Gönderen Konu: Sakal ve Bıyığın Hükmü ve Şekli  (Okunma sayısı 32461 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ahi

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 923
  • Bugün Allah (c.c) için ne yaptın?
Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #15 : 11 Mayıs 2007, 10:51:53 »

Alıntı yapılan: "enfa"
sağolasın kenz.Allah razı olsun.

Herhangi bir insan vaktini nasıl geçireceğini, üstün bir insan ise vaktini nasıl tasarruf edeceğini düşünür. – Schopenhaver

Çevrimdışı Himmet

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 847
Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #16 : 11 Mayıs 2007, 13:54:18 »
Alıntı yapılan: "tibet"
Alıntı yapılan: "Himmet"
Mesela Hanımı izin vermiyor olabilir.

Bu ifadenize  kaynak gösterin lütfen....


Ben bu mezsunun bu kadar ilerlemesini gözden kaçırmışım.
Allah razi olsun kenz kardeşimden tekrar aynı konuyu gündeme getirdiği için.

Size şuanda kaynak veremeyeceğim ama böyle bir meselenin olduğu derslerimizde geçmişti.
Zatının, Sıfatının,Esmasının, Efalinin hudutsuzluğunca Şükürler olsun Ya RABBİİM..

Çevrimdışı Fatihan

  • Administrator
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 6992
  • Milimi milimine Ehli sünnet...
Sakal-Bıyık Üzerine
« Yanıtla #17 : 14 Mayıs 2007, 16:19:46 »
Eskiden erkeğin yüzünde bıyığın da sakalın da ehemmiyeti büyüktü.Sakal yaşa başa göre bırakılırdı.Sakalı ağarmayan şeyhülislam olamazdı.
İlmiye sınıfına sakal kesmek yasaktı.
Sakalsız yalnızca 2 padişah vardı.Yavuz Sultan Selim han ile Sultan Mehmed Vahidüddin Han.
Şehzadeler padişah olana kadar sakal bırakamazlardı.Tahta geçince son  bir sakal traşı olurlar ve bunu merasimle Bab-ı Ali’ye gönderirlerdi.

(Tarihi Hakikatler-1, Çamlıca Basım-Yayın)

Çevrimdışı tibet

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 100
Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #18 : 16 Mayıs 2007, 12:29:16 »
Alıntı
Size şuanda kaynak veremeyeceğim ama böyle bir meselenin olduğu derslerimizde geçmişti

Derslerde  geçme kısmı  başkası nezdinde kabul görmez,bence yazılarımıza dikkat etmek gerekiyor kaynağını veremeyeceğimiz mevzulara girmememiz lazım!

Çevrimdışı Himmet

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 847
Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #19 : 16 Mayıs 2007, 13:46:34 »
Alıntı
Derslerde geçme kısmı başkası nezdinde kabul görmez,bence yazılarımıza dikkat etmek gerekiyor kaynağını veremeyeceğimiz mevzulara girmememiz lazım!

Haklısınız.Normalde genel konularda dikkat ediyordum ama yazmış bulundum.
Silmek istediğimde ise çok geç olmuştu..
Zatının, Sıfatının,Esmasının, Efalinin hudutsuzluğunca Şükürler olsun Ya RABBİİM..

Çevrimdışı ben biryolcuyum

  • aktif okur
  • **
  • İleti: 170
    • harikalardiyari10
Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #20 : 25 Mayıs 2007, 17:53:44 »
bizleri tenvir etiğiniz için teşekkürler.arkadaşlar.
Senden daha yüksek birisi konuşurken onun söylediğini daha iyi bilsen bile sakın itiraz etme.

Çevrimdışı duha

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 5143
  • ѕησωƒℓαкє
Sakal-Bıyık Üzerine
« Yanıtla #21 : 20 Temmuz 2007, 20:42:36 »
eskiden herşey daha bi farklı ve kıymetliyiş gibi :roll:  :)
söz Hayâtî'dir; İnanç taşıyoruz.....

