Faiz ve Riba Aynı Şeydir ve Kesin Haramdır

Başlatan Mücteba, 25 Aralık 2012, 11:40:19

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Mücteba

Faiz ve Riba Aynı Şeydir ve Kesin Haramdır

Riba ile faiz aynı şeydir ve Kur'an'da, Sünnette, Şeriatta kesin olarak yasaklanmış ve haram kılınmıştır. Ribanın helal olduğuna itikat eden bir kimse dinden çıkar, kâfir ve mürted olur.

Allah ticareti helal, ribayı haram kılmıştır. Bir Müslüman paraca sıkıntıya düştüğü vakit ona faizsiz borç/kredi verilmelidir. Din dilinde bunun ismi karz-ı hasendir.

Bugün Türkiye gırtlağına kadar ribaya, faize batmıştır.

Sorumlu Müslümanlar ribayı kötülemezlerse, halkı ve ilgilileri riba konusunda uyarmazlarsa büyük vebal altında kalırlar.

Ülkemiz riba, zina, bina ülkesi haline gelmiştir.

Bu konuda emr-i maruf ve nehy-i münker yapılmadığı takdirde genel bir afet ve musibet gelir, kurunun yanında yaş da yanar.

Muhterem Müslüman kardeşlerimi haddim olmayarak uyarıyorum: Doğrudan doğruya veya dolaylı olarak riba işlerine bulaşmayınız... Başlangıçta kâr ettiğinizi, faydalandığınızı sanırsınız ama sonunda hem dünyada hem ahirete büyük zarara uğrarsınız.

19'uncu asında Tanzimattan sonra Osmanlı mülküne faizli modern bankacılık girmeye başlayınca, evliyaullahın büyüklerinden Gümüşhaneli Ahmet Ziyaüddün hazretleri tarikat bünyesi içinde karz-ı hasen sandığı kurdurmuş, krediye ihtiyacı olan Müslümanlara faizsiz borç para verdirmiştir.

Sahtekârlara ve dolandırıcılara aldanıp para kaptırmamak şartıyla muhtaç Müslümanlara faizsiz kredi vermek çok faziletli ve sevaplı salih bir ameldir.

Günümüzde bir takım Müslümanlar zarurî bir ihtiyaç olmadığı halde faizli krediyle gayr-i menkul (taşınmaz mal) satın alıyor...

İhtiyaçlarının çok üstünde lüks otomobil alıyor...

Faizli borç para ile lüks turistik seyahat yapıyor...

Haramdır... Haramdır... Haramdır...

Faizli kredi kartı kullanmak haramdır...

Yakın tarihte İslam dünyasında faizli bankaları, faizli kredileri inceleyip kararlar alan ulema kongreleri toplanmıştır. Bunların hiç biri ribanın haram olduğuna dair en ufak tereddüte düşmemiştir.

Diyanet işleri başkanlığı, riba konusunda Müslüman halkı uyarmalıdır.

Son 30-40 yıl içinde yerli ve yabancı vurguncular, faizle ve müzmin yüksek enflasyonla Türkiye'nin yüz milyarlarca dolar servetini gasp etmişlerdir.

Şu anda Türkiye'ye, yüksek faizden yararlanmak için dünyanın çeşitli yerlerinden on milyarlarca dolar sıcak para akmaktadır.

Allahü teala Kur'an'da 'Ribacılar Allah'a ve Resulüne savaş ilan etmişlerdir' buyuruyor.

Riba konusunda olsun, zina konusunda olsun, başka haramları işlemek konusunda olsun hiçbir şahıs ve toplum galip ve muzaffer olamaz.

Riba bataklıklarına düşen Müslümanların dünyevi cezaları daha ağır olur.

Dikkat: Riba ve faiz konusunda sakın ola ki reformculardan fetva ve ruhsat almaya kalkışmayınız. Onların bir kısmı bu konuda dall ve mudildir yani kendisi sapıtmış, başkalarını sapıtıyor.

Kur'an-ı Kerim'in Bakara suresinde (275-279) mealen şöyle buyrulmaktadır:

"Faiz yiyenler, (kabirlerinden) şeytan çarpmış kimselerin cinnet nöbetinden ayılışı gibi kalkacaklardır. Bu hal onların, 'Alım satım da tıpkı faiz gibidir' demeleri yüzündendir. Hâlbuki Allah alım satımı helal, faizi haram kılmıştır. Bundan sonra kime Rabbinden bir öğüt gelir de faizden vazgeçerse geçmişte olan kendisinindir ve artık onun işi Allaha kalmıştır. Kim tekrar faize dönerse işte onlar cehennemliktir, orada devamlı kalırlar. Allah faizi tüketir, sadakaları ise bereketlendirir. Allah küfürde ve günahta ısrar eden kimseleri sevmez... Ey iman edenler! Allah'tan korkun, eğer gerçekten inanıyorsanız mevcut faiz alacaklarınızı terk edin. Şayet böyle yapmazsanız Allah ve Resulü tarafından açılan savaştan haberiniz olsun. Ancak tövbe edip vazgeçerseniz anaparanız sizindir. Böylece ne haksızlık etmiş ne de haksızlığa uğramış olursunuz."


