme olasılığı olduğu için. Yoksa adam o tehlikede  binek üzerinde iken namazı kılmazdı,bu mazeretlerde söz konusu bile olmazdı ,istediği vakitte  ister tek o namazı   kılardı ister dediğiniz gibi cem ederdi  değilmi?

Birde bu şartlar içinde “Dürer”de deve üzerinde olup kafile ile yürümek de ise  şartıda var
Mesela uçak,yolcu otobüseri,tren  vaktin çıkmasına kadar  durma ihtimali yok ise tabiki yukarıda da belirtildiği üzere ima ile kılacak gemiye gelincede kıblesi nereyse oraya döner.
Bunun beyanı gayet açık ve herkezin ulaşabileceği kaynaklar .

BİSMİHİ TEALA

İslama en büyük darbe islami (özellikle fıkhı) konularda müslümanların kendi mantıkları ile yorumsal  konuşmalarıdır.Şimdi bu vaktin çıkması meselesini otobüste farz namaz kılmaya meşru olarak göstermenin   mantığını hiç bir ulema sanki akl edememiş,gibi kardeşim kendi mantığı ile bunu zaruretler arasına kattı. Ve olabildi mi acaba?

Ucak, tren ve gemi de vakit ister çıksın isterse çıkmasın ayakta namaz kılmaya ruhsat varken, niye ima ile namaz kılacağım?

Bu mantığı da anlayabilmiş değilim
NSANLAR DOGRU ZAMAN VE DOĞRU YERDE DOĞRU SÖZ SÖYLERLER İSE ÖZÜR DİLEMEK ZORUNDA KALMAZLAR

karaıahin

Alıntı yapılan: "müteallim"
Alıntı yapılan: "karaşahin"[BİSMİHİ TEALA

Kusura bakmayın ama fıkhı bir konuda takvim yapraklarında ki ifadeler değil,fetava-i hindiye, ibn-i abidin, dürer ve gürel, mezahibu'l erbaa v.s gibi fıkıh kitablarındaki ibareler önem taşır.

fazilet takvimindeki ifadelerin kaynaklari saydiginiz fikih kitaplaridir.baskasi degildir.bulmaniz kolay olsun diye o adres verilmistir.

her konu 25 kisilik bir ulema tarafindan hazirlanmis.bütün konulara fazilet nesriyat tarafindan ulasabilirsiniz.

fazilet takvimi diger takvimlar gibi degildir.

BİSMİHİ TEALA

İyi ama kardeşim benim söylediğim kitabların hiç birinde farz namazlar binek üzerinde kılınabilir diye bir ibare geçmiyorken, bu takvim yapraklarını hazırlayan bu (senin ifaden ile) 25 kişilik heyet bu fetvayı nasıl verebiliyorlar?
NSANLAR DOGRU ZAMAN VE DOĞRU YERDE DOĞRU SÖZ SÖYLERLER İSE ÖZÜR DİLEMEK ZORUNDA KALMAZLAR

rahname

#19
Alıntı Yap
İslama en büyük darbe islami (özellikle fıkhı) konularda müslümanların kendi mantıkları ile yorumsal konuşmalarıdır.Şimdi bu vaktin çıkması meselesini otobüste farz namaz kılmaya meşru olarak göstermenin mantığını hiç bir ulema sanki akl edememiş,gibi kardeşim kendi mantığı ile bunu zaruretler arasına kattı. Ve olabildi mi acaba?


Konuyu saptırarak bunu mantıksal olarak algılamaya devam edebilirsiniz.  
O Muhterem  ulema akıl etmişde zamanı ahirde sizin gibi,böyle ihtilaflar çıkartılacağı için bu mazeretleri tam yerinde vermiştir. Yoksa Bu mazeretler neden verilsin?  Bunun cevabını verirseniz ozaman daha iyi neticeye varılır sanırım.

"Sizin mezhebinizi bilmiyoruz ama hanifi mezhebene göre namazın kazaya kalmaması için zaruret halinde  binek üzerinde  namaz kılınabilir".

Ayakta kılabiliyorsa ayakta kılar lakin kıblesi neresi ise o tarafa döner.
Sefine (gemi)hususunda İmamı azam, kıratı yani fatiha ve zammı sureyi okumayı  oturarak  başlayıp sonra ayağa kalkıb sonra  ruku ve secdeye  varılmasını  buyurmuşlardır. İmamı Yusuf ve İmamı Muhammed ise baş dönmesi olacağından dolayı oturarak gücü nisbetinde ima ile kılabilir buyurmuşlardır hulasa her nerede olursanız olun namazı terk caiz değildir.

Not: Şafi mezhebinden olanlar  namazını cem edebilir.

afrah

#20
Alıntı yapılan: rahname
Alıntı Yap
İslama en büyük darbe islami (özellikle fıkhı) konularda müslümanların kendi mantıkları ile yorumsal konuşmalarıdır.Şimdi bu vaktin çıkması meselesini otobüste farz namaz kılmaya meşru olarak göstermenin mantığını hiç bir ulema sanki akl edememiş,gibi kardeşim kendi mantığı ile bunu zaruretler arasına kattı. Ve olabildi mi acaba?



Konuyu saptırarak bunu mantıksal olarak algılamaya devam edebilirsiniz. 
O Muhterem  ulema akıl etmişde zamanı ahirde sizin gibi,böyle ihtilaflar çıkartılacağı için bu mazeretleri tam yerinde vermiştir. Yoksa Bu mazeretler neden verilsin?  Bunun cevabını verirseniz ozaman daha iyi neticeye varılır sanırım.