[/center]

Çevrimdışı Kuyucu

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 13
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #22 : 15 Mart 2008, 23:05:47 »
Forumda sakal konusunda güzel bilgiler verilmiş Alllah (cc) razı olsun; ancak bıyık konusunda pek bilgi yok. Sakal bırakmayan bir kişinin bıyıkların kesilip kesilemeyeceği konusunu merak ettim. Bıyıkları kesmenin hülmü nedir? Bu konuda sadakat kütüphanesinde İslam Fıkhı Ansiklopedisinde "Sakal" bölümünde şöyle bir yazı gördüm:
"Sakalın adeta bir parçası olan bıyığa gelince; Hz. Peygamberimiz (s.a.v.)'den üst dudağının kenarları görünecek şekilde bıyığı kısaltmak veya tamamen kesmek şeklinde rivayetler vardır. Asıl alınan görüşe göre bıyığı kısaltmak da tamamen traş etmek de sünnettir: Mükellef dilediği şekilde hareket etmekte serbesttir."
Bu konuda net bilgisi olan arkadaşlar var mı? Sakalı kesmek mi yoksa kesmemek mi daha eftaldir? İkisinin de hükmü aynı mı :dragur:


Çevrimdışı müteallim

  • Moderatör
  • popüler yazar
  • *****
  • İleti: 4786
  • gizli mahzenlerde kalan tarihin yeni adresi
    • www.Libv- kamp-lintfort.de
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #23 : 16 Mart 2008, 00:24:09 »
biyik erkek icin tabii bir sünnettir kisaltilir demesi gayri müslimler gibi kaziniz demek degildir.kisaltilir demektir.
  Kuslar gibi ucmasini baliklar gibi yüzmesini ögrendik amma kardesce yasamasini ögrenemedik

Çevrimdışı Kuyucu

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 13
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #24 : 16 Mart 2008, 23:14:12 »
Verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim Müteallim ağabey. Farketmez deseydiniz niyeti bozmuştum, bıyıklarım kazaya kurban gidecekti. :dgnk

Çevrimdışı Nakkaş

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 250
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #25 : 23 Mart 2008, 15:23:53 »
BEYAZ SAKAL VE HESAP!

Halilü’r-Rahman’ın sakalına ilk ak düştü.
Hazret-i İbrahim (a.s), hayrette. Çünkü, bu diyarda, şimdiye kadar saçı, sakalı ağaran, görülmüş değildir.Soruyor:

— Yâ Rabbî, Halîline bu neden? Cenab-ı Haktan cevap:

(Yâ İbrahim, bu; vakârdır. Vakâr-ı İslâmdır, izzettir, aklın kemalidir, sükûndur. Celâlime yemin ederim ki, benim vahdâniyyetimi ikrar eden, bana ibadet ederek bu vakâra mazhar olan kullarımı, kıyâmet gününde hesaba çekmekten, ben hicap ederim.)

Hazret-i İbrahim yalvarıyor:
“Allah’ım, benim vakârımı ve hilmimi ziyâde eyle”

Ertesi sabah, uykudan kalktığı zaman, ne görse beğenirsiniz?  Sakalı; kar topu halini almıştır.

(Hz. İbrahim - Fazilet Neşriyat)

Çevrimdışı Eymen

  • araştırmacı
  • ***
  • İleti: 311
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #26 : 26 Temmuz 2008, 13:14:41 »
Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesei ve diğer hadis kitaplarında bıyığı kısaltmanın sünnet olduğu beyan edilmektedir. Dört mezhebe göre bıyığı Tamamen kesmek değil kısaltmak sünnettir [1] Şir’at-ül islam isimli kitabda “Bıyıkları kısaltmak sünnet-i râtibe’dendir. Yani müekked sünettir.” denilmiştir.[2] Sahabe’nin bıyıklarını tıraş ettiklerini bildiren bir haber mevcut değildir. Ancak  ona yakın derecede kısaltmış oldukları Sahabe’den nakl edilmiştir. Muğıre bin Şu’be[3] diyor ki: “Rasülüllah (sav) bıyıklarımın uzadığını gördü ve misvakın üzerinde kalan kısmını kes” buyurdu. Bıyıkları yanlara doğru uzatmakta beis yoktur. Hz. Ömer (Ra) ve diğerleri bıyıklarını yanlar doğru uzatırlardı. Çünkü onlar ağzı örtmez, yemek bulaşığı onlara takılmaz. Bazı alimler bıyık kesmeyi (tahrimen)[4] mekruh ve bid’at saymışlardır.[5] Bıyıklar üst dudağın üst tarafıyla müsavi olacak şekilde ( yani üst dudağın kırmızı yeri görülecek  şekilde ) kısaltılır. Kaş gibi olur. Bıyıkları tıraş etmek varid olamadı. Bazı ulema bunu mekruh ve bid’at gördü [6] Dar- ı harpte düşmana heybetli görünmek için bıyığını uzatmak menduptur[7]

