Haberler:


X adresimiz

Ana Menü

canlı bomba

Başlatan eslem, 28 Nisan 2007, 15:35:41

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

eslem

 
canlı bomba olarak faaliyet gösteren insanlar din uğrunda kendilerini feda ederek,nefislerine kıyarak cihad etmiş olup şehitik mertebesine mi eriyorlar yoksa nefeslerine kendi vasıtalarıyla son verdikleri için intihar mı etmiş oluyorlar?fikirlerinizi değil bilgilerinizi rica ediyorum.ayet ve hadis delilli olursa sevinirim.!
rabbim işlemiş oluğumuz amellerle şehitlik mertebesine ermiş olarak ruhumuzu teslim eylemeyi nasip etsin!
ey ızdırap anladımki herşey seninle...sen HAKKA giden yolda vuslata vesile...

Nihle

Soru güzel bende merak ettim??
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

Vuslat Yolcusu

önce sehitligin manasini ögrenelim benim bildigim Allah yolunda islama küfür edenle savasarak  ölene sehit denir ,
Alıntı Yap
rabbim işlemiş oluğumuz amellerle şehitlik mertebesine ermiş olarak ruhumuzu teslim eylemeyi nasip etsin AMIN

Nihle

islama küfür edenle savasarak ölene sehit denir ,


Bu bir hakikat öldürülene ve öldürene böyledir zira ölene de böylemidir?? sebebinin bir mühimliği söz konusu değilmidir?

Mutlaka biliyoruz rıza-ı ilahi için yapıldığına ancak yinede kafa karıştırmıyor değil??
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

gardas

merhaba,

Sehitligin bir cok kisimlari ve mertebeleri vardir yani sadece Islama kufur edene karsi savarak sehit olunur demek yanlis olur.
Canli bomba meselesi Islamda caiz degildir. Cunku her ne kadar savasta dahi olsan kadinlarin cocuklarin ve yasli kimselrin oldurulmesine cevaz yoktur, kaldiki masum insanlarin oldurulmesine asla cevaz yoktur. Bu sebebten canli bomba nin Islamda yeri yoktur.

Oruc_Reis

Bu soruyu cevaplamak; muallim hocamiz daha genis bir aciklama ayetlerle Hadis lerle vercektir ins  isi Ehline birakalim ins
cihan baginda ey akil, budur makbul-i ins i cin.Ne kimse senden incinsin, ne sen bir kimseden incin.

müteallim

İNTİHAR


Insanın kendisini öldürmesi. Ne şekilde olursa olsun bir kimsenin kendisini öldürmesine "intihar" denir. Intihar Allah'ın yaratmış olduğu cana kıymaktır. Bu yüzden de büyük günahlardandır. Insana canı veren Allah olduğu gibi, onu almaya yetkili olan da odur.

Intihar etmenin haramlığı ve ahiretteki tehlikesi ayet ve hadislerle sabittir.

Kur'an-ı Kerîm'de şöyle buyurulur: "Ey iman edenler, mallarınızı aranızda karşılıklı rıza ile gerçekleştirdiğiniz ticaret yolu hariç, batıl yollarla yemeyin. Ve kendinizi öldürmeyin. Şüphesiz Allah size karşı çok merhametlidir" (en-Nisa', 4/29). Ayette, fiilen cana kıyma anlamı yanında, Allah'ın haram kıldığı şeyleri işlemek, masiyete dalmak ve başkalarının mallarını batıl yollarla yemek sûretiyle kendisine yazık etmek, ahiret hayatını mahvetmek anlamı da vardır (Ibn Kesîr, Tefsîru'l-Kur'anı'l-Azım, Istanbul 1985, II, 235).

Amr b. el-As (r.a), Zâtu's-Selâsil seferinde ihtilâm olmuş, hava çok soğuk olduğu için, su bulunduğu halde, ölüm korkusundan dolayı teyemmümle namaz kıldırmıştır. Durumunu Hz. Peygamber'e iletirken, yukarıdaki ayete göre amel ettiğini söylemiş ve Resulullah (s.a.s) Amr'ın bu yaptığını tasvip etmiştir (Ebu Dâvud, Tahâre, 124; Ahmed b. Hanbel, IV, 203).

