İntihar eden kafir midir?*

Başlatan Salur, 11 Mayıs 2006, 20:05:22

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Salur

Selamünaleyküm Kardeslerim
Bilmek istiyorum, acaba Intihar edenin durumu ehli Sünnete göre nedir?
Aciklayan olursa sevinirim.
Günde en az iki kişiye iyilik et, gönlünü al. Çünkü cennetin yolu, gönül
almaktan geçer. Gönül almak, Cennetin Firdevs kapısını açmaktır.

müteallim

Alıntı yapılan: "Salur"Selamünaleyküm Kardeslerim
Bilmek istiyorum, acaba Intihar edenin durumu ehli Sünnete göre nedir?
Aciklayan olursa sevinirim.

Allahin verdigi cana kiymak günahi kebairdendir.intihar eden kafir degildir.amma günahinin cok büyük oldugu ifadeden vabestedir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

racül

Hadisi Serif:

Rasul aleyhisselam buyurdu ki: Kim ki Islamdan baska bir dine kazib ve müteammid olarak yemin ederse, o kimse deddigi gibi (yalanci) dir. Kim ki, keskin bir aletle kendini öldürürse, bu kimse de cehennem atesinde o aletle azab olunur.

Izah:

...Hadisin katli nefisten ibaret olan ikinci kismini izah edecegiz. Bu hadisin Cenaze bahsinde asil zikredilmesini mucib olan da bu fikradir. Scharih Ibni Battal diyor ki: Fukaha ve Ehli sünnet ulemasi ittifak etmislerdir ki, hayatina kasd eden intihar eden bir kimse bu cok cirkin hareketi ile Islam camiasi haricine cikmis olmaz Binaenaleyh namazi kilinir. Günahi kendisine aiddir. Imami Malikin mezhebi de budur.

Yine Ibni Battal diyor ki: Ömer ibni Abdulaziz ile Evzai istisna edilirse, bütün fukaha müntehire (intihar eden) cenaze namazi kilmakta kerahet (mekruhluk) olmadiginda ittifak etmislerdir. Cünkü Rasulullah (SAV) bütün müslümanlara namaz kilmak adetini vaz' etmisler ve bundan hic bir müslümani istisna etmemislerdir.

Sarih Ayni de Imami Ebu Yusuf'un "Müntehire namaz kilinmaz. Cünkü müntehir kendi nefsine zulm etmistir. Bagi (ihtilalci) ve katii tarik (yol kesen eskiya) mesabesindedir" dedigini ve Imami Azam ile Imami Muhammedin de "Müntehirin, darb ve cerhsiz kendi döseginde ölen kimse gibi kani heder olup katli nefiste diyet bulunmadigini ve binaenaleyh namazi kilinir" dedikleriini haber veriyor.

....

Tecridi Sarih terceme ve Serhi
c. 4. sh: 561-562

....

Konu ile ilgili iki hadisi serih daha var ayni kitabta..
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Himmet

hz.Allah razi ve memnun olsun..
Zâtının, Sıfâtının, Esmâının, Efâlinin Hudutsuzluğunca Şükürler Olsun Yâ RABBİİM..

racül

Hadisi Serif:

Cündüb Radiyellahü anh'den Nebi (SAV) söyle buyurdu dedigi rivayet edilmistir: (Sizden evvel gecen bir ümmet icinde) Bir adamin yarasi vardi. (Izdirabina dayanamayip) kendisini öldürdü de, Allahü Teala: "Kulum kendi kendisine (ölüme tesebbüs ederek) bana tekaddüm eyledi. Ben (de ) ona cenneti haram kildim". buyurdu.

IZAH:

Imami Buhari bu hadisi burada talikan rivayet etmistir. Fakat ahbari beni Israil de de seyhi Muhammet Ibni Ma'merden mevsulen bir rivayeti vardir. Müslim de ayri bir metin ile rivayet etmistir.

Sarihler, intihar eden bu adamin isminin bilinemedigini söylüyorlar. Beni Israil tarihinde gecen adi bir intihar vakasi kahramaninin ismini bilmeye ne imkan vardir, ne de lüzum. Buharinin senedine bu hadisi Cündüb (RA)'den rivayet eden Haseni Basri hazretleridir. Ve hadisi su suretle sevk edilmistir: Haseni Basri demistir ki: "Bize Cündüb (RA) su Basra mescidine Nebi (SAV)'den atideki hadisi rivayet eyledi. Biz o hadisi unutmadik. Cündübün Nebi (SAV)'den yalan nakl etmesinden korkumuz da yoktur. Cünkü Cündüb cok dogrudur. Nebi (SAV) buyurmustur ki..."

Gerek bu hadisi gerekse bundan evvel terceme ve izah ettigimiz sabit Ibni Dahhak hadisini Buhari "katili nefs" unvanli bir babinda zikr etmistir. Bazi Buhari nüshalarinda, kitab vezninde c e r a h a 'nin cem'idir, yaraya denir bazi Buhari nüshalarinda (cirah) yerinde (hurac) rivayet edilmistir. Hurac, tibbî istilahda "verem"e denir ki, âfetzede bir uzvun lifindeki bir tecvîfe mikrobik maddelerin ictimaindan husule gelen sisliktir. Nevevî'de hurac, vücudde cikan habbecik kurhalardan ibarettir, diyor.

(Bederenî) mübaderet manasindadir ki, kulun yataginda, ruhu, Allahü teala tarafindan kabz edilinceye kadar sabr etmemesidir, bu muntehire cennetin haram olusundan, bunun bir ukubet ve ukubeti müebbede oldugu anlasilioyr. Cezanin ebedi olmasinin sebebi de bu katilin intihari helal add etmis olmasidir. Yoksa bundan evvel terceme ettigimiz Sabit ibni Dahhak hadisinin izahinda beyan edildiig üzere intihar, küfrü ve binaenaleyh müebbet bir azabi icab etmez. Su da muhtemeldir ki, bu ebedi azab, hadisde beyan buyurulan adamin sahsina ait olsun. Ve bu adamin intihar cürmünden b aska müsrik olmasi da bulunsun. Su kadar ki, bu tevcih, küffarin fürui amalinden de sorulacagini kabul eden ulemanin mezhebine göre tamam olur. Hilafina kail olanlara göre, müstahsen bir tevcih degildir. Bundan baska hadiste bu adamin küfr ve imanina delalet eder bir sey de yoktur.

Bu babda varid olan bir haberde Cabir ibni Ssemure hadisidir. Ibni ebi Seybenin müsannefinde rivayetine göre, Ibni Semure (RA) demistir ki: Rasulullah (SAV)'in ashabindan bir kimse bir yara alip âlâm ve istirabina dayanamayarak eline gecirdigi bi r bicakla intihar etmis ve Rasulu Ekrem de namazini kilmamistir.
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

racül

Hadisi Serif:

Ebu Hureyre (RA)'den, Nebi (SAV) söyle buyurdu, dedigi rivayet edilmistir (Dünyada ip ve emsali ile) kendini bogan kimse cehennemde kendini bogar (ak, bicak seylerle) kendini vuran da cehennemde kendini vurar (ak azap olunur).

IZAHI

Bu hadiste katili nefs hakkinda babin hadisleri cümlesindedir. Imami Buhari bunu asagida kitabi tibda da daha uzun bir metn ile rivayet edip müellif Zebidî de nakl etmistir. Meali söyledir: Kim ki kendini bi rdagin tepesinden atar da ölürse, o kimse cehennem atesinde ebedi ve daimi muhalled bir halde kendini atarak azap olunur. Kim ki, zehr icerek kendini öldürürse bu da cehennem atesinde zehir kadehi elinde ebedi ve daimi icerek muhalled bir halde azab olunur. Kim ki, canini bicak ve saire ile vurarak katl ederse, bu da cehennnem atesinde bicagi elinde daimi ve ebedi kalbine saplayarak muhalled bir surette azab olunur. Müslimin de sahihinde bu yolda bir rivayeti vardir. Yalniz onda kendini bogarak intihar sekli rivayet edilmemistir.  Müslim de zehr ile intihar sureti vardir. Yine müslimin irivayeeti "fehüve fi nari cehenneme haliden" "muhalleden fiha ebeden" ziyadesini de muhtevidir. Ashab-i masiyetin cehennemde muhalled olduklari esasini kabul eden Mutezile ile onlara peyrev olanlar bu ziyadeyi rivayet ile tezlerini müdafaa etmislerdir. Fakat ehli sünnet ulemasi müteaddid suretle cevap vermislerdir. Cümleden birisi, bu ziyadenin bir vehm olmasidir. Nasil ki, Tirmizi süneninde bir hadisi yine Ebu Hureyreden (haliden muhalleden) kaydi bulunmaksizin tahric etmis ve bu rivayetin esahhi rivayat oldugu kayd etmistir. Cünkü en sahih rivayete göre, ehli Tevhid cehenneme konulacak, bir müddet azab olunup günahlarindan arindiktan sonra cehennemden cikarilacaktir. Ehli sünnetin bu babdaki öbür delillerini burada irad etmek zaiddir.
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

Salur

Hz.Allah sizlerden razi olsun.
Racül kardesim genis genis izah etti.
Racül kardesim, sade türkceyle kisaca bu izahlari özetlersen iyi olur.
Günde en az iki kişiye iyilik et, gönlünü al. Çünkü cennetin yolu, gönül
almaktan geçer. Gönül almak, Cennetin Firdevs kapısını açmaktır.

İsra

müsadenizle okuduğum yazının bir bölümünü  paylaşmak istiyorum...

İnsanın canı kendisine emanettir. Hiç kimse kendi canının sahibi değildir. Kendisi üzerinde hiç kimse dilediğini yapmaya yetkili de değildir. Bütün semavî dinlerin günümüze kadar ortak taşıdığı özelliklerinden birisi “Nefsi (canı)korumak”tır. Bu , insan oğluna yüklenen önemli bir sorumluluktur. İnançlı insanlar bu sorumluluğun idraki içinde olduğu içindir ki en ağır hayat şartları karşısında bile böyle bir yola baş-vurmamışlardır ve de vurmazlar. Çünkü canını korumak imanın gereği olduğuna inanmışlardır.