Bazı doğru yoldan çıkmış reformcu ilahiyatçılar, düşük oranlı faiz işlemlerinin yasak ve haram olmadığını iddia ediyorlar ki çok fahiş bir hatadır.

Faiz sadece İslam'da değil Musevilikte ve Nasranîlikte de haramdır. 20"nci asır reformcularından Reşid Rıza az oranlı, basit faizin haram olmadığı görüşündedir. Onu imam kabul eden reformcu ilahiyatçılar da aynı görüştedir.

1975'te Kahire'de toplanan 2'nci İslam Araştırmaları Kongresinde her çeşit faizli kredinin haram kapsamına girdiğine ve TC Diyanet İşleri Başkanlığı, Din İşleri Yüksek Kurulu, faizin her türünün haram olduğuna karar vermiştir.

Bir kısım Müslümanlar faiz konusunda yoğun cehalet, gaflet ve dalalet karanlıkları içinde kalmışlardır. Bilenlerin onları aydınlatması, uyarması, bilgilendirmesi kesin bir vazifedir. Bu vazifeyi yerine getirmezlerse sapıtanların vebali, bilip de aydınlatmayanların üzerine olacaktır.

1960'lı yıllarda Bursa'da mefruşat=döşeme ticareti ile uğraşan risale-i nur talebesi merhum Sami Bey, faizli bankalara bulaşmamak için İstanbul'da fabrikalara ve toptancılara ödeyeceği parayı özel kurye ile gönderirdi.

Allahın gazabından korkan müminler kesin haramlara helal demekten, bu haramları açıkça, serbestçe, fütursuzca işlemekten uzak dursunlar.

Cebinizdeki faizli kartlar kasanızdaki faiz gelirleri midelerdeki faizle elde edilip yenilmiş yemekler hep ateştir.

Dindar geçinip de faize bulaşanlara doğrusu şaşılır...


* (İkinci yazı)

Rakı İçmek ve Gıybet Etmek


Zamane Müslümanlarının büyük kısmı günahları ikiye ayırır: İşlediği günahlar, işlemediği günahlar. Cahil ve gafiller işlemedikleri günahlar konusunda çok sert ve amansızdırlar. Mesela bizim sahte sofu rakı içmiyor ya, rakı içenleri hiç affetmez. İçki içmek gibi büyük bir günah olan, hattâ içkiden daha iğrenç ve necis bir kebîre olan gıybete gelince, bizimkinin hiç sesi çıkmaz. Çünkü herif ve karı (böylelerine beyefendi veya hanımefendi diyecek değilim) günde üç saat gıybet ederek, ölü kardeşlerinin etlerini yemektedir.

Hangi günah daha iğrenç ve tiksindiricidir? Şarap içmek mi, yoksa ölü kardeşinin etini yemek mi?.. Elbette ikincisi. Peki, sahte sofular bu ikincisini niçin kötülemezler?

Samimî, ihlaslı, pervasız din hocaları, maneviyat büyükleri günahlar ve faziletler konusunda Müslüman halkı uyarmalı, aydınlatmalı, bilgilendirmelidir.

Günahların yüzde yetmiş beşi dil ile yapılıyor. İmamı Birgivî hazretleri Tarikat-ı Muhammediye adlı faydalı ve feyizli eserinin büyük kısmı lisan afetlerine aittir.

Gıybet de bu afetlerden biridir.

Müslüman kişi, başkalarının gizli günahlarına, öze hayatlarına karanlık gece gibi olmalıdır. Sahte sofular, ayıp ve günahları örtmek bir yana, üzerlerine gıybet projektörleri tutarlar.

İslam Ümmeti bir Medine-i Fâzıla oluşturur. Müslümanlar az konuşurlar, öz konuşurlar.

Müslüman faydası olmayan söz söylemez.

Gıybet, bir kimseyi, onun olmadığı bir yerde, duyduğunda üzüleceği bir şekilde anmaktır. Kısa birine bodur, şişman birine şişko, saçları dökülmüş bir kimseye kel demek gibi.

O kişide olmayan bir ayıp ve noksanlık ile çekiştirilirse gıybet olmaz, iftira olur.

Bir kişi gıybet etse, ona ayıptır günahtır etme denilse, o "Benim bu yaptığım gıybet değildir" cevabını verse, bu sözüyle küfre düşeceği söylenmiştir.

Müslüman toplum içinde gıybet yaygın mıdır? Maalesef...

Ne yapmak lazım gelir?.. Dillerimizi ve kalemlerimizi kontrol altına almamız gerekir.

Gıybet gibi büyük günahlarla ilgili küçük bir kitap hazırlansa, milyonlarca basılsa ve Müslümanlara okutturulsa ne iyi olur...


Mehmet ŞEVKET EYGİ - 25 Aralık 2012 Salı

frknyesilyurt

Darül harp olduğu zaman faiz durumu nasıldır? Müslüman ve gayri müslim arasındaki fazlalıklar faiz değildir diye bir hadis varmış diye görmüştüm mollacami sorularda.

