İrab, sarf nahiv sorusu?

Başlatan reis, 03 Ekim 2005, 16:17:03

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

reis

بسم الله الرحمن الرحيم

<< يا حار ق القرآن تدخل الجنة >>

yukardaki metnin irabi, sarf ve nahivdeki konumu ve tercümesi nasil oluyor?


اللهم صل على محمد وآل محمد...

بصراحه..ماشاء الله عليك يا أخ علي الحيدري ..

يا حارث ق القرآن تدخل الجنة

حار = حارث
ق= كما وضحتها أخي بأنها فعل الأمر من وقى

وأسمحوا لي أوضحها ..
الحال فيها كحال كلمة صاحب عندما ترخم فتقال صاح
وأصاح تقابل أصاحب ((أي ياصاحب والألف نداء للقريب دون البعيد ))
وفي ترخيم مالك يامال وفي ترخيم حارث يا حار
والترخيم  هو حذف نهاية الكلمة... والأسماء التي يجوز ترخيمها هي:

الأسماء المؤنثة و التي آخرها تاء التأنيث: يا نجا (يا نجاة),
أسماء العلم الرباعية فأكثر: يا صاحُ (يا صاحب). ويكون تحريكه اما مثلما كان قبل الحذف أو يبنى على الضم

موفقين جميعا لكل خير

rahname

peygamberlerin isimleri gayri munsarıfdır ancak bazıları munsarıftı bunlar hangi peygamberin isimleriydi ?

müteallim

Alıntı yapılan: "rahname"peygamberlerin isimleri gayri munsarıfdır ancak bazıları munsarıftı bunlar hangi peygamberin isimleriydi ?

(Muhammed)haric geri kalanlar gayri munsarifdir.muhammed munsarifdir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

kenz

peygamber isimlerinden munsarıf onlarda "sanşemele"  harfleri ile ifade edilir sad: salih (a.s), nun:nuh(a.s) ,şın:şuayb(a.s.) ,mim :MUhammet (S.A.V) lam lut (a.s) ,he:hud(a.s.) dır.
kafiye 8.saife 7 numaralı haşıye
İNSAN akli ile melekleşen nefsi ile iblisleşen bir aciptir İNSAN
İNSAN kendi kabahatini bilmeyen cehli ile dünyalara sığmayan bir mağrurdur İNSAN
İNSAN bütün zaaf ve acziyyetine rağmen kudrete kafa tutan taşkın bir şaşkındır İNSAN
İNSAN maziye bağlı hâle aldanmış istikbali gözler bir taştır İNSAN

rahname

Allah razı olsun cevablar için  :x

tibet

İğrab-ı takdirinin 7.mevzisinde diyor ki;kendisinde ta-ü te'nis olacak ve tenvin-i temekkün ile tenvinlenmeyecek.Bu durumda temekkünün gayrı her tenvinle tenvinlenebilir mi? Mesela Hıneiz kelimesinin iğrabı üç ahvalde takdiri midir?

müteallim

Alıntı yapılan: "tibet"İğrab-ı takdirinin 7.mevzisinde diyor ki;kendisinde ta-ü te'nis olacak ve tenvin-i temekkün ile tenvinlenmeyecek.Bu durumda temekkünün gayrı her tenvinle tenvinlenebilir mi? Mesela Hıneiz kelimesinin iğrabı üç ahvalde takdiri midir?

hiyneizin mebni olmasi lazim.irabi takdiri olmasi lazim igrabi takdiri mugrabdir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

müteallim

ابن عمر أن رجلا قال يا نبي الله أي البقاع خير وأي البقاع شر قال لا أدري حتى أسأل جبريل فسأله فقال لا أدري حتى أسأل ميكائيل فجاءه فقال خير البقاع المساجد وشر البقاع الأسواق وقال النبي صلى الله عليه وسلم لجبريل أي البقاع خير قال لا أدري قال فاسأل ربك عن ذلك فبكى وقال يا محمد ولنا أن نسأله هو الذي يخبرنا بما يشاء فعرج إلى السماء ثم أتاه قال خير البقاع بيوت الله في الأرض فقال أي البقاع شر فعرج إلى السماء ثم أتاه فقال شر البقاع الأسواق
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

kenz

كاَنو ُ يَظْلِموُنَ nin iğrabdan mahalli var mıdır :?:
İNSAN akli ile melekleşen nefsi ile iblisleşen bir aciptir İNSAN
İNSAN kendi kabahatini bilmeyen cehli ile dünyalara sığmayan bir mağrurdur İNSAN
İNSAN bütün zaaf ve acziyyetine rağmen kudrete kafa tutan taşkın bir şaşkındır İNSAN
İNSAN maziye bağlı hâle aldanmış istikbali gözler bir taştır İNSAN

müteallim

Alıntı yapılan: "kenz"كاَنو ُ يَظْلِموُنَ nin iğrabdan mahalli var mıdır :?:

kanenin haberi olan cümlenin irabdan mahalli vardir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

kenz

ياَ هِنْدُ

Munada yapabilir misiniz?
İNSAN akli ile melekleşen nefsi ile iblisleşen bir aciptir İNSAN
İNSAN kendi kabahatini bilmeyen cehli ile dünyalara sığmayan bir mağrurdur İNSAN
İNSAN bütün zaaf ve acziyyetine rağmen kudrete kafa tutan taşkın bir şaşkındır İNSAN
İNSAN maziye bağlı hâle aldanmış istikbali gözler bir taştır İNSAN

rahname

ya nida hindü  münada müfret marife olduğu için alâmâyü'rafü bih mebnidir.
Yani zamme üzerine mebnidir.

müteallim

cevarin kelimesi munsarif midir gayri munsarif midir :?:
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

kenz

جوارٍ nahvinden muradımız ister دواعٍ gibi vavi olsun ister جوارٍ[/color] gibi yai olsun فَوَاءِلُ  vezni üzerine  olan nakıs  her bir cemiidir.bu camiinin hazf olunmasında tenvinin ma kabline verilmesinde süreten قاضٍ gibidir. Ama hakıkatte gazin değildir. çünkü قاضٍ müfret bunlar ise cemiidir.bu kelimenin haleti nasbında ittifak olunmuş ve gayrı munsarıf denmiştir. fakat haleti rafı ve cerrinde ihtilaf olunmuştur. Bazalarına göre iğlal menı sarf üzerine mukamdemdir.Yani önce iğlal yapılır sonra munsarıfmı gayrı munsarıf mı diye bakılır.Cevarın aslında cevariyün idi 7. iğlal kaidesi yaptık...cevarin oldu iğlal yapılmadan önce tenvin tenvini sarf olduğu için kablel iğlal munsarıf iğlal yapıldıktan sonra siğai muntehel cumuğ fevt olduğu için munsarfıdır.
İNSAN akli ile melekleşen nefsi ile iblisleşen bir aciptir İNSAN
İNSAN kendi kabahatini bilmeyen cehli ile dünyalara sığmayan bir mağrurdur İNSAN
İNSAN bütün zaaf ve acziyyetine rağmen kudrete kafa tutan taşkın bir şaşkındır İNSAN
İNSAN maziye bağlı hâle aldanmış istikbali gözler bir taştır İNSAN

müteallim

Amili kiyasinin tarifinde sigasinin semai olamasi amili kiyasinin ameline zarar vermez deniliyor bu ne demektir bundan ne anliyorsunuz. a30))
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik