Yediklerimiz ve İçtiklerimiz

Başlatan yolcuyuz, 29 Ağustos 2005, 05:36:15

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

çorbacı

Bir suyu kullanmak ayrı şey onu içmek ayrı şeydir. Az mikTarda da olsa lağım suyu karışan suyu içmek günahTır. Hanefi mezhebinde içine fare düşen su dahi içilmez ve kullanılmaz. Lağım suyu karışan suyu kullanmak da ihTiyaç halinde mümkündür. İhTiyaç yokken bile bile kullanılmaz. Ayrıca dışkı açıkça haram kılınmış mıdır? Kur'an- Kerim'de var mıdır?

Yani şahsuvar arkadaşın icTihad üzerinden kurduğu kıyas delil olamaz.

Kafein uyuşTurucu sınıfına dahildir. Evinizde ''Vermidon'' ilacı varsa bunun üzerinde az mihTarda kafein içerdiği yazar. Bu ilaç uyuşTurucu eTkiye sahibdir. Bu kafeinin uyuşTurucu eTkisi olduğunu bilmekTe en yakın bir misaldir.

Onca İslami amel işeleyen kişiler bizi kurTaracaklarına güvence verebilirler mi? Onların böyle bir iddiası var mıdır?

Coca kolayı içmekTek bu yönden dahi günah olmasa şu yönden günaTır ki son günlerde Müslüman Kardeşler ABD ve İsrail firmalarının mallarına boykoT uyguluyorlar. Bu boykoTa uymak gerekmiyor mu? Bunların ülkelerine kazandırdıkları para biz Müslümanlar'a mermi ,bomba, zulüm olarak geliyor. Zulme uğramamak için zulmün güç kaynaklarını yıkma gerekmez mi?

Hüküm açıkTır.

1-KaTı maddeler de uyuşTurucu eTkiye sahiblerse günahTır.

2-Kafein de kaTı bir uyuşTurucu maddedir.

3-Bir bardak suya yahud bir su deposuna 1 dabla şarab döküldüğü kesin olarak bilniyorsa bu suyu içmek günahTır.

4-Sonradan kafein kaTıldığı açık ve kesin olan kolayı içmek de böyledir.
Kalbin şifası dini ilimdir.

İsra

Arkadaşlar kafein sadece colada değil kahvede de var ve nerde okudğum hatırlamıyorum bir hocanın içinde kafein olan içeçeklerin içilmesinin haram olmadığını yazmıştı

racül

Esyada asl olan beraeti zimmettir (yani helalliktir) Müctehid ve (hadi diyelim ki en azindan) müftü falan olmadigimiz halde kendimize göre kaziyeler öne sürüp yeni bir kiyas ortaya koyup aha bu haramdir demek haddimize düsmez...

Helale haram demek insani küfre götürür... Haramdir diye bir müctehidin hükmü yoksa, niye göre haram diye Allahin kullarini zora soktun diye ahirette hesabi sorulur... Islamin sarti 5, altincisi haddini bilmektir derlerdi eskiden :oops: ...

Azlik cokluk meselesinde, cogu haram olanin azi da haramdir. Ama bu cokluk bir insanin yiyip icebilmesinin aklen ve âdeten mümkün oldugu bir cokluktur. Mesela bozanin cogu insani sarhos eder: ama bu coklugun ölcüsü bir kamyon dolusu boza icersen sarhos eder. Bir kamyon boza icmek aklen ve adeten mümkün olmadigindan, buna cogu sarhos edenin azi da haramdir denemez...

1. Kafein haram midir?
2. Uyusturucu maddeler hangi ayet, hangi hadis ve hangi illetle, hangi sartlarda, hangi dozajda haramdir?

Bunlarin scharlatanlikla degil, fukaha indindeki saglam fetvalari nerelerde vardir? Dini konularda ahkam bizim isimiz degil. Varsa ortada bir fetva, falan zatin bu konudaki fetvasidir diye ortaya cikalim. Yoksa, forum ulemasi olarak ortaya cikip kafamiza göre fetva vermeye kalkmayalim.

Biz forum katilimcisiyiz, forum katilimcisi olarak lafimizin ciddiye alinmasindan cesaret alarak, kendimizi fikih ulemasi olarak da sunabiliriyoruz bazen... Hepimiz ayni hataya düsüyoruz...
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

çorbacı

Zamanımızda mücTehid kaldı mı? Herkes kendi başının çaresine bakacak.

İsra kardeşimin feTva aldığı kişilerden Ahmed şahin son zamanlarda acai,b şeyler söylüyor... Bunu da Takib eTmek lazım.

Bakınız: hTTp://zaman.com.tr/?bl=yazarlar&Trh=20050921&hn=202286

Müslüman’ın HırisTiyan’la evlenmesi üzerine...

Soru: Son devrelerde Avrupa’da çalışan işçilerimizle HırisTiyanlar arasında evlenme olayları yaşanmakTa, haTTa bu konudaki yakınlaşmalar ailenin isTemediği boyuTlara bile ulaşmakTadır.


Müslüman bir erkeğin Hıristiyan kadınla evlenmesinin caiz oluşuna bakılarak, Müslüman kızların da Hıristiyan gençlerle evlenebileceği yolunda kıyaslar yapılıp uygulamaya bile konmaktadır. Aile ise çaresizlik içinde konunun dinî hükmünü merak etmektedir. Bu bakımdan şüphelerden kurtaracak bilgiye ihtiyaç vardır. Bu konuda bizi bilgilendirirseniz bilenlerin kararlılığını göstereceğiz elbette. Müslüman-Hıristiyan evliliğinde ölçü nedir? Hangisi caiz, hangisi değildir?

Cevap: Konuyu, kolay anlaşılması için iki madde halinde özetlemeye çalışayım izin verirseniz.

1- En başta esas olan; Müslüman’ın kendisi gibi inanan Müslüman’la evlenmesidir. Aile ancak ortak inanca sahip eşlerle huzur bulur, inanmış nesil ancak böyle uyumlu yuvada kolay yetişebilir. Bu, tartışma götürmeyen bir gerçektir. Bununla beraber, Müslüman erkeğin kendi gibi inanmayan ehli kitap Hıristiyan bir kadınla (mecbur kaldığı yerde) evlenmesi de caiz görülmüştür. Yapılan nikah geçerlidir. Ancak, Müslüman aileye Hıristiyan bir gelin gelince halli zor sorunlar da ortaya çıkabilir ileride. Çünkü iki ayrı din mensubu eşlerin bir gün çocukları olacaktır. Bu çocukları, hangisinin dinini öne alacak, hangisini yanlışlıkla yorumlayacaktır? İkisi de yanlış diyemeyeceği gibi, ikisi de doğrudur da diyemeyecektir. Öyle ise bu çocukların ruh hali ne olacaktır; ayrı din mensubu ana baba karşısında? Burada miras konusunda da sorunlar aileyi beklemektedir. Aslında İslam’da doğan çocuklar, ana babanın hayırlısına tabidirler. Doğru din mensubuna verilmeli, onun terbiyesine terk edilmelidir. Ama buna ne ölçüde razı olur Hıristiyan ana? Bu gibi ileride çıkabilecek sorunları kendileri çözeceklerdir artık. Belki de Hıristiyan anne Müslüman ailenin gösterdiği güzel örneklerden etkilenerek Müslüman olacak, aileyi topyekun mutlu ve huzurlu kılacaktır. Öyle bir görevin bulunduğunu da unutmayalım.

2- Müslüman bir erkeğin Hıristiyan bir kadınla yaptığı bu evliliğinin caiz oluşundan hareketle, Müslüman bir kızın da Hıristiyan bir erkekle evlenebileceğinin caiz olacağını söylemek mümkün değildir. Çünkü bu anlayışta, ikisi arasındaki büyük farkı fark etmemek vardır. Şöyle ki:

Hıristiyan bir kadının vardığı Müslüman erkek, Hıristiyan karısının kitabını, peygamberini inkar etmiyor, tam aksine tasdik ediyor, hürmet ve saygıda asla kusur göstermiyor. Böylece Hıristiyan kadın vardığı Müslüman erkekte din açısından bir aşağılanmaya ve saygısızlığa maruz kalmıyor. Bir kaybı da söz konusu olmuyor. Müslüman bir kızın varacağı Hıristiyan bir erkek ise, böyle bir tanıma ve saygıya sahip değildir. Hıristiyan erkek, alacağı Müslüman kadının inandığı Hazreti Muhammed’i (sas) de Kur’an-ı da Tasdik eTme yolunda bir yaklaşımı söz konusu olmuyor. Böylece Müslüman bir kız, Kitap’ını da Peygamber’ini de dinini de açıkça inkar eden bir erkeğin nikahı altına girme aşağılanmasına maruz kalıyor. Yapılacak evliliğin engeli de bu aşağılanma ile meydana geliyor. ''''''''''''''''''''''''''''''''''Böyle bir evliliğin tek çaresi, Hıristiyan erkeğin de Müslüman erkek gibi aldığı Müslüman kadının Kitap’ını ve Peygamber’ini tanıyarak şehadet kelimesiyle bu inancını açıklamasıdır. Böylece Müslüman kadın da Hıristiyan kadın gibi dinini inkar etmeyen biriyle evlenmiş olma eşitliğine kavuşmuş bulunacak, konu adil şekilde halledilmiş olacaktır. '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
....

Ben böyle bir adama öküzümü bile emaneT bırakmam.
Kalbin şifası dini ilimdir.

İsra

#19
Alıntı Yapİsra kardeşimin feTva aldığı kişilerden Ahmed şahin son zamanlarda acai,b şeyler söylüyor... Bunu da Takib eTmek lazım.

Kardeşim ben bu fetvayı Ahmed şahinden değil başka bir hocadan duymuştum.


İsra

Çay, kahve ve tütün





Bir tasavvuf kitabının 2. cildinin 21. sayfasında, (kahve, tütün, tömbeki, esrar, şaraptan daha kemdir. Çünkü şaraptan kırk günde kurtulmak mümkündür, ama ötekilerden sıyrılmak çok müşküldür) deniyor. Kahve, tütün, şaraptan daha kötü nasıl olabilir?

CEVAP
Kitaptaki ifadelerde bir nakil hatası olabilir. İstanbul Üniversitesi yayınlarından Gıda Kimyası kitabında deniyor ki: (Çaydaki tein ile, eskiden ayrı bir alkaloit olarak kabul edilen kafeinin aynı olduğu tespit edildi. Çayda %2,5-3, kahvede ise %1,3 oranında kafein bulunur.
kafein, zihni açar, kan dolaşımını artırır, vücuda sıcaklık verir, yorgunluğu giderir, sindirimi kolaylaştırır. Fazlası sinir sistemi üzerinde etki yapar. Kalp hastalıklarında, sinirleri zayıf insanlarda ve çocuklarda az miktar kahve bile fena etki yapabilir.) [s. 658]

Çaydaki kafein, kahvedekinden iki misli fazladır. Kahvedeki kafeine haram denirse, çaydakine de haram denmesi gerekir. Çoğu zarar veren şeyin, zarar verecek miktarını kullanmamalıdır! Vücuda zarar verecek kadar çok yemek de haramdır. Bazı gıdalar, bazı hastalara zararlıdır. Vücuda zarar verdiği bilinen şeyleri kullanmak doğru değildir. Bir kimseye kahve ve çayın fazlası zarar veriyorsa az içmeli, azı da zarar veriyorsa hiç içmemelidir! Hastaya haram olan bir şey, sağlama da haramdır denmez. İmam-ı Münavi hazretleri, Camius-sagir şerhinde kahve içmenin haram ve mekruh olmadığını bildirmiştir. (Hadika s.143)

Çay ve kahvedeki kafein, tütündeki nikotin, fazla alınırsa elbette zararlı olur. Çoğu zarar veren mubah bir şeyin, zarar vermeyen az miktarının kullanılması haram değildir. Alkollü içkilerin ise, hiç zarar vermese de, damlası haramdır. İmam-ı Nevevi hazretleri buyuruyor ki: Sıvı içkilerin azı da haramdır. Esrarın sarhoş etmeyen miktarını ilaç olarak kullanmak caizdir. (Mühezzeb)
Afyonun da sarhoş etmeyen az miktarı haram değildir. (Feth-ur-rahim s.30)
İbni Hacer-i Mekki hazretleri buyuruyor ki: Afyon ve diğer zehirli otların alınan çok miktarları haramdır, fakat az miktarlarını ilaç olarak kullanmak caizdir. (Zevacir)

Uyuşturucu benc otu mubahtır. Bununla sarhoş olmak haramdır. (D.Muhtar c.3, s.166)
İbni Abidin hazretleri, bunu açıklarken buyuruyor ki: Benc otunu ilaç olarak kullanmak caizdir. Sarhoş edici miktarı caiz değildir. (Çoğu sarhoş edenin azı da haram olur) hadis-i şerifi sıvı içkilere mahsustur. Zehirli bitkileri ve sarhoş edici katı ilaçları az miktarda kullanmak haram olmaz. (R. Muhtar c.5, s.295)

Ali Echuri hazretleri, (Tütün içmek aklı giderir veya nafaka temininin terkine sebep olursa, haram olur. Böyle bir durum olmazsa haram olmaz) buyuruyor. (Gayet-ül-beyan)

Tütün mubahtır. (Essulh-u beynel-ihvan, El-ukudüddürriyye, Tahtavi, Berika)
Bursalı İsmail Hakkı hazretleri, ilk yazdığı kitaplarında, tütüne haram diyordu. Çünkü zamanın padişahınca tütün yasaklanmış, içene ceza veriliyordu.
Tütüne israf yönünden hiçbir âlim haram dememiştir. Fakirin su yerine meşrubat içmesi israftır, fakat alıştığı için çay, kahve veya tütün içmesi israf olmaz.
Şafii âlimlerinin çoğu, sigaraya tenzihen mekruh dedi. Hanefi’de, soğan, sarmısak gibi, tenzihen mekruhtur. (Tahtavi)
Büyük bir âlim, mubah olan bir şeyi yasaklarsa, talebelerinin itaat ederek, o şeyi kullanmamaları gerekir. Fakat bu herkese şamil edilemez.

(Mehmet Ali Demirbaş)

Gerçi sigaranın konumuzla alakası yok ama siz kafeinle ilgili olanları okuyun :)

sahsuvar

Alıntı YapHüküm açıkTır.

1-KaTı maddeler de uyuşTurucu eTkiye sahiblerse günahTır.

2-Kafein de kaTı bir uyuşTurucu maddedir.

3-Bir bardak suya yahud bir su deposuna 1 dabla şarab döküldüğü kesin olarak bilniyorsa bu suyu içmek günahTır.

4-Sonradan kafein kaTıldığı açık ve kesin olan kolayı içmek de böyledir.

corbacı kardesım bunlar bıraz havada kalmıs gıbı,sımdı senın mantıkla ıse koyulursak (kı,alımler bu konulara gereken acıklamayı getırmıstır)
katımaddelerdemesela,bır sopa bırının kafasına vurursan uyusturucu etkı yapar sımdı ben bunun bu durumunu bılıyorum. sopao zaman bu mantıga gore gunahtır.ha eger yok kardesım boyle demek ıstemıyorum dıyorsan demek kı havada kaldıgı acıktır.

ıkıncı konuya gelınce dagdan akan sulara hayvan pıslıgı bulasmaktadır.denızede lagım suları bulasmaktadır.hatta ıstanbulun ana sebekelerıne lagım suyu dırek karıstıgıda soylenmektedır.(kı,ınanma sebebıde ıkı mumın yetmetedır).sımdı bu durumda bılınen sularımızda gunahtır.bır suyun temız olma hukmu nedır kardesım.hem yukarda bahs ettıgım safıı meshebın hukmuncedır.kaldıkı hanefı meshebınde desuyun temızlenme sartları mevcuttur.yok oyle demıyorum dıyorsan yukardakıler havadadır o zaman...

sımdı uzumun yanında bugday ve arpanında eskı donemlerde sarap oldugu soylenıyor.yanı bır katı madde,bunları kapalı havasız ortamda hafıf su ılebekletılınce o da sarap oluyor.ben bunu bılıyorum oyle ıse bu ıkı temel gıda maddesıde gunah ve haramdır.

haaa...yok kardesım oyle degıl sen yukarda heyezan yapmıssın dıyorsan.bunların durumlarına gore acıklaması vardır.ortamdan ortama alımlerın vermıs oldugu fetvalar vardır dıyorsan.demek kı yukardada mevzuolan kafeın vs vs seylerınde halden hale gecme ve ıslenme esasende nıyet ortamları goz onunde bulundurulmalıdır.buna nazaranda kesın olarak haram ve gunahtır deyıp ısın ıcınden cıkmak olmaz.

racül

sehsuvar kardes,

imza olarak kullandiginiz hitabda ya mahserel degil, yâ ma'serel... seklinde olmasi lazim.. ayn ile...  :oops:
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

racül

Saygideger Isra,

verdiginiz bilgilerden dolayi (nezaketen degil harbiden) tesekkür...

Aradigim cevaplardi bunlar..

kayd ettigniz gibi sigara disindakileri aldik kabul ettik...
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

trhn

Alıntı YapAlıntı:
Böyle bir evliliğin tek çaresi, Hıristiyan erkeğin de Müslüman erkek gibi aldığı Müslüman kadının Kitap’ını ve Peygamber’ini tanıyarak şehadet kelimesiyle bu inancını açıklamasıdır. Böylece Müslüman kadın da Hıristiyan kadın gibi dinini inkar etmeyen biriyle evlenmiş olma eşitliğine kavuşmuş bulunacak, konu adil şekilde halledilmiş olacaktır. '''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''  
Devamını eklemyi unutmuşsunuz sanırım onuda ben ekliyim