Hadis-i şerifte şöyle buyurulmuştur: "Yedi helak edici günahtan uzak durunuz Denildi ki, ya Resulullah, onlar nelerdir?; şöyle buyurdu: Allah'a ortak koşmak, bir cana kıymak, yetim malı yemek, savaştan kaçmak, iffetli, hiçbir şeyden habersiz mümin kadına zina iftirası yapmak" (Buhârî, Vesâyâ, 23, Hudûd, Tıb, 45; Müslim, Iman, 144).

Intihar geçmiş ümmetlerde de yasaklanmıştır. Cündüb b. Abdullah'tan Hz. Peygamber (s.a.s)'in şöyle dediği nakledilmiştir: "Sizden önceki ümmetlerden yaralı bir adam vardı. Yarasının acısına dayanamayarak, bir bıçak aldı ve elini kesti. Ancak kan bir türlü kesilmediği için adam öldü. Bunun üzerine Cenâb-ı Hak; kulum can hakkında benim önüme geçti, ben de ona cenneti haram kıldım, buyurdu" (Buhârî, Enbiyâ, 50).

Hayber Gazvesi sırasında büyük fedakârlıklar gösteren Kuzman adındaki birisinin, sonunda cehenneme gideceği Hz. Peygamber tarafından haber verilmişti. Bunun üzerine Ashab-ı kiramdan Huzâî Eksüm, Kuzman'ı izlemiş ve O'nun, aldığı yaralara sabredemeyip, kılıcı üzerine yaslanarak intihar ettiğini görmüştür (Buhârî, Kader, 5, Rikâk, 33, Meğâzî, 38, Cihâd, 77; Müslim, Iman, 179; Kâmil Miras, Tecrid-i Sarıh, X, 266 268). Kuzman'ın ölüm şekli Allah Resulu'ne iletilince şöyle buyurmuştur: "Insanlar arasında öyle kimseler vardır ki, dış görünüşe göre, cennet ehline yaraşır hayırlı işler yaparlar; halbuki kendileri cehennemliktir. Öyle kimseler de vardır ki, cehennemliklere ait kötü işler yaparlar, halbuki kendileri cennetliktir" (Buhâri, Kader, 5, Rikâk, 33; Müslim, Iman, 179).

Intihar edenin uhrevî cezası, intihar şekline uygun olarak verilir. Hadis-i şeriflerde "Kim kendisini bıçak gibi keskin bir şeyle öldürürse, cehennem ateşinde kendisine onunla azap edilir" (Buhâri, Cenâiz, 84). "(Dünyada ip ve benzeri) şeyle kendisini boğan kimse cehennemde kendisini boğar, dünyada kendisini vuran cehennemde kendisini vurur (azabı böyle olur)" (Buhârî, Cenâiz 84),

"Kim kendini bir dağın tepesinden atar da öldürürse cehennem ateşinde de ebedi olarak böyle görür. Kim zehir içerek kendisini öldürürse cehennemde zehir kadehi elinde olduğu halde devamlı ceza çeker" (Müslim, Iman, 175; Tirmizi, Tıb, 7; Nesâî, Cenâiz, 68, Dârimi, Diyât, 10; Ahmed b. Hanbel, II, 254, 478).

Islâm bilginlerinin çoğunluğuna göre, intihar eden dinden çıkmış olmaz, üzerine cenaze namazı da kılınır. Hayber Gazvesinde intihar eden Kuzman'ın cehennemlik olduğu bildirilmişse de, cehennemde ebedî olarak kalacağını belirten açık bir ifade yoktur. Bu yüzden intihar suçunu işleyenin cezasını çektikten sonra cehennemden kurtulacağı umulur. Ancak bunun için, intihar edenin son anda mü'min sıfatını taşıması ve intiharın helâl olduğuna itikad etmemiş olması da şarttır (Kâmil Miras, a.g.e, X, 270).

Hz. Peygamber'in, bıçakla kendisini öldüren kimsenin cenaze namazını kıldırmadığı nakledilir. Ancak bu olay, intihar edeni cezalandırmak ve başkalarını böyle bir fiilden menetmek amacına yöneliktir. Nitekim Ashab-ı Kiram bu kimsenin cenaze namazını kılmıştır (el-Askalânî, Bulûgu'l Merâm, terc. A. Davudoğlu, Istanbul 1970, II, 276-277). Imam Ebû Yusuf'a göre, intihar hata ile veya şiddetli bir ağrıdan dolayı olmadıkça müntehir üzerine cenaze namazı kılınmaz.