“İnsanların, musibet yönünden en ağırına maruz kalanları peygamberlerdir, sonra velilerdir, sonra derecesine göre bunlara benze-yenlerdir.” Şeklindeki sadık haber ortada olduğu halde bu zatlardan böyle yollara başvurulduğu görülmemiştir.

Peygamber (s.a.v) zamanında böyle bir yola baş vuranlar olmuşsa da cenazeleri, peygamber (s.a.v) tarafından kıldırılma nimetinden mahrum bırakılmışlardır.



İntiharın Ahiret Yönü: Intihar edenler, hayatlarına son vermekle rahata kavuşacaklarını zannederler, halbuki hiç de böyle değildir. Ahirette tahammul etmesi çok zor cezalara çarptırılacağını şu hadis-i şeriflerden birlikte öğrenelim.

1-Dahhakin oğlu Sabitten; dediki: Resulüllah (s.a.v) şöyle buyurdu: “Kim İslam dininden başkası ile yemin ederse o, dediği gibidir. Kim kendi kendisini bir şey ile öldürürse, cehennemde aynı şey ile azab edilecektir. Mü’min bir kişiye lanet etmek onu öldürmek gibi günahtır. Kim bir mü’mine küfür isnad ederse bu da onu öldürmek gibidir.” (1)

2-Ebu Hureyre (r.a) den; Resulullah (s.a.v) dan naklen dediki: “Kim bir tepeden kendini aşağıya atıp, kendi kendini öldürürse o, ebediyyen devamlı Cehennemde yuvarlanır. Kim zehirli bir madde içerek kendini öldürürse o, ebediyyen elinde zehiri olacak ve devamlı cehennemde onu içecektir. Kim kendini demirden bir aletle öldürürse o, demir aleti elinde ebediyyen cehennemde onu karnına saplayıp duracaktır. (2)

Görülüyorki intihar kurtuluş çaresi değildir, aksine ebedi olan ahiret hayatını karartmaktadır. Kurtuluşun yolu sırat-ı müstakîm diye ifade edilen hak yolda yürüyüp başa gelen musibetlere karşı sabır ve tehammüllü olmaktır. Her zorluğun arkasında bir kolaylık her mağlubiyetin arkasında bir zafer vardır. Eğer insanlar inanarak kararlılık gösterebilirse...



İntiharın Fıkhı Hükmü: İslam Alimleri, müctehid imamlar intihar edenin cenaze namazının kılınıp kılınmayacağı konusunda farklı görüşler ileriye sürmüşlerdir. Bu farklılığın sebebi de Resulullah (s.a.v)’in gününde meydana gelen şu olaydır:

Sümrenin oğlu Cabir’den dediki: “bir adam kendi kendini bıcakla öldürdü de Resulullah (s.a.v) onun cenazesini kılmadı” (3) Bu rivayete dayanarak bazı müctehid imamlar intahar edenin cenaze namazının kılınamayacağını söylemişlerdir. İmam Azam hazretleri başta olmak üzere diğer üç mezhebin imamı cenazenin kılınabileceğini ancak büyük imamın yani devlet yöneticinin kıldıramayacağını söylemişlerdir. Bunların gerekcesi de Resulullah (s.a.v)’in intihar eden kişinin cenaze namazını kılmamasını ancak başkasının kılmasını engellemediğini söylemeleridir. Yani Peygamber (s.a.v) o kişinin cenaze namazını kılmamıştır ama başkalarına da kılmayın dememiştir. Bu itibarla bu hâdiseye tepki olsun diye imam kendisi değil de başkaları kılabilir demişlerdir.(4)



_____________________

(1)Buhari Kitabu’l-İman hadis nr:159 , Müslim Kitabu’l İman hadis nr:160

(2)Buhari Kitabu’d-Tıbbi hadis nr:5333, müslim kitabul İmam Hadis nr:158, Ebu Davud Dıbb nr:3374

(3)Buhari Hariç Kütüb-i Sittenin beş imamı bu hadisi rivayet etmişlerdir.

(4)bkz. El-Cevheret’ün - Neyyire 1/ 145 Fazilet Neşriyat 1978 İst., Rahmet’ül Ummeh fi İhtilaf’il- eimme 68 Darül Kütüb’il -İlmiyye 1995 Beyrut. (süleymen ramazanoğlu)
_________________
“İnsan gönlünü çıkarıp, avucuna koyarak
Başkaları önünde mahcup olmadan dolaşabilmelidir.”

(Kutadgu Bilig)

antepli

Allah(a.c.)razı ve memnun olsun verdiğiniz bilgilerden dolayı
Bu dünyanın cefasından sefasına sıra gelmez.gafil olmayın ilme çalışın geçen günler geri gelmez...