Süleyman aleyhisselamın emrine rüzgarın verilmesinin hikmeti:

Başlatan Ay Iıığı, 23 Kasım 2008, 22:04:08

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ay Iıığı


Rivayete göre, Süleyman aleyhisselamın bın tane atı vardı. Bunları harp için besletiyordu .

إِذْ عُرِضَ عَلَيْهِ بِالْعَشِيِّ الصَّافِنَاتُ الْجِيَادُ

Meali: "Akşam üstü (öğle sonu) safinat, (üç ayağını basıp birisini diker vaziyette duran) halis atlar kendisine arz olununca ... " (s. Sad, 31)

Ayet-i kerimesinde beyan edildiği üzere, Süleyman aleyhisselam at bakıcılarına, bir gün akşam üstü muayene etmek üzere atların kendiisine getirilmesini emretmişti.

Dokuzyüz tanesini muayene ettiklerinde güneşin batmak üzere olduğunu görmüştü. İkindi namazını kılmadığını hatırladı ve çok üzüldü.

"Bu atlar beni namazdan alıkoydu" diyerek bütün atları kurban etti, fakirlere dağıttı. Onun bu hareketinden Cenab-ı Hakk çok hoşnut ve razı olup, emrine, atlardan daha sür'atli olan rüzgarı verdi.

(Mu'cizatü'l-Enbiya, s. 128; Hak Dini Kur'an Dili, Elmalılı Hamdi Yazır, c. 6, s. 4096)

Günbatımı

Alıntı yapılan: Ay Işığı - 23 Kasım 2008, 22:04:08
"Bu atlar beni namazdan alıkoydu" diyerek bütün atları kurban etti, fakirlere dağıttı.

At eti haramdır diye biliyordum... Yani haram değilse de yenmez! :S
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

Lika



"Hz.Câbir'den şöyle rivâyet edilir. Resulullah (SallAllahu aleyhi Vesellem.) Hayber gazasında eşek etini yasak etti, at etini yemeye izin verdi" (Buhâri, Zebâih, 28; Mey'azi, 38, Nikâh, 21; Müslim, Nikâh, 30; Sayd, 23, 25, 30, 37). Bu hadis-i şerifi ölçü alan Ebû Yûsuf, İmam Muhammed gibi Hanefi imamlar, Ahmed b. Hanbel ve İslâm hukukçularının çoğunluğu at etini helâl kabul ederken; Ebû Hanife, tenzihen mekruh (helâle yakın mekruh) hükmünü vermiştir. İmam Mâlik ise, "Resulullah at, katır, eşek etini ve azı dişi bulunan her yırtıcı hayvanın etini yasak etti " (Ahmed b. Hanbel, I, 147, 244, 289; IV, 89, 90, 127) hadisini esas alarak at etini haram saymıştır. Ebû Hanife ve İmam Mâlik'in at etini helâl kabul etmeyişlerine diğer bir delilleri de; "O, atı, katırı ve eşeği bunlara binmeniz ve süs için yarattı" (en-Nahl, 16/8) ayet-i kerimesidir.
Ne içindeyim zamanın,Ne de büsbütün dışında;Yekpare geniş bir anın Parçalanmış akışında,
Rüzgarda uçan tüy bile Benim kadar hafif değil.Başım sukutu öğüten Uçsuz, bucaksız değirmen;İçim muradıma ermiş Abasız, postsuz bir derviş;
Kökü bende bir sarmaşık Olmuş dünya sezmekteyim,Mavi, masmavi bir ışık Ortasında yüzmekteyim

Tuğra

İmam-ı Azam Hz.'lerine göre tahrimen mekruhtur.İki İmama göre ise tehzihen,İmam-ı Şafii Hz'leri ile İmam-ı Ahmed'e göre,atların etleri mekruh değildir.

Yukarıda da ifade edildiği gibi Süleyman As.zamanında hükmün nasıl olduğunu bilemeyiz,ama onun hata yapmayacağını kesin olarak bilebiliriz.
〰〰〰〰🐠

Günbatımı

Verdiğiniz bilgi ve kaynaklar için teşekkürler arkadaşlar...

Elbette ki Süleyman a.s.'ın hata yapmadığından emindim. Ben sadece konunun aslını, dinin bu konudaki hükmünü öğrenmek istemiştim.
Dua'sız üşürmüş yürekler!
Sana bir dua eden olsun, senin de bir dua ettiğin...
Bilmezsin hangi kırık gönlün duasıdır karanlıklarını aydınlatan,
Sana ummadık kapılar açan.
Bilmezsin kimin için ettiğin duadır, seni böyle ayakta tutan...


Hz. Mevlana 

azizistanbul

musa aleyhisselam iki kız kardeş ile  aynı anda evlenmiştir.  hazreti ademin evlatları farklı batından olmak üzere kardeşleri ile evlenmişler idi. vb . dünyanın değişik dönemlerinde değişik şartlara göre bazı peygamberlere farklı hükümler gelmiştir. onları zamnına göre yorumlayacağız.

Ayrıca arkadaşlarında mehaz göstererek izah ettiği gibi bugün de at eti haram değildir.
جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