Sonuç olarak, beden Cenâb-ı Hakkın insanoğluna verdiği en büyük emanettir. Bu emaneti, ruh bedenden kişinin kendi müdahalesi olmaksızın ayrılıncaya kadar korumak gerekir. Bunun için de, kişinin rûhî ve fizikî sıkıntılara sonuna kadar sabır göstermesi İslam'ın amacıdır. Aksi halde intihar etmekle dünyevî sıkıntı ve problemlerini çözeceğini düşünen kişi, hemen intikal edeceği kabır ve daha sonra ahiret hayatında çok daha büyük sıkıntı ve felaketlerle karşılaşır. Hayat, en kötü şartlar altında bile güzeldir. Çünkü, ruh bedende kaldıkça Allah'tan ümit kesilmez. Her geceden sonra gündüz, her zorluktan sonra bir kolaylık vardır. Kulun Allah'a yönelmesi ve O'ndan yardım istemesi, sıkıntı ve problemlerin çözümünün başlangıçnoktasını teşkil eder. Yüce yaratıcı umulmayan, beklenmeyen yer ve yönlerden kolaylıklar ihsan eder. Çünkü O'nun her şeye gücü yeter. O'na dayanan da güç kazanır.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

ankebut-57

Müteallim hocamızın yazmış olduğu genel itibariyle "İntihar" konusuyla alakalı olmuş. Yani nefsî duygularının te'siri ve etkisi altında kalınarak yapılan intihar...

Lâkin bir savaş/muhârebe esnasında, düşmana zarar vermek kastı ile kişinin kendisini fedâ ederek saldırması da bu kategoriye girer mi?

Canlı bomba derken, şimdiki manada bazen müslüman halkıda içine alan bir saldırı yapıp, nice müslimlerin ölümüne sebebiyet verenlerden bahsetmiyorum. Ama bir önceki paragrafım hakkında biraz daha düşünmeliyiz. Biraz daha araştırmalıyız... Hükümleri bildirirken bir yanlış anlaşılmaya mahal kalmasın.
Âlimleri irfan sahib eden, üç harf ile beş noktadır.(عشقْ)
Mü'minleri duhûlü cennet eyleyen, beş harf ile üç noktadır. (ايمان)

www.ayasofya.org

Nihle

Şimdi burada öldürülen sadece islam aleyhtarları olan askerler ise kabul edilebilir bir durum olabilir ancak bi çok masumunda ölmesi söz konusu efendimiz savaşlarda dahi canlı bir ağacın bile zarar görmemesini buyurmuş sahabelere tenbihte bulunmuştur!!
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

gardas

Arkadaslar tarihden misal verecek olursak, mesela Istanbulun fethinde o kahraman askerlerden birisi kendisini barut ficilarin ve bircok askeri techizatlarin oldugu bir mekanda infilak etmistir. Yine bosna savasinda yerde kalan yarali bir Musluman asker bakiyorki koca bir tank uzerine dogru geliyor, ama kendisi zaten bir cok yara aldigi aldigi icin oradan kalkmiyor el bombasinin pimini cekiyor ve tankin uzerine iyice yaklasmasini bekliyor, tank tam uzerinden gececek iken bombayi patlatiyor. Bunlar savas esnasinda ve masumlarin olmadigi yerlerde caizdir, ama bugunki uygulanan canli bombalarin Islamda yeri yoktur. Buna dair Ayet ve Hadis aramak pek dogru olmaz cunku o zamanda boyle bisey soz konusu olmadigi icin bu konuya dair Ayet ve Hadis bulmak cok zordur. Muteallim hocamizin ifade etmis oldugu Hadisler ve Ayetler intihar ile alakalidirki bu konadan birazcik uzaktir.

Nihle

Teşekkür ettik gardaş kardeşimiz yeterli olduğunu zannediyorum:)
Sanmam ki taleb-i devlet ü cah etmeğe geldik!!
Biz aleme bir YAR için ah etmeğe geldik!!..