“Sofiler (Dervişler)  bıyıkları dibinden kırkmak sünnettir deyu itikad eyleseler (inansalar) şer’an mezburlara (adı geçenlere) nesne lazım olur mu? (bir şey  lazım olur mu?) El- cevap: İfrattan içtinap etmek (kaçınmak) lazımdır. Mesnun olan ( sünnet olan) kaş miktarı kalınca almaktır. Ol dahi gazilerden ğayriyadir. Ğazilere uzatmak menduptur. Düşmana heybetli görünmek için.”[8]Hülasa bıyıkları kısaltmak sünnet olup tamamen kesmek tahrimen mekruh ve bid’attir.[9]


--------------------------------------------
[1] Elfıkhualelmezhebilerbea

[2] Şir’at-ül islam tercümesi S. 280

[3]  Hudeybiyede bulunmuş Safaki kabilesine mensup bir sahabi olup bir kaç kere Kûfe valiliği yapmıştır.

[4] (tahrimen) ile kayıtladık çünkü İmam-ı Muhammed indinde bid’at tahrimen mekruh demektir. (Dürrülmuhtar- Reddülmuhtar  C. 6  S. 337)

[5] İhya-ü ulumid-din C. 1  Sç. 104   

[6] Tahtâvi S. 43   Hâniye ve Tahavi’den naklen

[7] Dürer C. 1  S. 323

[8] Ebussuud,  Fetâva. Süleymeniye kütüb. Şehit Ali Paşa 1208 verak. 276/B

[9] Bıyık ile ilgili bu hükümler sakalı alan kişi hakkındadır. Hem sakal ve hem de bıyığı kesmenin hükmünün daha ağır olacağı izahtan varestedir.

Zaman bir kılıçtır; sen onu kesmezsen, o seni keser.

Çevrimdışı istanbuli

  • Yeni üye
  • *
  • İleti: 40
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #27 : 15 Eylül 2008, 01:19:54 »
silindi
« Son Düzenleme: 26 Nisan 2014, 19:44:41 Gönderen: istanbuli »

Çevrimdışı ihvan

  • popüler yazar
  • ******
  • İleti: 2354
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #28 : 15 Eylül 2008, 10:00:55 »
bıyık erkek icin tabii bir sünnettir kisaltilir demesi gayri müslimler gibi kaziniz demek degildir.kisaltilir demektir............şimdi o kadar kazıyan çokki....gayri müslimler gibi demek,onlara benzemek mansı çıkmazmı?..yada kazıyanlar için tehlike var dnilebilirmi ?

Çevrimdışı Himmet

  • aktif yazar
  • *****
  • İleti: 847
Ynt: Sakal ve bıyık üzerine
« Yanıtla #29 : 17 Eylül 2008, 14:20:00 »
vakıf olmadığımız konularda mantıkla yorum yaparsak, binlerce farklı hüküm çıkar.
tahmin etmek başka, bilip te paylaşmak başkadır.
sakal bırakmak isteyen zeyd, zevcesinden izin almak zorundadır.
selamlar.
Teşekkür ederim kardeşim.Bu konu bazı arkadaşlara mantıksız gelsede emin olmadığımız şeyi yazmamış olurduk..Ben o günlerde beraber okuduğumuz bazı alime arkadaşlara acaba ben yanlışmı hatırlıyorum? diye sormuştum ve hepside hatırladı fakat nerede geçtiğini hatırlayamadık.Geçmişteki yorumları takrar okuduğumda bazı kardeşlerimizin uslüplarında sıkıntı olduğunu gördüm.Neden kibarca ikaz etmek yerine kırıcı ve sert tutumlar sergilenir bunuda anlamış değilim.

Fakat sizde benim hatamı tekrar etmişsiniz.Bir kaynak belirtirseniz memnun oluruz.  :)
« Son Düzenleme: 17 Eylül 2008, 14:21:33 Gönderen: Himmet »
Zatının, Sıfatının,Esmasının, Efalinin hudutsuzluğunca Şükürler olsun Ya RABBİİM..