Demek oluyor ki; hiçbir kadın, Kitap’ını, Peygamber’ini inkar ederek kendisini aşağılamış olan bir erkekle evlilik yapmaya kendini mecbur duruma düşürmemeli, geçersiz bir evlilik yapmaya mahkum hale gelmemelidir.
Müslüman bir kadının kafir bir erkekle evlenememesinin sebebini Ahmet Şahin aşağılanmaya bağlamış, Bu zamanda bir hiristiyan çıkıp ben islam dinini kabul ediyorum ama kendi dinimide yaşamak istiyorum pazar günü kiliseye gidip papaza günahlarımı affettireceğim dese müslüman bir kadınla evlenebilirmi?Fıkıh kitaplarında müslüman bir kadının hiristiyan bir erkekle evlenmesini o erkeğin KELİME-İ ŞEHADET getirmesiyle mümkün olacağı yazılıdır. iki dini tastik eden kişinin ne olacağını Ehli sünnet alimleri açıklamışlardır. yok A. Şahin bunları kastetmemişse kısaca KELİME-İ ŞEHADET getirmekle böyle bir evliliğin mümkün olacağını söylemesi yeterli olurdu ve böylece insanların kafasını karıştırmazdı.ben onun yazdıklarından bir hiristiyanın kendi dinini (hiristiyanlığı)yaşayarak müslümanların  Kitabını ve Peygamberini tastik etmek suretiyle evlenebileceklerini anladım.
     Bugün aklı başında islam dininin emirlerini ve yasaklarını yerine getiren hiçbir hanım kardeşimiz kesin ve kat-i olarak müslüman olduğuna inanmadığı birisiyle evlenmez diye düşünüyorum.
MUHABBETTEN MUHAMMED OLDU HASIL
MUHAMMEDSİZ MUHABBETTEN NE HASIL

çorbacı

Bunlar bir yana kafeinli içeceğin hükmünü orTaya koymakTa biraz sıkınTımız var sanırım.

Bir misal daha:

Afyonun uyuşTurucu eTkisi vardır. Ama haşhaşlı ekmek günah değildir. Çünkü uyuşTurmaya elverişli afyon haşhaşın öğüTülmesinden elde edilen ayrı bir maddedir.

Kafeinin uyuşTurucu eTkisi vardır. Ama kahve günah değildir. Çünkü uyuşTurmaya elverişli kafein kahvenin öğüTülmesinden elde edilen ayrı bir maddedir.

Bizim bahseTTiğimiz şey de bu ayrı madde olan kafeindir.

Bunu Tek başına yemek günah mı? Günah. UyuşTurucudur çünkü. Tıbda kullanımına ruhsaT verilmişTir. Uyku hapları, ağrı kesicilerde bol bulunur. Dişi ağrıyan dişine koyduğunda dişi uyuşur. Başı ağrıyan içerse ağrısı bir müddeT kesilir. (Vermidon, novaljin...)  Esrardan farkı yokTur. EkTazi hab gibidir.

Şimdi bu kafeini alıyorsun suya aTıyorsun. Bunun içinde bulunduğunu bile bile içiyorsun. Günah olmuyor mu? Oluyor Tabi.

Püf nokTa şu:

Bileşik mi karışım mı içiyorsun? Bir maddenin günah olup olmadığı bileşik için söz konudur. Karışımlarda karışımı oluşTuran her bir maddeye ayrı ayrı bakılır.
Kalbin şifası dini ilimdir.

racül

Kouyu oriininden saptirip belden asagi vurmaya basladik gibi geliyor bana...

ISra ulemadan bazilarinin görüsleirni vererek iyi bir katki yapti. Istifade ettim..

Bu devirde herkes basinin caresine bakacak diye yola cikip kahveyi niye ictigimize dair karisim bilesim muhabbetinden medet ummaya baslariz..
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

İsra

Alıntı yapılan: "çorbacı"kola

Kafeinli cola vb. içecekler mekruh mudur?

Çorbacı kardeşim zaten siz direk kafeini içmek mekruhmudur demediniz.Kafeinli içecekler mekruhmudur dediniz.

Alıntı YapISra ulemadan bazilarinin görüsleirni vererek iyi bir katki yapti. Istifade ettim..
Faydalanacağınız bişey yaptıysam ne mutlu bana

müteallim

LÜTFEN CAYIMIZA VE KAHVEMIZE DOKUNMAYINDA GERISINI TARTISIN.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

çorbacı

Hepimiz cenneTi isTiyoruz. CenneT yolundaki sefer arkadaşlarıyız. Birbirimizi ikaz eTmek, uyarmak, TuTup kolundan kaldırmak hepimizin vazifesi.

Rabbim cümlemizi cenneTTe buluşTursun. amin.
Kalbin şifası dini ilimdir.