Kitabın sonu musannıfa bırakılır mı?

Başlatan Tesniye, 30 Temmuz 2009, 20:42:11

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yadigarbana

ilk kez duyuyorum bunu soralım ogrenelım hayırlısı ıle

yaser

bende ilk defa duydum.  banada pek mantıklı gelmedi

dogruyol

dogru. maksudda hocamiz öyle yapmisti, son sayfasini okumadik
ama yapilan aciklama gercekten mantikli, aklima yatti yani..:)

zeberced

Alıntı yapılan: dogruyol - 25 Kasım 2009, 14:43:21
dogru. maksudda hocamiz öyle yapmisti, son sayfasini okumadik
ama yapilan aciklama gercekten mantikli, aklima yatti yani..:)

aciklama neydi ?

kürıad

Bazı hocaefendilerin (!) yaptığını duyuyoruz.Tamamen umursamazlık, laübalilik, ciddiyetsizlikten naşi, ehl-i ilme yakışmayan nahoş bir hareket.Musannifin hazeratının şakirdan-ı ulum istifade etsin gayesiyle her satırını binbir emekle yazdıkları satırları, kesalet ve cahiliyyetin bir tezahürü olarak " Bunu da musannif Hz.lerine bırakalım" kılıfıyla katletmekten başka bir şey değil.Ehlullahtan böyle bir hal vaki olduysa, kendilerini ilm-i leddüniye sahip olan bu zevata kıyaslayan aklıevvellere de bir diyeceğim yok.İnsaf Ya Hu...   

dogruyol


azizistanbul

her türlü durum olabir kötuye yormamak lazım. mesela bazen kıtabtan ımtıhan olmak gerekebılıyor. yanı program bırden öyle bır değışıyor kı . programda olmayan bır ızın çıkıyor ve ızınden önce kıtabın bıtırılıp ımtıhan olunması gerekıyor. bu sebepten  dolayı kıtap yarıda kalıp ızın dönuşu tekrar bır sürü zaman kaybetmek yerine son ıkı sahıfe veya bır sahıfe bırakılıp. programa devam edılebılır. 

bıze böyle bır uygulama yapmadılar.  ama çokta problemlı bır durum değıl zaten dıl öğrenımınde bıraz yuksekten uçmak gerekır . yanı ayrıntılara gırmeden ana hatları öncelıkle öğrenmek daha ıyıdır. ayrıtılara gırıldıkçe talebe boğulabırlır. zaten malum bu ılımlerı bıze okutan hocalarımızın hocası kalblerımızın doktoru olan zat  şöyle buyuruyor. " evlatlarım kıtabın bır yerınde takıldığınız zaman orası ıle zaman kaybetmeyın sabanı kaldırın devam edın. nasıl bır agacın kökü her tarafından kazıldığı zaman mecburen yıkılmak zorunda ıse . anlatmakta veya öğrenmekte zorlandığımız meselenınde önü ve arkası öğrenildığı zaman . o anlaşılmayan mevzuu da anlaşılır. " manasını ıfade eden  orjınal sözu hepımız duymuşusdur mutlaka.
جُلُوسُكَ سَاعَةً عِنْدَ حَلَقَةٍ يَذْكُرُونَ اللهَ خَيْرٌ مِنْ عِبَادَةِ اَلْفِ سَنَةٍ