Oruc_Reis

guzel kardesim  ozaman boyle  canli bom balar yoktu  diye soyluyor sunuz onun icin ayet hadisler bulmak zordur  diye ifade etmissiniz


ama  efendimiz s.a  agirzamani anlatirken eshab-i ikrama  agirzaman da olan  olaylar ve insanlarin  halleri  nasil olcak acik ve nettir bunlardan ders cikartmaliyiz odurki insanlarin sebeb siz yerer oldurulmeleri ve odurki  cinayetlerin cogalmasi bosanmalarin artmasi  zinanin coglamasi gayri meshur cocuklarin dunyaya gelmesi anne ve cocugun birbiriyle zina yapmasi cahiller abit alimler cahil sayilmasi  bunlar kiyametin alametlerindendir tam esiginde oldugumuzu gosteriyor ´´´

sana anlatmak istedigim canli bomba asla ve asla tavsib edilemez   kendine bomba baglayip  patlatmak ayrisey Allah icin savasmak ayri sey sehitlik Allah rizasi icin kufur ehliyle savasmaktir ha cepede olsun velakin nefsiyle olsun veya islama hizmet etmekle olsun ama kendisine bomba baglayip insanlari oldurmekle degilkardesim
cihan baginda ey akil, budur makbul-i ins i cin.Ne kimse senden incinsin, ne sen bir kimseden incin.

racül

Ölüm temenni etmek caiz degildir. Hadisi serifle sabittir..

Genclerin harb icin heyecanlandiklarini görünce Peygamberimiz (SAV) "harbi istemeyiniz" buyurmuslardir. Ama harb kacinilmaz hale gelince de sebati da emr etmistir..

Savasa bir müslüman ölmek icin gitmez. Savasin kazanilip ilayi kelimetullahin vukuu icin gider. Savasta ölümden kacmaz, ama ölümü de istemez..

Maksat ölmek degildir.. I'layi kelimetullahtir..

Burada müteallimden bir alintip müslümanin savasa ölmek niyetiyle gelmemesi gerektiini gösterir:

Alıntı YapAmr b. el-As (r.a), Zâtu's-Selâsil seferinde ihtilâm olmuş, hava çok soğuk olduğu için, su bulunduğu halde, ölüm korkusundan dolayı teyemmümle namaz kıldırmıştır. Durumunu Hz. Peygamber'e iletirken, yukarıdaki ayete göre amel ettiğini söylemiş ve Resulullah (s.a.s) Amr'ın bu yaptığını tasvip etmiştir (Ebu Dâvud, Tahâre, 124; Ahmed b. Hanbel, IV, 203).


Intihar eylemlerinde, canli bomba meselesinde zimnen ölüm temennisi (ölümü istemek) sözkonusudur...

Savas taktiigi icabi ortadan kaldirilmasi gerekenler varsa, bele sarilan bombadan daha kücük daha dikkat cekmeyecek silahlar bugün mevcuttur, onlarla hedef ortadan kaldirilir.. Masumlar asil hedefle beraber ortadan kaldirilmis olmaz.. Kurtulus imkan varsa kurtulursun, yoksa gidersin...

Düsmandan önce kendi ölümünü garantiye alip ondan sonra kismet kime cikarsa deyip pimi cekivermek, belindeki bombayi patlatmak, dini prensiplere uyan seyler degildir..
Es ist keine Schande hinzufallen, aber es ist eine Schande einfach liegen zu bleiben.
                                                Theodor Heuss
                             ehemaliger Bundespräsident

gardas

Alıntı Yapsana anlatmak istedigim canli bomba asla ve asla tavsib edilemez

sayin moderator el ensar,

Herhalde benim soylediklerimi anlamamissiniz. Canli bombayi tasvip etmedik etmeyizde. Nassin olmadigi yerde giyasa gidilir! Peygamber efedimizin bu mevzuda acik bir beyanatini bulmanin zor oldugunu ifade etmekle bu mevzunun caiz oldugunu demedim, bilakis giyasla caiz olmadigini ifade etmeye calistim.

sehzade bey

Sanirim bu meseleye Gardas noktaya koymustur.
BİR KİTAP,İÇİNİZDEKİ DONMUŞ DEĞERLERİ PARÇALAYACAK BİR BALTA GİBİ OLMALIDIR.
OKUDUĞUNUZ KİTAP BİR YUMRUKTA SİZİ UYANDIRMIYORSA NE İŞE YARAR....