Mücteba

Alıntı yapılan: frknyesilyurt - 25 Aralık 2012, 12:59:38
Darül harp olduğu zaman faiz durumu nasıldır? Müslüman ve gayri müslim arasındaki fazlalıklar faiz değildir diye bir hadis varmış diye görmüştüm mollacami sorularda.

http://www.sadakat.net/forum/fikih_ve_itikad/hanefi_mezhebine_gore_darul_harbin_hukmu-t52349.0.html;msg206826#msg206826

Mücteba

#3
Faiz

2248 - Soru: Bizim buradaki (Almanya) tasarruflarımıza verilen banka faizleri helâl midir, kullanabilir miyiz?
Cevap: Alman bankalarından aldığınız faizleri kendinize sarfetmemenizi tavsiye ederim.

2249 - Soru: Faizi kullanmak helâl midir, değil midir?
Cevap: Müslümana faizin her çeşidi haramdır.

2250 - Soru: Faiz kaç nevidir?
Cevap: Faiz iki çeşittir: Ribai fadl, ribai nesie. Ribai fadl, tartılan veya ölçülen şeylerin kendi cinsi ile peşin olarak ve fakat ziyadesi ile satılması ile meydana gelir. Ribai nesie ise, bu gibi şeyleri veresiye olarak mübadele etmektir. İsterse mübadale edilen iki mal birbirine eşit olsun.

2251 - Soru: Türkiye'deki bir bankada bulunan parasının faizini kabul etmeyen ve bankada bırakmak istemeyen bir kimse, paranın faizini nereye verebilir?
Cevap: Faiz haramdır. Bu paranın alınması yanlıştır. Ancak talep etmeksizin tahakkuk eden bir faizin bankaya bırakılması da o sistemin daha da güçlenmesi demektir. Bu parayı açlıktan ölecek, giyecek veya yakacaksızlıktan hastalanacak durumdaki bir fakire veya yapılmakta bulunan bir helâ'nın (WC) inşasına verebilir.

2252 - Soru: Benim bir evim var. Orayı kiraya verdim, fakat kiradan almakta olduğum para bana yetmiyor. Ben bu evi satıp bankaya yatırsam orada bana faiz olarak daha çok para gelecek ve bu para (faiz) de bana yetecek. Ben bu şekilde hareket etsem, dinimizce doğru bir harekette bulunmuş olur muyum?
Cevap: Böyle bir davranış, asla caiz görülemez. Münasip bir iş ve alışveriş yolu yapmak varken neden faiz almaktan fayda umulmaktadır? Allah'ın haram kıldığı bir şey, kişinin ahiret sorumluluğunu muciptir.

2253 - Soru: Faizle para alıp kullanmak caiz midir?
Cevap: Değildir. Faizle ilgili muamelelerden son derece sakınmak gerekir.

2254 - Soru: Zeyd, kimseden karz-ı hasen olarak para alamaması sebebiyle, faizden kaçınmak için, başkasından veresiye olarak ve piyasa fiyatından daha yüksek bedelle mal alsa ve bunu da peşin fiyatla piyasadaki rayiç üzerinden bir başkasına satsa ve bu şekilde ihtiyacını görse bunun bir mahzuru var mıdır? Caiz midir, değil midir?
Cevap: Para elde etmek için, veresiye olarak bir malı yüksek fiyata satın almak, bîr alışveriş muamelesi olarak incelenince geçerli sayılırsa da borçlanmaya yol açacağından dolayı kerahet vardır. Faizden kurtulmak için bundan başka çare kalmazsa bu yoldan yürünebilir. Ancak başka bir çare ve imkân mevcut olunca bu muamelede kerahet bulunmaktadır. Bu cevaz, mekruh olarak cevazdır. (Hukuk-ı İslamiyye ve Istılahat-ı Fıkhiyye Kamusu, c. 5, s. 109, madde: 400)

2255 - Soru: Benim 40 bin lira param var. Bir şahsa, "Al şu 40 bin lirayı çalıştır. Buna karşılık olarak bana ayda 800 lira ver" diyorum. Bu 800 lira faiz midir, yoksa bir nevi ticaret midir?
Cevap: Alınacak bu para faizdir. Ticarette kâr ve zarara ortak olmak şartı vardır. Yalnız kâr almak ve fakat zarara iştirak etmemek faiz olur.

2256 - Soru: Bir tüccar, parası peşin olarak müşteriye ucuza satmakta, veresiye alanlara, "Şu zamana kadar bedelini ödemezsen bu kadar fazla verirsin" diyor. Bu, faiz olur mu?
Cevap: Veresiye satışı, alışveriş akdinin yapıldığı sırada, peşinden daha fazlaya satmak mekruh ise de faiz olmaz. Fakat, sizin belirttiğiniz gibi olursa faiz olur. Zira gösterilen müddet içinde ödenmesi gereken para, esas malın karşılığıdır. O zaman içinde ödenmemesi halinde istenilen karşılıksız bedel ise faizdir.


Çağımız ve Günümüz Meselelerine Fetvalar - Mehmed Emre