"Sizin mezhebinizi bilmiyoruz ama hanifi mezhebene göre namazın kazaya kalmaması için zaruret halinde  binek üzerinde  namaz kılınabilir".

Ayakta kılabiliyorsa ayakta kılar lakin kıblesi neresi ise o tarafa döner.
Sefine (gemi)hususunda İmamı azam, kıratı yani fatiha ve zammı sureyi okumayı  oturarak  başlayıp sonra ayağa kalkıb sonra  ruku ve secdeye  varılmasını  buyurmuşlardır. İmamı Yusuf ve İmamı Muhammed ise baş dönmesi olacağından dolayı oturarak gücü nisbetinde ima ile kılabilir buyurmuşlardır hulasa her nerede olursanız olun namazı terk caiz değildir.

Not: Şafi mezhebinden olanlar  namazını cem edebilir.

Rahname kardesime tamamen katiliyorum.Allah razi olsun kardesim. :x
.....Eger bu yoldan dönmek kader ise,
o kader beni bulmadan Emanetini üzerimden al YARAAB....

müteallim

Alıntı yapılan: "karaşahin"[BİSMİHİ TEALA

İyi ama kardeşim benim söylediğim kitabların hiç birinde farz namazlar binek üzerinde kılınabilir diye bir ibare geçmiyorken, bu takvim yapraklarını hazırlayan bu (senin ifaden ile) 25 kişilik heyet bu fetvayı nasıl verebiliyorlar?

binek üzerinde nafile namazin kilinmasinda herhangi bir sorun yok zaten normal zamandada olsa nafileler oturarak kilinir.fetvasi budur.

akli selim olan birisi söyle düsünsün.durma imkani yok baskasina baglisin.namaz vakti geciyor Allah askina söyle namazi terkmi edecegiz yoksa ima ilede olsa kilacakmiyiz.neden isi yokusa sürüyorsun.bu dabbe üzerinde namaz konularinda yeri vardir.o kadar cok merak ediyorsan biraz arastiriver.
yanlissa dogrusunu bul ve burada paylas.vesselam
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Uludag

Alıntı yapılan: karaşahin - 03 Şubat 2007, 20:13:58
Alıntı yapılan: müteallim
Alıntı yapılan: karaşahin[BİSMİHİ TEALA

Kusura bakmayın ama fıkhı bir konuda takvim yapraklarında ki ifadeler değil,fetava-i hindiye, ibn-i abidin, dürer ve gürel, mezahibu'l erbaa v.s gibi fıkıh kitablarındaki ibareler önem taşır.

fazilet takvimindeki ifadelerin kaynaklari saydiginiz fikih kitaplaridir.baskasi degildir.bulmaniz kolay olsun diye o adres verilmistir.

her konu 25 kisilik bir ulema tarafindan hazirlanmis.bütün konulara fazilet nesriyat tarafindan ulasabilirsiniz.

fazilet takvimi diger takvimlar gibi degildir.

BİSMİHİ TEALA

İyi ama kardeşim benim söylediğim kitabların hiç birinde farz namazlar binek üzerinde kılınabilir diye bir ibare geçmiyorken, bu takvim yapraklarını hazırlayan bu (senin ifaden ile) 25 kişilik heyet bu fetvayı nasıl verebiliyorlar?

Peki iyide güzel kardeşim o zaman iki vaktin cem olacağını caiz kılan hanefi kaynağını sizden alalım ?!?
Hangi kitabda yazıyor ?
Ya rabbi, şu acizi ümmeti Muhammede hizmet etmeğe muktedir kıl.

ücharfbeınokta

#23
....Bu durumlarda namazınızı araç içinde oturarak kılabilirsiniz. Ancak tren, uçak, gemi gibi vasıtalarda mümkünse ayakta kılınır, değilse oturarak kılınır. Hayvan veya vasıta üzerinde oturarak namaz kılacak olan kimse, secdede rükûdan biraz fazla eğilir. Ancak otobüste öndeki koltuğun üzerine baş koyarak secde etmek mekruhtur.

Hareket hâlindeki araçlarda namaz kılarken kıbleye dönme mecburiyeti yoktur. Aracın gittiği yöne doğru oturulan yerde îma ile namaz kılınır.

Bu saydığımız yolları hiç denemeden, hiçbir gayrete girmeyip namazı kazaya bırakmak, büyük bir günahtır. Yolculuk bittikten sonra namazların kazasını yapmakla sorumluluktan kurtulunmuş olunmaz. Çünkü, burada kazaya bırakmayı gerektirecek bir engel yoktur.

Bu konuları bilmemek, namazı kazaya bırakmak için mazeret sayılmaz. Çünkü, dinimizi yaşamaya yetecek kadar bilgiyi öğrenmeye mecburuz.

Bir kimse, bir özür sebebiyle farz olan bir namazı yere inmeden hayvan üzerinde kıldığı zaman, gücü yettiği tarafa yönelerek namaz kılabilir. Fakat kıbleye doğru yürümekte olan bir hayvan üzerindeki insanın namazı, o hayvanın kıble yönünden bir rükün yerine getirilecek kadar dönmesi ile bozulur.

o gün için taşıt yoktu ama şu an aynı fetva arabalarda geçerlidir


Büyük islam ilmihali
İhmal ihanete eşittir...

Tarih yazılırken okunmaz, yazıldıktan sonra okunur...